handdator

Visa fullständig version : Funkar detta som bra tricepsövningar, för mkt/för lite?


Strongman
2007-02-25, 14:43
Köra dessa tricepsövningarna i ett pass där jag ska köra triceps/axlar och handleder/underarmar, är detta för mycket eller för lite?

Smal bänkpress

Dips

Liggande tricepspress (den över huvudet)

Triceps i cable med rope


Sedan undrar jag lite bara, hur är det man ska gå ner med armarna i smal bänk egentligen? ska man gå ner med stången så att armarna gå ner precis efter magsidorna, eller ska man göra som i bänk när man tar ner stången att armbågarna pekar utåt när man går ner om ni fattar?`

jakkan
2007-02-25, 15:32
jag låter armarna gå ner längs magen och stången ner till lite över naveln

Challenge
2007-02-25, 18:53
Armbågarna längs magen som jakkan sa. (http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBCloseGripBenchPress.html)

Spontant tycker jag att det känns lite mycket med 4 övningar för triceps i ett pass med axlar och underarmar därtill. Om inte för tungt så lär det ta en hel del tid i alla fall. Nu vet jag ju inte hur många set eller övningar du kör för de resterande grupperna den dagen. Men jag hade nog kortat ner det till två tricepsövningar. I min smak dips och liggande triceps extension (Liggande tricepspress (den över huvudet).