handdator

Visa fullständig version : Carbo FX + Pro FX


olsson15
2007-02-20, 11:50
Är det en bra kombination? jag dricker Pro fx efter varge träning, Och det är ju inga kolhydrater i de typ. Och man behöver ju snabba kolhydrater efter träning. Så jag tänkte att jag tar med mig Carbo FX till gymmet dricker det direkt efter och sen när jag kommer hem dricker jag en sheaker Pro FX *flex*

Eler fins det nått annat jag kan göra?

ligne
2007-02-20, 11:53
mycket bra kombination!

annars kan du kan ju äta "vanlig" mat om du vill.

men är du lat så är ProFX o CarboFX bra :thumbup:

olsson15
2007-02-20, 12:00
Jo jag äter ju vanlig mat också :) Men lite överskott skadar inte :)

ligne
2007-02-20, 13:14
Men lite överskott skadar inte

absolut inte, och det du tar fungerar alldeles utmärkt!

olsson15
2007-02-20, 13:15
vad funkar utmärk? Menar du maten eller CarboFX och ProFX?

ligne
2007-02-20, 13:22
maten är nr1, alltid.

men tillskotten du tar fungerar utmärkt att kombinera och det var väl det som var frågan =)

olsson15
2007-02-20, 13:26
jupp det vare :)

olsson15
2007-02-23, 11:08
Men hur ska jag ta det då? ska jag först ta Carbo FX direkt efter träningen. sen när jag kommer hem så blandar jag en shaker med mitt Pro FX? Blire bra att göra så?

FreCKo
2007-02-23, 11:12
Men hur ska jag ta det då? ska jag först ta Carbo FX direkt efter träningen. sen när jag kommer hem så blandar jag en shaker med mitt Pro FX? Blire bra att göra så?

Varför inte bara ösa ner båda i en shaker och ta det direkt efter träningen?

olsson15
2007-02-23, 11:25
Det va de jag undrade, Hur man kan göra:) Men kan man blanda Carbo FX med mjölk då? Jag dricker mitt Pro Fx med mjölk

Pepz
2007-02-23, 11:37
Det va de jag undrade, Hur man kan göra:) Men kan man blanda Carbo FX med mjölk då? Jag dricker mitt Pro Fx med mjölk

du kan blanda det i alla vätskor

Ynve
2007-02-28, 08:35
Har precis samma produkter och tackar för svaren hittills. Dock undrar jag om man ska ta en sådan drink innan träningen också?!?

Jag äter mat ca 20-30 min efter träningen. Påverkar det mängden protte eller kolhydrater jag bör ta vid något av dessa tillfällen?

Rahf
2007-02-28, 09:53
Drinken som du tar efter träningen bör såvitt jag vet inte räknas in i ditt dagliga intag. Anledningen till att du dricker just kolhydrater och proteiner efter träning är för att förse musklerna med direkt energi samt byggstenar att jobba med. Det du dricker går alltså direkt till "lé beef".

Så även om du ätit mat före så ska du dricka en shake efter. Maten ger energi under träningen, shaken återställer den energibalans som kroppen vill återskapa efter träningen.

Kom även ihåg att om du blandar med mjölk så kommer proteinsyntesen att ta längre tid eftersom mjölk bryts ner långsammare än t.ex vatten. Själv kör jag uteslutande på vattenblandning efter träning.

Ynve
2007-02-28, 10:33
Stort tack för svaret men jag säger som Tony Irwing....:
Määän....

Jag skrev att jag äter 20-30 min efter träningen! *slap*

Tack för info i alla fall!

King Grub
2007-02-28, 10:36
Drinken som du tar efter träningen bör såvitt jag vet inte räknas in i ditt dagliga intag. .

SJÄLVKLART räknas energin drinken ger in i dagsintaget!

om även ihåg att om du blandar med mjölk så kommer proteinsyntesen att ta längre tid

Inte efter styrketräning.

