handdator

Visa fullständig version : GAKIC eller β-Alanin?


Sheogorath
2007-02-18, 19:17
Hej,

Om några veckor går jag på min deff och vet att det kommer bli tufft. Varken hunger eller motivation brukar dock vara något problem. Är man hungrig kan man fylla sin mage med light-läsk osv. Dock, så kommer jag att använda kreatin för att kunna bibehålla styrkenivån någorlunda.

Något som jag av tidigare erfarenhet vet snabbt blir ett problem, är orken och styrkeprestationen på gymmet. Här kommer kreatinet naturligtvis att hjälpa till mycket, men jag har funderat kring dessa två produkter: GAKIC och β-Alanin, som båda är hyllade. Finns det någon här som provat båda och kan redogöra för sina resultat? Vad jag söker är alltså något som tillåter mig att bibehålla en intensitet, ett högt fokus och framförallt så stor del av min styrka som möjligt.

Så.... GAKIC eller β-Alanin?

/Sheo

Mass-Tech
2007-02-18, 19:20
Jag gillade GAKIC men det är ganska dyrt för bara räcka till 16 gånger.

Sheogorath
2007-02-18, 19:24
Jag gillade GAKIC men det är ganska dyrt för bara räcka till 16 gånger.

Deffen får kosta. Just nu är inte pengar ett jättebekymmer och att köpa en burk β-Alanin för 380 spänn eller en burk GAKIC för 560 gör mig det samma. Effekt får kosta!

Hur upplevde du effekten av GAKIC?

ligne
2007-02-18, 19:26
lite off topic men ...

kommer vi kunna följa deffen i din träningsjournal?

GymTT
2007-02-18, 19:31
Kan ngn redogöra för effekterna på Gakic?
eller lånar jag för mkt tråd då?

EiseltUK
2007-02-18, 19:36
Kreatin+arginin+koffein kanske kan vara något? Är inte speciellt dyrt.

Sheogorath
2007-02-18, 19:40
ligne: Självklart. Kostschema, träningsschema, diagram över viktförändringar (kul variant från förra deffen!), reflexioner osv kommer att finnas där. Sånt gör deffen mycket roligare.

GymTT: King Grub länkade till två forskningsrapporter om GAKIC här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2105733&postcount=18). Håll till godo!

EiseltUK: Kreatin och koffein kommer naturligtvis nyttjas. Vad kan jag förvänta mig för effekt av arginin annat än "bättre pump" (vilket jag inte bryr mig om)?

melancoolio
2007-02-18, 19:45
Kreatin+arginin+koffein kanske kan vara något? Är inte speciellt dyrt.

Bra mix funkar bra.

Har testat beta alanin och jävlar vad stark(uthållig) man blev i vader och mage av det! I tunga basövningar har jag inte märkt någon skillnad än.

GymTT
2007-02-18, 19:47
ligne: Självklart. Kostschema, träningsschema, diagram över viktförändringar (kul variant från förra deffen!), reflexioner osv kommer att finnas där. Sånt gör deffen mycket roligare.

GymTT: King Grub länkade till två forskningsrapporter om GAKIC här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2105733&postcount=18). Håll till godo!

EiseltUK: Kreatin och koffein kommer naturligtvis nyttjas. Vad kan jag förvänta mig för effekt av arginin annat än "bättre pump" (vilket jag inte bryr mig om)?

tack!

Mass-Tech
2007-02-18, 20:28
Deffen får kosta. Just nu är inte pengar ett jättebekymmer och att köpa en burk β-Alanin för 380 spänn eller en burk GAKIC för 560 gör mig det samma. Effekt får kosta!

Hur upplevde du effekten av GAKIC?

Märkte den största skillnaden på att jag kunde vila mindre mellan seten utan att bli svagare.

Danne
2007-02-18, 20:31
Kör på båda det borde ju vara bäst !

BeatNec
2007-02-18, 20:33
har testat beta-alanin men tycker inte det ger så mycket ork eller styrka. kör på koffein istället. billigare och förmodligen bättre...

Sheogorath
2007-02-18, 20:35
Kör på båda det borde ju vara bäst !

Ett alternativ kan vara att börja med den billigare produkten, β-Alaninet, och se hur långt den tar mig. Om jag trots denna inte har den styrkenivå jag avser att ha (dvs bibehållen styrka eller ev. något lägre i de tre stora) kan jag ju köpa på mig en GAKIC och sätta in som "den andra vågen" så att säga. Det verkar ju vara ett ganska smart upplägg, nu när jag tänker efter.

Sheogorath
2007-02-18, 20:37
har testat beta-alanin men tycker inte det ger så mycket ork eller styrka. kör på koffein istället. billigare och förmodligen bättre...

Det är många som säger så om β-Alaninet, tyvärr. "Visst ger det stickningar, men de där stickningarna har man inte mycket för". Typ så. Ska bli intressant att få prova denna produkt och se hur/om den verkar vid min typ av träning.

Sheogorath
2007-02-18, 20:43
(ni behöver inte nämna koffein igen: jag vet att koffein fungerar. det fungerar att jobba på, promenera på, styrketräna på osv. det är en vardagsdrog för mig, i form av kaffe och energidrycker)

BeatNec
2007-02-18, 20:46
stickningarna försvinner efter nån vecka dessutom :P

inte för att stickningarna e så roliga... får ungefär samma kännsla om jag gör något anträngande(blir varm av) när jag e bakfull :P


men de e lite coolt de första gångerna. men inte värt pengarna, har en halv burk liggandes...

Sheogorath
2007-02-18, 20:50
stickningarna försvinner efter nån vecka dessutom :P

inte för att stickningarna e så roliga... får ungefär samma kännsla om jag gör något anträngande(blir varm av) när jag e bakfull :P


men de e lite coolt de första gångerna. men inte värt pengarna, har en halv burk liggandes...

Du kände alltså inte att du hade bättre ork (styrka/motivationsnivå) längre in i ditt styrkepass, än du normalt har annars utan β-Alaninet?

Att betala för stickningar gör jag bara inte. Det skulle vara akupunktur för min musarm då. ;)

BeatNec
2007-02-18, 20:56
svårt att säga, marginellt isf. kommer inte att köpa det igen.
jag vet att det funkar på pappret, men vad jag fattat de så ger kreatin+alanin motsvarande 1+1=1.2 eller något i stil med det... så kör du ändå med kreatin så tycker jag nog att du kan skippa alaninet och köpa något annat istället.

jag har kört en ganska intensiv bulk nu på senaste, så jag hade inte samma förhållanden som du kommer ha iof.

BeatNec
2007-02-18, 21:00
Synefrin kanske kan vara något? har inte testat det dock så jag kan inte yttra mig om det är värt pengarna eller inte.

Sheogorath
2007-02-18, 21:06
Synefrin kanske kan vara något? har inte testat det dock så jag kan inte yttra mig om det är värt pengarna eller inte.

Synefrin verkar lite för tungt för min smak. Det är säkert jätteeffektivt som prestationshöjare, men då är vi farligt nära preparat som kan ge psykiska biverkningar, och då tafsar man på otrevliga grejor, om man ska använda det på daglig-basis. Koffein får räcka, och det bästa vore helt klart om man kunde hålla sig borta från det också. Men det ser jag inte som möjligt under deff om man ska kunna fungera socialt också.

BeatNec
2007-02-18, 21:12
oj då, jag trode inte att de va så kraftigt!

Sheogorath
2007-02-18, 21:33
oj då, jag trode inte att de va så kraftigt!

Det var när ett tidigare populärt preparat blev dopingklassat och olagligt att sälja i Sverige som många företag började leta efter ett lagligt alternativ. Man hittade då synefrin som inte har riktigt samma effekter (ger inte samma "uppåtrus" som jag förstått det), och det är nu ett ganska populärt tillskott. Utvinns ur något som heter bitterapelsin har jag för mig. Hur som helst är det inget jag skulle vilja "gå" på under tre månaders tid. Man vet alldeles för lite om det här preparatatet, skulle jag säga. β-Alanin och GAKIC har ju inte alls de centralstiulerande effekterna som t.ex. synefrin har och känns iaf säkrare för psyket, som man ju ska vara ofantligt rädd om. :)

BeatNec
2007-02-18, 22:06
jag skulle aldrig ta någon stim i 3 månader!

kaffe e ingen stim...det är...gott *whistle*


lycka till med deffen btw!

jedimind
2007-02-18, 22:57
jag skulle aldrig ta någon stim i 3 månader!

kaffe e ingen stim...det är...gott *whistle*


lycka till med deffen btw!


