handdator

Visa fullständig version : Först till 50


Jay-Z
2007-02-18, 14:50
En lite rolig variant för att få lite blod pumpandes i vaderna är att köra "först till 50".

Målet är att komma upp till 50 repetitioner under ett set vadpress.
Kör vadpress i en benpress på en vikt som du klarar av att göra mellan 15-20 repetitioner med. Kör till failure. Därefter behåller du fötterna på plattan och "vilar" i bottenläget, dvs med fullt stretch i vaderna, innan du fortsätter köra setet. Fortsätt till du klarar 50 repetitioner.

Nästa vecka ska du göra det snabbare.

Lelle Pelle
2007-02-18, 14:53
Jag har provat det, och det är helt galet vad det brännde. Det gjorde fan ont, och jag kunde inte gå dagen efter. Nej, aldrig mer:)

rolf
2007-02-18, 15:45
Om det är vad som krävs för att få mina vader att växa så ska det testas. Jag är desperat. :D

Fartman
2007-02-18, 17:39
Aj aj, låter som något man ska ha minst en ledig dag efter.. :D

FreCKo
2007-02-18, 22:25
En lite rolig variant för att få lite blod pumpandes i vaderna är att köra "först till 50".

Målet är att komma upp till 50 repetitioner under ett set vadpress.
Kör vadpress i en benpress på en vikt som du klarar av att göra mellan 15-20 repetitioner med. Kör till failure. Därefter behåller du fötterna på plattan och "vilar" i bottenläget, dvs med fullt stretch i vaderna, innan du fortsätter köra setet. Fortsätt till du klarar 50 repetitioner.

Nästa vecka ska du göra det snabbare.

Menar du så att vaderna är spända eller avslappnade? syftar på det där "vilar" i bottenläget med full stretch...

Sniggel
2007-02-18, 23:16
"Vilar" i bottenläget, hindrar inte tyngden från maskinen själva blodcirkulationen i vaderna och därmed återhämtningen? Kanske det som är meningen, jag bara undrar :-p

Jay-Z
2007-02-19, 06:29
"Vilar" i bottenläget, hindrar inte tyngden från maskinen själva blodcirkulationen i vaderna och därmed återhämtningen? Kanske det som är meningen, jag bara undrar :-p


Ja, det är nog mer åt hållet "väldigt aktiv vila", och lite av poängen. :)

Calle Siren
2007-02-19, 09:01
Shit.. Verkar bra :D Är det någon mer än jag som det svartnar för ögonen när man tränar vader? :) HEHE

Lelle Pelle
2007-02-19, 10:03
Alla som får för sig att prova; Ni kommer att dö hela bunten:D R.I.P:(











:D

DonAlonzo
2007-02-19, 12:36
Nice! :D Ska testa det där idag. Får se om man orkar något imorgon ;)