handdator

Visa fullständig version : En skinhead intervjuas


Bönne
2007-02-17, 14:59
dpwxIIYmdSI

PowPow
2007-02-17, 15:00
Hej och välkommen till Internet och 2007!

Alla skåningar är sådär.

Dissector
2007-02-17, 15:01
Han har hoppat av sen några år tillbaka. Verkar betydligt mer klipsk i senare intervjuer :)

Yankeee
2007-02-17, 15:02
Hör inte vad han säger.

Johan_P
2007-02-17, 15:12
Trevlig kille......

Lelle Pelle
2007-02-17, 15:14
"jaog tyckte haon saog ut som en kommounist..."

LOL

Brooklyn
2007-02-17, 15:18
ja, vad ska man säga :confused:

Daniiiel
2007-02-17, 15:19
Visst kan man tycka att han e dum i huvudet men det är knappast ovanligt. Mina gamla polare som var aktiva i afa förr kunde göra precis samma sak, gick och misshandlade någon kille med torshammare.

Det är såhär det ser ut..

Kwon
2007-02-17, 15:22
"Jävla Sousse"

pilt77
2007-02-17, 15:23
Visst kan man tycka att han e dum i huvudet men det är knappast ovanligt. Mina gamla polare som var aktiva i afa förr kunde göra precis samma sak, gick och misshandlade någon kille med torshammare.

Det är såhär det ser ut..

inte ovanligt? känner inte en enda person som går ut och slåss för att det är roligt.

Kwon
2007-02-17, 15:24
Beror ju på umgänge såklart.

Umgås man med si och så så är våld vardag, umgås man med goda kamrater med annan inriktning såkan man undvika våldet.

Allt är relativt.

L-Sami
2007-02-17, 15:27
Jävla nörd!

JustinCredible
2007-02-17, 15:28
Är det hans mamma han pratar med?

Kwon
2007-02-17, 15:28
Är det hans mamma han pratar med?

Första gången jag såg intervjun trodde jag också att det var hans moder, men det är en intervjuare/journalist.

Jax
2007-02-17, 15:30
inte ovanligt? känner inte en enda person som går ut och slåss för att det är roligt.
Jag känner heller ingen som har blivit misshandlat helt utan anledning. Det är nog inte så vanligt trots allt.

*edit*
Fel det gör jag visst, men inte som passar in under den här typen av misshandel.

Ryska_raketen
2007-02-17, 15:35
Förväxlar han inte skinhead med nazist? Trevlig kille, stryk ska han ha, ser dock ut på ansiktet som han fått redigt med det och :)

Dissector
2007-02-17, 15:38
Är det hans mamma han pratar med?

Intervjuare/journalist som Kwon skrev. Hon gick dessutom runt bland ett flertal nynazister kring Tomelilla och lärde känna dom ganska väl, och man får följa hennes intervjuer och bekantskap med de här killarna under en viss period. I slutet av dokumentären har många av dom antingen lagt ner nazismen, alternativt minskat på engagemanget. Ganska intressant.
"Vem bryr sig" heter den.

Förväxlar han inte skinhead med nazist? Trevlig kille, stryk ska han ha, ser dock ut på ansiktet som han fått redigt med det och :)


Har för mig han betalar igen litegrann genom att hålla mindre föredrag på skolor och sånt nuförtiden. Inte helt 100 på det dock.

hultman
2007-02-17, 15:58
Förväxlar han inte skinhead med nazist? Trevlig kille, stryk ska han ha, ser dock ut på ansiktet som han fått redigt med det och :)

Skinheads likställs knappast med nazister. Minns något klipp från youtube där sångaren i Ultima Thule blir helt galen då någon heilar, och utropar i micen: "Den här låten tillägnas skinheads, inga jävlar nassar".

EDIT: jag läste fel :p

Batman
2007-02-17, 16:20
Ja många av er behöver läsa följande länk så ni förstår skillnaden mellan skinhead och skinhead.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skinnskalle

Fartman
2007-02-17, 16:29
Visst kan man tycka att han e dum i huvudet men det är knappast ovanligt. Mina gamla polare som var aktiva i afa förr kunde göra precis samma sak, gick och misshandlade någon kille med torshammare.

Det är såhär det ser ut..

Ibland känns det väldigt mycket som en slump vilka som blivit skinheads/nynazister eller afa-snubbar. Slår vad om att samma killar hade varit "på andra sidan" bara dom växt upp lite annorlunda.

Dissector
2007-02-17, 16:32
Ja många av er behöver läsa följande länk så ni förstår skillnaden mellan skinhead och skinhead.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skinnskalle


"En vanlig faktoid är att alla skinnskallar är nazister, rasister, patrioter eller i alla fall främlingsfientliga, i själva verket är dessa bara en av många skinnskallesubkulturer."

