handdator

Visa fullständig version : Bättre att stå än att sitta?!


_xtreme_
2003-03-03, 23:23
Efter att ha läst lite guider här på nätet har jag kommit fram till att det oftast är bättre att stå upp ex vid övningar som hantelpress och hantelcurl, detta för att både resultatet blir bättre samt att man tränar (nedre delan) av ryggen samtidigt. Vad säger ni här inne om det?

AciDBL00D
2003-03-03, 23:38
Stående hantelpress den hade jag velat se...

_xtreme_
2003-03-04, 00:38
Här finns ett ställe du kan se det på
http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/staende_hantel_press.asp

aron
2003-03-04, 01:34
hehe lol

AciDBL00D
2003-03-04, 06:56
Fan, kom på det sen vad du menade. Dummt finns två övningar med samma namn

emmzan
2003-03-04, 08:01
Originally posted by _xtreme_
Efter att ha läst lite guider här på nätet har jag kommit fram till att det oftast är bättre att stå upp ex vid övningar som hantelpress och hantelcurl, detta för att både resultatet blir bättre samt att man tränar (nedre delan) av ryggen samtidigt. Vad säger ni här inne om det?

Man tränar ju upp balansen om man kör stående. Men om man som jag svankar för mkt kan nog ryggen må dåligt av det i längden, undviker därför stående militärpressar framför huvudet för att det lätt blir för mkt "gung" i ryggen, och kör bakom nacken istället. Lägre vikt = mindre gung.

Stående hantelpressar är svårt, men säkert jäkligt bra för balans och koordination. Jag får för fullt upp med att koncentrera mig på både att hålla ryggen i en bra position och hålla hantlarna i balans..