handdator

Visa fullständig version : problem med "gammal flamma"


frökenzelda
2007-02-20, 14:33
Jag kan inte bli av me en snubbe.. han är uppenbart intresserad av mig och han har hållt på och messa mig, ringa, msn:a med mig varje dag sen jag lärde känna honom. I början var det typ smickrande och jag gillar & hålla kontakt med mina vänner så jag brydde mig inte så mycket. men sen blev det jobbigt och när jag blev tillsammans med min f.d. pojkvän blev det ännu jobbigare (speciellt eftersom nuvarande killen e väldigt svartsjuk). Har försökt bli av med honom gneom att blocka honom på msn osv. men det hjällper inte. Så snart det tog slut med min f.d. blev han ännu mer intresserad... vi har haft sex me varandra så det gör inte saken bättre. Försöker ignorera honom totalt men han ringer tom. upp mig och ska veta vart vi står etc., förklarade då för honom att jag bara vill va hans vän (visserligen en lögn för jag e trött på honom och vill bara bli av med honom) men han ger sig inte. Då ska han vrida och vända på allt till att jag har känslor för honom och när jag säger nej anklagar han mig för att vara känslokall och tycka han är ful, dum m.m. Nu ringer han ändå nästan varje dag inte bara på mobilen utan hem till mina föräldrar oxå. (bor hemma just nu...) Han har inte varit hotfull än men det är jättejobbigt med nån som är så påflugen.

nån som vart i en liknande situation som vet hur man kan göra? Kan jag anmäla honom för nåt och vad isf?

Var lite intresserad av honom i början ska väl tilläggas men det var inget jag visade åt honom... nu är iaf ALLT intresse borta kan jag berätta.

L-Sami
2007-02-20, 14:37
Svara inte när han ringer, han tröttnar till slut.

mini
2007-02-20, 14:42
Var tydlig. Säg inte att du vill vara vän med honom om du inte vill vara det. Tala om att du vill att han inte kontaktar dig mer, att du inte är intresserad och att du inte kommer att bli det. Hoppas inte på att han ska fatta vinken om du bara behandlar honom som luft. Du kan inte anmäla honom om han inte bryter mot lagen, och det har han inte gjort.

frökenzelda
2007-02-20, 17:54
jag tycker bara att det känns obehagligt, som om han följer efter mig.. snart står han väl utanför min dörr tänker jag (fastän vi inte längre bor i samma stad men han ger visst alldrig upp). då kan man väl anmäla iaf?

Jag tycker att jag vart tydlig, igenom att jag blockat honom på msn, sagt att jag inte vill nåt seriöst och jag har även sagt till honom att han måste sluta ringa mig så förbannat mkt.. :/

Kwon
2007-02-20, 17:56
Ja, ibland kan det vara en hårsmån mellan kärlek och hat.

Du får helt enkelt släcka flamman och säga det du vill/känner.

Att du inte vill träffa personen mer. Var 150 % tydlig.

Säg till han att du ringer polisen om han inte slutar etc.

Chaan
2007-02-20, 18:13
Jag kan inte bli av me en snubbe..

Har för mig att du skrev förut att du mer eller mindre är sexmissbrukare :naughty:

Antar att det INTE blir lättare av det..

frökenzelda
2007-02-20, 18:15
Har för mig att du skrev förut att du mer eller mindre är sexmissbrukare :naughty:

Antar att det INTE blir lättare av det..

Ingenting jag minns att jag nämmnt på det här forumet... men visst, det är sant, jag är rätt beroende av sex. Det är dock inget jag berättat för snubbet och vi har bara haft sex en gång (han var dålig) ;)

sissa
2007-02-20, 18:25
Var tydlig. .

+1

Hoppas som sagt inte på att hintar som för dig är tydliga är det för honom. Säg precis som det är rakt upp och ner. Börja med det.

tossefar
2007-02-20, 18:28
Kanske lite sent att påpeka nu, men var det inte jäkligt dumt att ha sex med killen? Varför ha sex med någon man inte gillar?

Inte helt överraskande att han får fel idé då.

petersson
2007-02-20, 18:30
Ligger man med kompisar man inte har känslor för kanske det blir såhär... *popcorn*

Berätta för honom att han är en pappskalle som försöker ge dig dåligt samvete genom att anklaga sig själv för att vara ful osv.

