handdator

Visa fullständig version : Larre saknar kalorierna och är grinig. Bästa fysikendeltagare


larre
2007-02-18, 22:40
Efter att ha deffat några veckor nu så har vikten stabiliserat sig efter att ha droppat massa vatten och annat gott så har vikten bestämt sig för att stanna runt 82-83. Från förra veckan till den här veckan har vikten gått från 82.1 till 82.5(startvikt på deffen var ca 88kg i januari). http://www.joakimlarsen.se/vikten.jpg Det vill säga, det går åt fel håll, ja jag vet att en vecka är för kort period att mäta på men det märks även på utseendet på kroppen att det inte har hänt något. Men trösta ej, ett kaloriavdrag på 264,1kcal(ja den där 0.1 kalorien är avgörande) har gjorts och jag ska även öka på cardion(kondtitionsträningen) så nu blir det 264,1kcal mindre och 30mins cardio efter varje styrkepass, nästa vecka kommer vikten att ligga under 82kg, vilket blir very nice. Då är det bara 6kg kvar till målvikten 75kg(ja jag utgick från att du inte kunde räkna ut det din stubbe). Vikten skall nås till slutet av april då jag ska vara med Bästa fysiken, samt även för att vara i form inför beachen 2007(yeah). Troligen har jag mellan maj->juni/juli gått upp tillräckligt för att vara lagom mullig på beachen så det är inte riktigt beachen som är det som får mig att skala av det goda späcklagret. Jag tänker såhär: av med fettet nu så jag kan lägga äta och lägga på mig muskler och fett igen utan att behöva vara tjock som en säl.

Egentligen vill jag bara skita i allt ihop och klämma i mig 4500kcal per dag och träna på riktigt igen, det suger att deffa men det måste göras, ska en gång för alla göra det ordentligt och vara fettfri så jag kan äta som två hästar och träna som en piskad oxe för att bli större. Är så taggad på tung högrepetionsträning, tänkte testa arnes upplägg i from maj då deffen är över.

larre
2007-02-18, 23:00
Jag blir verkligen jättegrinig när jag inte äter, speciellt ifall det är kombinerat med att jag inte har sovit ordentligt. Fick nästan psykbryt häromdagen då jag vid kassan på coop upptäckte att tjejjen köpt coops diskmedel istället för yes(vilket är helt oacceptabelt), lyckligtvis insåg jag efter ca 5min hur löjligt det var och att jag bara blev upprörd för att jag var hungrig och trött så jag svalde ilskan och försökte le åt det hela. ;)

Det sjuka är att jag går omkring och är irriterat på allt och alla(bara det borde få vikten att rasa) men ändå så beter jag mig som en solstråle(eller ja..). Tänk om folk kände min ilska, tror många skulle backa och låta bli mig då.

Såhär så jag ut den 26 januari. Fettmassan sitter på magen, insida lår och rööv så det är dom jag håller noga koll på nu. http://joakimlarsen.se/kolodeff.jpg
Tänkte ta en liknande bild den 26 februari för att se ifall det är någon märkbar skillnad, jag själv tycker att endel fett runt bröstet har stuckit.

Sniggel
2007-02-19, 00:26
Vi har haft ungefär samma viktutveckling sen januari ;)
Började på dryga 88 och är nere på 83 just nu. Ska ner till 77 är det tänkt. Du har nog lite lägre BF än mig dock.
Hur är det med styrkan förresten?
Fortsatt lycka till!

Brooklyn
2007-02-19, 00:30
ska bli kanonkul att följa!
tycker förövrigt att din fysik redan nu ser bra ut! :thumbup:

chrille87
2007-02-19, 01:02
... och det som redan ser bra ut, lycka till!

