handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter av olika proteinmängder


Janitorr
2007-02-17, 19:25
Vad har ni för erfarenheter av att träna utan att bry sig så speciellt mycket om kosten, och då menar jag en balanserad kost från "vanlig" mat enligt tallriksmodellen typ, (absolut inte snabbmat el. liknande)? OCH att träna
med seriös beräkning av kostens sammansättning (som ofta innebär "stora" proteinmängder typ 2 x kroppsvikten, med hjälp av bla proteinpulver)?

Det som vore intressant att veta är från personer som har tränat en längre tid på det första sättet (enligt ovan) och sen börjat med det andra (enligt ovan).
Har ni verkligen blivit så mycket bättre/starkare/snyggare...??

Det ska tilläggas att jag kanske inte är så intresserad av att höra från de tävlande personerna, då jag tror tillskott har större betydelse för dem.
Utan jag skulle vilja höra från liknande personer som en själv.

För att klargöra:
Jag vill veta vad ni har för ERFARENHETER av två olika "kost-program" (typ enligt ovan). Jag är inte intresserad av era åsikter och tankar om olika kost-upplägg. Hoppas att jag fått fram min fråga, det är nämligen andra gången jag försöker. Är det några oklarheter ska jag försöka svara på dem.

Lite kort om mig o min träning, så ni vet om ni e som jag:

24 år
178 cm
74 kg (i bilden 77 kg)
Fett%= ingen aning mellan 10 och 20 antar jag.....

Har tränat sen slutet av -99 typ. Först hemma o lite i skolan.
Sen typ vid -02 på gym, o mer seriöst från slutet -04 ungefär.
Började med, enligt mig, "överdriven" kosthållning slutet av -03 typ.
Har kört en del med protein-pulver o kreatin några få vändor.

Mål:
Gå upp 7-10 kg i fettfri muskelmassa (ingen tidsperiod)
Gå ner 5-7 kg i ren fettmassa (tills rutorna nästan syns)

Janitorr
2007-02-17, 20:41
Bilden då????????
Den kommer här!

Frustrator
2007-02-18, 01:32
Hmm, mitt fall är väl inte riktigt representativt eftersom jag under tiden jag höll mig till 'normal' mat (räknar här in 1-2 kladdkakor i veckan och diverse andra onyttigheter) främst körde löpning, innebandy och mer löpning för att sedan gå över på bättre matvanor och mer gymmande. Men iallafall som löpande och ätande allt jag kom över så vägde jag runt 65kg (Fram till för drygt ett år sedan) med varken fett eller muskler på kroppen. Sedan dess har jag gått upp nästan 15kg (dvs nästan 80kg i dagsläget), en del fett och en del muskler. Kan väl säga att det främst är gymmande och den mindre mängden löpning som i det här fallet har förändrat min kroppsform och troligtvis inte själva kosten i så stor utsträckning.