handdator

Visa fullständig version : Bra frukost? Mer protein?


Brian Boitano
2007-02-22, 11:28
3 dl fiberrikt havregryn

2 glas grön mjölk

1 äpple (gärna Gloster)

2 koppar kaffe

Behöver jag mer protein? Vad finns det för smidigt proteinrikt att få i sig till frukost, om man inte vill dricka proteindryck?

Cerberus
2007-02-22, 11:41
låter som tillräckligt med protein i mitt tycke iaf.

lectris
2007-02-22, 11:44
ägg?

ett alternativ är ju att riva äpplet och blanda med keso. ha på lite kanel och vips har du mer protein i frukosten :thumbup: gott också :eating:

larre
2007-02-22, 11:47
NU tänker jag dra en kingrub.

Köttfärssås och spaghetti.

FreCKo
2007-02-22, 11:54
NU tänker jag dra en kingrub.

Köttfärssås och spaghetti.

Riktig mat på morgonen? Håller mig till pannkakor isf :D

Cerberus
2007-02-22, 11:54
NU tänker jag dra en kingrub.

Köttfärssås och spaghetti.

i gröten??

larre
2007-02-22, 12:13
Riktig mat på morgonen? Håller mig till pannkakor isf :D
Jag skulle verkligen inte vilja börja min dag med pannkakor, blir sådär "snuskmätt" på dom. Men visst det funkar ;)

i gröten??
Japp, om du så vill, inget att rekomendera dock ;)

Jag brukar ta en matlåda till frukost om jag inte är sugen på havregrynsgröt eller inte orkar göra någon frukost.

SWETiger
2007-02-22, 12:36
Havrepankakor med rårörda lingon och turkisk yoghurt är en toppenfrukost tillsammans med en macka på hårt knäckebröd, keso och skivat äpple. Rätt hyfsat mängd protein med ett glas mjölk till. :thumbup:

exenom
2007-02-22, 12:50
Brukar bli mackor, keso och mjöl för mig.
Ska nog börja med gröt + keso om jag hittar någon god blandning:)

FreCKo
2007-02-22, 12:50
Brukar bli mackor, keso och mjöl för mig.
Ska nog börja med gröt + keso om jag hittar någon god blandning:)

mjöl? *spy* Varför i helvete mjöl?

exenom
2007-02-22, 13:08
mjöl? *spy* Varför i helvete mjöl?
Haha, jag glömde ett k där:) Menade såklart mjölK

Jompan
2007-02-22, 14:05
Kolla in Eddie Vedders journal "mitt liv som tränande". Han har många tips vad man kan tillsätta havregrynsgröten. Varför inte havregrynsgröt blandat med sojabönor, vita bönor och kikärter. Tyckte själv inte det lät gott, men det funkade helt klart och mätt blev man väldigt länge...

ligne
2007-02-22, 16:08
off topic

varför har vi här i sverige bestämt oss för att man ska äta mackor/bullar/fil/yoghurt till frukost?
det liksom bara är så, annars är det ingen "riktig" frukost :confused:

på många håll i världen äts det "riktig" mat till så kallad frukost.
och varför inte egentligen? jag äter gärna mina favoritmiddagar även på morgonen :D

bara en tanke!

Max
2007-02-22, 17:02
Jag gillar "frukostmat", müsli, fil, gröt, mjölk, ost/skinkamackor, nyponsoppa, juice osv. därför äter jag det.

Jompan
2007-02-22, 17:24
off topic

varför har vi här i sverige bestämt oss för att man ska äta mackor/bullar/fil/yoghurt till frukost?
det liksom bara är så, annars är det ingen "riktig" frukost :confused:

på många håll i världen äts det "riktig" mat till så kallad frukost.
och varför inte egentligen? jag äter gärna mina favoritmiddagar även på morgonen :D

bara en tanke!

Jag gillar att sova på morgonen. Skulle ju behöva gå upp rätt så mycket tidigare för att laga middagsmat till frukost. ;)

Eddie Vedder
2007-02-22, 17:52
Kolla in Eddie Vedders journal "mitt liv som tränande". Han har många tips vad man kan tillsätta havregrynsgröten. Varför inte havregrynsgröt blandat med sojabönor, vita bönor och kikärter. Tyckte själv inte det lät gott, men det funkade helt klart och mätt blev man väldigt länge...

Wohoo, här får man reklam utan att veta om det:D Man tackar man tackar, å Jompan har rätt för övrigt. Ta gärna en titt på käket i min journal:thumbup:

FreCKo
2007-02-22, 18:02
Havrepankakor med rårörda lingon och turkisk yoghurt är en toppenfrukost tillsammans med en macka på hårt knäckebröd, keso och skivat äpple. Rätt hyfsat mängd protein med ett glas mjölk till. :thumbup:

Det där lät iofs stört gott, fast med annan sylt (gillar inte lingonsylt)...

Haha, jag glömde ett k där:) Menade såklart mjölK

Rätt ska vara rätt! ;)

off topic

varför har vi här i sverige bestämt oss för att man ska äta mackor/bullar/fil/yoghurt till frukost?
det liksom bara är så, annars är det ingen "riktig" frukost :confused:

på många håll i världen äts det "riktig" mat till så kallad frukost.
och varför inte egentligen? jag äter gärna mina favoritmiddagar även på morgonen :D

bara en tanke!

Det har väl hängt kvar från det fattiga sverige på 1800-talet då man bara hade råd med en knäckemacka eller en skål fil till frukost... Jag gillar lite brytningen med kall mat till frukost, men det krävs fan mycket fil för att bli mätt på morgonen och då skulle jag nästan hellre käka något i stil med fullkornspannkakor med keso och lite äppelmos...