handdator

Visa fullständig version : Hur ser ditt gym ut...?


AciDBL00D
2003-03-04, 22:04
Själv var jag och tränade på ett nytt gym idag var riktigt grymmt där. hantlar från 1kg -> 50kg har hantlar på varje kg där mellan. Sen finns det allt annat man kan önska sig totalt 7 bänkpressar 6 bänkar vid hanlarna och gott om speglar.

cablecross, smith och sånt skoj också. Skitbra sen kostar det 700kr halvåret.

Ovanligt bra gymm jag har hittat eller?

dared
2003-03-04, 22:10
Låter som ett drömgym...

Själv tränar jag i ett garage..

Fördelar: Jag väljer musiken, 20m från mitt hem, speglar, tunga vikter... gratis, min grannes grejer.

Nakdelar: Inga cabelgrejer, ingen "nytt" folk o titta på, kan va jobbigt att rigga massa grejer, t ex hantlar chinräcket osv.
Måste säga nej till vissa övningar som inte går att köra med skivstänger o hantlar typ.

emmzan
2003-03-04, 22:31
Betalar 175:-/månaden. Har tillgång dygnet runt.

2 antika löpband, 2 antika cyklar.

Massa maskiner, hantlar 1-60 eller 1-65kg.. Knäböjsställning, iaf 4-5 skivstänger. 2 bänkpressar (en sned och en rak), några träningsbänkar och en smithmaskin. Cablecross, en till hiss.. osv

Trångt som f-n men där finns allt man behöver samt fri tillgång till stereon! :hbang:

AciDBL00D
2003-03-04, 22:36
Det var billigt emmzan. Kom på det hantlarna går nog lite högre jag brukar inte använda de i slutet av serien...

De har två bänkpressar med milimeterinställningar så man kan ställa in höjden exakt. Ystads kraftsports klubb håller tilll där

Pretender
2003-03-04, 22:42
Originally posted by emmzan
Betalar 175:-/månaden. Har tillgång dygnet runt.

2 antika löpband, 2 antika cyklar.

Massa maskiner, hantlar 1-60 eller 1-65kg.. Knäböjsställning, iaf 4-5 skivstänger. 2 bänkpressar (en sned och en rak), några träningsbänkar och en smithmaskin. Cablecross, en till hiss.. osv

Trångt som f-n men där finns allt man behöver samt fri tillgång till stereon! :hbang:

Låter som ett bra gym...typ (+ för tunga hantlar och tillgång 24-7)...vågar man fråga vad det heter? Jag är nämligen nyinflyttad här uppe...iofs. går mitt gamla kort inte ut förrän i april, men ändå...jag sonderar terrängen :cool:

Har du varit på "stallet" ngn gång? verkar vara i princip bara maskiner där...

Vänligen,
Pretender

emmzan
2003-03-04, 22:50
Originally posted by Pretender


Låter som ett bra gym...typ (+ för tunga hantlar och tillgång 24-7)...vågar man fråga vad det heter? Jag är nämligen nyinflyttad här uppe...iofs. går mitt gamla kort inte ut förrän i april, men ändå...jag sonderar terrängen :cool:

Har du varit på "stallet" ngn gång? verkar vara i princip bara maskiner där...

Vänligen,
Pretender

Stallet.. där jobbar jag ju!!!:D
Hantlar 1-40kg. Två böjda skivstänger och resten maskiner. Fast knäböjsställningen är helt ok och konditionsmaskinerna accetabla.

"mitt gym" heter Atomic... Hör av dig om du vill ta en titt...

Helen@
2003-03-04, 23:03
"Hur ser ditt gym ut...? "

Blåa väggar och heltäckningsmatta

http://www.planetsmilies.com/smilies/rolleyes/rolleyes02.gif

:notme:

Alex85
2003-03-04, 23:36
kanske 10 motions cyklar.
8-10 maskiner.
4 olika kabelmaskiner.
1-30kg:rolleyes:
1 bänkpress.
1 smith
1 chins
50 gamla kärringar som springer runt.

Viveqa
2003-03-05, 00:58
Massvis med hantelslätt (4st), hantlar upp till 65, men bara 2 st fria skivstänger (förutom de två man bara kan köra bänk med).
3st cable cross, de mesta och nödvändigaste i maskinväg gott om alla slags konditionsutrustning.

Antonius
2003-03-05, 01:14
Behöver inte ens svara eftersom att jag går på samma gym som Alex.... förjävligt är vad det är! Det ända roliga är när det är frächingar som hoppar fjollgympa på nedervåningen som man ser ner till, så de kan inte se att man kollar... bara ibland, då de kollar upp, men då storler jag bara och så kollar de bort igen. Det är härligt att vara ful ibland. :D

Viveqa
2003-03-05, 01:45
Har tränat på mycket mer spektakulära ställen innan... bland annat ett där det var önskemål på att alla skulle gå runt med sina gymkort i ett snöre runt halsen :D :D :D
Haha, vaddå att man kan känna sig lite dum, jag trivs som intern/mentalpacient/dagisbarn :rolleyes:

Petrus
2003-03-05, 02:00
*några få maskiner som ser ut som någon form av stillastående syklar på hjul....(Vet inte vad det är men det sitter folk på dom och trampar i alla fall...:D )
*2 bänkpressar + 2 lutande
*hantlar 1kg - 62,5kg därefter 5kg mellan + 2 hantelhandtag för int. viktskivor (ovärderliga)
*några cablemaskiner med 115kgsmagasin (tål upp till 150kg)
*2 powerrack
*massa andra maskiner - benpress, dipsmaskin, roddmaskiner, andra konstiga cablemaskiner, axelpress, militärpress, vadpressar, dipsställning, magmaskiner, t-bar, och lite annat...

Fan vad det lät mycket när man skrev ner det. Lite småtrångt här och där...

Vänligen,,,
Petrus

Überbiffen
2003-03-05, 09:08
Betalar 400:- om året!

Hantlar från 1-55kg
4 eller 5 bänkar
2 bänkpressar
1 smith-maskin
1 cablecross
1 powerrack
1 benspark
1 stående vadpress
1 sittande vadpress
1 pec-dec
1 lårcurl
1 t-stångsrodd ("fri")
1 t-stångsrodd (med platta för bröstet)
2 olika "sit-ups/crunches" bänkar
1 benpress
1.. eh.. vet inte vad de heter. tränar ben, man står upp typ med lutning bakåt.
1 rodd (tror jag det kallas, med vikter alltså)
2.. vet inte heller vad det heter (kör latsdrag, drag mot bröst mm. ni förstår)
Sen har vi en liten och en stor ställning för att köra tex. skivstångcurl eller tricepspress.

Speglar täcker mer eller mindre alla väggar!
Fri tillgång till stereon!
Talk i mängder!

Jag trivs som fan kan jag säga!

:D :hbang: :bpump: :kickass: :thumbup:

Pretender
2003-03-05, 10:04
Originally posted by emmzan


Stallet.. där jobbar jag ju!!!:D
Hantlar 1-40kg. Två böjda skivstänger och resten maskiner. Fast knäböjsställningen är helt ok och konditionsmaskinerna accetabla.

"mitt gym" heter Atomic... Hör av dig om du vill ta en titt...

Där har jag varit och klättrat :smokin: (på klätterväggen)

Tack för infon....det är som sagt inte akut, men tänkte det kunde vara kul att veta vilka gym det fanns i trakten. Måste nämligen byta...för mitt nuvarande gym har inte hantlar mer än till 27 :furious:

//Pretender

z_bumbi
2003-03-05, 11:15
Beroende på hur man räknar så är det 5-10 bänkpressar (Fem fasta, två riktiga tävlningsbänkar samt lite lösa bänkar där det går att köra bänk.) bara ett powerrack men istället 5-6 lyftarplattformar varav tre med gummidämpning för ol.
Lösa stänger finns det i drivor.
Hantlarna slutar runt 70 tror jag.
Sen har vi väl allt man behöver i maskinväg och mer blir det bla 5 nordicmaskiner ska visst dyka upp snart.

