handdator

Visa fullständig version : Hur man tränar bröst enligt annan webbshop


shadowfire
2007-02-24, 09:52
Får hem reklamblad då jag tidigare beställt från annan webbshop än kolo.
Nu har de börjat med träningstips i bladet dessutom. Denna gången var det tips på hur man tränar bröst bäst. En hel del verkade motsäga det jag bland annat läst på kolo.

1) De skriver att lutande bänk är 20 graders lutning, vilket torde betyda max 1 hack på de flesta träningsbänkar. Rätt eller fel? Ser oftast att folk kör på närmare 45 graders lutning och det är också vad jag läst här på kolo.

2) Att handlederna inte ska vara så mkt bakåtlutande... jag har för mig att Arne sagt precis tvärtom här på kolo, att handlederna ska vara låsta bakåt.

Vad är rätt? Fel?

Jay-Z
2007-02-24, 09:54
1) Låter vettigt. Eller iaf upp mot 30 grader tycker jag.
2) Om man kan böja handlederna, utan att ha handledsproblem, så visst. Det är ju inget måste.

ramagoen
2007-02-24, 09:55
1an tycker ja e rätt. För jag får ingen kontakt med övre bröst om jag kör mer än 20-30 graders lutning... Blir som att träna axlar.

Frantic
2007-02-24, 10:03
1:an tycker jag är väldigt intressant. Jag har alltid bara kört med "ett hacks" lutning och aldrig riktigt fått kontakt med övre bröst. När jag testat att köra med närmare 45 graders lutning så får jag helt klart bättre kontakt med övre bröstet men samtidigt så (inbillar jag mig iaf) att jag kopplar in axlarna ganska mycket. Så det är ju en liten balansgång

Yes
2007-02-24, 11:02
Om 20 grader är första hacket på bänken tycker jag det knappt gör från eller till. Jag brukar iaf inte kalla det för snedbänk utan kör gärna så för att det är bekvämare att ligga med huvudet lite uppåt.

Pez
2007-02-24, 12:22
1) Låter vettigt. Eller iaf upp mot 30 grader tycker jag.
2) Om man kan böja handlederna, utan att ha handledsproblem, så visst. Det är ju inget måste.

Jag går med Jayzuz här. 20 grader är lite knappt, 45 lite mycket.
Ang. handlederna så är det mögigt att försöka sig på några tyngre vikter om man inte lägger bak handen ordentligt. Därav inte sagt att du behöver ha handryggen mot handleden.. :D

seggan
2007-02-24, 12:32
20 låter lite, själv kör jag med runt 30-45 graders lutning, brukar variera lite.

Fick också det där häftet från GG, men pallade inte läsa skiten :em: