handdator

Visa fullständig version : Övervikt och slapp hud i unga år.


Absinteh
2007-02-24, 16:49
Jag undrar hur det verkligen är med hudens förmåga att dra tillbaka sig efter en stor viktnedgång?
I ena fallet hör man här på kolo att operation tyvärr är en av de enda valen, pga
att huden inte kan dra sig tillbaka hur mycket som helst. I andra fallet så säger dietister att det inte är några problmen.
Fallet vi pratar om har dock en till sak att tänka på, om man är ung?
Anta en person som väger cirka 113 och är 169 lång, 16år och tränar hårt.
Är påväg ner nu, tränar både kondition och styrka men har dock varit överviktig majoriteten av sitt liv.
Kommer denna person måsta tampas med lös hud? eller kommer en seg viktnegång få huden att bli normal?

King Grub
2007-02-24, 17:18
Helt individuellt. Gener, gener, gener. Går inte att säga i förväg.

Absinteh
2007-02-24, 17:36
Chans och förväntningar då?

Brooklyn
2007-02-24, 18:11
Chans och förväntningar då?

jag skulle nog gissa på att det kommer "hänga" en hel del tyvärr,
för att minimera riskerna så gott som det går så är det bästa att gå ner i vikt långsamt. och inte "rusa".

remixxa
2007-02-24, 18:29
jag skulle nog gissa på att det kommer "hänga" en hel del tyvärr,
för att minimera riskerna så gott som det går så är det bästa att gå ner i vikt långsamt. och inte "rusa".

Dålig gissning. De är som grubben säger, gener. Finns ju flera exempel här på kollo där folk gott ner ganska mycket och huden har hängt på och dragit ihop sig fint. Du är väl en av dom brooklyn?

Raggis
2007-02-24, 20:00
Tjuckot har varit relativt tjock. Han fick dock ingen slapp hud (iallafall vad jag vet). Dock så förlora han vikt under en relativt lång period.

Absinteh
2007-02-25, 13:52
Okej, låter bra

Tjuckot
2007-02-25, 14:12
Som sagt, jag gjorde det under lång tid. Men jag har lite lös hud iaf (tror jag iaf) längst ner på magen, men inget att bry sig om, syns inte o märks knappt. Tror det har att göra med om man gör det snabbt eller under en lång tid. I övrigt lyssna på grubb.

Hur som helst, lycka till :)

Eddie Vedder
2007-02-25, 14:24
Som sagt, jag gjorde det under lång tid. Men jag har lite lös hud iaf (tror jag iaf) längst ner på magen, men inget att bry sig om, syns inte o märks knappt. Tror det har att göra med om man gör det snabbt eller under en lång tid. I övrigt lyssna på grubb.

Hur som helst, lycka till :)

Samt att du var i växande ålder då du började gå ner i vikt, har man kommit upp i den åldern att man växt klart å då börjar förlora fettvikt så tror jag helt klart det gör en stor skillnad för hur mycke löshud som blir över.

Du växte ju fortfarande samt att du "fyllt upp" med en ansenlig muskelmassa på senare år.:thumbup: