handdator

Visa fullständig version : Nån som käkat på Taco Bell???


Allan
2007-02-25, 13:20
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=768356

HenrY
2007-02-25, 13:21
*spy* *spy*

Yo quiero taco bell!

Avesta
2007-02-25, 13:23
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=768356

hahaha!

"aaaoh laauord"

TCOG
2007-02-25, 13:25
Ja, i Chicago om man är europe så får man intrycket iaf att alla deras snabbtmat dränkt i matolja några ggr.....

McD plusmenyer var också roliga typ 1 liters läsk och shit....

Da2
2007-02-25, 13:26
Jag är inte förvånad. I usa går pengar före allt, inklusive hygien.

Solros
2007-02-25, 13:27
Them ratz are up all in my crub shizzle fo my nizzle!

L-Sami
2007-02-25, 13:29
Måste prova en råttmåltid på sommaren när jag besöker Taco Bells födelseland

ramagoen
2007-02-25, 13:31
*drool* extra protein!

Cilia
2007-02-25, 13:43
inte på länge däremot KFC

tyvärr ser det ut sådär på stockholms gator nattetid med

Devoid
2007-02-25, 14:15
"Ive never seen soo much mice"

skaparn
2007-02-25, 14:23
tyvärr ser det ut sådär på stockholms gator nattetid med

Typ. Det har kommit till min kännedom att flera ganska ansedda krogar här i Stockholm har haft problem med råttor i källarutrymmen. Ganska svårt att bli av med säger expertisen, men man får lösa det genom att vara mer noggrann vad gäller förpackningar och särskilt hård bekämpning där mat förvaras.

Det är enligt samma källa i alla fall inget som kan kopplas till prislappen på serverad Biff Rydberg, utan förekommer på ganska snofsiga ställen.

Yankeee
2007-02-25, 15:04
Typ. Det har kommit till min kännedom att flera ganska ansedda krogar här i Stockholm har haft problem med råttor i källarutrymmen. Ganska svårt att bli av med säger expertisen, men man får lösa det genom att vara mer noggrann vad gäller förpackningar och särskilt hård bekämpning där mat förvaras.

Det är enligt samma källa i alla fall inget som kan kopplas till prislappen på serverad Biff Rydberg, utan förekommer på ganska snofsiga ställen.

Lägg ner nu och skriv lite antikapitalist-propaganda jag som antar var syftet med tråden.

olle lindblad
2007-02-25, 15:21
Kolla lite runt uteserveringarna och deras sopor i sommar så ska ni få se på råttor, fa nattetid...

skaparn
2007-02-25, 15:27
Lägg ner nu och skriv lite antikapitalist-propaganda jag som antar var syftet med tråden.

Sant. Men behöver något mer sägas efter det här?

Jag är inte förvånad. I usa går pengar före allt, inklusive hygien.

Klart och tydligt bevisat. I USA använder man visst inte ens deodorant.

Da2
2007-02-25, 15:42
Klart och tydligt bevisat. I USA använder man visst inte ens deodorant.

Haha! Jag syftar då på kapitalistj*vlarna och deras verksamheter. :)

Yankeee
2007-02-25, 15:44
Haha! Jag syftar då på kapitalistj*vlarna och deras verksamheter. :)

lol, du hade inte suttit vid din dator och surfat teh interweb om det inte hade varit för "kapitalistj*vlarna".

grabben i skogen
2007-02-25, 15:45
lol, du hade inte suttit vid din dator och surfat teh interweb om det inte hade varit för "kapitalistj*vlarna".

källa på det?

Da2
2007-02-25, 16:10
lol, du hade inte suttit vid din dator och surfat teh interweb om det inte hade varit för "kapitalistj*vlarna".
Det skiter jag i. De är fortfarande giriga svin. :)

Yankeee
2007-02-25, 16:21
källa på det?

http://www.capitalism.net/

MasterChief
2007-02-25, 17:02
Det skiter jag i. De är fortfarande giriga svin. :)

Skönt att du skänker alla dina pengar till välgörenhet. För du vet väl att du är ett "kapitalistsvin" i typ "90% av jordens befolknings" ögon?

Så sälj även datorn (detta kapitalistverktyg) och ut och missionera.

Angel
2007-02-25, 17:16
vill ej kolla, ja älskade taco bell :)

Sonny
2007-02-25, 17:22
Ja, i Canada för några år sedan, det var gott!

Da2
2007-02-25, 18:06
För du vet väl att du är ett "kapitalistsvin" i typ "90% av jordens befolknings" ögon?


90%? Enligt?

Trance
2007-02-25, 18:12
90%? Enligt?

