handdator

Visa fullständig version : Bejjshunter//Lika kass denna gången!


Angel
2007-02-19, 21:51
9QR98rjE1lM

Voffo dansa han så roligt för?

Viktor_Balck
2007-02-19, 21:58
bättre än dig iaf.

Kwon
2007-02-19, 22:04
Basshunter Orchestra = Global Domination

Angel
2007-02-19, 22:07
bättre än dig iaf.


De tror ja inte, ja har gått på balettakademin :krampus

L-Sami
2007-02-19, 22:12
Angel är bara avundsjuk för att hon inte får honom :D

Angel
2007-02-19, 22:13
Angel är bara avundsjuk för att hon inte får honom :D

Jag har iallfall sett hans salami

Mago
2007-02-19, 22:14
I don´t get it. Har han gjort en ny musikvideo eller?

Empe
2007-02-19, 22:19
Jag har iallfall sett hans salami

nån internettare som inte gjort det?

Dumleman
2007-02-19, 22:20
Voffo dansa han så roligt för?
Han har ju en sån där sjukdom som gör att man hoppar runt och blir konstig bland folk har jag hört :(.

L-Sami
2007-02-19, 22:20
Jag har iallfall sett hans salami

Beskriv ännu mer.

mela
2007-02-19, 22:21
Den "Vifta med händerna" är cool :laugh:

mela
2007-02-19, 22:22
Han har ju en sån där sjukdom som gör att man hoppar runt och blir konstig bland folk har jag hört :(.

tourettes syndrome har han

Dumleman
2007-02-19, 22:22
Den "Vifta med händerna" är cool :laugh:
Jaa
http://img176.imageshack.us/img176/930/asshunternru4.jpg

dynamo
2007-02-19, 22:25
Är det bara jag, eller sjunger han verkligen bot istället för båt där?

mela
2007-02-19, 22:25
yxhwyK9OJMI

Pepz
2007-02-19, 22:25
tourettes syndrome har han

trodde han hade aspbergers (som Tore FCZ)

Jacksatan
2007-02-19, 22:25
kan inte ens den här videon få dig att börja smeka dig själv, angel?

Shakemynuts
2007-02-19, 22:27
Är det bara jag, eller sjunger han verkligen bot istället för båt där?

Du menar tvärtom va? :D
För det ÄR ju bot han sjunger.

Angel
2007-02-19, 22:30
Ja slänger in en annan godbit! Men en som borde börja dansa lite...
Jacksatan: Inget kan få mig att göra det!!!

yluQQWuflxg

Slartibartfast
2007-02-19, 22:30
yxhwyK9OJMI

Detdär gjorde ju Darude för några år sedan. Sandstorm anyone?

dynamo
2007-02-19, 22:30
Du menar tvärtom va? :D
För det ÄR ju bot han sjunger.

Menar vad jag skrev. Att han i denna video verkar sjunga bot istället för det sedvanliga båt, vilket det låtit som annars tycker jag.

Jag är alltså mycket väl medveten om att det är en bot låten handlar om, både förr och nu.

Slartibartfast
2007-02-19, 22:31
Jacksatan: Inget kan få mig att göra det!!!


Inte ens jag? :cool:

L-Sami
2007-02-19, 22:33
yluQQWuflxg

Henne har jag sett uppträda live, henne får man inte missa :D

Angel
2007-02-19, 22:34
Inte ens jag? :cool:

De va nära när du skickade bilderna på pungen..men nää

Empe
2007-02-19, 22:42
De va nära när du skickade bilderna på pungen..men nää

bwahaha, slartis pung :D
Det slår iaf inte kycklingbilden alt porrsurfarbilden alt magen hans kvinna föll för :laugh:

Litecore
2007-02-19, 22:44
KOBOJSARNA FTW!!1


<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gZgfCE-nz4I"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gZgfCE-nz4I" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

EDIT: nähä, funkar inte [yt]-tags eller är det jag som är totalt sämst? :]

Mago
2007-02-19, 22:45
Menar vad jag skrev. Att han i denna video verkar sjunga bot istället för det sedvanliga båt, vilket det låtit som annars tycker jag.