Håller med! 3 månader, vet av erfarenhet att det inte är en bra idé. du stressar dopaminreceptorerna (dopamin=ämne som utsöndras när du e lycklig) var dag till slut BEHÖVER man det för att gå runt, och när du går av är du en deppressiv zombie i några veckor.

Sverker
2007-02-19, 07:21
EiseltUK: Kreatin och koffein kommer naturligtvis nyttjas. Vad kan jag förvänta mig för effekt av arginin annat än "bättre pump" (vilket jag inte bryr mig om)?

GAKIC är uppe i en annan tråd. Där frågade jag HUR det fungerar. Har du koll på det ?

Glycin:confused: Möjligen frisättning av tillväxthormon och glykogeninlagringen. Vad kan det mer ?

KIC:confused: Metabolit av leucin, snarlik HMB. Leucin och HMB har ingen märkbar effekt under träningspasset så vad gör KIC ?

Arginin ! Där kom den. Kan det vara så att effekten som är dokumenterad av GAKIC egentligen är effekten av kväveoxider från arginin ?


...eller hur arbetar armiosyrorna synergetiskt ?

larre
2007-02-19, 07:44
Jag kör på GAKIC och tycker den kan ge ganska bra tryck, vissa dagar, för att jag ska få ut någon effekt måste jag ta den ca 30min innan pass och jag får ej ha ätit på 3h när jag tar den. Den ger dock inte samma "jag kan träna i 5timmar" ork som krealaklyn men jag tycker den ger mer styrka.
Jag kan rekomendera den men den är lite dyr.

Jag kommer nog inte att köpa en ny burk när min tar slut, pga priset. Får ser hur jag känner när den är slut.

Danne
2007-02-19, 08:52
Det du skriver här styrker ju Sverkers teori än mer.
GAKIC ska väl ge en marginell förbättring i uthållighet men du talar om bättre tryck som man ofta känner av Arginin.

Jag kör på GAKIC och tycker den kan ge ganska bra tryck, vissa dagar, för att jag ska få ut någon effekt måste jag ta den ca 30min innan pass och jag får ej ha ätit på 3h när jag tar den. Den ger dock inte samma "jag kan träna i 5timmar" ork som krealaklyn men jag tycker den ger mer styrka.
Jag kan rekomendera den men den är lite dyr.

Jag kommer nog inte att köpa en ny burk när min tar slut, pga priset. Får ser hur jag känner när den är slut.

Sheogorath
2007-02-19, 08:54
Sverker: Jag har inte koll på verkningsmekanismen på GAKIC. Står det kanske i Grubs artiklar? Eiselt eller Grub eller någon annan kanske vet.

larre: Var det rent krealkalyn eller KCG2 du upplever så bra effekt av? Jag fiskar alltså efter om det i själva verket var Beta-Alaninet som gav effekten på orken. Jag har nämligen för avsikt att inte lägga pengar på kreatin eftersom jag kommer köra vanligt monohydrat under deffen och är nöjd så.

Sheogorath
2007-02-19, 08:56
Det du skriver här styrker ju Sverkers teori än mer.
GAKIC ska väl ge en marginell förbättring i uthållighet men du talar om bättre tryck som man ofta känner av Arginin.

Sheo inte bry sig om tryck på gymmet. Har du någon bild av styrkeprestationen och/eller ork/motivationsnivå av arginin/NO-produkter i övrigt? I så fall är det intressant. Men "bättre pump" för sakens skull är inget jag lägger pengar på.

jedimind
2007-02-19, 09:17
Men "bättre pump" för sakens skull är inget jag lägger pengar på. Tycker bättre pump är det enda man får ut utav kväveoxidsprodukter, vilket kan vara trevligt, men vad har det egentligen för påslag på din muskelutveckling?. minimal anser jag, och vart då finns behovet av en vasodilator? ät kolhydrater.