Snygg dator sir, du skulle kunnat rädda ett barns liv för de pengarna. HOPPAS DU KAN SOVA I NATT JÄVLA BARNAMÖRDARE!

petersson
2007-02-25, 19:01
McD plusmenyer var också roliga typ 1 liters läsk och shit....

Haha. Åt en hel del på burger king när ja var där. Plusmenyläsken var 1.3 liter och på muggen satt det två skraplotter där det var 50% vinstchans att vinna nått mer att äta, samma på pommesförpackningen. Blev rätt mätt där *cupid*

Mantus
2007-02-25, 21:28
Haha. Åt en hel del på burger king när ja var där. Plusmenyläsken var 1.3 liter och på muggen satt det två skraplotter där det var 50% vinstchans att vinna nått mer att äta, samma på pommesförpackningen. Blev rätt mätt där *cupid*

Ohh, jag hade trivts.*popcorn*

LarsK
2007-02-26, 04:43
Efter Jack in the Box är Taco Bell bästa fast food kedjan, period!

skaparn
2007-02-26, 07:52
Haha! Jag syftar då på kapitalistj*vlarna och deras verksamheter. :)

Vad är en kapitalist?

MasterChief
2007-02-26, 08:07
Vad är en kapitalist?

Kapitalisterna är de som möjliggjort Da2:s bekväma existens. Som tack så spottar han dem i ansiktet.

polaren
2007-02-26, 08:36
Åååhhh vad söta *cupid*

skaparn
2007-02-26, 09:10
Kapitalisterna är de som möjliggjort Da2:s bekväma existens. Som tack så spottar han dem i ansiktet.

Hysch! Bara da2 får svara på den frågan, och jag ska bumpa tråden tills dess detta skett.

flenders
2007-02-26, 19:40
Många gånger fast jag föredrar Taco Johns. Ni som bott i USA vet vad jag pratar om. :eating:

skaparn
2007-02-26, 19:45
Bump.


Haha! Jag syftar då på kapitalistj*vlarna och deras verksamheter.


Nå. Vad är en kapitalist?

Yes
2007-02-26, 20:19
http://www.capitalism.net/
Nu plockade Yankee minst 100 poäng hos Yes.

Webcam, etc?

MasterChief
2007-02-26, 21:04
Nu plockade Yankee minst 100 poäng hos Yes.

Webcam, etc?

Samma här. Riktigt fin sida.

Yes
2007-02-26, 21:17
Ja, och det fick mig att hitta en ännu bättre avatar(nästan lika bra som MasterChiefs signatur, som jag fortfarande skrattar åt trots att jag såg den redan för typ 9 timmar sedan :D ).

Empe
2007-02-26, 21:47
Kentucky Fried Chicken ska det vara.

MasterChief
2007-02-26, 21:53
Ja, och det fick mig att hitta en ännu bättre avatar(nästan lika bra som MasterChiefs signatur, som jag fortfarande skrattar åt trots att jag såg den redan för typ 9 timmar sedan :D ).

Ahhhh...THE MAN himself. :bow:

Va fan...skrattar du åt mig? *grr*

Kan ju tillägga att min MJOLNIR-dräkt är en sjukt bra brudmagnet.

donpedro
2007-02-26, 22:10
Många gånger fast jag föredrar Taco Johns. Ni som bott i USA vet vad jag pratar om. :eating:

haha for teh win .. men taco bell är alltid ett säkert kort i taxin hem från PB eller downtown *popcorn*

Metal_boy_
2007-02-26, 22:11
Verkar ju som att folk är upprörda och förvånade, så så vanligt verkar det ju inte vara med råttor där. Dessutom så vill väl dom också ha käk. Vem kan klandra dom? Dom kanske också går på gym och behöver lite kolisar och protte då och då :)

NiXPhoenix
2007-02-26, 22:26
Nej, har inte ätit på Taco Bell men däremot på Taco Bar i Stockholm, och det är fanimig ganska sunkigt ska jag säga. Var så länge sen jag var där så jag kommer inte ihåg exakt vad som var dåligt, men jag tror det är alldeles för lite köttfärs i alla rätter, sen är personalen knäppa och kan inte på några villkor tänka sig att ändra lite i en meny som de gör i ordning efter beställning. *grr*

Yes
2007-02-27, 00:13
Kan ju tillägga att min MJOLNIR-dräkt är en sjukt bra brudmagnet.
Jag kan tänka mig det. :D

Mantus
2007-02-27, 00:59
Nej, har inte ätit på Taco Bell men däremot på Taco Bar i Stockholm, och det är fanimig ganska sunkigt ska jag säga. Var så länge sen jag var där så jag kommer inte ihåg exakt vad som var dåligt, men jag tror det är alldeles för lite köttfärs i alla rätter, sen är personalen knäppa och kan inte på några villkor tänka sig att ändra lite i en meny som de gör i ordning efter beställning. *grr*

Den var bättre förr, när de flyttade stället några meter blev det också mycket sunkigare.

