handdator

Visa fullständig version : Vätskeersättnade?


Thompah
2007-02-23, 12:30
Kan nogbli en hård kväll ute på stan ikväll. Har hört om dessa mirakelbakispillerna :naughty:

Någon som vet var man kan få tag på något sådan?

Jag klarar inte av bakfyllan annars*whistle*

Langster
2007-02-23, 12:47
Kan nogbli en hård kväll ute på stan ikväll. Har hört om dessa mirakelbakispillerna :naughty:

Någon som vet var man kan få tag på något sådan?

Jag klarar inte av bakfyllan annars*whistle*

Drick mindre kanske är ett tips om du inte klarar bakfyllan.

Tolkia
2007-02-23, 13:10
Har du tänkt spy så mycket att det inte räcker att dricka vatten för att ersätta förlusterna är det nog dags att dra ned på konsumtionen, ja. Annars är det kanske Resorb (http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4733&ProductSKU=108311&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo)du tänker på. Det finns på apoteket. Om du inte tänker kräkas väldigt mycket är jag dock tveksam till att de kommer att göra bakfyllan mindre plågsam. Däremot kan ju vattenbrist effektivt ersättas med - surprise! - vatten.

Thompah
2007-02-23, 13:15
Det är inte så att jag spyr när jag dricker. *slap*

Efter en hård kväll så blir det ju en hel del alkohol, vilket resulterar i att man mår sådär bra dagen efter.

Uttorkad är jag alltid när jag vaknar oavsett om jag druckit 2 liter vatten innan jag lagt mig.

Några polare till mig har dock sagt att det finns någon form vätskeersättande piller som man kan svälja som gör att bakfyllan försvinner nästan helt och hållet.

Tänkte det hade varit jävligt skönt om man skulle ut och träna dagen efter.

z_bumbi
2007-02-23, 13:46
Det är inte så att jag spyr när jag dricker. *slap*

Efter en hård kväll så blir det ju en hel del alkohol, vilket resulterar i att man mår sådär bra dagen efter.

Uttorkad är jag alltid när jag vaknar oavsett om jag druckit 2 liter vatten innan jag lagt mig.

Några polare till mig har dock sagt att det finns någon form vätskeersättande piller som man kan svälja som gör att bakfyllan försvinner nästan helt och hållet.

Tänkte det hade varit jävligt skönt om man skulle ut och träna dagen efter.

Du kan inte ersätta vätska med ett piller.

Resorb gör så att du ersätter en del av det du förlorar vid en fylla (Eller vid magsjuka.).

Att träna dagen efter är ingen höjdare.

Pepz
2007-02-23, 16:36
revigör du tänker på kanske

leetbiffen^
2007-02-24, 10:49
Revigör finns att köpa hos pressbyrån. Fungerade bra den gången jag testade det, vet dock inte om det var jag eller pillret som gjorde att bakfyllan försvann.
Ska testa idag o se om det funkar en gång för alla!

kulle
2007-02-24, 16:41
En god vän som jobbar som apotekare tipsade om Berocca brus innan läggdags. Inga vetenskapliga belägg för detta, men hon menade att det skulle hjälpa.

..och att dricka mindre..