Sheogorath
2007-02-19, 09:28
Tycker bättre pump är det enda man får ut utav kväveoxidsprodukter, vilket kan vara trevligt, men vad har det egentligen för påslag på din muskelutveckling?. minimal anser jag, och vart då finns behovet av en vasodilator? ät kolhydrater.

Fast deffar man är det just kolhydraterna som är vettiga att gradvis strypa om man redan ligger på en cardionivå som man bedömer som maximal (för mig cirkus 1 h/dag 6 dagar i veckan). Och det är då orken börjar tryta. Och det är då jag tänkte att t.ex. GAKIC kunde hjälpa.

Danne
2007-02-19, 09:45
Ingen aning om styrke/prestation av arginin men pumpen ger mig motivation/ork och det kanske ger styrka/prestation i slutänden.

Sheo inte bry sig om tryck på gymmet. Har du någon bild av styrkeprestationen och/eller ork/motivationsnivå av arginin/NO-produkter i övrigt? I så fall är det intressant. Men "bättre pump" för sakens skull är inget jag lägger pengar på.

jedimind
2007-02-19, 09:45
Fast deffar man är det just kolhydraterna som är vettiga att gradvis strypa om man redan ligger på en cardionivå som man bedömer som maximal (för mig cirkus 1 h/dag 6 dagar i veckan). Och det är då orken börjar tryta. Och det är då jag tänkte att t.ex. GAKIC kunde hjälpa.
Absolut! GAKIC är en bra produkt som ökar explosiviteten och uthålligheten vid hård anerob träning, mest uthållighet anser jag. Perfekt att stacka med kreatin, men även fast gakic innehåller arginin är det inte en regelrätt kväveoxidsprodukt ENBART. Om man främställer det grovt förenklat är det som att stacka BCAA,HMB,GLYCINE och ARGININ, fast bättre.

Stab
2007-02-19, 10:03
Tycker helt klart du skall välja GAKIC före beta-alin. Dom verkar inte riktigt på samma nivå gällande effekt, det där med stickningar är bara skit. Dock kanske du skulle få upp ögonen för fierce som i sin tur är kraftigare/folk får bättre effekt än på GAKIC. Det är ju egentligen bara att titta på deklarationen?;

GAKIC Glycine-l-arginine-alpha-ketoisocaproic acid calcium
vs
Dicreatine-Malate, Creatine-Malate, Creatine-Ethyl-Ester HCl
L-Taurine, N-Acetyl-L-Glutamine, L-Tyrosine & Caffeine Anhydros
Betaine Anhydrous & Glycocyamine, Guanidinopropionic Acid (3-GPA)
Glucroronolactone & L-Aspartic Acid, b-Alanine
L-Arginine-Alpha-Ketogluarate & L-Ornithine Alpha-Ketoglutarate

jedimind
2007-02-19, 10:08
Tycker helt klart du skall välja GAKIC före beta-alin. Dom verkar inte riktigt på samma nivå gällande effekt, det där med stickningar är bara skit. Dock kanske du skulle få upp ögonen för fierce som i sin tur är kraftigare/folk får bättre effekt än på GAKIC. Det är ju egentligen bara att titta på deklarationen?;

GAKIC Glycine-l-arginine-alpha-ketoisocaproic acid calcium
vs
Dicreatine-Malate, Creatine-Malate, Creatine-Ethyl-Ester HCl
L-Taurine, N-Acetyl-L-Glutamine, L-Tyrosine & Caffeine Anhydros
Betaine Anhydrous & Glycocyamine, Guanidinopropionic Acid (3-GPA)
Glucroronolactone & L-Aspartic Acid, b-Alanine
L-Arginine-Alpha-Ketogluarate & L-Ornithine Alpha-Ketoglutarate

