handdator

Visa fullständig version : Ta med proteinpulver till Thailand?


GymTT
2007-02-19, 14:28
Vet att det varit uppe förr.
Verkar dock bero på resemålet.
Någon som har erfarenheter om just resa till thai eller bör jag kontakta tullen?

Mvh

s_himself
2007-02-19, 14:29
Vet att det varit uppe förr.
Verkar dock bero på resemålet.
Någon som har erfarenheter om just resa till thai eller bör jag kontakta tullen?

Mvh


Lämna skiten hemma och ät kyckling?

Rock'nRoll
2007-02-19, 14:29
Ojoj tt, nu kommer du få skit..

Angel
2007-02-19, 14:29
dom har mycket fisk och sånt där annars!!! gott o nyttigt

GymTT
2007-02-19, 14:30
Tänkte mer som måltidsersättare typ, kommer vara otroligt mycket på resande fot så kanske inte ens finns tid att hitta ngt schysst att äta.

Pellefant
2007-02-19, 14:30
Måste väl finnas att köpa på plats så du slipper släpa dit det?

GymTT
2007-02-19, 14:30
Måste väl finnas att köpa på plats så du slipper släpa dit det?

Palla thai-roids-whey :)

Angel
2007-02-19, 14:31
Tänkte mer som måltidsersättare typ, kommer vara otroligt mycket på resande fot så kanske inte ens finns tid att hitta ngt schysst att äta.

De finns alltid tid för att äta *gah!*

Lasse Kongo
2007-02-19, 14:33
Är väl ingen fara med att ta med det?

Tror tullen att det är hero eller koki så får de väl smaka på det så fattar de nog, sen kanske de blir grova med =)

Nej men ärligt, det är väl bara att ta med?

Raggis
2007-02-19, 14:33
Tänkte mer som måltidsersättare typ, kommer vara otroligt mycket på resande fot så kanske inte ens finns tid att hitta ngt schysst att äta.

Finns matställen ÖVERALLT. Dom står överallt på gatorna och säljer rejäla måltider för knappt 10 kr.

petersson
2007-02-19, 14:33
Har hört att maten ska vara väldigt billig där. Proppmätt för tio spänn eller nått :) Men det hjälper ju inte dig när du är på resande fot.

GymTT
2007-02-19, 14:34
Är väl ingen fara med att ta med det?

Tror tullen att det är hero eller koki så får de väl smaka på det så fattar de nog, sen kanske de blir grova med =)

Nej men ärligt, det är väl bara att ta med?

Kan ju prova, tänkte bara kolla responsen med svar, lite onödigt att slänga en påse för en femhunka på arlanda bara sådär.

GymTT
2007-02-19, 14:35
Finns matställen ÖVERALLT. Dom står överallt på gatorna och säljer rejäla måltider för knappt 10 kr.

Låter iofs bra!

ugglan
2007-02-19, 14:53
proteinpulver säljs inte i thailand, det är nämligen förbjudet av deras livsmedelsverk

lyckligtvis så får du en gigantisk portion kycklings för 10-15kr på varje gathörn

GymTT
2007-02-19, 14:54
proteinpulver säljs inte i thailand, det är nämligen förbjudet av deras livsmedelsverk

lyckligtvis så får du en gigantisk portion kycklings för 10-15kr på varje gathörn

tack då verkar det bra med mat!

finns det mkt gym? hörde att det fanns några fina vid ngn strand.

Lasse Kongo
2007-02-19, 14:57
Lite skeptisk till gatukycklingen alltså, rännskita är INTE bra för formen :D

Raggis
2007-02-19, 14:57
tack då verkar det bra med mat!

finns det mkt gym? hörde att det fanns några fina vid ngn strand.

I turistbefolkade städer så lär det finnas ganska många gym ;)

ugglan
2007-02-19, 14:59
de flesta bra gymmen finns i pattaya tror jag

T-nation skrev en artikel om att åka till thailand för att träna och sätta på horor, leta upp den

Frantic
2007-02-19, 15:08
Det finns som sagt mat att köpa överallt. Ska du på en längre bussresa så stannar bussarna vid matställen där du får äta. I Bangkok kostar ett kycklingspett 2 kr vid gatustånden och är grymt goda

Gym finns det lite här och där. Koh Tao, Phi Phi, Koh Phangan, Koh Samui, Phuket osv osv. Men det är rikitgt slitsamt att träna i den värmen med den luftfuktigheten:)

Hur länge blir du borta?

