handdator

Visa fullständig version : BSN Cellmass


Mickaz
2007-02-23, 13:51
ÄR detta bra? En kille jag prata med sa om man kombinera NO-explode BSN och BSN Cellmass fick man ut en ganska rejäl känsla av det... vad har ni för erfarenhet av Cellmass, tycker ni det är bra ni som provat?

Dr Nick
2007-02-23, 14:04
Det är en alldeles för dyr stack,även om man beställer utomlands.
No-explod är en underdoserad pree workout produkt,smäckfull med koffein så visst får du effekt.
Cellmas är 3g Creatine Ethyl Ester Malate +10g kolhydrater och lite potassium mm.

Du får lika bra effekt från koffin tabletter och cee.

EiseltUK
2007-02-23, 14:15
Det är en alldeles för dyr stack,även om man beställer utomlands.
No-explod är en underdoserad pree workout produkt,smäckfull med koffein så visst får du effekt.
Cellmas är 3g Creatine Ethyl Ester Malate +10g kolhydrater och lite potassium mm.

Du får lika bra effekt från koffin tabletter och cee.


Hörde från min snubbe i Shanghai som är instatt i råvarubiten att CEE bara är stabil i hydrokloridform. Med andra former t ex CEE malat, CEE AKG, CEE fumarat mfl är det tydligen vanligt att det är mycket kreatinin i. Är inte kemist så jag kan inte verifiera om det stämmer men han brukar inte ha fel.

Sverker kanske har någon förklaring?

Dr Nick
2007-02-23, 14:32
Låter ju extremt konstigt med tanke på att cee är vanligt monohydrat med en ester.

Sverker
2007-02-23, 19:00
Nää...bara konstatera att din Kantonesiska tillverkare är duktig.

Att använda HCl och protonera aminogruppen är klassiskt för att öka stabiliteten på aminosyror och andra kväveföreningar. Att protonera guanidingruppen och behålla estergruppen gör det omöjligt för kreatinet att ringsluta sig till kreatinin.

Dr Nick
2007-02-23, 19:18
Nää...bara konstatera att din Kantonesiska tillverkare är duktig.

Att använda HCl och protonera aminogruppen är klassiskt för att öka stabiliteten på aminosyror och andra kväveföreningar. Att protonera guanidingruppen och behålla estergruppen gör det omöjligt för kreatinet att ringsluta sig till kreatinin.

Och det betyder?

Så cee ensamt är alltså dåligt?

Dr Nick
2007-02-23, 19:24
Och det betyder?

Så cee ensamt är alltså dåligt?

Eller bara att det är stabilare än med malate etc?

cee innehåller väl inte mer kreatinin än mono ändå?

Danne
2007-02-23, 19:33
Det som säljs som CEE är det som standard HCL ?

Sverker
2007-02-23, 19:57
Och det betyder?

Så cee ensamt är alltså dåligt?


Det betyder bara att HCl-formen är stabil. Tydligen är ren kreatinester något mindre stabil. Vad det betyder praktiskt har jag ingen aning om.

Dr Nick
2007-02-23, 20:12
Det betyder bara att HCl-formen är stabil. Tydligen är ren kreatinester något mindre stabil. Vad det betyder praktiskt har jag ingen aning om.

ok,tack för svaret.

Det säljs väl bara som hci?
Eller har jag missat något?

kreatin ester enbart säljs väl inte.