handdator

Visa fullständig version : ´beach 2007


lejonet
2007-02-24, 21:39
När blir det på ett ungefär lämpligt att påbörja en deff inför bech 2007? Jag hade inte tänkt gå ner ngra monster kilon men bara lite granna för att få lite konturer och bli fastar :naughty:

Jag väger just nu 72kg +/- 1kg och är redan ganska fast men som sagt rutorna måste fram ännu mer :hbang:
Är 16 år styrke tränat i snart ett år och fått bra resultat tycker jag både visuellt och styrka.

Jaws
2007-02-24, 21:42
Börja nu och kör lungt.

lejonet
2007-02-24, 21:46
När blir det på ett ungefär lämpligt att påbörja en deff inför bech 2007? Jag hade inte tänkt gå ner ngra monster kilon men bara lite granna för att få lite konturer och bli fastar :naughty:

Jag väger just nu 72kg +/- 1kg och är redan ganska fast men som sagt rutorna måste fram ännu mer :hbang:
Är 16 år styrke tränat i snart ett år och fått bra resultat tycker jag både visuellt och styrka.


visste att det var ngt jag glömde :P jag är 180 lång *whistle*

lejonet
2007-02-24, 21:48
Börja nu och kör lungt.

Okej typ morgon promenader ngra ggr veckan? fsat jag hade tänkt mig att försöka växa i muskler lite mera innan sommaren och under deff så växer man inte så mkt ?:smash:

Jaws
2007-02-24, 21:56
Okej typ morgon promenader ngra ggr veckan? fsat jag hade tänkt mig att försöka växa i muskler lite mera innan sommaren och under deff så växer man inte så mkt ?:smash:

Ja det låter bra. Annars kan du promenera senare på dagen också, det spelar ingen roll, du väljer själv.

När hade du tänkt att avsluta deffen då? Du bygger ju inte nämnvärt med muskler på 1½ månad.

Om du siktar på att tappa ~4 kg så hade jag börjat nu så att man inte riskerar att stressbanta och därmed tappa en del muskelmassa.

lejonet
2007-02-24, 22:18
Okej :) tack för tipset det är väl bara att sätta igång då :) Rutorna lär vara framme ganska bra vid 68 kg ? :) Skulle kunna tänka mig att den avslutas när hösten närmar sig? och man går in i vinter bulk *flex*

exenom
2007-02-25, 16:44
läskigt, jag är i precis samma sitution:) Samma vikt, samma ålder, samma längd, tränat lika länge.

Jag har iaf påbörjat min deff nu, inne på andra dagen:) Jag ska också bara ner 3-4 kg, ser det mer som en finslipning:P

bubbe
2007-02-25, 17:25
Läskigt är ordet.

180cm, 16 år 72 kg och ska gå ner ännu mer i vikt :smash:

Neilz
2007-02-25, 18:54
Läskigt är ordet.

180cm, 16 år 72 kg och ska gå ner ännu mer i vikt :smash:

Kan man förvänta sig något annat med dagens ideal? *gah!*

lejonet
2007-02-25, 21:51
Hehe creepy :P

Stivo
2007-02-28, 15:35
bygg iställe =)

villemannen
2007-02-28, 16:54
Får väl ansluta mig till pöbeln, är det verkligen värt att deffa vid 72 kg, 180? Förmodligen ser det bättre ut nu, än det kommer göra efteråt. Är själv 180, och har börjat så smått att deffa (Blir en långsam sådan pga omständigheter). Började vid 84 kg, och kanske satsar på 74 och var verkligen orolig när jag började att jag kommer se jättespinkig ut. Nu är jag ännu mer orolig när jag nått 80.

Så om jag nu varit i din sitts hade jag hållt vikten och sen efter sommaren börjat bygga tills där är nått att deffa för. Men i slutändan gör du som du vill, men jag tror alla här bara vill ditt bästa.

Rahf
2007-02-28, 17:10
Haha jag blir rädd för vad folk skriver här. Själv håller jag på att bygga fram till April då deffen drar igång. Siktar på 0,5kg i veckan vilket låter skäligt enligt vad jag läst på iallafall. Bryr mig nog inte speciellt mycket om nån fantastisk strandkropp. Har aldrig haft det under hela mitt liv så en sommar till spelar väl ingen roll.

krilleh
2007-02-28, 17:54
risken är att du bara kommer se klen ut. Men vad vet jag?

lejonet
2007-02-28, 18:37
Tack för alla svar och goa kommentarer :) Jag tror att jag gör så att jag skippar deffen i år ;) i och med att jag inte tränat så fasligt länge..
så det blir förmodlingen bättre att bygga på istället (deffen = slösad bygg tid? *whistle* )
Ni får se up år 2008 :devil: *flex*

krilleh
2007-02-28, 18:42
Tack för alla svar och goa kommentarer :) Jag tror att jag gör så att jag skippar deffen i år ;) i och med att jag inte tränat så fasligt länge..
så det blir förmodlingen bättre att bygga på istället (deffen = slösad bygg tid? *whistle* )
Ni får se up år 2008 :devil: *flex*

Utmärkt beslut. Sen kommer du också märka att allt handlar inte om magrutor utan att man ofta senare märker att man hellre vill ha större axlar, bröst osv. Så var det iaf för mig.