emmzan
2003-03-05, 12:37
Originally posted by Pretender


Där har jag varit och klättrat :smokin: (på klätterväggen)

Tack för infon....det är som sagt inte akut, men tänkte det kunde vara kul att veta vilka gym det fanns i trakten. Måste nämligen byta...för mitt nuvarande gym har inte hantlar mer än till 27 :furious:

//Pretender

Varnurst är det??

Kungen
2003-03-05, 14:28
Ca:
15 löpband av senaste model.
10 cyklar av senaste model.
Rotex 8 st.
Concept rodd 4 st.
Senaste maskinerna från techno gym selection line, blandad kompott, allt från topp till tå 35-40 st ca.
Rak bänk+snebänk.
Knäböj ställning.
Hantlar från 1kg till 40kg.
2 st kabel-cross.
En scottcurl bräda.
Benpress.
+en massa bänkar etc.
Även tillgång till en större o en mindre sal för annan aerob aktivitet.
Bastu och solarium.
All makt över stereon och den musik som den spelar.
kostar mig inget.

Har nog glömt hälften.

Antonius
2003-03-05, 14:30
Kungen: Vart tränar du?

z_bumbi
2003-03-05, 14:36
Antonius: Han jobbar på SATS någonstans i Stockholm skulle jag tro...

Slartibartfast
2003-03-05, 14:45
Mitt gym ser ut ungefär som ett vanligt vardagsrum av den anledningen att det är ett vanligt vardagsrum.

Jag har ett öppet rack med safetypins för knäböj. Allt konstuerat och ihopsvetsat av min käre far i 60 mm profilrör för att det ska hålla att knäböja motsvarigheten till en liten pansarvagn. Min far har en tendens att överdimensionera sina konstruktioner, men hellre det än att man får allt i skallen.

Jag har en stång och sammanlagt ca 120 kg vikter. Vikterna räcker och blir över ännu en tid framöver.

Min bänk är jag mest stolt över. Den är i kompakt trä. Gjord av två bitar grov planka av typen man gör husstommen av. Den är bara 15 cm hög, precis att man får bra stretch i bottenläget utan att armbågarna tar i marken. Jag har även en "ordentlig" bänk som jag svetsat ihop, men till den har jag ännu ingen vadderad skiva.

Två stycken separata safetypin-ställningar för bänkpressen.

En tv

gardiner

tapeter

På sommrarna flyttar jag ut hela skiten i ett garage där jag bor och blir därmed lika hardcore garage style som dared:hbang:

Pretender
2003-03-05, 15:14
Originally posted by emmzan


Varnurst är det??

Hum...kan inte Uppsala så bra...men det ligger i centrum (i anslutning till ett badhus)...och är typ ett nautilus...men det finns fria vikter och kabel-hissar också...fast inte överdrivet mkt

Enda anledningen till att jag tränar där är att jag inte behöver betala ngt (hade redan löst medlemskap i lund)... :em:

//Pretender

Greenman
2003-03-05, 15:58
Tränar på schysst gym, fast de har på tok för många medlemmar, läste nånstans att de säljer ca 20 000 terminskort, vilket gör att mn ainte kan träna efter 3 på eftermiddaggen om man inte vill stå flera timmar i kö till maskinerna.