Provat båda. Gakic/kreatincitrat tycker jag gav påtaglig mer effekt än fierce. Dock är detta en bra produkt också overall. Men koffeinet i produkten är det så jävla lite i att det inte ens värt att skriva. (för dom andra ämnenas transport ut till cellerna)

Stab
2007-02-19, 10:15
Provat båda. Gakic/kreatincitrat tycker jag gav påtaglig mer effekt än fierce. Dock är detta en bra produkt också overall. Men koffeinet i produkten är det så jävla lite i att det inte ens värt att skriva. (för dom andra ämnenas transport ut till cellerna)

Jag har inte testat GAKIC, bara haft polare som gjort det. Men det låter skumt eftersom på pappret så är den ena mycket potentare..

jedimind
2007-02-19, 10:48
Jag har inte testat GAKIC, bara haft polare som gjort det. Men det låter skumt eftersom på pappret så är den ena mycket potentare..

Potentare? Det är ingen steroid. Det handlar om hur du reagerar på olika ämnen och dess komposition. Bara för att ett tillskott innehåller mer utav många saker betyder inte det att det är "potentare".

z_bumbi
2007-02-19, 11:03
Det är ju egentligen bara att titta på deklarationen?;

Dicreatine-Malate, Creatine-Malate, Creatine-Ethyl-Ester HCl
L-Taurine, N-Acetyl-L-Glutamine, L-Tyrosine & Caffeine Anhydros
Betaine Anhydrous & Glycocyamine, Guanidinopropionic Acid (3-GPA)
Glucroronolactone & L-Aspartic Acid, b-Alanine
L-Arginine-Alpha-Ketogluarate & L-Ornithine Alpha-Ketoglutarate

Kan du förklara vad verkningsmekanismen är för de olika ämnena och hur de samverkar?

Tre olika kreatintyper, vad gör det för skillnad kontra något annat kreatin?

Tre aminosyror som i alla fall jag får via proteinet i samband med träningen.

Koffein (Tror jag det är.)

Beta-alanin hittar jag.

Sen tar det stopp för min del.

jedimind
2007-02-19, 11:36
Dicreatine-Malate, Creatine-Malate, Creatine-Ethyl-Ester HCl
L-Taurine, N-Acetyl-L-Glutamine, L-Tyrosine & Caffeine Anhydros
Betaine Anhydrous & Glycocyamine, Guanidinopropionic Acid (3-GPA)
Glucroronolactone & L-Aspartic Acid, b-Alanine
L-Arginine-Alpha-Ketogluarate & L-Ornithine Alpha-Ketoglutarate

Dessutom innehåller ju fierce b-alinin i sig, så ditt resonemang blir lite halv-paradoxalt.

Stab
2007-02-19, 12:00
Dessutom innehåller ju fierce b-alinin i sig, så ditt resonemang blir lite halv-paradoxalt.

Ja, men jag dissade ju oxo beta-alinin stand alone eller hur?

Stab
2007-02-19, 12:09
Kan du förklara vad verkningsmekanismen är för de olika ämnena och hur de samverkar?

Tre olika kreatintyper, vad gör det för skillnad kontra något annat kreatin?

Tre aminosyror som i alla fall jag får via proteinet i samband med träningen.

Koffein (Tror jag det är.)

Beta-alanin hittar jag.

Sen tar det stopp för min del.

Förklara hur de samverkar? nej det kan jag inte. Bara hur jag svarar på det dock skulle det väl inte vara svårt att ta reda på det. Istället för att disskutera hurvidare just denna mix ämnen samarbetar så kan man ist. testa det bara. Det är knappast ULTRA BOOSTER ALPHA TESTO TESTOMIN SUPER MIX, utan VÄL etablerade ämnen.

Sedan Dicreatine-Malate, Creatine-Malate, Creatine-Ethyl-Ester HCl gör stor skillnad kontra annat kreatin, går tex. inte att jämföra med produkter som kp3/kcg2 baserade på krealkyl och citrat? Dom känns verklingslösa i jämförelse. USA verkar ligga långt före oss i kosttillskott väg och dom har väldigt många grymma produkter som innehåller energi boost/NO/kreatin med innehåll som Arginine Ketoisocarproate, Dicreatine-Malate, Creatine-Malate, Creatine-Ethyl-Ester HCl, Tricreatine Malate, -Arginine Ethyl Ester Di-HCL m.m

Stab
2007-02-19, 12:10
Potentare? Det är ingen steroid. Det handlar om hur du reagerar på olika ämnen och dess komposition. Bara för att ett tillskott innehåller mer utav många saker betyder inte det att det är "potentare".