Raggis
2007-02-19, 01:05
Vad ligger ditt dagliga kaloriintag på nu? (Du kanske har nämnt det. Men, är förskräckligt trött :P)... Bedtime!

larre
2007-02-19, 07:19
Sniggel:Styrkan är inte direkt som vid 4500kcal men den är ändå helt ok, inte tappat någon styrka alls i princp än. Däremot har jag hört från flera håll att jag ser ut som en trött halvdöd fisk vid mitten av varje pass, brukar bli typ likblek och se allmänt förstörd ut :) Iofs så kanske folk bara passar på att säga vad dom tycker jag ser ut som bara för att jag deffar så dom kan säga att det är pga det :P

Brooklyn:Lånar du ut axlarna till bf? Vore kanon ;)

Chrille87: Kul du tycker det men det kommer se bättre ut om 6 kg med färg och en rejäl pump hoppas jag ;P

Raggis: Ungefär 2600 bestående av ris/pasta/havregryn kyckling/tonfisk/räkor med största delen av dagsintaget(ca 1500kcal) placerat efter träning. Det låter lite men det verkar som om jag måste gå så lågt för att det ska hända något. Har legat runt 2800kcal några veckor nu men nu verkar det ha avstannat som skrivet.

Har precis kommit till jobbet och tar emot tv-shop beställningar via telefon. Smutsigt jobb(borde tom allan hålla med om), men nån måste göra det också.

larre
2007-02-20, 10:22
Körde tuttar/biceps och 4 set tricpes igås, gick rätt ok förutom att jag bara klarade 1 set med 77kg i snedbänken, fick sänka till 75 och sedan 70 för att köra klart 5 set. Tog dock igen det på hantelflyesen där jag körde med 20kg hantlarna och det gick bra.

Avslutade passet med 30min cardio exakt när andra avsnittet på simpson gick på 6an(har tv på cykeln/bandet), GG! Cardio blir så mycket lättare ifall simpsons är på tvn ;)
Kcalintaget igår blev dock bara runt 2400kcal pga uteblivet nattprotein, leverans på nytt kom lyckligtvis idag.

Idag är det ben som gäller, har dock ett dilemma, ena gymmet har hacksquatpress och det andra har bättre benpress =/ Får nog bli att välja benpressen och köra hacksuat med stång.

Johan_P
2007-02-21, 14:22
Vad ligger styrkestatsen på?

larre
2007-02-21, 17:49
Vad ligger styrkestatsen på?

Har aldrig maxat något förutom bänkpress där jag satte upp 100kg ganska lätt i typ maj förra året.

Men jag tränar på 75-78 i snedbänk, 75-80 i knäböj, militärpress kör jag 50kg på i fria och typ 40-45 i smith beroende på vinkel osv, typ 130-140 i mark - kan säkert lägga på mer men jag är lite skrajj för att ryggen ska pajja.

Inte direkt symetriska vikter men knäböjen är på gång nu iaf så den ska komma ikapp, troligen är det bara kass teknik som är felet då jag kan köra benpress med 130kg på utan större problem.

larre
2007-02-22, 18:14
Körde triceps, axlar o mage idag. Testade med att ta 4.5 skopa ga-akick, märkte väl inte direkt någon skillnad utöver magvärk följt av dödliga gaser efter gympasset, magvärken försvann dock efter luftning av rören ;)

Det ser ut som om axlarna har börjat komma fram nu, det blir ådror över i princip hela axlarna och även de som går in mot bröstet när pumpen börjar komma igång vilket ser kul ut, längtar tills det blir så på benen o vaderna :hbang:

Börjar känna stressen lite nu då det är bara är typ 9-10 veckor kvar, så nu blir det inte många ätardagar, kanske en varje tredje vecka och när det väl blir det så blir det max 3500-4000kcal. Nästa ätardag infaller på bröllöp nästa helg, ska dock försöka ta det lugnt och jag hoppas att det inte finns för mkt gott.

Det dyker troligen upp en bild på måndag/tisdag för att se hur utecklingen har gått.

larre
2007-02-23, 17:09
Tog två snabba ryggshots idag med mobbekameran, riktigt kass kvalle, dålig vinkel, kasst ljus, malaria, lös i magen osv :)

http://www.joakimlarsen.se/db_baki.jpg

http://www.joakimlarsen.se/rygg_baki.jpg


I övrigt tror jag att man inte ska ta för mkt av ga-akick, blir bara fart på magen då, blev samma idag som igår.

Deceiver85
2007-02-23, 17:36
Ser hårt ut, du blir en värdig motståndare i bästa fysiken!

larre
2007-02-23, 22:03
Ser hårt ut, du blir en värdig motståndare i bästa fysiken!

