handdator

Visa fullständig version : Gnälla eller inte gnälla?


Nadja_N
2007-02-24, 22:55
Vad ska jag göra åt mina grannar? De har fylleslag/släktkalas eller whatever för andra kvällen i rad. Igår höll dom på till efter midnatt och det är inte LITE högljuda dom är. Betongväggar mellan deras lägenhet och min men det låter som jag har dom inne hos mig, eller snarare som när man är på fest och går in på toan men ändå hör allt. Typ.

Detta är inte i "min" trapp utan den bredvid och jag känner dom inte alls. Vet bara att de festar som idioter ibland fram till kl.04 (med små barn vakna, skrikandes och tjoandes...)!

De vuxna skriker, barnen skriker, det spelas hög musik och det bankas/dunkas i väggar och golv.

Hilfe - mina surkärringhorn växer ut i pannan på mig! Vad gör jag? Kan inte gå över dit eftersom jag inte kommer in i trappen - låst.

Om jag bara visste vad dom hette så kunde jag ringa till dom...

Vad skulle ni gjort? Ska tillägga att jag har en dotter som gärna vaknar ett par gånger per natt när dom håller på som värst och som har svårt att somna pga deras oväsen.

Dnepr
2007-02-24, 22:57
Jag hade nog stoppat öronproppar i min lilla dotter och lagt mig i soffan med en stor chipsskål på magen och myst.

Nadja_N
2007-02-24, 22:58
Jag hade nog stoppat öronproppar i min lilla dotter och lagt mig i soffan med en stor chipsskål på magen och myst.

men jag behöver sömn! och min dotter går varken med på öronproppar eller hörselkåpor.

regus
2007-02-24, 22:58
Gnäll som satan

Kwon
2007-02-24, 22:58
Jag hade ignorerat dom och tittat på Tv6 nu istället! :thumbup:

Dnepr
2007-02-24, 22:59
men jag behöver sömn! och min dotter går varken med på öronproppar eller hörselkåpor.

Okej då - din sömn är viktig. Då är det bara att gnälla utan bara helvete - frågan är bara hur man gnäller på att bra sätt som får effekt.

Nadja_N
2007-02-24, 22:59
Gnäll som satan

men hur och till vem? jag får ju inte tag på dem såhär dags, så om jag ska gnälla NU så blir det typ störningsjouren (hur fan man nu får tag i dom?!). Om jag väntar tills imånn så kan jag knacka på hos dem - men då är ju skadan redan skedd.

Jag vill bara att dom ska hålla käften och sluta skrika!!! *gah!* och banka...

Nadja_N
2007-02-24, 23:00
Jag hade ignorerat dom och tittat på Tv6 nu istället! :thumbup:

alright. och när denna underbara *host* film är slut då?...

regus
2007-02-24, 23:03
men hur och till vem? jag får ju inte tag på dem såhär dags, så om jag ska gnälla NU så blir det typ störningsjouren (hur fan man nu får tag i dom?!). Om jag väntar tills imånn så kan jag knacka på hos dem - men då är ju skadan redan skedd.

Jag vill bara att dom ska hålla käften och sluta skrika!!! *gah!* och banka...

Just nu tror jag det ända som hjälper är att gå dit eller ringa anonymt till polisen och säga att du tror att det finns droger/minderåriga som super och slåss osv.. lite elakt, men men...

Annars kan du väl prata fastighetsskötaren/ägaren imorgon?

Dnepr
2007-02-24, 23:05
Fan att din kille är hemma - annars hade du kunnat ringa mig - och vi hade kunnat fnissa ihop, skratta åt hur lika vi faktiskt är, snacka kollo och fnissa ännu mer osv osv osv. Jag hade alltså med lätthet kunnat få dig att glömma dina grannar och även fått dig att glömma... din ilska till dom. Men men.

Kwon
2007-02-24, 23:07
alright. och när denna underbara *host* film är slut då?...

Se på filmen och när filmen är slut och om dom fortfarande väsnas, återvänd hit så skall jag komma på en optimal lösning som inte får dig att komma på dålig fot med dom.

Nadja_N
2007-02-24, 23:07
Fan att din kille är hemma - annars hade du kunnat ringa mig - och vi hade kunnat fnissa ihop, skratta åt hur lika vi faktiskt är, snacka kollo och fnissa ännu mer osv osv osv. Jag hade alltså med lätthet kunnat få dig att glömma dina grannar och även fått dig att glömma... din ilska till dom. Men men.

just nu är han fan inte hemma...men kommer om en stund. Well well...

Dnepr
2007-02-24, 23:09
just nu är han fan inte hemma...men kommer om en stund. Well well...

