handdator

Visa fullständig version : Olka märken av kreatin - vad använder ni och vad rekommenderas?


DonAlonzo
2007-02-24, 17:11
Ja, titeln säger väl i princip allt jag undrar.

Jag försökte söka upp en tråd som redan tog upp detta, men kunde inte hitta någon. Om det redan finns en så kan ni skicka länk, eller så kan ni skriva vad ni använder och vad ni rekommenderar :)

Jag kör med FAST Creatine. Någon som har testat detta och har någon åsikt om kreatinet?

Raggis
2007-02-24, 17:51
Är väl ingen större skillnad på märkena. Däremot är det skillnad på t.ex. monohydrat och Kre-Alkalyn.

DonAlonzo
2007-02-24, 17:59
Är väl ingen större skillnad på märkena. Däremot är det skillnad på t.ex. monohydrat och Kre-Alkalyn.

Okej, visste inte det :) Är ganska okunnig på området, men vill lära mera.
Vad är skillnaden mellan monohydrat och Kre-Alkalyn? För- och nackdelar?

Raggis
2007-02-24, 19:54
Okej, visste inte det :) Är ganska okunnig på området, men vill lära mera.
Vad är skillnaden mellan monohydrat och Kre-Alkalyn? För- och nackdelar?



Hehe. Är inte heller så påläst. Men, har för mig att Kre-Alakalyn inte binder vatten, vilket monohydratet gör.

DonAlonzo
2007-02-25, 11:53
Hehe. Är inte heller så påläst. Men, har för mig att Kre-Alakalyn inte binder vatten, vilket monohydratet gör.

Hehe, det har jag också hört någonstans. Enligt den nya tråden Kre-Alkalyn säger dom att det tydligen inte binder vatten, så det stämmer nog!
Vilka gör det mest prisvärda kreatinet?

Raggis
2007-02-25, 11:58
Hehe, det har jag också hört någonstans. Enligt den nya tråden Kre-Alkalyn säger dom att det tydligen inte binder vatten, så det stämmer nog!
Vilka gör det mest prisvärda kreatinet?

Jag letar alltid efter det billigate monohtdratet. Bryr mig inte om vattenvikt (du förlorar ändå det när du slutar). Och, man tar även uppehåll med monohtratet, vilket jag tycker är skönt (andra inte).

DonAlonzo
2007-02-25, 13:12
Jag letar alltid efter det billigate monohtdratet. Bryr mig inte om vattenvikt (du förlorar ändå det när du slutar). Och, man tar även uppehåll med monohtratet, vilket jag tycker är skönt (andra inte).

Samma här faktiskt :) Du tror inte det spelar någon roll effektmässigt? Vattenvikten bryar jag mig inte heller om, jag vill gärna ha de där extra kilona, så att man ser större ut, hehe.

Raggis
2007-02-25, 13:14
Samma här faktiskt :) Du tror inte det spelar någon roll effektmässigt? Vattenvikten bryar jag mig inte heller om, jag vill gärna ha de där extra kilona, så att man ser större ut, hehe.

Tror inte det skiljer så mycket rent effektmässigt. Men, kroppen vänjer ju sig efter ett tag. Så, man kan alltid byta när man inte svarar så bra på monohydratet längre.

Ganymedes
2007-02-25, 14:04
Som sagt, kre-alkalyn binder inte vatten. Men den viktigaste skillnaden tycker jag, är att du slipper uppladdningsfasen som både är dyr och störande.

Raggis
2007-02-25, 14:54
Som sagt, kre-alkalyn binder inte vatten. Men den viktigaste skillnaden tycker jag, är att du slipper uppladdningsfasen som både är dyr och störande.

Skulle inte vilja kalla den dyr. Men, störande är den ^^ Men, uppladdningsfasen brukar ofta bara vara runt 4-5 dagar.

z_bumbi
2007-02-25, 15:30
Som sagt, kre-alkalyn binder inte vatten. Men den viktigaste skillnaden tycker jag, är att du slipper uppladdningsfasen som både är dyr och störande.

Du behöver inte ha någon uppladdningsfas med vanligt monohydrat heller.

Ganymedes
2007-02-25, 16:24
Dyr kanske var att ta i om man ser till kronor och ören, men det är ett bök iaf. :) Whatever. Tycker att kre-alkalyn är/verkar vara den bättre produkten, iaf rent teoretiskt.

FreCKo
2007-02-25, 23:17
Läs stickyn om kreatin, borde ge dig all info du kan behöva.

champion
2007-02-26, 12:07
Här kan du läsa om kreatin.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33269

Karre
2007-02-26, 14:08
Hehe. Är inte heller så påläst. Men, har för mig att Kre-Alakalyn inte binder vatten, vilket monohydratet gör.


Precis ! Monohydradet är det bästa tycker jag sj eftersom den binder sig till vatten vilket är det lättaste upptaget för våra muskelceller. Försök undvik intag via kapslar eller flytande form. Bäst med pulver + att det är mycket billigare *flex*

Pepz
2007-02-26, 14:13
kre alkalyn är väl kreatin monohydrat i botten.

Allt kreatin (då samma mängd) borde väl ge vätskeansamling.
Att inte kre alkalyn ger det är väl främst dosrelaterat.

Acke^^
2007-02-26, 19:26
kre alkalyn är väl kreatin monohydrat i botten.

Allt kreatin (då samma mängd) borde väl ge vätskeansamling.
Att inte kre alkalyn ger det är väl främst dosrelaterat.

Låter rimligt. Att det räcker med en lägre dos beror på att kreatinet är buffrat, dvs det tål sura miljöer bättre.