Hihi får hoppas det ;)

Kommer troligen bättre bilder på måndag, då med seriös kamera. Beror bara på om jag lämnar skammen hemma och kilar runt i fillingarna på olympia. Inte för att det är första gången, men det känns lite sådär att göra det kl 17 då det kan var endel folk.

larre
2007-02-24, 10:03
nästa vecka kommer vikten att ligga under 82kg, vilket blir very nice.

http://www.joakimlarsen.se/24feb.jpg


ÅÅh! blev så glad när vågen är så sneeeeeeeeeeel!!!

hultman
2007-02-24, 17:05
Berätta gärna vad du äter en normal dag :) Försöker för tillfället lägga upp en deff och får gärna tips på hur den ska gå till. Ser för övrigt bra ut. Tror du blir giftig om du drar bort lite drygt 5 kilo från den översta bilden.

Jay-Z
2007-02-24, 18:19
Hur lång är herrn?

larre
2007-02-24, 19:03
Berätta gärna vad du äter en normal dag :) Försöker för tillfället lägga upp en deff och får gärna tips på hur den ska gå till. Ser för övrigt bra ut. Tror du blir giftig om du drar bort lite drygt 5 kilo från den översta bilden.

Tack, hoppas det ser bra ut om några veckor, jag vet att jag inte är stor men jag tror ändå det kan se rätt ok ut om några kilon. Är man inte stor så får man iaf se till att vara rippad =)

Ska försöka få till någon bild när jag kör bicepscurl på måndag så ni får se ådrorna på riktigt under pump.

En vanlig dag ser ut i princip såhär:

Frukost
1dl havregryn
2dl minimjölk
1 matsked linfrö
2 kokta ägg + kaviar
ala, cla, multivitamin, glutamin, göteborsrape ;)

Lunch
100g pasta/ris
100g kyckling/tonfisk lr motsvarande
ala, cla

Innan träning 2st synerlin tabs. 1 port ga-akick

Efter träning
45g malto
40g three in one
glutamin
brusvitamin-mineral

Efter träning
100g pharma diet
ala, cla

Efter träning
100g pasta/ris
100g kyckling/tonfisk lr motsvarande
ala, cla

kvällsmål
1dl havregryn
2dl minimjölk

Nattmål
Sloowprotein 40g + glutamin

Ibland byter lunchen och pharma dieten plats och på icke träningsdagar så ersätter jag efter träningsdrinken med pharma diet.

Hur lång är herrn?
Det varierar som det verkar vissa ställen är jag 185 och vissa är 184, men jag säger att jag är 185 så kör på det :)

larre
2007-02-24, 19:08
GG svenska "Det varierar som det verkar vissa ställen är jag 185 och vissa är 184, men jag säger att jag är 185 så kör på det "

Svar: Jag är 185cm.

larre
2007-02-24, 19:13
Det ska även tilläggas att jag inte kan ta credit för kostschemat, då det är jonny westman som satt ihop det åt mig, det enda jag har gjort är att modifiera det lite efterhand, skalat av lite på gröten morgon/kväll för att sänka kaloriintaget och bytt ut endel pulver mot mat.

Ville att den här deffen skulle gå bra så jag bad han om hjälp. Han satte Stanley och Johan Widhen på pallen på de två senaste luciorna och har själv tävlat i sm så han har koll och är stor själv så man får lita på honom :)

http://www.muscle-bodies.com/

larre
2007-02-24, 19:23
Här är en bild på benen, lite för fördelaktig vinkel på benet bara.

http://www.joakimlarsen.se/ben26jan.jpg

Och här är en sidechest

http://www.joakimlarsen.se/sidechest26jan.jpg

och här är en sidetriceps, eller ja, vad det nu blev för pose

http://www.joakimlarsen.se/tirceppps.jpg

och här är en db framifrån, lätt min sämsta pose utan tvekan

http://www.joakimlarsen.se/frontdb.jpg

NinjaTorleif
2007-02-24, 20:19
Grymt! Du har lagom massa enligt mig, en kropp som jag strävar efter att få, möjligtvis lite mer massa. Kul att man har hittat en förebild! Lycka till med deffen, kommer följa denna journal! :thumbup:

larre
2007-02-25, 13:24
Som skivet så är vikten just nu på 80.8, var på 81.2 imorse. Jag kör på samma kost en vecka till och hoppas att vikten inte går ned 1.7kg under denna vecka och skulle den göra det så är det inte hela världen då jag åker till norrköping på fredag pga bröllop och kommer hem på måndag. Kommer att vara ett helvete att behärska sig när det ställs fram massvis med god mat, vin osv. Ska försöka hålla det inom rimliga gränser typ bara 1-2 glas vin och inte 2kg mat per måltid.

