handdator

Visa fullständig version : Röda varma öron av viss mat?


fabiansthlm
2007-02-23, 20:25
Har ni märkt detta ngn gång?
Tänkte på detta nu ikväll när jag ätit o blev illröd om båda öronen. Händer mig då o då.
Ibland ena örat ibland båda, har sett andra fråga om detta på ngt annant forum men hittade inte dit igen.

Inget som stör utan är mer bara nyfiken på ev orsaker.

Rökfri o äter allsigt o mkt grönt men stressar mkt o har just nu stressmage/magkatarr =/

Sorabo
2007-02-25, 20:17
Händer mig också rätt ofta faktiskt... Vill också veta varför..

skaparn
2007-02-25, 20:27
Den trippen vill jag också testa. Vilken mat är detta, kryddstark?

Raggis
2007-02-25, 20:32
Jag får röda och varma öron när jag har druckit för lite.

Eddie Vedder
2007-02-25, 20:38
Jag får röda och varma öron när jag har druckit för lite.

Intressant, jag brukar få röd näsa å röda kinder när jag druckit för mycket*whistle* :cheers:

skaparn
2007-02-25, 20:46
Intressant, jag brukar få röd näsa å röda kinder när jag druckit för mycket*whistle* :cheers:

För att inte tala om hur röda kinderna kan bli när man dagen efter får återberättat allt man gjorde när man hade druckit för mycket...

Raggis
2007-02-25, 20:59
Intressant, jag brukar få röd näsa å röda kinder när jag druckit för mycket*whistle* :cheers:

Humor :)

Diana
2007-02-26, 10:44
Den här tråden får mej att tänka på något jag läste för att tag sedan i förbifarten, om en cirkulationsdefekt(?) som vissa människor har och som medför att cirkulationen i ett eller flera bestämda områden(fingrar, fötter, öron, näsa - nämndes bla.) är ovanligt låg och att blodkärlen i dessa områden är mycket lättpåverkade och vidgas ovanligt mycket när en viss typ av föda intas.

Låter nästan som någon avlägsen mildare släkting till rosacea, blir TOKIG att jag inte minns namnet nu! *gah!* :D

champion
2007-02-26, 11:58
Vet en som blir röd om kinderna om hon stressar eller äter stark mat. Det är som det flammar i ansiktet och hon måste stänka lite vatten i ansiktet. Sen om det beror på maten/stressen vet ja inte säkert, hon säger det i alla fall.

skaparn
2007-02-26, 12:35
Vet en som blir röd om kinderna om hon stressar eller äter stark mat. Det är som det flammar i ansiktet och hon måste stänka lite vatten i ansiktet. Sen om det beror på maten/stressen vet ja inte säkert, hon säger det i alla fall.

Jag stressade lite med ketchupflaskan härom dagen och blev lite röd om t-tröjan. Kan vara samma sak.