Ynve: Du behöver inte ta två "fullstora" portioner när dom kommer så tätt inpå varandra som tjugo minuter. Du kan räkna måltiden+drinken som en måltid och dela upp den på två i stället, så får du mer kalorier att lägga vid andra tillfällen, kanske 1-2 timmar senare.

Ynve
2007-02-28, 10:51
Kanon! Tack för info!

För att sammanfatta (så att jag fattat det hela rätt).

Innan jag går och tränar så drar jag en laddning kolisar + protte.

Efter träningen drar jag en laddning kolisar + protte (vem orkar göra en halv drink?!?).

20-30 min efter träningen äter jag typ en halv sallad för att stå emot hungern.

ca 2 timmar efter träningen äter jag resten av salladen.

OK?

Rahf
2007-02-28, 10:56
SJÄLVKLART räknas energin drinken ger in i dagsintaget!



Inte efter styrketräning.

Ynve: Du behöver inte ta två "fullstora" portioner när dom kommer så tätt inpå varandra som tjugo minuter. Du kan räkna måltiden+drinken som en måltid och dela upp den på två i stället, så får du mer kalorier att lägga vid andra tillfällen, kanske 1-2 timmar senare.

Det är lustigt vad alla tycker olika. Var på en annan sida jag läste en artikel om det. Kommer inte ihåg just vilken men angående shaken så räknade dem inte in det. Sen borde logiken nog säga att man ska räkna in det speciellt på deff då. Får gräva vidare och analysera källan mera kritiskt.

Gällande mjölken. Kommer inte proteinsyntesen ändå vara långsammare just p.g.a mjölkens egenskaper eller kommer kroppen tillgodogöra sig det lika snabbt som om det vore blandat med vatten? Finns det några studier?

Johannes
2007-02-28, 18:45
Man bör väl inte blanda vassleprotein med mjölk iallafall väl? det tas upp bättre och snabbare med vatten än med mjölk.

EiseltUK
2007-02-28, 18:52
Gällande mjölken. Kommer inte proteinsyntesen ändå vara långsammare just p.g.a mjölkens egenskaper eller kommer kroppen tillgodogöra sig det lika snabbt som om det vore blandat med vatten? Finns det några studier?

För att vara på den "säkra" sidan bör drinken före träningen blandas med vatten. Drinken efter träning kan med fördel blandas med mjölk.

King Grub
2007-02-28, 19:05
Gällande mjölken. Kommer inte proteinsyntesen ändå vara långsammare just p.g.a mjölkens egenskaper eller kommer kroppen tillgodogöra sig det lika snabbt som om det vore blandat med vatten? Finns det några studier?

Kasein är likvärdigt med vassle efter styrketräning. Lika snabb höjning av fenylalaninbalansen.

Med Sci Sports Exerc. 2004 Dec;36(12):2073-81. Ingestion of casein and whey proteins result in muscle anabolism after resistance exercise

olsson15
2007-02-28, 19:28
Okej så det spelar alltså ingen roll om man blandar med vatten eller mjölk? Själv blandar jag gämt med mjölk.

Har hört att om man dricker protein så gör det så att kroppen inte tar upp maten man käkar så det lagras bara som fett?:Virro Men det borde väl inte bli så? För protein drinken man dricker är ju bara ett tillskott till maten (?)

EiseltUK
2007-03-01, 19:36
Har hört att om man dricker protein så gör det så att kroppen inte tar upp maten man käkar så det lagras bara som fett?:Virro Men det borde väl inte bli så? För protein drinken man dricker är ju bara ett tillskott till maten (?)

Om du får i dig mer kalorier än du behöver lägger du på dig fett och det är i första hand fettet i maten som lagrar sig så på sätt och viss kan det stämma. Se bara till att inte få i dig allt för mycker kalorier så är det ingen fara. Om du vill bygga bör du alltid ligga på ett litet kaloriöverskott men det behöver inte vara så högt att du lägger på dig fett i överflöd eftersom det bara bli svårt att bli av med senare.