Det sugiga är bara att jag inte vill verka speciell, sticka ut eller fjantig som inte äter som jag brukar och jag hatar att ta den där diskutionen om "bla bla du är så smal redan nu bla bla bla". Sitter redan nu och tränar in ursäkter för att inte äta så mkt. :)

nr16
2007-02-25, 13:50
Ser fint ut :)

Hur gammal är du?
Hur länge har du tränat?

larre
2007-02-25, 13:57
Ser fint ut :)

Hur gammal är du?
Hur länge har du tränat?

Är 21år. Har tränat sedan januari 05 tror jag, har dock inte ätit som man ska, började väl äta rätt ok för typ ett år sedan och riktigt bra för ett halvår sedan. Sinnessjukt vilken skillnad det gör.

Castro87
2007-02-25, 20:56
Jag blir verkligen jättegrinig när jag inte äter, speciellt ifall det är kombinerat med att jag inte har sovit ordentligt. Fick nästan psykbryt häromdagen då jag vid kassan på coop upptäckte att tjejjen köpt coops diskmedel istället för yes(vilket är helt oacceptabelt), lyckligtvis insåg jag efter ca 5min hur löjligt det var och att jag bara blev upprörd för att jag var hungrig och trött så jag svalde ilskan och försökte le åt det hela. ;)

Det sjuka är att jag går omkring och är irriterat på allt och alla(bara det borde få vikten att rasa) men ändå så beter jag mig som en solstråle(eller ja..). Tänk om folk kände min ilska, tror många skulle backa och låta bli mig då.

Såhär så jag ut den 26 januari. Fettmassan sitter på magen, insida lår och rööv så det är dom jag håller noga koll på nu. http://joakimlarsen.se/kolodeff.jpg
Tänkte ta en liknande bild den 26 februari för att se ifall det är någon märkbar skillnad, jag själv tycker att endel fett runt bröstet har stuckit.

Najs ådror på axlarna eller vad det nu är..hehe

larre
2007-02-26, 17:57
Nya bilder! ;) freh from zeh gym
http://www.joakimlarsen.se/kort_26_feb/line.jpg

Så synd att ljuset är så kasst att benen inte syns, börjar få lite markeringar på ben och vader nu.

Leaning sidechest of Östersund :)
http://www.joakimlarsen.se/kort_26_feb/leaning_sidechest.jpg

larre
2007-02-26, 17:59
DB bakifrån, skulle varit lite bättre ljust på ryggen.
http://www.joakimlarsen.se/kort_26_feb/db_bakifrann.jpg

Sniggel
2007-02-26, 21:14
Det där börjar se riktigt lean ut!

larre
2007-02-27, 07:16
Flickvännen blev sjuk igår och jag blev sjuk idag.... En vecka åt helvete alltså. *spy*

Sniggel: 5kg till så börjar jag vara i ganska ok form. :) Får se om jag går vidare efter 75kg. Börjar dessutom bli knappt med tid.

Durre
2007-03-02, 13:14
Ser grymt bra ut, tycker att inget verkar släpa. Väldigt jämn fysik. KÄMPA PÅ!:)

larre
2007-03-05, 07:43
Snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaark

Då var jag hemma efter bröllopsresan, det blev mycket av både mat och vin, har inte vågat ställa mig på vågen än och vågar nog inte göra det på två veckor. Känner mig just nu krasslig men det kan vara pga sömnbristen som varat sedan i fredagsmorgon.

Köpte nån tidning med "Arnold special collection bla bla bla edition" nere i norrköping och har under helgen tagit åt mig av arnolds visa ord så nu kommer jag svälla som en balong trots deff. ;)

Går ned på underskott from imorgon om hälsan är vad den ska.

