handdator

Visa fullständig version : Se japanska tecken i firefox?


FreCKo
2007-02-18, 00:06
Min flickvän sitter och surfar lite på japanska sidor och kan lite japanska och hatar min dator eftersom jag inte kan se japanska tecken i min webläsare... Så jag tänkte göra henne en tjänst och fixa det, men jag har ingen aning om hur man gör det :confused: Någon som kan hjälpa mig?

Empe
2007-02-18, 00:12
Start -> Kontrollpanelen -> Nationella Inställning -> Språk. Det kräver dock att du har tillgång till windows-skivan.

LarsK
2007-02-18, 02:12
Som Empe skriver, lägg till East Asian languages. Vet inte vad det heter på svenska.

Empe
2007-02-18, 12:05
Som Empe skriver, lägg till East Asian languages. Vet inte vad det heter på svenska.

Östasiatiska språk kanske? :D Du har vart borta för länge för fan!! Kom hem till Sverige.

LarsK
2007-02-18, 13:31
Låter som det är daxs nu.......kan fan knappt svenska längre.

bluelight
2007-02-18, 17:26
Låter som det är daxs nu.......kan fan knappt svenska längre.

medvetet? Annars dags.



kommer det inte upp en ruta när hon går in på någon sida med tecken som inte Windows har?

eandersson
2007-02-18, 17:38
Det ska gå att hitta på nätet också om man inte har. Vet dock ej om det är lagligt eller inte. Jag fixade det iallafall på den vägen då jag inte hade skiva. Har glömt namn på fil osv, så jag kan inte mer hjälpa.

Lycka till!

Jense
2007-02-18, 17:42
Min flickvän sitter och surfar lite på japanska sidor och kan lite japanska och hatar min dator eftersom jag inte kan se japanska tecken i min webläsare... Så jag tänkte göra henne en tjänst och fixa det, men jag har ingen aning om hur man gör det :confused: Någon som kan hjälpa mig?

be henne sluta läsa japanska porrnoveller om sjuka perversa kräkdrickande asiater istället, så löser sig allt.


Eller så kör du om skivan och väljer lite fler språkinställningar samt jobbar lite i mozilla med samma mål så hämtar du hem både kärleken och segern

LarsK
2007-02-18, 22:18
medvetet? Annars dags.
Daxs verkar vara ett accepterat sätt att skriva det på. I allafall enligt träffarna jag får på google. Eller har jag fel?

Empe
2007-02-18, 23:22
Daxs verkar vara ett accepterat sätt att skriva det på. I allafall enligt träffarna jag får på google. Eller har jag fel?

Dags eller dax. Även om tillochmed jag som tillhör den yngre dattagenerationen hellre skriver 'dags' så verkar fler och fler köra med 'dax' vilket jag stör mig på ibland.

FreCKo
2007-02-18, 23:37
Start -> Kontrollpanelen -> Nationella Inställning -> Språk. Det kräver dock att du har tillgång till windows-skivan.

Vart fan har jag skivan då? *gah!*

be henne sluta läsa japanska porrnoveller om sjuka perversa kräkdrickande asiater istället, så löser sig allt.


Eller så kör du om skivan och väljer lite fler språkinställningar samt jobbar lite i mozilla med samma mål så hämtar du hem både kärleken och segern

Eller inte, tack iaf ;)

Empe
2007-02-18, 23:42
Vart fan har jag skivan då? *gah!*

Skivan hittar du på ett av tre ställen:

På en hylla bland massvis av andra skivor du sparat som du trodde du skulle ha användning för men som bara står och samlar damm.

I en låda/ett skåp rätt så nära datorn.

Broccoli från valfri *host host*.........

FreCKo
2007-02-18, 23:53
Skivan hittar du på ett av tre ställen:

På en hylla bland massvis av andra skivor du sparat som du trodde du skulle ha användning för men som bara står och samlar damm.

I en låda/ett skåp rätt så nära datorn.

Broccoli från valfri *host host*.........


Antagligen nummer 1...