Chaan
2007-02-20, 18:33
Ingenting jag minns att jag nämmnt på det här forumet... men visst, det är sant, jag är rätt beroende av sex. Det är dock inget jag berättat för snubbet och vi har bara haft sex en gång (han var dålig) ;)

Mmmmmkay. Då ska jag läsa lite noggrannare :)

Nu ringer han ändå nästan varje dag inte bara på mobilen utan hem till mina föräldrar oxå. (bor hemma just nu...) Han har inte varit hotfull än men det är jättejobbigt med nån som är så påflugen.

nån som vart i en liknande situation som vet hur man kan göra? Kan jag anmäla honom för nåt och vad isf?


Jag har haft en flickvän som var sådan. Egentligen två. De kunde då ringa och väcka ett helt hus, alternativt 30 telefonsamtal till mobil osv. Men som kille så blir det ju aldrig direkt otäckt.. Hmm. Det var en liknande tråd för ett par månader sedan.

förklarade då för honom att jag bara vill va hans vän (visserligen en lögn för jag e trött på honom och vill bara bli av med honom) men han ger sig inte. Då ska han vrida och vända på allt till att jag har känslor för honom och när jag säger nej anklagar han mig för att vara känslokall och tycka han är ful, dum m.m.

Ok han ORMAR sig. Jadu det enda som gäller är raka rör som redan sagts. Du får inte säga åt honom att du vill ha honom som vän om det inte är helt sant.

hobbitar
2007-02-20, 18:34
Säg till han att du inte vill att han ringer mera.

Om han inte slutar ringa får du säga till på skarpen. men var inte alltför hotfull för då kanske hans kärlek till dig vänds till Hat, och DET blir inte kul. Han kanske är en galning, en sån där Stalker.

mini
2007-02-20, 18:46
jag tycker bara att det känns obehagligt, som om han följer efter mig.. snart står han väl utanför min dörr tänker jag (fastän vi inte längre bor i samma stad men han ger visst alldrig upp). då kan man väl anmäla iaf?

Jag tycker att jag vart tydlig, igenom att jag blockat honom på msn, sagt att jag inte vill nåt seriöst och jag har även sagt till honom att han måste sluta ringa mig så förbannat mkt.. :/

Som sagt, han gör inget olagligt. Att han skapar hjärnspöken hos dig är inte nog för en anmälan.

Du har bevisligen inte varit tydlig nog. Du har sagt att du inte vill ha något seriöst. Det är inte samma sak som att du inte vill ha något med honom att göra. Du har sagt att han inte ska ringa så mycket, vilket inte är samma sak som att du inte vill att han ringer alls.
Varför har du bara blockat honom på msn och inte tagit bort honom? Varför svarar du när han ringer?

Säg precis hur du vill ha det. Vill du inte att han kontaktar dig alls så säg just det. Du kan vara övertydlig, fråga om han har förstått vad du har sagt, om han förstår att du inte vill ha med honom att göra.

Chaan
2007-02-20, 19:04
Jag hade en flickvän som stod utanför och bankade på dörren en hel kväll.

Sedan släppte jag in henne :laugh: :hbang:

Lord_Real
2007-02-20, 19:25
Jag har haft flera liknande ex tidigare (soy un idiotmagnet).
Jag har lärt mig av erfarenhet och den hårda vägen att det absolut enda som fungerar är att ALLTID vara 100% rak och klar. Samtliga försök att vara lite snäll är egentligen bara elakt, både för en själv och den andre.

Säg rent ut att du inte vill ha med honom att göra och att du inte ens vill vara vän. Säg åt honom att du inte vill höra av honom alls.

Vekna inte sedan när han säger saker om att vara "ful och dum". Säg bara att det var tråkigt att det blivit som det blivit men att du står fast i det du menar. Lägg sedan på. Var inte onödigt grym (kalla honom inte vid fula ord eller så, utan var bara ren och klar med informationen du vill förmedla).

Det kanske känns lite brutalt att säga sådant men det är i slutändan bäst för er båda. Du slipper ha honom efter dig och han kommer snabbare över dig och kan hitta någon han faktiskt passar ihop med.

Och för att vara extra tydlig: Ge honom inget halmstrå. Säg inget som kan tolkas som att du vill höra av honom i framtiden eller så. Säg inte saker som "du ringer lite för mycket just nu". Säg istället "Jag vill inte att du ringer mig alls". För personer som är som den killen kommer att greppa alla halmstrån du ger ut och hålla fast vid dem och tillverka enorma förhoppnignar baserade på dem. Och precis som folk sagt tidigare. De kan inte tigas ihjäl. Du måste säga det åt honom.