handdator

Visa fullständig version : Bartenderutbildning?


LadyInsane
2007-02-20, 21:18
Jag funderar på att hoppa på en snabb bartenderutbildning i vår men jag kan inte riktigt bestämma mig över ifall det kommer vara värt pengarna eller inte. Jag har tagit ett sabbatsår med studier och voluntärarbete utomlands men har ett antal månader kvar att fylla. Min ide är i varje fall att kanske gå en bartenderutbildning för att sedan börja jobba extra som bartender. Jag har jobbat på restaurang i 3 år men känner att jag behöver göra något annat. Därför undrar jag nu ifall det finns någon som gått en snabb bartenderutbildning, samt vad de tyckte. Den jag funderar på är:
http://www.gbg-bartenderskola.se/index.php?Bartender_Plus

Olsson
2007-02-20, 21:27
Chidde här på forumet har gått där. Verkade som det var seriöst och lärorikt till skillnad från andra bartenderutbildningar. Jobb har han oxå innom yrket nu efteråt...

Hör med honom om han inte själv snappar upp tråden här.

NikkoS
2007-02-21, 18:16
finns ju utbildning på ibiza (tror ja d va) utbildn..längden var 1 vecka(tror ja) så då får man både semester o utbildning i samma veva!..sedan så kan du ju googla oxå!

Fartman
2007-02-21, 18:26
finns ju utbildning på ibiza (tror ja d va) utbildn..längden var 1 vecka(tror ja) så då får man både semester o utbildning i samma veva!..sedan så kan du ju googla oxå!

"utbildning" *rolleyes*

NikkoS
2007-02-21, 21:12
"utbildning" *rolleyes*
Yes!! utbildning... fast det var visst den i kreta jag menade!!
http://www.cocktailskolan.se/kreta.php
http://www.bartenderkurs.com/

Raggis
2007-02-21, 21:41
Några polare gick bartenderutbildning nere på Magaluf förra sommaren. Var riktigt bra enligt dom.

LadyInsane
2007-02-21, 22:52
Chidde här på forumet har gått där. Verkade som det var seriöst och lärorikt till skillnad från andra bartenderutbildningar. Jobb har han oxå innom yrket nu efteråt...

Hör med honom om han inte själv snappar upp tråden här.

Jag får skicka ett PM:)

Tack!

LadyInsane
2007-02-21, 22:53
Helst vill jag gå något i Stockholm. Senare i vår kan jag tyvärr inte släppa allt och dra utomlands.*rolleyes*

Snafu
2007-02-22, 13:16
Nästan så att jag skulle kunna tänka mig gå en bartenderutbildning i Kreta enbart för det kommer finnas en massa vilsna 18-åriga tjejer och se det som semester. Bartender som yrke skulle jag inte alls gilla.

chidde
2007-02-22, 16:20
Jag får skicka ett PM:)


kolla det här först!!

Welcome, chidde.
You last visited: Yesterday at 16:26
Private Messages: Unread 0, Total 47.
Your PM box is 94% full.

vad jag försöker säga är att jag är en mycket populär koloit, snabba på innan den blir 100% full!!!

Några polare gick bartenderutbildning nere på Magaluf förra sommaren. Var riktigt bra enligt dom.

jag har också några kompisar som har gått barutbildning utomlands (magaluf & kos), inget ont om dem nu... de är goda vänner, men enligt min ödmjuka åsikt kan dem inte ett jackshit

de som gick utbildningen på kos blev t o m blåsta på sin handpenning, de åkte ner... och så visade sig att skolan inte existerade. som tur var hittade dem en annan kurs som precis startade då. annars hade semestern blivit en mardröm *grr*

frökenzelda
2007-02-22, 16:22
Jag har inte gått nån men jag har polare som gått typ barskolor utomlands. Dom tycker att det var värt det, jag tycker dock att dom inte kan så mkt..

Yankeee
2007-02-22, 16:27
jag tycker dock att dom inte kan så mkt..

Inte så konstigt, du har ju gått på gymnasiet.

ramagoen
2007-02-22, 16:29
Inte så konstigt, du har ju gått på gymnasiet.

:D

Nadja_N
2007-02-22, 16:30
Inte så konstigt, du har ju gått på gymnasiet.

du är så evil, darling.. *cupid*

LadyInsane
2007-02-22, 21:35
Nästan så att jag skulle kunna tänka mig gå en bartenderutbildning i Kreta enbart för det kommer finnas en massa vilsna 18-åriga tjejer och se det som semester. Bartender som yrke skulle jag inte alls gilla.

Själv är jag allt annat än en vilsen tjej. Jag har inga mål att bli bartender på heltid. Jag vill ha det som extraknäck bredvid studier.

chidde
2007-02-22, 23:47
...enbart för det kommer finnas en massa vilsna 18-åriga tjejer...

Jag vill ha det som extraknäck bredvid studier.

den myten kan jag ta död på direkt, en bartender får inte ligga oftare än en average kille. det närmsta jag har kommit är en slängpuss av en +30-årig morsa, och hon ska vara glad över att jag inte kallade henne för pedofil och kastade flaskor efter henne
rika män däremot, där snackar vi om makt... och den myten är en sann saga som alltid slutar gott

det är schysst att ha som extraknäck bredvid studier, hamnar man dessutom på rätt ställe kan man t o m tjäna en bra slant

tack för pm'et förresten, jag ska svara på det nu... men var du tvungen att skicka 2 st!?! ett tag fick du mig o tro att jag hade kompisar *gah!*

edit: Your PM box is 98% full. :D

LadyInsane
2007-02-23, 00:02
tack för pm'et förresten, jag ska svara på det nu... men var du tvungen att skicka 2 st!?! ett tag fick du mig o tro att jag hade kompisar *gah!*

edit: Your PM box is 98% full. :D

Haha, I'm evil!:devil:

Eller snarare lika teknisk som ett troll....:Virro

Snafu
2007-02-23, 00:09
den myten kan jag ta död på direkt, en bartender får inte ligga oftare än en average kille. det närmsta jag har kommit är en slängpuss av en +30-årig morsa, och hon ska vara glad över att jag inte kallade henne för pedofil och kastade flaskor efter henne
rika män däremot, där snackar vi om makt... och den myten är en sann saga som alltid slutar gott

det är schysst att ha som extraknäck bredvid studier, hamnar man dessutom på rätt ställe kan man t o m tjäna en bra slant

tack för pm'et förresten, jag ska svara på det nu... men var du tvungen att skicka 2 st!?! ett tag fick du mig o tro att jag hade kompisar *gah!*

edit: Your PM box is 98% full. :D

Jag snackar ju om att ligga med tjejerna som går bartenderutbildningen ;) Närå, 18-åringar är förgånget.

chidde
2007-02-23, 00:29
Närå, 18-åringar är förgånget.

18 är aldrig förgånget, även om man vore +40! *slap*


nu var jag tvungen att slänga alla mina 17 st sent messages *cry*