Det känns som om jag kommer att toppa formen i princip tills fototagningen. 5kg ska nog av och det är 8 veckor kvar så det borde vara lugnt om jag låter bli att bli sjuk.

Kommer nu att lägga om träningen lite och det kommer nog att se ut som något i stil med:

Liten muskel:
Basövning 2set 8 reps, 2 set 5-6 reps
Cableövning 2 set 10-15 reps

Stor muskel:
Basövning 2set 8 reps, 2 set 5-6 reps
Basövning 2set 8 reps, 2 set 5-6 reps
2 ser Cableövning 10-15 reps

Ser verkligen fram emot slutet av deffen. Sitter nu lite i valet och kvalet om jag ska kliva på en bulk direkt eller om jag ska hålla mig lugn under sommaren och då var i bra form, aja jag får se hur det blir i maj.

// mycket trött larre

larre
2007-03-05, 07:48
*suck* ställde mig på vågen trots allt och jag är nu tillbaka på 86kg.
Får verkligen hoppas att det lossnar lätt.

larre
2007-03-09, 16:35
Nu ligger vikten runt 83 igen, sinnessjukt vad min vikt hoppar hela tiden.
Blir första passet sedan förra torsdagen imorgon pga sjukdom, kommer köra något enormt helkroppspassimorgon, höga reps och få set bara för att få igång kroppen igen inför måndagen.

Hittade förresten en bild med klockren min, denna pose kallas "vart är min hästsko?" "kombinerat med "fan vad jag är trött och hungrig"
http://www.joakimlarsen.se/vartarskon.jpg

larre
2007-03-10, 13:04
Satte mig och skrev lite memoarer i väntan på att fettecke ska käka och bli klar så vi kan gå o träna.

Eftar att ha suttit vid datorn sedan 6års ålder, programmerandes, spelandes och plockandes och pulandes med hårdvaran så blev jag tillslut runt nyår 2005 less på allt vad CS, WC3, Pascal, C++ osv hette

Första gången jag kom i kontakt med ett gym var när jag gick i lågstadiet, i tredje klass då jag följde med mina kompisar som gick i 6an till det lokala gymmet i närmsta by "Häggenås" och tyckte det var riktigt kul. Träna ben var helt klart en given favorit, bencurlen och jag hade ett väldigt imtimt förhållande och det var lika kul varje gång jag kunde flytta ned piggen ett snepp. Jag gick eller tog mopeden dit lite "då och då" och lyckades få ett passerkort dit trots att jag inte var gammal nog att få träna där. Gymägaren var stor som ett hus och han verkade ha hållt på med att lyfta skrot längre än någon jag tidigare sett. Han var en äkta oldschooler, ni vet en såndär stor fyrkantig klump som lyfter allt som inte sitter fast.

Tyvärr så slutade jag att träna då jag inte kunde komma till gymmet, det blev ett jävla liv på farsgubben ifall jag tog moppen och att gå 4km dit och 4km hem med kraftiga upp och nerförsbackar inte direkt var det jag var mest sugen på, trots att det hände till och från.

Träningen lades på is och jag började efter något år att spela basket, jag tror jag höll på i två år men slutade med det då det var en störig jävel med i laget, ett sånt där äkta fullblodsrövhål som man bara blir så förbannad på att man vill explodera när man ser honom. Det roligamen basketträningen var att jag tappade så mycket fett, rutorna på magen kom fram efter ett tag och man orkade springa mer än tidigare, jag märkte helt enkelt av resultaten av träningen och fick smak för det. Samtidigt som basketen så fick jag för mig att jag skulle träna mage, biceps och bröst varje kväll, så varje kväll gjorde jag så många sneda situps jag kunde och så många raka jag kunde, så många benlyft det bara gick utan att ryggen gick av, samt så många armhävningar jag kunde med olika bredd mellan händerna så jag även tränade triceps och kunde ta ut bröst ordentligt - detta gjorde jag nog för att jag sett min bror gjort detta några gånger. Jag fick en hantel i julklapp, tror det gick att packa på typ 17.5kg på den, vilket var SKITMYCKET. Med hanteln gjordes det så många bicepscurls som det bara gick. Jag tänkte börja styrketräna igen men det var tydligen jättedumt för då skulle man sabba sin skottteknik vilket knappast är önskvärt.