Ok, potentare var ett dålig ordval, menade mer "effektivare".

larre
2007-02-19, 12:22
larre: Var det rent krealkalyn eller KCG2 du upplever så bra effekt av? Jag fiskar alltså efter om det i själva verket var Beta-Alaninet som gav effekten på orken. Jag har nämligen för avsikt att inte lägga pengar på kreatin eftersom jag kommer köra vanligt monohydrat under deffen och är nöjd så.
Det var bara krealkalyn. Men jag fick ta ganska mycket av det för att det skulle bli bra effekt, typ en näve(6-7st). Jag har juh rekomenderat den förut men du skulle juh köra på vanligt kreatin :)
Jag körde 2 timmars halvkroppspass när jag tog det och märkte av det ganska bra, dock inte under deff så jag vet inte hur du kommer att reagera under deff. Skulle jag köpa något nytt orka-mer tillskott så skulle det verkligen vara krealkalyn. Annars kan jag rekomendera synerlin/snus/kaffe kombon, oslabar :D men det verkar du inte vara så sugen på.

jedimind
2007-02-19, 12:32
Ja, men jag dissade ju oxo beta-alinin stand alone eller hur?

Ja, påpekar bara ironin i att först skriver du "det där med stickningar är bara skit."

Och sen föreslår du en produkt som innehåller det?

Håller dock med dig när du föreslår att man ska testa saker själv.

tinus
2007-02-19, 12:41
Gakic:thumbup: Bland det bästa jag testat faktiskt!

jedimind
2007-02-19, 13:05
Förklara hur de samverkar? nej det kan jag inte. Bara hur jag svarar på det dock skulle det väl inte vara svårt att ta reda på det. Istället för att disskutera hurvidare just denna mix ämnen samarbetar så kan man ist. testa det bara. Det är knappast ULTRA BOOSTER ALPHA TESTO TESTOMIN SUPER MIX, utan VÄL etablerade ämnen.

Sedan Dicreatine-Malate, Creatine-Malate, Creatine-Ethyl-Ester HCl gör stor skillnad kontra annat kreatin, går tex. inte att jämföra med produkter som kp3/kcg2 baserade på krealkyl och citrat? Dom känns verklingslösa i jämförelse. USA verkar ligga långt före oss i kosttillskott väg och dom har väldigt många grymma produkter som innehåller energi boost/NO/kreatin med innehåll som Arginine Ketoisocarproate, Dicreatine-Malate, Creatine-Malate, Creatine-Ethyl-Ester HCl, Tricreatine Malate, -Arginine Ethyl Ester Di-HCL m.m

Har testat;


Cee,Ceem,Kre-alkalyn,Citrat,monohydrat,kreatinpuryvat,Tri-creatinemalate STANDALONE (somliga med ALA)


NITRIX,VAULT,FIERCE,NO-XPLODE,V12,CM2-alpha. STANDALONE


Kan inte säga att det är någon som helst skillnad på definitiv muskelökning på
någon av NO-produkterna kontra exempelvis kreatincitrat/ala inom samma tidsrymd. I och med detta säger jag inte att det är onödiga produkter, tycker det är nice när man kör inne på gymmet med uppsvällda och pumpade muskler, samt att jag upplevde en indirekt effekt som bättre kontakt med musklerna, men jag tror faktiskt effekten tar slut där, så det beror ju på vad man e ute efter.

Och nu säger jag inte att ovanstånde NO-produkter är effektslösa eftersom dom innehåller ju mer ämnen än bara NO-vasodilatorer.

