handdator

Visa fullständig version : huvudvärk av kosttillskott??


skinn och ben
2007-02-19, 21:33
Jag är total nybörjare när det gäller styrketräning. Jag började i månadsskiftet november/december. Jag har slagit nya rekord i maskinerna på gymmet varje gång(!) Men märkte trots det att min energi tog slut alldeles för snabbt, vilket ledde till att kvarstående övningar mest bara kändes meningslösa.

Så jag började med kosttillskott/måltidsersättning för att kompensera för frukost (som jag aldrig åt tidigare), och få till något i kroppen mellan 11 och 19 (19 brukar jag gymma).

Jag har ätit detta under några veckor utan problem med huvudvärk. Men nyligen började det bli huvudvärk exakt varhje hång jag gymmade. Och jag börjar tro att jag måste lägga av med gymmandet tyvärr.

Kan det vara så att viss sorts kosttillskott/"måltidsersättning" kan ge huvudvärk? Det är nämligen så att jag köpte något preparat på extrapris, som jag upplever gör att jag måste gå på muggen rätt snabbt efter "måltiden". Och sedan rätt snabbt igen... Om detta alltså driver ut vettska, så kanske det kan vara en orsak till huvudvärken???

Obs - jag är alltså just nu bara intresserad om det är så att vissa (som tex mitt) kosttillskott kan leda till huvudvärk.

(Jag har tagit upp mitt huvudvärksproblem i skadeforumet. Men där har jag förstått att man helst håller sig inom ämnet "skador", och att man därför inte i första hand går in på det man gör i detta delforum.)

jedimind
2007-02-19, 21:50
Vad var namnet på kosttilskottet? Tycker det låter som en stimulantia-bieffekt alt. för mycket av nån vitamin/mineral. Drick mer vatten.

skinn och ben
2007-02-19, 21:58
Vad var namnet på kosttilskottet? Tycker det låter som en stimulantia-bieffekt alt. för mycket av nån vitamin/mineral. Drick mer vatten.

Det heyter :
"TURBO
MASS
Gainer"

Innehåller en massa skumma saker enligt mig. Men jag litar ändå på dem. Vad anser du om innehållet?

skinn och ben
2007-02-19, 22:11