Jag är alltså mycket väl medveten om att det är en bot låten handlar om, både förr och nu.

Tycker alltid han har sagt "bot". Förvisso med ganska utdraget "o", men rätt betoning osv.

Sadde
2007-02-19, 22:48
yxhwyK9OJMI

vad heter låten? och finns den utan deras röster, jag är helst ute efter beatet.

Litecore
2007-02-19, 22:50
en gång till, den här gången blir det rätt! ;)

kobojsarna - sång om ingenting

gZgfCE-nz4I

:thumbup:


kobojsarna.se (http://www.kobojsarna.se/)

reinholdsson
2007-02-19, 23:01
vad heter låten? och finns den utan deras röster, jag är helst ute efter beatet.

patrik o lillen - vifta med händerna tror jag.

Scratch89
2007-02-19, 23:17
OK att det är en dålig låt.
OK att han ser ut som en wannabe-brat.
OK att han har Tourettes et al.

Men varför i helvete ska man alltid envisas att göra en musikvideo som är ännu sämre än låten?

Angel
2007-02-19, 23:21
Han killen i Kobojsarna va fasiken en exakt kopia av ett strul, va tvungen att smsa och fråga om det var han :)

Angel
2007-02-19, 23:22
AsjVQUd5cnE

Detta är förövrigt den enda killen som får det att vattnas i myllan...

Litecore
2007-02-19, 23:23
Han killen i Kobojsarna va fasiken en exakt kopia av ett strul, va tvungen att smsa och fråga om det var han :)
där ser man.. jag väntar på en fullkomlig redogörelse med alla smaskiga detaljer här sen :naughty:

mela
2007-02-19, 23:24
Men herregud Angel. Är du allvarlig?

Angel
2007-02-19, 23:24
8PfTFEFX9Hk

Han e så jäkla het!

Angel
2007-02-19, 23:25
där ser man.. jag väntar på en fullkomlig redogörelse med alla smaskiga detaljer här sen :naughty:

Nä det var ju inte han så då va det inget kul!

Gpajpen
2007-02-19, 23:27
tycker basshunter e helt ok. han var skittrevlig på krogen fast jag var full å antastande honom med diverse frågor.

Metal_boy_
2007-02-19, 23:33
tycker basshunter e helt ok. han var skittrevlig på krogen fast jag var full å antastande honom med diverse frågor.

Ok gör det han bättre som artist?

Scratch89
2007-02-19, 23:38
Angel: Jag vågar inte yttra mig om Fronda igen, för då kommer Hopp-hipp-Daniiiel och stångas, men... min åsikt är väl ungefär som melas. ;)

Angel
2007-02-19, 23:38
http://www.fronda.se/bilder/upload/mattaseb.jpg

http://www.fronda.se/bilder/upload/arg.jpg

http://www.fronda.se/bilder/upload/frondaob.jpg

Trance
2007-02-19, 23:40
Detdär gjorde ju Darude för några år sedan. Sandstorm anyone?

Inte så likt sandstorm att det kan kallas kopia, rätt olikt faktiskt.

Gpajpen
2007-02-19, 23:45
Ok gör det han bättre som artist?
i min bok ja :D

Trance
2007-02-19, 23:47
Jag har dessutom en rätt ny inställning till Basshunter. Han verkar vara en riktigt skön person. Han verkar verkligen gilla att göra musik, ingen skriver en låt om IRC och förväntar sig att det blir en hit. Han kan driva med sig själv och har kvar sina nördiga rötter.

Det kanske inte är producerat med samma extrema sinne för detaljer som en verkligt duktig producent som Armin eller liknande. Men om man går in på hans sida och lyssnar på lite fler låtar, framför allt de som han inte sjunger som Basscreator on Welcome to rainbow (hardstyle remix) så är det ju inte helt kasst.

Men det är klart att jag kan förstå att han retar upp folk, men hellre Basshunter än ännu en dussinprodukt från skivbolaget. Han kör ju i alla fall sin egen grej.