Tenzu
2007-02-27, 01:18
Det ser verkligen ut som låtsasmat i plast http://www.tacobell.com/

skaparn
2007-02-27, 08:17
Jag väntar fortfarande på ett svar från Da2.

MasterChief
2007-02-27, 09:41
Jag väntar fortfarande på ett svar från Da2.

+1

skaparn
2007-02-27, 11:04
BUMP! Nu är han ju på brädan och härjar. Da2 sökes här för att upplysa oss. Jag vet faktiskt inte vad en "kapitalist" är.

Da2
2007-02-27, 11:13
BUMP! Nu är han ju på brädan och härjar. Da2 sökes här för att upplysa oss. Jag vet faktiskt inte vad en "kapitalist" är.

Om du inte vet vad en kapitalist är, hur kan du då gå in och debattera om det?
En kapitalist är en benämning på en privat ägare av ett kapital och ett ekonomiskt system. Men i mina ögon (samt hos många andra) är en kapitalist även någon som vill kapitalisera (privatisera) våra samhällen, vilket jag inte står bakom för fem öre. Jag kan vara tacksam över vissa saker som "kapitalismen" gett oss men jag gillar inte vart den är påväg.

skaparn
2007-02-27, 11:24
Om du inte vet vad en kapitalist är, hur kan du då gå in och debattera om det?
En kapitalist är en benämning på en privat ägare av ett kapital och ett ekonomiskt system. Men i mina ögon (samt hos många andra) är en kapitalist även någon som vill kapitalisera (privatisera) våra samhällen, vilket jag inte står bakom för fem öre. Jag kan vara tacksam över vissa saker som "kapitalismen" gett oss men jag gillar inte vart den är påväg.

Klirr

"Den" är inte på väg någonstans. Den privata äganderätten är en förutsättning för att ett samhälle ska utvecklas då allt annat än möjligheten att genom arbete förbättra sin egen situation som drivkraft passiviserar människor. Det är dessutom det enda sättet för ett samhälle att motverka det majoritetsförtryck som alltid kommer med ökat gemensamt ägande. Är världen på väg åt fel håll beror det på individerna som äger, inte systemet som sådant.

Du skrev att kapitalistjävlarna i USA "och deras verksamheter" skulle ha något att göra med den dålig hygienen på Taco Bell. Det kan förvisso vara sant. Det är säkert en kapitalist som har glömt att lägga ut råttgift, med jag skyller inte socialdemokratin för att en socialdemokrat äger en restaurang i Stockholm vars källare är smutsig. Så att utveckla det resonemanget skulle hjälpa dig att få oss förstå vilka svin kapitalisterna är.

Da2
2007-02-27, 11:48
Klirr

"Den" är inte på väg någonstans. Den privata äganderätten är en förutsättning för att ett samhälle ska utvecklas då allt annat än möjligheten att genom arbete förbättra sin egen situation som drivkraft passiviserar människor. Det är dessutom det enda sättet för ett samhälle att motverka det majoritetsförtryck som alltid kommer med ökat gemensamt ägande. Är världen på väg åt fel håll beror det på individerna som äger, inte systemet som sådant.

Du skrev att kapitalistjävlarna i USA "och deras verksamheter" skulle ha något att göra med den dålig hygienen på Taco Bell. Det kan förvisso vara sant. Det är säkert en kapitalist som har glömt att lägga ut råttgift, med jag skyller inte socialdemokratin för att en socialdemokrat äger en restaurang i Stockholm vars källare är smutsig. Så att utveckla det resonemanget skulle hjälpa dig att få oss förstå vilka svin kapitalisterna är.

Du har rätt i mycket du skriver. Jag är också för ett samhälle i utveckling, men åt rätt väg. Att privatisera "allt" kan inte bli bra i mina ögon och det är dit jag tycker att vi är påväg mot idag. Privatisering leder till vinstintressen, vilket leder till prioriteringar, vilket i sin tur kan leda till sämre kvalité.

Egentligen ska man inte använda uttrycket kapitalister eftersom det generaliserar (jag ber om ursäkt för diverse tidigare posts), men jag tror att de flesta "kapitalister" endast har ett personligt vinstintresse. Med "kapitalism" kommer även ansvar, vilket jag tycker för få tar idag.

