handdator

Visa fullständig version : Börja knisla efter inoljning


Fjåårz
2007-02-25, 20:50
Har ju läst att man ska olja in grippers, så jag tänkte då får jag väll göra de.
Den hade aldrig gnisslat innan, men när jag nu skulle testa den ett par dagar senare gnislar den som FAN!

Vad ska jag göra åt detta?
det är en rb 130.

*flex*

Osten80
2007-02-25, 21:06
Vad använde du för olja?

Zakath
2007-02-25, 21:22
Använde du en pensel eller liknande för att få in oljan mellan fjädrarna?

Fjåårz
2007-02-25, 23:05
Jag använde en olja från gripen. Jag bara droppade på osedan drog ut med ett papper.
Men min andra grippers som gnisslande innan slutade.

Jag har en fråga till som inte hör till ämenet. Min vänster hand. Har haft ont i den i en månad nu. Det gör bara ont i vissa lägen (under påfrestning) som kan vara hur liten som helst.
Det gör ont i vänster sidan och på ovan sidan, av vänster hand.
Några tips?

Zakath
2007-02-25, 23:21
Jag använde en olja från gripen. Jag bara droppade på osedan drog ut med ett papper.
Men min andra grippers som gnisslande innan slutade.

Jag har en fråga till som inte hör till ämenet. Min vänster hand. Har haft ont i den i en månad nu. Det gör bara ont i vissa lägen (under påfrestning) som kan vara hur liten som helst.
Det gör ont i vänster sidan och på ovan sidan, av vänster hand.
Några tips?

Olja in den igen så blir det nog bättre.

Ang. handen - aktiv vila för att påskynda tillfrisknandet. Ev. gå till sjukgymnast eller liknande om det är illa.

Arne Persson
2007-02-26, 00:10
Bara att olja in igen trycka ihop grippern igen till gnisslandet upphör.

Fjåårz
2007-03-01, 20:39
Okey nu har jag oljat in dem igen men de slutar inte gnissla :( (Mina rb 130, 210)

Men min heavy gripper, som gnisslade förut låter inte en smack.
:S

Ska olja in den imorgon med hoppas verkligen att den slutar gnissla. Hur många gånger ska man behöva klämma ihop den, för jag har ju klämmt på den en del innan jag olja in den?
Hur mkt olja ska man ha?

Zakath
2007-03-02, 00:53
Okey nu har jag oljat in dem igen men de slutar inte gnissla :( (Mina rb 130, 210)

Men min heavy gripper, som gnisslade förut låter inte en smack.
:S

Ska olja in den imorgon med hoppas verkligen att den slutar gnissla. Hur många gånger ska man behöva klämma ihop den, för jag har ju klämmt på den en del innan jag olja in den?
Hur mkt olja ska man ha?

Ett tips är att klämma ihop grippern medan du oljar den ,brukar komma in bättre mellan fjädrarna då, men det behövs inte alls mycket olja.