När jag väl började på gymnasiet i "stora staden" Östersund så fanns det ett gym man fick gå till kostnadsfritt, det brukades till och från men knappast i någon märkvärd utsträckning då det var clanwars i CS som gällde till 110% och på sidan om det skulle man klara av matten och fysiken, vilket, hrmm , kanske inte gick så bra som det kunde gått.

Jag gick ut från skolan och började jobba som farmer i byn där jag är född och uppväxt för att efter några månader hamna på den arbetsplats jag nu är på. Jag flyttade då även in till stan och det var nu, äntligen, jag hade tiden och möjligheten att börja styrketräna. Att gå till gymmet och lyfta vikter är något jag velat göra hela mitt liv och nu var det äntligen möjligt. Jag började träna enligt z_bumbis schema med 1 dag i veckan, sen 2 dagar i veckan och efter några månader så började jag med max-ot, det var nog även då jag började äta 2 middagar och såg till att få i mig massor med protein via mjölk, keso, kyckling och tonfisk. Jag åt så jag mådde illa konstant och mina polare bara skrattade åt mig och undrade vad jag egentligen höll på med. Målet med träningen till en början var att gå ned i vikt, jag vägde runt 85kg och var väl sådär lagom rund ;) och jag har tyvärr legat runt 80-85 under hela tiden jag tränat så det faktum att jag har fått resultat av träningen är lite skumt.

Efter att ha tränat på min förra skolas gym några månader och började lessna på att bänkpressen alltid var upptagen och att öppettiderna var helt värdelösa så bytte jag till ett annat gym här i Östersund. Det skumma med det här gymmet är att alla tror det är något anabolhak, att alla som tränar där är stora som hus och knaprar piller som tuggummi och tar sprutor till frukost. Skit samma tänkte jag då det gymmet alltid har öppet via passerkort. När jag väl kommer dit så är det ett väldigt slitet gym och det är ganska många stora gossar där och tränar och givetvis blev man lite sådär halvskrajj då man kände sig som ett sugrör när man gick in där. Men efter ett tag så började jag trivas riktigt bra där. Detta gym var så annorlunda mot de andra gym jag sett, det var en så lugn och skön atmosfär, man får var hur man vill, man kan komma iklädd vad som helst och sen är gymmet översvämmat med trevliga och kunniga människor och jag har lärt mig så mycket av de som tränar där att jag inte vet hur det skulle ha gått om jag inte bytt till det gymmet.

När jag hade tränat där ett tag så såg jag en kille som jag tyckte jag kände igen men kunde inte riktigt placera honom så efter att ha sett honom några gånger så kom jag fram till att det var en gammal klasskompis från lågstadiet, mellanstadiet och högstadiet, Andreas eller som han är känd här, Puppas. Han hade också mycket att lära ut och han är utan tvekan en utav de skönaste människorna man kan lyckas stöta på när man är och tränar.

och nu kom fettecke så nu drar jag ;)

larre
2007-03-10, 15:29
Sådär! Då var ett lätt lekpass avklarat med fettecke, invigde passet med lite knäböj, bla en etta på hundra för första gången.

Fick lite coachning i marklyften av anders och gick väl typ runt och lyfte lite diverse saker, körde hela kroppen med nån övning för varje del. Dock inte någe bröst då övre bröst har börjat gnälla på sistonde.

Börjar på måndag med dieten igen och återgår till min vanliga 4 dagars splitt. Vikten ligger o guppar runt 83 och ska som skrivet ned till 75 så ca 8kg ska ramla av och det är 9 veckor kvar så det borde juh inte vara några problem =) Nä men jag tror iaf att det kommer lossna lätt 2kg vätska första veckan iaf sen ramlar resten av eftersom, det ska inte vara några problem.