Scratch89
2007-02-19, 23:51
Jag har dessutom en rätt ny inställning till Basshunter. Han verkar vara en riktigt skön person. Han verkar verkligen gilla att göra musik, ingen skriver en låt om IRC och förväntar sig att det blir en hit. Han kan driva med sig själv och har kvar sina nördiga rötter.

Det kanske inte är producerat med samma extrema sinne för detaljer som en verkligt duktig producent som Armin eller liknande. Men om man går in på hans sida och lyssnar på lite fler låtar, framför allt de som han inte sjunger som Basscreator on Welcome to rainbow (hardstyle remix) så är det ju inte helt kasst.

Men det är klart att jag kan förstå att han retar upp folk, men hellre Basshunter än ännu en dussinprodukt från skivbolaget. Han kör ju i alla fall sin egen grej.

För att svara som en person som stör sig på honom så är det ju inte nördigheten man stör sig på; det är som du säger det som är det (enda?) charmiga med honom.
Det är väl just den här falska creden han tror sig ha fått.
Det känns patetiskt på nåt sätt, i klass med att någon fejja från Big Brother står och vinglar utanför Spy Bar odrägligt full utan att komma in, och vrålar till vakten "VET DU VEM JAG ÄR?!"...

Trance
2007-02-19, 23:56
För att svara som en person som stör sig på honom så är det ju inte nördigheten man stör sig på; det är som du säger det som är det (enda?) charmiga med honom.
Det är väl just den här falska creden han tror sig ha fått.
Det känns patetiskt på nåt sätt, i klass med att någon fejja från Big Brother står och vinglar utanför Spy Bar odrägligt full utan att komma in, och vrålar till vakten "VET DU VEM JAG ÄR?!"...

Han har ju verkligen åstakommit något själv. Hur många gånger hörde man inte i somras hur folk resonerade vad det var för båt/boj/bot. Inget "falskt cred" för fem öre. Sedan att han verkar se ut (och såg ut på samma sätt innan han blev känd) som en wannabe stör nog många.

Hur som helst så verkar han ju helt klart gilla sin musik och vad han gör. Släpper ju fan en hardstyle-låt nu 2006 vilket verkligen inte är att leta upp samma folk igen.

Basshunter är stenhård helt enkelt och att han är en vanlig kille är nog det som retar upp folk. Det och det faktum att det är inte riktig musik om man gör det på datorn.

Gpajpen
2007-02-19, 23:57
Det är väl just den här falska creden han tror sig ha fått.
Det känns patetiskt på nåt sätt, i klass med att någon fejja från Big Brother står och vinglar utanför Spy Bar odrägligt full utan att komma in, och vrålar till vakten "VET DU VEM JAG ÄR?!"...
det var just så jag menade att han inte var i egen person, inte mot nån annan vad jag såg heller. ändrade totalt uppfattningen.
men sen hur bra bild man får av en människa på 5min är ju en annan sak.

tråden: svenska avundsjukan? låt han göra sin musik ffs tydligen lyssnar folk på det iaf.

Scratch89
2007-02-20, 00:33
Jag tycker bara att det är bra att osignade artister nåt ut i etern, men jag kommer nog aldrig att ändra uppfattning om att han är dryg. Jag vill ha mina fördomar. :D

Daniiiel
2007-02-20, 00:39
Angel: Jag vågar inte yttra mig om Fronda igen, för då kommer Hopp-hipp-Daniiiel och stångas, men... min åsikt är väl ungefär som melas. ;)

:laugh: :laugh:

Kommer inte ens ihåg var det var vi disskuterade om, men det vore konstigt om det var något då jag faktiskt var positiv till fronda då jag ogillar honom väldigt mycket.

Metal_boy_
2007-02-20, 00:44
Bara texten i låten han gjorde säger ju nolla.

Metal_boy_
2007-02-20, 00:48
Basshunter är stenhård helt enkelt och att han är en vanlig kille är nog det som retar upp folk. Det och det faktum att det är inte riktig musik om man gör det på datorn.