:/ :-/ :--/ :---/

Kwon
2007-02-24, 23:16
alright. och när denna underbara *host* film är slut då?...

Ge honom och hans film en chans, hade den rullen inte funnits hade jag inte varit den jag är idag.

Den inspirerade och influerade lika många pers som tex Pumping Iron gjorde för framtida byggare.

krilleh
2007-02-24, 23:16
Sömn är överskattat. När jag sommarjobbade gick jag upp klockan 5 och vanligtvis brukade jag sova 5 timmar. Men visst fan ökade jag i vikter på gymmet iaf :thumbup:

Snake
2007-02-24, 23:31
Har du inte batongen med hem från jobbet? Isf. så vet du vad du ska göra.http://img84.exs.cx/img84/6927/palizaconsilla7eo.gif

FreCKo
2007-02-24, 23:32
Sätt upp en lapp på ytterdörren till deras port där du skriver att nästa gång dom i trappen har fest till efter ett på natten och flera nätter i rad så kommer du ringa polisen :thumbup:

Nadja_N
2007-02-24, 23:32
Har du inte batongen med hem från jobbet? Isf. så vet du vad du ska göra.http://img84.exs.cx/img84/6927/palizaconsilla7eo.gif

nej nej, batongen ligger kvar och dammar i cv

olle lindblad
2007-02-24, 23:33
Störningsjourens nummer måste väl gå att hitta?

Mantus
2007-02-24, 23:34
Sömn är överskattat. När jag sommarjobbade gick jag upp klockan 5 och vanligtvis brukade jag sova 5 timmar. Men visst fan ökade jag i vikter på gymmet iaf :thumbup:

Jo jag gjorde något liknande, sov fem timmar, jobbade på vvsfirma och tränade efteråt sedan blev jag trött och sjuk som fasen efter ett par veckor... Försvann direkt efter att jag börjat sova mer.

Summa summarum sömn är bra och viktigt.

KlopFer
2007-02-24, 23:39
Eftersom ni inte bor i samma trapp så stötter du inte på dem o.s.v. Om jag hade varit du då hade jag fixat nummret till Störningsjouren eller liknande och ringt varje gång dem har fest, eller varje gång kanske är att ta i, men varje gång dem livar som om dem vore i en djungel eller något.

fat_joe
2007-02-24, 23:40
Här där jag bor är det alltid fest till nästa dag på helgerna, men alla är mer eller mindre överens om att det är okej, så stör ju ingen.

Hur ofta händer det här ? är det bara nån helg då och då eller är det varje helg ?

Tycker man kan ha överseende med fest och oljud ibland, men förstår att det är drygt om du ska upp och jobba imorgon. Gå och be dom dämpa sig utan att vara ett angry psycho, och sen om dom inte lyssnar på det så bli ett angrypsycho och gnäll till hyresvärden om det är ett problem som upprepar sig.

Nadja_N
2007-02-24, 23:41
Här där jag bor är det alltid fest till nästa dag på helgerna, men alla är mer eller mindre överens om att det är okej, så stör ju ingen.

Hur ofta händer det här ? är det bara nån helg då och då eller är det varje helg ?

Tycker man kan ha överseende med fest och oljud ibland, men förstår att det är drygt om du ska upp och jobba imorgon. Gå och be dom dämpa sig utan att vara ett angry psycho, och sen om dom inte lyssnar på det så bli ett angrypsycho och gnäll till hyresvärden om det är ett problem som upprepar sig.

det är iallafall varannan helg. minst 2dagar då. kan itne ringa på nu - låst i trappen. min dotter vaknar av dem, så det är ganska big deal för mig.

Granatgiraffen
2007-02-24, 23:55
Hatar grannar som stör mycket och ofta. Om dom vill spela hög musik sent in på nätterna så får dom flytta till eget hus. Om du hittar något störningsjour-nummer ring det och ring hyresvärden direkt på måndag. Snåla kommunister som inte har råd att gå ut och dricka sina öl.

grabben i skogen
2007-02-25, 00:02
Men fan ring securitas. de har hand om sånt i den här hålan har jag helt klart för mig.

eller gör som min polare gjorde. slit upp deras dörr, klampa in helt galen och slit ur sladden ur deras stereo/tv/whatever. Sen drabbades han av insikten att han var ensam, och klen, mot 10 st invandrare som kollade lustigt på honom.

Dissector
2007-02-25, 00:10
Men fan ring securitas. de har hand om sånt i den här hålan har jag helt klart för mig.

eller gör som min polare gjorde. slit upp deras dörr, klampa in helt galen och slit ur sladden ur deras stereo/tv/whatever. Sen drabbades han av insikten att han var ensam, och klen, mot 10 st invandrare som kollade lustigt på honom.

