handdator

Visa fullständig version : EsaPro's positiva effekter


loverius
2007-02-17, 14:55
Någon som vill dela med sig vad de märkt av esapro? Prestationer, återhämtning, muskeltillväxt etc??

Jag funderar på att testa men vill veta lite mer om produkten...verkar intressant dock. :Virro

Eddie Vedder
2007-02-17, 15:16
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=67444&page=86

1284 poster. GO NUTS!

Lindstein
2007-02-17, 15:57
Någon som vill dela med sig vad de märkt av esapro? Prestationer, återhämtning, muskeltillväxt etc??

Jag funderar på att testa men vill veta lite mer om produkten...verkar intressant dock. :Virro

Det är ett protein...
Vad man vet idag är det den bästa formen för upptag och påverkan av proteinsyntesen vid intag före träning, men är alltså inget du kommer märka av någon speciell effekt av...

Protein måste man äta för att växa, EsaPro är ett av de bättre alternativen.

Eddie Vedder
2007-02-17, 16:06
Det är ett protein...
Vad man vet idag är det den bästa formen för upptag och påverkan av proteinsyntesen vid intag före träning, men är alltså inget du kommer märka av någon speciell effekt av...

Protein måste man äta för att växa, EsaPro är ett av de bättre alternativen.

EsaPro är inte ett protein, det är aminosyror i fri form. Det är just det som är det specialla. Essentiella aminosyror, EAA(=Essential Amino Acids), går ut i kroppen mycke snabbare å stimulerar proteinsyntesen betydligt effektivare än vad ett sammansatt protein gör.

L-Sami
2007-02-17, 16:08
Hoppas på att den har gett mig lite större muskler :)

Lindstein
2007-02-17, 16:47
EsaPro är inte ett protein, det är aminosyror i fri form. Det är just det som är det specialla. Essentiella aminosyror, EAA(=Essential Amino Acids), går ut i kroppen mycke snabbare å stimulerar proteinsyntesen betydligt effektivare än vad ett sammansatt protein gör.

Ja, märka ord är ju alltid kul...

I vilket fall som helst, även om EsaPro är syntetiskt framställt för att få så bra struktur som möjligt, så är användningen fortfarande bara som ett vanligt "protein" och någon speciell effekt kommer inte märkas av det.

TylerDurden84
2007-02-17, 17:08
Ja, märka ord är ju alltid kul...

I vilket fall som helst, även om EsaPro är syntetiskt framställt för att få så bra struktur som möjligt, så är användningen fortfarande bara som ett vanligt "protein" och någon speciell effekt kommer inte märkas av det.

Det innehåller betydligt färre kcal än motsvarande dos från tex vassle/kasein och stimulerar prot.syntesen mer än vas/kas vid intag före träning så visst kan man märka effekt!

Johan.S
2007-02-17, 17:23
Träningen har i alla fall gått bättre och det känns framför allt som om återhämtningen går bättre nu sen jag började med Esapro. Kan ju bero på annat också men jag kommer då i alla fall fortsätta med Esapro

DavidN
2007-02-17, 17:25
det lär vara lika märkbart som med protein, dvs inte. Mätbart, inte märkbart.

Lindstein
2007-02-17, 17:28
Det innehåller betydligt färre kcal än motsvarande dos från tex vassle/kasein och stimulerar prot.syntesen mer än vas/kas vid intag före träning så visst kan man märka effekt!

Ja just det, glömde plaecbo effekten :laugh:

jwzrd
2007-02-17, 17:29
Ja just det, glömde plaecbo effekten :laugh:

Lugn med stenarna i glashuset nu farbror kosttillskottsnasare.

Lindstein
2007-02-17, 17:29
det lär vara lika märkbart som med protein, dvs inte. Mätbart, inte märkbart.

+1

Sniggel
2007-02-17, 21:04
Någon som vill dela med sig vad de märkt av esapro? Prestationer, återhämtning, muskeltillväxt etc??

Jag funderar på att testa men vill veta lite mer om produkten...verkar intressant dock. :Virro

Upplevda effekter?
prestation = ingen upplevd effekt, möjligtvis till och med sämre ibland pga att man ska inta det på tom mage
återhämtning = ingen upplevd effekt
muskeltillväxt = ingen upplevd effekt

Jag tror dock det har effekt (i långa loppet) men förväntar mig inte uppleva något på så kort tid, krävs utvärdering över en lång period och det passar nog bättre under deff än annars.
Jag tänker iaf fortsätta använda det men enbart under deff då magen faktiskt är tom ganska ofta ändå.

ligne
2007-02-17, 21:13
är det någon som kan säga att han/hon är riktigt nöjd med EsaPro?

King Grub
2007-02-17, 21:22
Vad förväntar ni er? Någon slags kännbar "effekt"?