Han har ju suttit med leksaks-program som Dance ejay ffs.

Trance
2007-02-20, 00:48
Bara texten i låten han gjorde säger ju nolla.

Nu har vi ett problem här. Hur definierar vi nolla här och var på skalan är t.ex. du?

Metal_boy_
2007-02-20, 00:51
Nu har vi ett problem här. Hur definierar vi nolla här och var på skalan är t.ex. du?

Med nolla menar jag tönt. En tönt som uppenbarligen tar sig på allvar och verkar tycka att det är häftigt att sjunga om när han hänger på irc.

Enligt mig är jag inte med på den skalan. Trodde du jag tycker att jag själv är en tönt? Tycker du att du är det?

Trance
2007-02-20, 00:52
Han har ju suttit med leksaks-program som Dance ejay ffs.

Har har suttit med Fruityloops. Men vad säger hans val av program om hans musik egentligen? Det är själva musiken som spelar roll.

Metal_boy_
2007-02-20, 00:53
Har har suttit med Fruityloops. Men vad säger hans val av program om hans musik egentligen? Det är själva musiken som spelar roll.

Självka musiken är väl det vi pratar om? Det är ju en massa färdiga slingor och skit.

Trance
2007-02-20, 00:53
Med nolla menar jag tönt. En tönt som uppenbarligen tar sig på allvar och verkar tycka att det är häftigt att sjunga om när han hänger på irc.

Enligt mig är jag inte med på den skalan. Trodde du jag tycker att jag själv är en tönt? Tycker du att du är det?

Han har ett intresse som han tycker är roligt och hållt på med ett tag. Ett intresse som jag beundrar bra mycket mer än att försöka pimpa gamla volvos med fula vingar.

Trance
2007-02-20, 00:56
Självka musiken är väl det vi pratar om? Det är ju en massa färdiga slingor och skit.

Vad kan du om fruityloops?

Metal_boy_
2007-02-20, 00:56
Han har ett intresse som han tycker är roligt och hållt på med ett tag. Ett intresse som jag beundrar bra mycket mer än att försöka pimpa gamla volvos med fula vingar.

Ja det är väl kul för honom, jag sa bara vad jag tyckte. Har jag frågat vad du anser? Och v em har pimpat volvos? Jag har inte satt på en enda dekal eller vinge på nån bil i hela mitt liv, så jag förstår inte det där och tar därför inte åt mig ;)

Metal_boy_
2007-02-20, 00:57
Vad kan du om fruityloops?

Jag har haft det ;)

Trance
2007-02-20, 00:58
Jag har haft det ;)

Släng ihop något som vi kan lyssna på då. Så får vi se hur enkelt det är.

Metal_boy_
2007-02-20, 01:03
Släng ihop något som vi kan lyssna på då. Så får vi se hur enkelt det är.

Jag har inget intresse för det. Bara så du vet, så är det inga stora problem att slänga ihop låtar i sig om man är musikalisk och kan ackord. Det svåra är att komma på hur musiken ska vara. Samt text.

Trance
2007-02-20, 01:05
Jag har inget intresse för det. Bara så du vet, så är det inga stora problem att slänga ihop låtar i sig om man är musikalisk och kan ackord. Det svåra är att komma på hur låten ska vara. Samt text.

Ja, det är ju det som är det svåra. Jag kan nog utan problem lära mig alla de vanliga noterna men jag kan inte skriva ihop någon som Mozart kan.

Nu jämför jag inte basshunter med mozart, vill bara att folk skall sluta vara sådana haters utan anledning.

Metal_boy_
2007-02-20, 01:10
Ja, det är ju det som är det svåra. Jag kan nog utan problem lära mig alla de vanliga noterna men jag kan inte skriva ihop någon som Mozart kan.

Nu jämför jag inte basshunter med mozart, vill bara att folk skall sluta vara sådana haters utan anledning.

Då förstår vi varandra.

Jag har inget emot han personligen, jag vet inte vem han är. Jag dömer bara det "musikaliska" utbudet han sprider. Men det är ju min smak. Jag gillar ju inte elektronisk musik över huvud taget. Jag tycker att ett fulländat framträdande är ett band där medlemmar kompletterar varandra och skapar en helhet.

Angel
2007-02-20, 07:13
Nu börjar ni kalla varandra haters
Så av med hattarna
Och börja battla


Ps: Fronda är bäst Thihihihihihih

Angel
2007-02-20, 07:16
H0aHZkzn0O4


Jag kan bjuda er på den engelska Boten Anna, fast ja tror hela IRC grejjen försvann där....

s_himself
2007-02-20, 07:59
Släng ihop något som vi kan lyssna på då. Så får vi se hur enkelt det är.

Ha! Jag kom nu på (på tal om fruityloops), att jag gjorde en techno låt med hjälp av att jag klippte ut slingor ur Aquagen - partyalarm och mixa ihop med dr.alban rösten som P3 gjort :D

Kungligt dålig blev den. Men det tog nog 5 minuter och it brings memories back! ;)

mystic[-_-]
2007-02-20, 08:25
yxhwyK9OJMI

En låt om krogen där 90% av tjejerna i videon inte ens har åldern inne för krogen :MrT:

s_himself
2007-02-20, 08:27
;2109648']En låt om krogen där 90% av tjejerna i videon inte ens har åldern inne för krogen :MrT:

Dom dansar ju bara. chilla, ta det lugnt polarn! Ta en jäger och visa dom vem som äger!

Lasse Kongo
2007-02-20, 08:53
Jag har inte läst igenom tråden men jag misstänker att det klagas på Basshunter.

Är det bara jag som faktiskt tycker hans låtar är sköna?

Boten Anna var ju verkligen en hit, tycker Patrik och Lillen har skönt gung, Festfolk är grymt skön osv.

Lasse Kongo
2007-02-20, 08:58
Då förstår vi varandra.

Jag har inget emot han personligen, jag vet inte vem han är. Jag dömer bara det "musikaliska" utbudet han sprider. Men det är ju min smak. Jag gillar ju inte elektronisk musik över huvud taget. Jag tycker att ett fulländat framträdande är ett band där medlemmar kompletterar varandra och skapar en helhet.

Som du säger så är det ju din smak, jag anser dock att du har ganska dålig förståelse för vad skapande av musik faktiskt är.

Om du tror att det är enkelt att skapa bra elektronisk musik så har du väldigt fel, det är inte bara att trycka på några knappar så är det klart.

mystic[-_-]
2007-02-20, 08:59
Dom dansar ju bara. chilla, ta det lugnt polarn! Ta en jäger och visa dom vem som äger!

Ska skicka rimmet till Patrik :D

Litecore
2007-02-20, 09:07
;2109681']Ska skicka rimmet till Patrik :D
kika på filmen som jag postade lite tidigare i tråden :]

kobojsarna - sång om ingenting

det här är en sång om ingenting så alla brats kan hopppa omkring
e på klubben, dricker skumpa och alla brudar tar på min rumpa

det här är en sång om ingenting så alla brats kan hoppa omkring
å i baren shotar vi jäger för att visa vem som äger

:thumbup: :hbang:

Scratch89
2007-02-20, 09:46
:laugh: :laugh:

Kommer inte ens ihåg var det var vi disskuterade om, men det vore konstigt om det var något då jag faktiskt var positiv till fronda då jag ogillar honom väldigt mycket.

Om du inte ens kommer ihåg kan du ju ta bort din signatur...

MojjMojj
2007-02-20, 09:57
Sök på "boten anna goes c64" på youtube så får ni höra den optimalaste versionen! ^^ commodore 64-style... aaah, the memories.

Trance
2007-02-20, 10:02
Sök på "boten anna goes c64" på youtube så får ni höra den optimalaste versionen! ^^ commodore 64-style... aaah, the memories.

Mmm, det roligaste är ju dock att personer tror att han har härmat den eftersom den låter "gammal". Dock håller jag med dig, vilka minnen.

Mago
2007-02-20, 10:38
Nu börjar ni kalla varandra haters
Så av med hattarna
Och börja battla


Ps: Fronda är bäst Thihihihihihih

Tss, kommer från killen som inte vågar battla själv.