...And then? *popcorn*

grabben i skogen
2007-02-25, 00:12
...And then? *popcorn*

ja han återfick fattningen eller galenskapen, välj själv vilket, och började skrika åt dom att dom inte kunde spela så högt när han försökte sova.
sen gick han ner till sig i oskadat skick.
otroligt nog...

Dnepr
2007-02-25, 00:14
Det är vad han sagt till dig ja. Som om dom skulle släppa iväg nån som våldgästar så. Man hade slagit sönder fanskapet.

grabben i skogen
2007-02-25, 00:16
Det är vad han sagt till dig ja. Som om dom skulle släppa iväg nån som våldgästar så.

haha han såg iaf oskadad ut. men det kan ju tänkas att de skonade honom eftersom han bodde under ngn av dom. själv tror jag de blev så jävla chockade så de inte kom sig för att göra ngt.

Dnepr
2007-02-25, 00:18
Jag tror helt enkelt inte att han gjort vad han har sagt. Man kommer inte undan om man klampar in hos nån så - särskilt inte hon en integritetsmänniska som invandrare brukar vara.

grabben i skogen
2007-02-25, 00:21
han är rätt stöddig så jag tror det.
inte första gången han är inne hos sina grannar heller...
en gång låg han och sov med sin dörr olåst. fråga mig inte varför. han vaknar iaf av att ett helt gäng kommer in i hans lgh. De komemr på rätt fort att de är fel å går igen, men han kutar efter dom in i den lgh de skulle till och undra va i helvete om man inte brukar ringa på dörren osv osv..
ja helt sjukt.

Tuniz
2007-02-25, 00:39
Ring Securitas.

De mesta hyres och bostadsföretag har ett nummer dom kan ringa om dom tycker att "granner stör". Ring dom så tar dom reda på vilken lägenhet det är som stör.

Vanligtvis så får dom en varning första gången (och dom vet inte vem det är som "tjallat"). Gången efter det får dom betala ca 700 kr, om dom inte har en bra anledning för varför dom fört sådant oväsen (exempel nyårsafton).

det funkar för det mesta. Varför vet jag detta? de mesta av mina grannar hatar mig... >_>

Fettecke
2007-02-25, 00:58
Ring Securitas.

De mesta hyres och bostadsföretag har ett nummer dom kan ringa om dom tycker att "granner stör". Ring dom så tar dom reda på vilken lägenhet det är som stör.

Vanligtvis så får dom en varning första gången (och dom vet inte vem det är som "tjallat"). Gången efter det får dom betala ca 700 kr, om dom inte har en bra anledning för varför dom fört sådant oväsen (exempel nyårsafton).

det funkar för det mesta. Varför vet jag detta? de mesta av mina grannar hatar mig... >_>


det där är relativt. efter andra varningen får du flytta vare sig du vill elle inte, ingen straffavgift eller så, utan du får dra åt helvete helt enkelt.... så va de hos min förra hyresvärd

Snake
2007-02-25, 01:03
det där är relativt. efter andra varningen får du flytta vare sig du vill elle inte, ingen straffavgift eller så, utan du får dra åt helvete helt enkelt.... så va de hos min förra hyresvärd

Fick DU foten, eller någon granne kanske?

Fettecke
2007-02-25, 01:19
Fick DU foten, eller någon granne kanske?

det är vad jag har hört iaf, sen får du lista ut resten :D

Snake
2007-02-25, 01:22
det är vad jag har hört iaf, sen får du lista ut resten :D

Du är ett sånt PARTYANIMAL Ekke:Virro

Fettecke
2007-02-25, 01:24
Du är ett sånt PARTYANIMAL Ekke:Virro
stfu och sov damnit *kissass*

Bronkitkorv
2007-02-25, 09:50
rING POLISEN SÅ SKICKAR DOM DIT STÖRNINGSJOUREN FÖR FAN.. Jävla capslock..

Cilia
2007-02-25, 10:37
Jobbigt att dom inte bor i samma hus för det gör det lättare.
MEn fösök söka upp dom när dom är nyktra och förklara läget eller så ringer du störningsjouren om det är hyresrätt alternativt dubbelisolerar väggen

Nadja_N
2007-02-25, 12:16
Jag ringde störningsjouren men det tog ytterligare en timme innan dom tystnade så man kunde somna iallafall.

TCOG
2007-02-25, 12:58
alltså är ni rädda för folk eller?!? om man bor granne med folk eller inte bara ringa på liksom.....