Jag tycker då inte någon här har påstått något speciellt om vad skinheads är. Enligt artikeln du länkade till kan ju uppenbarligen en skinhead också vara nazist (även om det inte MÅSTE vara så), och det är ju så fallet är i klippet, eller missuppfattade jag dig nu?

hultman
2007-02-17, 16:39
Ja många av er behöver läsa följande länk så ni förstår skillnaden mellan skinhead och skinhead.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skinnskalle

Vem är det som inte förstår skillnaden?

Coldsmith
2007-02-17, 16:56
Jag känner heller ingen som har blivit misshandlat helt utan anledning. Det är nog inte så vanligt trots allt.

*edit*
Fel det gör jag visst, men inte som passar in under den här typen av misshandel.

Vad räknas som anledning? om man blir misshandlad för att man håller någon i handen, är det en anledning att bli misshandlad?

Kwon
2007-02-17, 17:41
Ja, ofta är det umgänge och miljö.

När jag var yngre hade jag ett helt annat umgänge än på senare tid, vilket medförde att jag var mkt stökigare, när jag sedan bytte umgänge så var det en stor skillnad, samt att jag blev äldre åsse.

Men under högstadiet och i början på gymnasiet skulle man vara tuff.

pilt77
2007-02-17, 19:29
Visst kan man tycka att han e dum i huvudet men det är knappast ovanligt. Mina gamla polare som var aktiva i afa förr kunde göra precis samma sak, gick och misshandlade någon kille med torshammare.

Det är såhär det ser ut..

jelp jelp slå mig inte
http://img407.imageshack.us/img407/4297/jelpin7.jpg

Jax
2007-02-17, 19:34
Vad räknas som anledning? om man blir misshandlad för att man håller någon i handen, är det en anledning att bli misshandlad?
När man muckar tillbaka i onödan tycker jag att man ökar risken att åka på stryk. Sen att det inte är rätt att man får stryk då är en annan sak.

TCOG
2007-02-17, 21:16
Släng honom i Compton, Bed Stuy, Brownsville etc några dagar.....

Trance
2007-02-17, 21:19
Släng honom i Compton, Bed Stuy, Brownsville etc några dagar.....

Så andra rasister kan hoppa på honom?

TCOG
2007-02-17, 21:22
Så andra rasister kan hoppa på honom?

http://imagecache2.allposters.com/images/pic/PF_NEW%5C08_29_2005/PF_1108605~Have-Fun-Bowling-Posters.jpg

Coldsmith
2007-02-17, 22:43
När man muckar tillbaka i onödan tycker jag att man ökar risken att åka på stryk. Sen att det inte är rätt att man får stryk då är en annan sak.

Själv blev jag misshandlad för att jag höll en kille i handen, det anser då jag är oprovocerat.

Jax
2007-02-18, 10:02
Själv blev jag misshandlad för att jag höll en kille i handen, det anser då jag är oprovocerat.
Det anser jag också. Jag sa inte att det inte finns oprovocerad misshandel, bara att det inte är så vanligt som en del vill få det till. På många verkar det som att så fort man säger något om misshandel så säger de att man ska vakna upp och inse att det är den världen man lever i. Själv trivs jag ganska bra i tron (?) om att det egentligen är ganska ovanligt.

Daniiiel
2007-02-18, 16:26
Ibland känns det väldigt mycket som en slump vilka som blivit skinheads/nynazister eller afa-snubbar. Slår vad om att samma killar hade varit "på andra sidan" bara dom växt upp lite annorlunda.

Håller med, dessa killar är mest ute efter att slåss sen kommer de på någon sida och det blir nått extrem hat mot den andra sidan automatiskt..

Daniiiel
2007-02-18, 16:32
inte ovanligt? känner inte en enda person som går ut och slåss för att det är roligt.

Seriöst vilken värld lever du i? Visst att det inte är så mycket nazister/afa medlemmar ute och slår ner varandra och andra längre men det är fan så mycket andra gäng som slår ner folk helt oprovocerat.

Jag menar bara i lilla huskvarna var det inte så många år sen som det faktiskt var jävligt mycket slagsmål mellan just nazister och afa medlemmar. Men sen så blev det ju lite händelser och 2 nazister fick flytta sen har det lugnat ner sig i hela jönköping.

zeven
2007-02-18, 16:59
Vilken idiot.

olsson15
2007-02-19, 23:50
Är det hans mamma han pratar med?

Det lär ju va en reporter antar jag :Virro

kspr
2007-02-19, 23:55
skin: "ja det är bra kamratskap, o ja det är bra , mot droger o allting sånt"
tant: "Men ni söp ju mycket?"
skin: "Ja ja så inåtahelvete"

:thumbup: :thumbup:

Thewind
2007-02-20, 13:46
Ingen som vet var den nyare intervjuerna med honom finns? Sägs att han har blivit vettig, har familj och ny identitet osv... Har googlat och tubat hans namn men hittar ingenting. Hjälp?