handdator

Visa fullständig version : Köpa sprit i Danmark eller Tyskland.


Fettecke
2007-02-21, 09:05
Snart nalkas Sweden Rock Festival, då tänkte jag och några polare åka över till danmark eller tyskland för att inhandla sprit för veckan, och passa på att ha en liten minisemester....

Så. då undrar jag vad det smidigaste sättet är att ta sig till närmsta, billigaste spritshop från kristianstad är?

jag har kollat runt lite på Puttengard i tyskland, men det verkar vara lite väl långt åt helvete för oss om jag uppfattat rätt?

Mille L
2007-02-21, 10:28
20 minuters bilfärd från Puttgarden ligger Burg. I burg finns bl.a. Calles som jag upplever billigare än Bordershopen på rätt mycket. http://www.calle.dk/.
Jag tror iofs. att färjan Trelleborg - Travemünde är närmare för er från Kristianstad...

Mille L
2007-02-21, 10:32
Menade såklart Trelleborg - Rostock eller Sassnitz... Färjan till Travemünde tar i runda slängar en halv dag kom jag på...

Frantic
2007-02-21, 10:36
Jo Calles är väl snäppet billigare men är inte utbudet på Bordershopen bättre? Calles är väl ganska litet har jag för mig medans Bordershopen är flera våningar

Lostsoul4ever
2007-02-21, 10:38
Jo Calles är väl snäppet billigare men är inte utbudet på Bordershopen bättre? Calles är väl ganska litet har jag för mig medans Bordershopen är flera våningar

Öl och vissa viner köper man på Calles och dom lite "finare" sorterna på Bordershopen.

Srednq
2007-02-21, 20:58
rödby - putgarten (stavning?) har nån form av biljett som innebär att är du bara i tyskland mindre än 3 timmar så betalar du bara enkel resa. du får räkna på de. bil över bron till rödby eller till trelleborg å båten därifrån. har för mig att det är billigare om man åker in en bit i tyskland än att handla på bordershoppen

axlpxl
2007-02-21, 21:03
Rödby - Puttgarden är teh win med den biljetten Srednq nämner. Beprövat som fan. 3 flak random öl för 99dk och turborg/carslberg för 70SEK typ. Man tackar.

Destra
2007-02-21, 21:09
Var i tyskland i sommras på just calles, var helt ok.
Blev lite besviken över att det inte alls var så billig sprit som jag hade trott.
Ölpriset var dock mycket trevligt.

Vill du handla billig sprit så tycker jag du ska ta dig en liten tur till tallin.
Om du inte är så kinkig med märken så kan det bli riktigt billigt.
Bra utbud har dom också.