Det verkar vara vanligt med sånt här i hyresrätter verkar det som....

Cilia
2007-02-25, 13:03
alltså är ni rädda för folk eller?!? om man bor granne med folk eller inte bara ringa på liksom......
nu bodde dom ju i porten brevid och den var låst.
så det gjorde det lite svårt för henne.
det gäller att läsa också

TCOG
2007-02-25, 13:06
nu bodde dom ju i porten brevid och den var låst.
så det gjorde det lite svårt för henne.
det gäller att läsa också

gick det inte att kasta nåt på deras fönster eller nåt?

Piranha
2007-02-25, 13:07
Ring störningsjouren.

Case closed.

Cilia
2007-02-25, 13:07
gick det inte att kasta nåt på deras fönster eller nåt?
måste vara ngt i bomerangväg då om det ska funka, eller?

Dnepr
2007-02-25, 13:10
måste vara ngt i bomerangväg då om det ska funka, eller?

Jaha varför då? En snöboll skulle inte funka då eller? Det viktiga är ju att dom hör det och tittar ut.

Cilia
2007-02-25, 13:17
Jaha varför då? En snöboll skulle inte funka då eller? Det viktiga är ju att dom hör det och tittar ut.
därför att dom bodde vägg i vägg vilket gör det lite komplicerat att kasta en snöboll om du inte får till bomerangeffekten då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dnepr
2007-02-25, 13:20
därför att dom bodde vägg i vägg vilket gör det lite komplicerat att kasta en snöboll om du inte får till bomerangeffekten då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaha - så man kan inte gå ut och kasta på deras fönster? Eller dom kanske inte har några fönster.

Diana
2007-02-25, 13:24
Knacka dörr i huset och samla ihop en lagom mentalt labil folmassa och gå dit på dagen och ta ett snack. Det MÅSTE va fler som stör sej på skiten tycker man ju... men många är så vaniljsvenniga(så var jag i mitt förra hus när araberna(?) ovanför utövade högljudd morronbön(?) bla) att de låter det pågå och hoppas på att någon annan ska ta tag i det...

annars är kasta saker jävligt underskattat :D

Muskelbyggaren
2007-02-25, 13:42
Annars brukar det fungera rätt bra att bara gå över och vänligt men bestämt be dem vara tysta och om tjafs uppstår antyda att det är onödigt att skaffa sig problem.

Cilia
2007-02-25, 13:48
Annars brukar det fungera rätt bra att bara gå över och vänligt men bestämt be dem vara tysta och om tjafs uppstår antyda att det är onödigt att skaffa sig problem.
bra förslag men hur gör du det om du inte kommer in i porten, Einstein?

Cilia
2007-02-25, 13:49
Jaha - så man kan inte gå ut och kasta på deras fönster? Eller dom kanske inte har några fönster.
kan man göra om det inte råkar vara flera trappor upp.
sen är inte jag så säker på att jag skulle vilja lämna en liten sovande dotter för att gå ut och vandalisera omgivningarna.
Men allt är ju möjligt i fantasin.

Dnepr
2007-02-25, 13:55
kan man göra om det inte råkar vara flera trappor upp.
sen är inte jag så säker på att jag skulle vilja lämna en liten sovande dotter för att gå ut och vandalisera omgivningarna.
Men allt är ju möjligt i fantasin.

Du behöver ju inte hitta på och spekulera. Ingen har pratat om att vandalisera - bara att göra sina grannar uppmärksamma. En snöboll vandaliserar inget. Och dottern blir nog bara glad om man ber henne vänta en kortis för att man ska gå ut och säga till grannarna att dom ska sluta så att dom får lugn och ro.

Nadja_N
2007-02-25, 15:57
kan man göra om det inte råkar vara flera trappor upp.
sen är inte jag så säker på att jag skulle vilja lämna en liten sovande dotter för att gå ut och vandalisera omgivningarna.
Men allt är ju möjligt i fantasin.

tack för att du försöker iallafall.

För the record: nej jag är inte rädd för folk. ja porten är låst på kvällarna/nätterna. min dotter sov/vaknade om vartannat så att gå ut när hon sov för att riskera att hon vaknade när jag var ute var uteslutet. det var 4:e våningen och jag kastar uselt boomerang ;)

Kontentan: jag ringde störningsjouren

Mantus
2007-02-25, 23:06
Kontentan: jag ringde störningsjouren

Vad hände?

Gpajpen
2007-02-25, 23:24
Vad ska jag göra åt mina grannar? De har fylleslag/släktkalas eller whatever för andra kvällen i rad.

:laugh: