handdator

Visa fullständig version : Träna muskler i händer


Mindjive
2007-02-20, 22:00
Tjena!

Jag har, trots att ja tränar 2-3 dar i veckan ganska kass blodcirkulation. Detta yttrar sig i princip bara i kalla händer och fötter. Ibland kan jag vara jättevarm i underarmarna, men ändå kall om händerna. Likaså har jag kraftiga och muskulösa underarmar men förhållandevis smala handleder och ganska små händer.

Jag undrar om det finns några tips på träning för musklerna i händerna, framförallt så jag får igång blodcirkulationen. Det vore också trevligt att få händer som såg lite mer muskulösa och starka ut. Såg nån add om powerboll på internet med vilken man kan träna upp händer och armar.

Tack på förhand/Mindjive

Oktay
2007-02-20, 22:01
Rör på dig mera?

kottovic
2007-02-20, 22:06
knäcka nötter som Ara Abrahamian?

Jense
2007-02-20, 22:12
Grippers! händerna blir tjocka och fina av det. även nån form av pinchövning så tummen får sitt.

Mindjive
2007-02-20, 22:25
Grippers låter bra! Vet du var man får tag på ett billigt och bra set att börja med?

Jense
2007-02-20, 22:30
Grippers låter bra! Vet du var man får tag på ett billigt och bra set att börja med?

www.ironmind.com

eller Budo & fitness affärerna där du kan gå in och känna. köp INTE HG (heavy grip) utan köp RB grippers om du handlar på Budo & fitness.


på Ironmind handlar du CoC (captains of crush), rekomenderad nivå att börja på är CoCTrainer.

Lycka till.

Timme
2007-02-20, 23:03
Fat bar?

Arne Persson
2007-02-21, 01:11
Detta tränar händerna som fan!:)

Mr. Moose
2007-02-21, 08:48
Grippers låter bra! Vet du var man får tag på ett billigt och bra set att börja med?

Tyvärr blir det antingen eller, billigt eller bra. Själv har jag både CoC och RB grippers, kvittar vilka du väljer, kanonkvalitet. Själv föredrar jag RB pga de mindre hoppen i motstånd.

Har inte provat HG men har hört de blir lättare och lättare ju mer du använder dom, dålig kvailtet i fjäderstålet.