Slartibartfast
2007-02-20, 10:57
Såhär ska en dancelåt låta:
fbGkxcY7YFU

s_himself
2007-02-20, 11:33
Såhär ska en dancelåt låta:
fbGkxcY7YFU

haha fan så bra :thumbup:

frökenzelda
2007-02-20, 12:14
det är tur att jag lyssnar på hårdrock så jag aldrig behövde klicka på det där ;)

hobbitar
2007-02-20, 13:25
Jag har inte läst igenom tråden men jag misstänker att det klagas på Basshunter.

Är det bara jag som faktiskt tycker hans låtar är sköna?

Boten Anna var ju verkligen en hit, tycker Patrik och Lillen har skönt gung, Festfolk är grymt skön osv.

Jag tycker också hans låtar är bra!

Jag tog med skivan till jobbet men den fick bara vara där en vecka sen slängde någon den*grr*

Daniiiel
2007-02-20, 14:17
Om du inte ens kommer ihåg kan du ju ta bort din signatur...

Nej jag gillar den, när jag har varit dum eller elak så blir jag påminnd om att jag måste kamma mig :laugh: :laugh:

Metal_boy_
2007-02-20, 23:07
Som du säger så är det ju din smak, jag anser dock att du har ganska dålig förståelse för vad skapande av musik faktiskt är.

Om du tror att det är enkelt att skapa bra elektronisk musik så har du väldigt fel, det är inte bara att trycka på några knappar så är det klart.

Det har jag väl inte sagt att det är? Det krävs att man är teknisk och musikalisk. Men det går inte att jämföra prestationsmässigt ändå enligt mig. Inte när det är musikaliskt framträdande som gäller.

Metal_boy_
2007-02-20, 23:07
det är tur att jag lyssnar på hårdrock så jag aldrig behövde klicka på det där ;)

:thumbup:

Kwon
2007-02-20, 23:11
Underbar video med en jättevacker låt.

Inget fel på Basshunter Orchestra.

HenrY
2007-02-21, 00:08
Om du tror att det är enkelt att skapa bra elektronisk musik så har du väldigt fel, det är inte bara att trycka på några knappar så är det klart.

Hehe, det är väl enbart just knappar man måste trycka på för att skapa det?
Vad mer? Sjunga in en mening som sen går om och om igen och kalla det vers, Refräng, stick etc?

Jag håller me Metal_Pojken.

Basshunter musik är totalt värdelös enligt min mening, hur han är som person kan jag ju såklart inte säga då jag inte träffat honom!:) Kan säkert vara jätte trevlig.

frökenzelda
2007-02-21, 11:34
Hehe, det är väl enbart just knappar man måste trycka på för att skapa det?
Vad mer? Sjunga in en mening som sen går om och om igen och kalla det vers, Refräng, stick etc?

Nah, då tror jag att du lyssnat på fel sorts elektronisk musik ;) Även om det inte e min musiksmak vet jag att det finns mycket inom den genren som består i mer än nån brud med mixad röst som sjunger samma refräng 100 ggr...

Lasse Kongo
2007-02-21, 11:40
Hehe, det är väl enbart just knappar man måste trycka på för att skapa det?
Vad mer? Sjunga in en mening som sen går om och om igen och kalla det vers, Refräng, stick etc?

Jag håller me Metal_Pojken.

Basshunter musik är totalt värdelös enligt min mening, hur han är som person kan jag ju såklart inte säga då jag inte träffat honom!:) Kan säkert vara jätte trevlig.

Ja att du tycker musiken är värdelös kan jag köpa, men att det enbart är att trycka på ett par knappar och sjunga in en mening sen är det klart kan jag inte riktigt hålla med om.

Vore det så enkelt skulle det drälla av elektroniska hits, men det gör det knappast.

Ganymedes
2007-02-21, 13:06
Basshunter... nu kommer varenda småunge med piratkopierad Cubase eller Garageband börja terrorisera p3 med skit. :)