OCH angående U.S.A....det finns ett större intresse av att producera nya heta produkter även fast dom är verkningslösa eftersom det finns mer folk att lura. Säger kanske nåt om kunskapen på vederbörande folkslag när det står 100% fatfree på mineralvattnet. (true story)

Stab
2007-02-19, 15:23
Har testat;


Cee,Ceem,Kre-alkalyn,Citrat,monohydrat,kreatinpuryvat,Tri-creatinemalate STANDALONE (somliga med ALA)


NITRIX,VAULT,FIERCE,NO-XPLODE,V12,CM2-alpha. STANDALONE


Kan inte säga att det är någon som helst skillnad på definitiv muskelökning på
någon av NO-produkterna kontra exempelvis kreatincitrat/ala inom samma tidsrymd. I och med detta säger jag inte att det är onödiga produkter, tycker det är nice när man kör inne på gymmet med uppsvällda och pumpade muskler, samt att jag upplevde en indirekt effekt som bättre kontakt med musklerna, men jag tror faktiskt effekten tar slut där, så det beror ju på vad man e ute efter.

Och nu säger jag inte att ovanstånde NO-produkter är effektslösa eftersom dom innehåller ju mer ämnen än bara NO-vasodilatorer.

OCH angående U.S.A....det finns ett större intresse av att producera nya heta produkter även fast dom är verkningslösa eftersom det finns mer folk att lura. Säger kanske nåt om kunskapen på vederbörande folkslag när det står 100% fatfree på mineralvattnet. (true story)

haha, är fullt medveten om all bullshit och skit som produceras där, menade dock deras "bra" produkter.

Angående att det inte skulle göra mer muskeltillväxt jag inte argumentera emot, fast får man bättre trycker leder det förmodligen till ett bättre pass etc dock är ju dessa marginellt. Men när jag tog upp det menade jag inte tillväxt utan mer tryck, känsla, ork etc som leder till hur BRA själva passet kan bli.
btw stackat Xplode+Nitrix, resultat?

Yankeee
2007-02-19, 15:28
Får säga glycerol igen då, kan väl vara värt att testa iallafall. 40 kr är nada jämfört med 400.

jedimind
2007-02-19, 15:45
haha, är fullt medveten om all bullshit och skit som produceras där, menade dock deras "bra" produkter.

Angående att det inte skulle göra mer muskeltillväxt jag inte argumentera emot, fast får man bättre trycker leder det förmodligen till ett bättre pass etc dock är ju dessa marginellt. Men när jag tog upp det menade jag inte tillväxt utan mer tryck, känsla, ork etc som leder till hur BRA själva passet kan bli.
btw stackat Xplode+Nitrix, resultat?


Har inte stackat dom men fick väl bättre "tryck" och fokus av NO-Xplode. Det innehåller ju så sinnes mycket ämnen och transporteringssystem att man knappt orkar läsa igenom innehållsförteckningen. Bl.a innehåller det vinopocetine som är extremt bra för just fokus. Nästan som tunnelseende. Skulle väl säga att NO-Xplode är ett multipelt tillskott medans nitrix är lite mer renodlat NO... Båda innehåller dock deras egna kreatin Cellmass (Creatine ethyl ester malate)

Har funderat på BSN mass-stack (NOxplode/Nitrix/Cellmass, men anar att detta kan blir lite fööör bra =)

loverius
2007-02-19, 17:27
om du får rada upp typ i 1 2 3 vilken NO som var bäst för dig?

undrar mest mellan Fierce, NOXplode och Vault?
Jag har testat fierce, tyckte den var mycket bättre än v12, men kul o see jämnförelsen, cubed har jag kört med, fast den sög jämte fierce.

jedimind
2007-02-19, 20:33
om du får rada upp typ i 1 2 3 vilken NO som var bäst för dig?

undrar mest mellan Fierce, NOXplode och Vault?
Jag har testat fierce, tyckte den var mycket bättre än v12, men kul o see jämnförelsen, cubed har jag kört med, fast den sög jämte fierce.

1. NO-Xplode
2. Fierce
3. NITRIX

Ja, cubed är ju bara tricreatine-malate, som också finns BL.A finns i V12 turbo. är det denna du menar eller den nya v12-hp ?