Återkommer på söndag med vikten. Puss o kram

Durre
2007-03-11, 15:43
Men shit det slog mig att du har grymt feta triceps! =O fint jobbat :), ja resten är ju även bra...:hbang:

larre
2007-03-12, 22:25
Dagens pass kortfattat:
Planbänk
60kgx10
80kgx5,5,5,5
85kgx2
hantelflyes
20kg hantlar x 6,6,5
pecdec
2 set med typ 7-8 plattor och typ 10 reps
körde även 2 set med runt 15 sets i cableflyes

stångcurl 45x5x5x5(med fusk)
50x 1 + 1 negativ rep med fusk
50x 1 + 1 negativ rep med fusk

3 set hantelcurl

spenniscable 2 set x 15

4 enkla set pushdowns och ett sett enarmstricepscurl

shadowfire
2007-03-12, 22:55
vilken by är du ifrån? är själv fd "klyktattare" :D

larre
2007-03-12, 23:02
vilken by är du ifrån? är själv fd "klyktattare" :D

hahaha inte ofta man hör klyktattare ;) vars är du ifrån?
Jag kommer ifrån en liten by ca 4 mil utanför Östersund.

shadowfire
2007-03-12, 23:11
hahaha inte ofta man hör klyktattare ;) vars är du ifrån?
Jag kommer ifrån en liten by ca 4 mil utanför Östersund.

Fränsta, byn intill Torpshammar o Svea mittpunkt... har du åkt E14 till Sundsvall så har du kört förbi min hemby :D
Gick i gymnasiet i Ånge osv o har en del vänner från Bräcke..

j0cke
2007-03-13, 17:15
Ser riktigt, riktigt bra ut. Du ser ut att ligga på ungefär samma fettprocent som jag, gjorde en standardkaliper och hamnade på 8% fast då mäter dom sidan av magen och inte "mitt på" där allt bukfett sitter som man vill bli av med till sommaren ;) Keep up the good work btw, vet hur det känns att vara grinig och trött hela tiden :/

larre
2007-03-13, 20:18
shadowfire: jodå där har jag åkt förbi många ggr ;)
j0cke:Man tackar och bockar. Min fett % är dock inte nära 8 just nu tyvärr :)

Här är en nytagen bild, mest för att se hur benen börjar bli, överkroppen ser verkligen inte så bra ut som den kan på den där bilden, tanken var mest att ta någon bild på benen.
http://www.joakimlarsen.se/ecke.jpg

j0cke
2007-03-15, 17:16
Kan du inte slänga upp lite mått? Typ bröst, axlar, överarmar och lår :)

larre
2007-03-15, 19:19
Kan du inte slänga upp lite mått? Typ bröst, axlar, överarmar och lår :)

Gör det så fort jag hittar måttbandet ;)

larre
2007-03-15, 19:27
Var iväg och körde ett triceps/axlar/mage pass idag och det såg ungefär såhär:
Passet invigdes med ren anabola
http://www.joakimlarsen.se/anabola.jpg

tricepspress/skullkrushers fast bakom huvve
10 snabba dips som uppvärming
20+stång x 10
30+stång x 7,7,6,5
tror stånger väger 7
sittande press bakom skallen med båda armarna
27.5kg hantel x 8.7.7
pushdowns ett gäng och dubbelbänk några set fick avsluta triceps

45kg stående militärpress x8,7,5,4 - trött idag
drag till haka med stång, 17.5kg x12, 20kgx8x,8,7
sittande sidolyft 10kg, tre sett med typ 10 reps på varje, denna kändes för lätt idag

benlyft 10kg x typ 10,8,8,8
och cablecrounches

Avslutade passet med lite spännande framför spegeln
http://www.joakimlarsen.se/thegrin.jpg
Hittade tyvärr ingen bild med fulare min.

Helt ok pass.

larre
2007-03-15, 19:29
http://www.joakimlarsen.se/dbframj.jpg
Slänger upp den jag lade i dagsformen också

larre
2007-03-16, 11:32
morgonvikt 82.2kg

" drag till haka med stång, 17.5kg x12, 20kgx8x,8,7" inte stång! hantel!

larre
2007-03-18, 21:08
Nytt kostschema för nästa vecka
http://www.joakimlarsen.se/kostschema.JPG

Förbättringarna blir, mer fett, mindre protein.

larre
2007-03-21, 19:18
Dagsvikten ligger runt 80kg nu, förhoppningsvis är den nere under 80kg tills på söndag, beroende på om jag kommer köra med en ätardag eller om jag hejdar mig till nästa helg med ätardagen.