Flygplan
2007-02-19, 15:22
Proteinpulver säljs på gym och på de apotek vars största kunder är styrketränande. Men det är bra mycket dyrare än i Sverige och kvaliteten går nog att diskutera.

Du kan ta med pulver så länge det är oöppnat. Ska ner där minst ett år, förhoppningsvis för gott, om en vecka. Jag ska ta med mig 4 kg som jag ska snåla på, endast använda efter träning.

GymTT
2007-02-19, 16:13
Det finns som sagt mat att köpa överallt. Ska du på en längre bussresa så stannar bussarna vid matställen där du får äta. I Bangkok kostar ett kycklingspett 2 kr vid gatustånden och är grymt goda

Gym finns det lite här och där. Koh Tao, Phi Phi, Koh Phangan, Koh Samui, Phuket osv osv. Men det är rikitgt slitsamt att träna i den värmen med den luftfuktigheten:)

Hur länge blir du borta?

Tack!

blir borta 2v.

GymTT
2007-02-19, 16:13
Proteinpulver säljs på gym och på de apotek vars största kunder är styrketränande. Men det är bra mycket dyrare än i Sverige och kvaliteten går nog att diskutera.

Du kan ta med pulver så länge det är oöppnat. Ska ner där minst ett år, förhoppningsvis för gott, om en vecka. Jag ska ta med mig 4 kg som jag ska snåla på, endast använda efter träning.

Okej!

Vart ska du hålla till?

Flygplan
2007-02-19, 16:24
Okej!

Vart ska du hålla till?

Inte helt besämt ännu. Mitt "hem" i thailand är egentligen Patong, men där är så jäkla dyrt, speciellt boendet. Jag får se om jag slår mig ner i Patong eller Pattya/jomtien. Pattya kan bli lite "för mycket" med all prostition, men där är så billigt att leva..!

hobbitar
2007-02-19, 16:30
proteinpulver säljs inte i thailand, det är nämligen förbjudet av deras livsmedelsverk

lyckligtvis så får du en gigantisk portion kycklings för 10-15kr på varje gathörn


Förra året när jag var i Thailand fanns det en butik som sålde alla möjliga kosttillskott inkl proteinpulver. Butiken låg på Phuket, på östsidan mellan Rawai och Phuket Town.

Fille.p
2007-02-19, 17:09
Inga problem att ta med det sålänge det inte är handbagage. Jag tog med mig en oöppnad påse och lite i en plastburk och det var inga som hellst problem. Och visst finns det lite gym där bara att fråga runt lite och lifta med första bästa moppe dit ;)

heltzonicka
2007-02-19, 17:15
Ojoj tt, nu kommer du få skit..


Jag vill så gärna skriva något om "försvinnande" av muskelmassa på två veckor men avtår..






Eller inte :D

nr16
2007-02-19, 18:05
Annars så kan du ju alltid låtsas att det är knarkt o stoppa ner det i kondomer o sen skita ut det :D

Då slipper du allt bry med tullen iaf men du får å andra sidan bry med en massa annat men de e sånnt man får ta xD

Stab
2007-02-19, 18:12
proteinpulver säljs inte i thailand, det är nämligen förbjudet av deras livsmedelsverk

lyckligtvis så får du en gigantisk portion kycklings för 10-15kr på varje gathörn

Protein pulver finns visst på vissa gym samt säljs endast i bangkok.
Och ontopic; ehum varför skulle det inte finnas mat överallt? :smash:

GymTT
2007-02-19, 18:40
Stab: Jag förstår att det finns mat i Thailand, var dock en smidighetsfråga.

machine gun
2007-02-19, 18:41
En bekant till mig förvarade sitt proteinpulver lite för varmt i somras och tja.. det är inget någon skulle velat äta efter det. Släpa runt proteinpulver i varma fuktiga Thailand är nog ingen hit skulle jag vilja påstå.

GymTT
2007-02-20, 15:22
En bekant till mig förvarade sitt proteinpulver lite för varmt i somras och tja.. det är inget någon skulle velat äta efter det. Släpa runt proteinpulver i varma fuktiga Thailand är nog ingen hit skulle jag vilja påstå.

förstår!

finns det många gym annars? vad kostar det per gång? ngn aning?