Tror det finns ungefär
hantlar upp till 65 har jag för mig, dock inte säker, använder aldrig så tunga...
15 bänkar, vara 6 med skivstångsställ
2 powerrack
2 kabelrodd
5 draghissar, varav 2 är för latsdrag.
2 draghissationer eller vad de kallas, där man kan köra kabelflies och sånt.
2 benpressar
1 hacklift
några dipsställningar.
2 smithtällningar
och en jäkla massa maskiner jag aldrig använder så jag har inte koll på dem riktigt, sen finns det en övervåning där jag aldrig hänger, tror det finns lite speciall-rehabmaskiner där samt några smithställningar
och just det, sen finns givetvis massa konditionsutrustning
ca 10 cycklar, 4 roddmaskiner, några trappmaskiner,
kan ju inte klaga på utrustningen, sen kostar terminskort bara 700 så det är ju relativt trevligt

Alex85
2003-03-05, 18:39
Originally posted by Antonius
då de kollar upp, men då storler jag bara och så kollar de bort igen. Det är härligt att vara ful ibland. :D
:laugh: :laugh: :laugh:

Ninjasmurf
2003-03-06, 14:00
Jag har två gym att tillgå...ultra hardcore gymmet i källaren och Jakobsbergs simhallsgym...
Källar gymmet e bara några bänkar, 2 skivstänger samt lite vikter och e skum kabelmaskin från ryssland dvs riktigt hardcore.

Simhallen är ett fjortis gym med hantlar som bara går till 43kg, ett gäng löpband, maskiner samt en bänkpress och em smith...tyvärr e det i källaren det med så dom finns det inga fönster...

emmzan
2003-03-06, 14:04
Originally posted by Pretender


Hum...kan inte Uppsala så bra...men det ligger i centrum (i anslutning till ett badhus)...och är typ ett nautilus...men det finns fria vikter och kabel-hissar också...fast inte överdrivet mkt

Enda anledningen till att jag tränar där är att jag inte behöver betala ngt (hade redan löst medlemskap i lund)... :em:

//Pretender

Aha.. Centralbadet och Nautilus ja...

z_bumbi
2003-03-06, 14:07
Originally posted by Pretender


Hum...kan inte Uppsala så bra...men det ligger i centrum (i anslutning till ett badhus)...och är typ ett nautilus...men det finns fria vikter och kabel-hissar också...fast inte överdrivet mkt

Enda anledningen till att jag tränar där är att jag inte behöver betala ngt (hade redan löst medlemskap i lund)... :em:

//Pretender

Innan du förnyar ditt kort borde du nog kolla in både UTK och Atomic, det finns ju två hyfsade gym i Uppsala i alla fall.

Pretender
2003-03-06, 14:15
Originally posted by z_bumbi


Innan du förnyar ditt kort borde du nog kolla in både UTK och Atomic, det finns ju två hyfsade gym i Uppsala i alla fall.

Ska bli! Tack för tipsen (emmzan och bumbi) :thumbup:

//Pretender

Sjölin
2003-03-06, 16:15
hm jag vad har vi då?

- 2 cyklar (robusta STI)
- 2 trappmaskiner (technogym)
Maskiner:

-pecdec
-bröst
-rygg typ av rodd
-rodd
-biceps
-axlar
-stående bencurl
-liggandebencurl
-benspark
-3 dragmask(typ lats drag, 2 älder, 1 nordic)
-2 cabelcross(1 gammal, 1 skaplig NORDIC)
-1 lutande bänkpress
-1 plan bänkpress(1 till som inte är ut placerad ännu)
-ytterliggare 5 bänkar varav två flytt bara resten fast vid hantlarna.
-2 power racks
-1 smith
-1 benpress
-1 hacklift
-1 t-bar
-1 hyperextention

Hantlar:

SET1(Namnlöst):
2-40kg
SET2(Casall):
47,5,50,52,5
SET3(hardcore hemma bygge):
60,70,80

Övrigt:

Solarium

Strongman:

-2 vikter till farmerswalk á 120kg
-1 s.k. stock (rör me inbyggda hantag och smalarör på sidan för montering av extra internationella skivor. Stocken ren väger 80kg)
- Skall komma fyra(tror jag, minnet :confused: ) atlas stenar också

Som styrelsemedlem har man tillgång dygnet runt, stereon lika så.

Hemsida under utveckling:

www.soderhamnstraningscenter.com Gymmet går under namnet Faxe Atletklubb

//Andreas