Hoppade över benpasset idag pga kundbesök på jobbet, tar igen det imorgon.

larre
2007-03-24, 01:02
Var iväg på veckans andra pass idag efter måndagens nederlag( http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=91235 ) .

Körde ben, vader och mage.

Kommer troligen att börja med HST från måndag eller testa beefcakes upplägg, kommer att köra på kostschemat ännu en vecka, kanske sänker något. Kommer att lägga in 20min cardio efter varje pass.

Är så besviken på denna vecka, gått ned ca ett kg och jag har inte kunnat träna pga skadan i axeln.

Verkar vara svårt för mig att verkligen komma ned under 80kg, men jag tänkte fanimej inte ge mig. Jag tänker inte sluta förrän vikten ligger under 75kg.

larre
2007-03-26, 17:38
HST idag

Tog det lugnt och lade inte på så mycket (för jag kan lägga på så jävla mycket mer än vad jag skriver här, hoho shit pommes)

-Knäböj 2 set x 60, gick lätt men jag förlorade syretilllförseln resten av passet, vettefan vad som hände.
-Bencurl 1 set med 10reps, satte bara pinnen nånstans
-Nedåtlutande bänkpress i smith, tänkte att axeln skulle gilla denna bättre och det gjorde den, men lite ont gjorde det. 40kg x 10, 10
-Dips, doppade 10st med kroppsvikten och det gillade inte axlen *note*
-Chins i såndär som hjälper till, 2st 10 reppare, lite ont i axeln men fullt acceptabelt
-Sittande drag, satte pinnen långt ned 10reps, satte pinnen längre ned, 10 reps
-Shrugs med hantalrna som är 1 snepp tyngre än 20kg x10
-Militärpress 30kg x 10, 35 x 10, axlen nästan ok
-Sidorlyft med spikraka armar och utvecklade armbågar 6kg x10x2
-Hantelcurls med dom dära som är 1 snepp lättare än 20 kg, körde 1 set tills jag blev trött, slutade räkna vid 10.
-Tricepspress i cable, 10 reps på för lite, 9 reps på för mkt
-Vadpress 10x2 snabba reps på 40kg, i princip utan vila. Vader känns så meningslöst.
-Magmaskin, 3 setx10, satte pinnen långt ned och flyttade ned den 1 för varje sett.
-Benlyft med lyft av rumpa 3 set med typ 10 reps, fick ruggig kramp/pump i magen så det fick avsluta passet

Betyg allt i allo: 1/5
Hade verkligen inget syre under någon del av passet och jag kände hjärtat bara bulta hejvilt, kan bero på att det var varmt och packat med folk. + att axeln suger.

larre
2007-03-27, 22:12
Fukost: 4 knäckebrödsmackor, 3-4 dl tjockmjölk
Lunch: Tacobuffe 1000kcal troligen
1h gångband med hög lutning och hög hastighet, 600kcal enligt maskinen så kanske 400kcal iaf..
Middag:oxfile+klyftpotatis+nån chokladefterrätt = 1500kcal?

larre
2007-03-28, 15:40
frukost: vitt bröd med philadelphiaost på 500kcal?
lunch:köttbit med lite klyftpotatis och lite bea 1000kcal?
Ingen träning än, ska snart ut och gå i finvädret
middag:något ägg och nån knäckebrödsmacka o kanske lite mjölk, max 400kcal
Kvällsmål: samma som lunch

Ser fram emot morgondagens träning, allt förutom axlar och bröst skall tränas.

larre
2007-04-05, 23:30
Har kommit fram till att jag inte vill bli så stor, just nu vill jag bara bli sådär lagom, typ 80kg med låg fett %.

Pga skadan ligger just nu träningen på is(vilket suger elefantsnabel) och kommer göra det under nästa vecka också. Veckan därpå ska axeln vara glad igen. Nytt schema kommer påbörjas för att pritoritera övre rygg, axlar och mage då det känns som om jag har armarna och bröstet nu men resten saknas =).
Kommer att dra igång med ganska mkt cardio nu när det börjar bli bra väder ute så man kan springa, vilket blir noise.

Osäker på hur det blir med bästa fysiken.