handdator

Visa fullständig version : Textstorlek i Internet Explorer


Tolkia
2007-02-18, 16:14
Jag har efter ominstallation ett litet problem med Internet Explorer, und zwar att allt är så jäkla STORT. Halva fönstret får plats på skärmen, ungefär, vilket ser ytterst, ytterst störigt ut. Att ändra textstorleken hjälper inte. Hur kommer jag till rätta med det här?

Ja, jag vet att jag är hopplös i umgänget med datorer ...

Dnepr
2007-02-18, 16:17
Jag tror att du ska högerklicka på skrivbordet-egenskaper-inställningar och sen välja en högre upplösning.

Backe
2007-02-18, 16:18
Jag har efter ominstallation ett litet problem med Internet Explorer, und zwar att allt är så jäkla STORT. Halva fönstret får plats på skärmen, ungefär, vilket ser ytterst, ytterst störigt ut. Att ändra textstorleken hjälper inte. Hur kommer jag till rätta med det här?

Ja, jag vet att jag är hopplös i umgänget med datorer ...

Finns en liten knapp med förstoringsglas längst ner i högra hörnet där man kan zooma in och ut (finns iaf på den nya versionen av explorer), kolla om det kan vara det som spökar.

King Grub
2007-02-18, 16:26
Har du installerat drivrutinerna för moderkort och grafikkort? Innan man gjort det är upplösningen låg och det går trögt att rulla text och bild. Har du gjort det, men utan att få den upplösning du vill, behöver du göra som Dnepr säger.