handdator

Visa fullständig version : Hårddiskproblem.


Tjuckot
2007-02-23, 11:28
Hårddiskproblem.

Min externa hårddisk verkar jävlas med mig. (Samsung Xtend 250gb). Det verkar som alla filerna har blivit korrupta.

Först, när jag startar upp hårddisken så brukar det stå "autoplay" och den verkar gå genom alla filer. Ibland går detta, ibland inte. Det lutar åt "inte" 9 gånger utav 10. Och om jag väl får upp alla filer så kan jag inte använda dom. Fine, så den har väl krashat på något sätt. Men eftersom jag inte kan använda dom så kan jag tydligen inte heller ta bort dom för att börja om. Och om jag högerklickar på hårddiskikonen och trycker på "format" så händer .. ingenting?

Den råkade åka i backen en gång före, vilket inte känns så roligt. Men den funkade efter det och jag märkte inte av några problem då (vad jag minns i alla fall).

Explorer hade krashat på mig precis innan också och hade varit lite mer jävlig än vanligt och inte viljat bli omstartat utan krashat om och om igen vilket gjorde att jag fick starta om datorn. Vet inte om det kan vara en anledning?

Får även upp denna rutan ibland (se bild).http://img83.imageshack.us/img83/6251/untitledbt2.jpg

Så.. vad kan det vara? Vad ska jag göra? Kan nämnas att den inte är alltför gammal heller, 1-2 månader.

Tjuckot
2007-02-23, 11:35
sfsf, och nu verkar den funka igen?! Nånting är seriöst fel här..

Tjuckot
2007-02-23, 11:40
Så återgick den till att inte fungera. Den där smällen verkar ha sabbat den, eller vad tror ni?

JJ
2007-02-23, 11:43
Du har väl garanti, lämna tillbaka skiten.

Tjuckot
2007-02-23, 11:56
Du har väl garanti, lämna tillbaka skiten.

Jag var mer ute efter några andra sorts lösningar, men ja =)

Men när man flyttar så försvinner kvitton och liknande, så jag är tyvärr lite körd där. Men det verkar inte så mkt bättre än att den är paj nu ändå. Om inte nu någon skulle ha nån otroligt bra lösning.

Scratch89
2007-02-23, 12:20
Har du testat att fragmentera datorn, reparera och hålla på?

Tjuckot
2007-02-23, 12:28
Har du testat att fragmentera datorn, reparera och hålla på?

fonkar inte. Och nu hittar inte ens datorn hårddisken. Scrap it.