Ni får redan mer än ni behöver av samtliga aminosyror som krävs för maximal proteinsyntes genom kosten.

Att det "fungerar" är det ingen tvekan om; det är essentiella aminosyror som svarar för nybildningen av muskelprotein. Det är dock styrketräning som uppreglerar den över normala nivåer, och sedan måste det finnas essentiella aminosyror för att detta skall kunna ske. En normal kroppsbyggarkost ger mycket mer än vad som behövs för detta, men EAA-tillskott är ett smidigt sätt att tillföra en lagom dos vid rätt tillfälle. Men hur märker man nybildningen av något eller några gram muskelprotein?

jwzrd
2007-02-17, 21:30
Nej men vad säger du? Måste man träna och stfu:a också? Träningschock! HenrY rasar!

überstarken
2007-02-18, 01:00
Låter ju löjligt att inta det på tom mage "bara för att få ut max effekt". Det är väl inte själva effekten av esapro man vill åt, utan de borde ju vara resultat av träningen...

Eddie Vedder
2007-02-18, 06:15
Låter ju löjligt att inta det på tom mage "bara för att få ut max effekt". Det är väl inte själva effekten av esapro man vill åt, utan de borde ju vara resultat av träningen...

Kör man me EsaPro är de ju förmodligen för att de ska ge resultat på träningen genom en eventuell förbättring av proteinsyntesen i musklerna. Visst man får ingen "eneergiboost" av EsaPro å man får ingen mättnadskänsla i magen vilket kan vara en viktig psykologisk faktor på gymmet.

Har du ätit ordentligt innan träningen, tidigare under samma dag samt ordentligt efter senast genomförda pass så hardu tillräckligt mycke energi för att kunna genomföra ett pass på tom mage å en dos EsaPro. Dock inte sagt att det kan kännas negativt att träna när magen känns tom å då e ju en liten mättnadskänsla givetvis en viktig psykologisk faktor.

Jag tränar alltid på tom mage i stort sett, ordentlig frukost vid 05:00 å sen ränig vid 10:00 i regel. Det enda jag får i mej däremellan är kaffe å jag kan lova dej att energin räcker å jag har lärt mej efter ett tag att tomheten i magsäcken inte är ett problem. Givetvis inget jag säger att "såhär funkar det", men för mej har det inte varit problem å rent logiskt låter de ju ganska konstigt att ett mellanmål en timme inpå passet skulle hinna ge nån märkbar effekt.

TylerDurden84
2007-02-18, 13:54
Vad förväntar ni er? Någon slags kännbar "effekt"?

Ni får redan mer än ni behöver av samtliga aminosyror som krävs för maximal proteinsyntes genom kosten.

Att det "fungerar" är det ingen tvekan om; det är essentiella aminosyror som svarar för nybildningen av muskelprotein. Det är dock styrketräning som uppreglerar den över normala nivåer, och sedan måste det finnas essentiella aminosyror för att detta skall kunna ske. En normal kroppsbyggarkost ger mycket mer än vad som behövs för detta, men EAA-tillskott är ett smidigt sätt att tillföra en lagom dos vid rätt tillfälle. Men hur märker man nybildningen av något eller några gram muskelprotein?

Kunde inte sagt det bättre själv. Man kan inte "känna" effekten. Det är som att säga: Jag känner att återhämtningen blivit mycket bättre sen jag bytte ut glukos mot Vitargo. EsaPro ger på bättre effekt än vassle i samband med träning om man ska tro på några av de största forskarna på detta området. Att säga att man lagt på sig ett x antal mer gram i muskler nu sen man körde med vassle går inte att säga.

pilt77
2007-02-18, 14:37
jag har snart tagit slut på min andra burk, märker ingen skillnad mot när jag använde vanligt vassle före och efter träning. Men jag tycker faktist det är godare med esapro. Vassle smakar ju nästan alltid skit oavsett smak och tillverkare men det här har en god och frisk smak. Konstigt att alla andra här på forumet tyucker det är så vidrigt att dom nästan spyr av att dricka det.

EiseltUK
2007-02-18, 15:23
Kan tänka mig att den största skillnaden kan vara under:

* Deff - eftersom EAA kan hjälpa till att förbättra nettoproteinbalansen.

* Överträning - eftersom accelererad translationsinitiering troligen handlar mest om tidsvinst i proteinsyntesen.

* Steroid(miss)bruk - eftersom translationsgrejen kompletterar steroidernas effekt på transkiption.

En sak som verkar ganska säker och det är ingen tycks uppleva en sämre effekt av att bytta ut sitt vanliga vassleprotein mot 6 gram EsaPro även om man får i sig både mindre energi och kostprotein. Sen om det leder till bättre effekt måste man nog se över en längre tid.

Mulleson
2007-02-18, 16:08
Jag gillar esapro för att det inte mättar så mkt som vassle.
Mer riktig mat i magen säger jag bara