handdator

Visa fullständig version : Lackera plast (plektrumskydd) - hur gör jag?


Officer
2007-02-18, 14:40
Jag ska lackera om ett blått plektrumskydd till gitarren, till svart.
Jag ska iväg och köpa svart sprayfärg och klarlack på Clas ohlson idag.
Hur gör jag sen?
Ska man slipa med sandpapper nånting? När, hur? Hur länge ska jag låta det torka, hur många gånger ska jag göra det, osv?

Lelle Pelle
2007-02-18, 14:41
Jag har ingen aning om vad du pratar om, vill bara säga att din avatar är sjukt läskig. Den påminner mig som chucky filmerna, med de onda dockorna. Jag är livrädd för dockor nu för tiden...

bluelight
2007-02-18, 17:31
Slipa med våtslippapper, typ 200, 400, 600-papper, Grunda med plastprimer (tror jag de heter), låt torka, spackla bort grova repor behövs nog inte, så de hoppar vi. Kör nu 3 lager färg, sen ett par lager klarlack. Tänk på att ta tunna men många lager så det inte rinner någon färg, man kan inte tänka "äh kör ett tjockt lager nu så behövs de bara 1".

Officer
2007-02-18, 17:38
Slipa med våtslippapper, typ 200, 400, 600-papper, Grunda med plastprimer (tror jag de heter), låt torka, spackla bort grova repor behövs nog inte, så de hoppar vi. Kör nu 3 lager färg, sen ett par lager klarlack. Tänk på att ta tunna men många lager så det inte rinner någon färg, man kan inte tänka "äh kör ett tjockt lager nu så behövs de bara 1".



Thanks :thumbup: :thumbup:

Whistler
2007-02-18, 18:42
Och så ska vi givetvis ha bilder på när det hela är klart och monterat! :D