handdator

Visa fullständig version : SÅ här ser det ut


Hårig-rygg
2007-02-19, 20:16
Såhär är mitt schema upplagt. Jag har läst lite grand och upptäckt att det finns lika många "rätt" och "fel" som det finns gymare. Alltså vädjar jag till er att bara rösta på dessa tre alternativ om mitt träningsupplägg: Bra, helt okej, dåligt.

Jag har mycket svårt för att bygga en riktigt god styrka, så någon lyftare kommer jag aldrig att bli.

Måndagspasset: Knäböj, 5x5, benpress 3x8, vadpress 4x10 och extra för höger vad. Lårcurl fram: 1x10, lårcurl bak 1x10. Och så axlar: Skivstång med drag till hakan: 3x8 samt avslutning med ett tyngre set. Hantellyft åt sidan 2x8 och 1x10 för riktigt skön kontakt med musklerna.

Onsdagspasset: Bänkpress 5x5, uppåtlutande sned bänkpress 3x8. Hantesväng i maskin för höger bröstmuskel, lite extra. Smal bänkpress 3x5, liggande tricepsexstensioner 3x 6-8, tricepsövning i kabelmaskin 2x8 plus lite extra för höger triceps.

Fredagspasset: Börjar med några räckhäv (chins) i tre set. Lätta marklyft (på grund av dålig ländrygg) 3x6-8. Därefter sittande rodd i maskin 3x6. Ryggresningar i två set med viktplatta om tio repetioner. Bicepslyft med rak skivstång 3x7. Bicepslyft med omvänt grepp 3x7. Underarmslyft 3x8. (gripper kör jag med hemma)

Snälla, jag VÄDJAR till er: Låt inte tråden flippa ur nu utan rösta sakligt på nedanstående alternativ, för jag har svårt som det är redan med allt möjligt i livet.

1. Bra!

2. Helt godkänt!

3. Dåligt!

Jacksatan
2007-02-19, 20:23
1. Bra. Inte för mkt övningar och set. Keep it basic.

Larsen
2007-02-19, 20:24
1. Bra! Liknande mitt :)

Osten80
2007-02-19, 20:27
Jag hade nog ökat träningen för baksida lår.
Annars det väl ok ut.

Hårig-rygg
2007-02-19, 20:36
Tack alla för kommentarerna. Stelbenta marklyft läggs in genast i programmet.

Mitt mål är att bli starkare och större.

Liten Men Fet
2007-02-19, 22:34
Tycker det ser bra ut, skulle jag köra en tresplitt skulle jag nog gärna prova något liknande. Funderar bara på om du inte vill ha nån magövning nånstans?

Hårig-rygg
2007-02-19, 23:09
Tycker det ser bra ut, skulle jag köra en tresplitt skulle jag nog gärna prova något liknande. Funderar bara på om du inte vill ha nån magövning nånstans?

Tack! Jag anser att en splitt är bra, vila en vecka är inga problem :) Magen ja, det kommer in senare, jag ahr redan en rätt stark magen nämligen och jag tycker man får med magen bra i böj och mark.

Kotten
2007-02-19, 23:30
lite extra för höger vad, lite extra för höger bröst, lite extra för höger triceps *screwy*

Hårig-rygg
2007-02-19, 23:40
lite extra för höger vad, lite extra för höger bröst, lite extra för höger triceps *screwy*

Ja jag är tvungen till det, orkar inte förklara, är trött :)

Balken
2007-02-20, 13:01
helt okey i guess

Timme
2007-02-20, 13:10
Jag har mycket svårt för att bygga en riktigt god styrka, så någon lyftare kommer jag aldrig att bli.


Sådan inställning tycker jag inte att du ska ha. Du skulle förmodligen mycket väl kunna bygga mycket god styrka.

petersson
2007-02-20, 13:45
Röstar 1

Hårig-rygg
2007-02-20, 14:04
Tack alla för era kommentarer! Jag hade inte förväntat mig såhär god kritik, eftersom jag har snickrat ihop det här programmet själv och bara är en hobbytränare. Men jag är tacksam för era kommentarer :)

Timme: Ja nu känns det verkligen bättre, jag måste ha ett program att gå efter för att det ska kännas bra, och jag är också säker på att detta kommer att hjälpa mig att öka succesivt i styrka och lite volym!

Sniggel
2007-02-20, 14:23
Sådan inställning tycker jag inte att du ska ha. Du skulle förmodligen mycket väl kunna bygga mycket god styrka.

Håller med!
Sånt där vet man inte förrän man tränat några år (minst 5 tycker jag) seriöst och trott på sig själv under tiden.
Tycker programmet ser helt ok ut också. Kanske lite lite för baksida lår men det kanske räcker med marklyft och lårcurl.

Timme
2007-02-20, 15:48
Håller med!
Sånt där vet man inte förrän man tränat några år (minst 5 tycker jag) seriöst och trott på sig själv under tiden.
Tycker programmet ser helt ok ut också. Kanske lite lite för baksida lår men det kanske räcker med marklyft och lårcurl.

exakt, man vet inte förens man verkligen försökt att bli riktigt stark.