Jag har själv arbetat på McDonald's och det jag fick se där var knappast uppmuntrande. Hur snabbt man kunde göra en big mac verkade vara det viktigaste. Det spelade ingen roll om du råkade tappa en brödbit på golvet, för att sedan ta upp den och använda den. Det var ändå bara ett av flera exempel jag nu la fram. Detta tillsammans med mycket annat var bidragande orsaker till varför jag senare sa upp mig.

Är detta att ta ansvar tycker du?

skaparn
2007-02-27, 12:01
Du har rätt i mycket du skriver. Jag är också för ett samhälle i utveckling, men åt rätt väg. Att privatisera "allt" kan inte bli bra i mina ögon och det är dit jag tycker att vi är påväg mot idag. Privatisering leder till vinstintressen, vilket leder till prioriteringar, vilket i sin tur kan leda till sämre kvalité.

Egentligen ska man inte använda uttrycket kapitalister eftersom det generaliserar (jag ber om ursäkt för diverse tidigare posts), men jag tror att de flesta "kapitalister" endast har ett personligt vinstintresse. Med "kapitalism" kommer även ansvar, vilket jag tycker för få tar idag.

Jag har själv arbetat på McDonald's och det jag fick se där var knappast uppmuntrande. Hur snabbt man kunde göra en big mac verkade vara det viktigaste. Det spelade ingen roll om du råkade tappa en brödbit på golvet, för att sedan ta upp den och använda den. Det var ändå bara ett av flera exempel jag nu la fram. Detta tillsammans med mycket annat var bidragande orsaker till varför jag senare sa upp mig.

Är detta att ta ansvar tycker du?


Ansvar?

Du sade upp dig för att du inte accepterade McD's villkor. Skulle dessa bli för dåliga skulle man få problem att rekrytera, och dessutom finns ansvaret hos konsumenten att inte köpa en burgare på McD om man inte ställer upp på hur de behandlar sina anställda. Eller om den tappade brödbiten skulle orsaka förgiftning eller få den att smaka illa - då skulle ingen äta på McD.

Det finns två sätt att ge individen möjlighet att påverka. Antingen genom majoritetsbeslut i folkomröstningar, eller att i vartenda vardagligt val som konsument påverka för att styra världen dit man vill. Jag föredrar det senare.

Da2
2007-02-27, 12:08
Ansvar?

Du sade upp dig för att du inte accepterade McD's villkor. Skulle dessa bli för dåliga skulle man få problem att rekrytera, och dessutom finns ansvaret hos konsumenten att inte köpa en burgare på McD om man inte ställer upp på hur de behandlar sina anställda. Eller om den tappade brödbiten skulle orsaka förgiftning eller få den att smaka illa - då skulle ingen äta på McD.

Det finns två sätt att ge individen möjlighet att påverka. Antingen genom majoritetsbeslut i folkomröstningar, eller att i vartenda vardagligt val som konsument påverka för att styra världen dit man vill. Jag föredrar det senare.

Du glömmer en viktig sak. De flesta vet inte vad som försiggår ute i köket på McDonald's eller t.ex.hur deras nya jeans tillverkats. Mcdonalds har vissa riktlinjer vad gäller hygien, men de sköter det inte för fem öre kan jag tala om.
Ansvar var det ja!

Sen är det även en fråga om hurvida vi bör fresta människor till att ta beslut som de egentligen inte vet hur det påverkar dem själva.

skaparn
2007-02-27, 12:17
Du glömmer en viktig sak. De flesta vet inte vad som försiggår ute i köket på McDonald's eller t.ex.hur deras nya jeans tillverkats. Mcdonalds har vissa riktlinjer vad gäller hygien, men de sköter det inte för fem öre kan jag tala om.
Ansvar var det ja!

Sen är det även en fråga om hurvida vi bör fresta människor till att ta beslut som de egentligen inte vet hur det påverkar dem själva.

Lagstiftning mot att fresta folk att "ta beslut som de egentligen inte vet hur det påverkar dem själva" låter som en lösning...

Det är just därför vi har, och ska ha, statliga myndigheter som upprätthåller lagstiftning gällande hygien vid matförsäljning. Det är inte samma sak som att staten ska gå in och äga allt för att inte locka en privat restaurangägare att slarva med hygienen för att maximera sin vinst.

Men redogör nu för ett alternativ till fria val som omöjliggör att exempelvis barn sitter och syr jeansbyxor till oss i väst för kaffepengar. Media är ganska duktiga på att avslöja hur Nike eller HM anlitar tvivelaktig arbetskraft, och ingen konsument kan skylla på att den inte visste hur produkten framställts med den tillgång till information vi har idag. Visst finns det många som är för lata för att ta del av nyhetsflödet, men det är fortfarande ingen ursäkt att vara lat och därför rösta fram ett system som tvingar alla människor, inklusive de med initiativförmåga, att göra på ett visst sätt.