handdator

Visa fullständig version : Esapro vs. Leucin


loverius
2007-02-17, 14:32
Egentligen man kan köpa rent leucin, och få mer för pengarna, och bättre effekt då man kan överdosera leucinet, billigt. Enligt vad man läst är det bara lecuinet som har den muskelbyggande effekten.

rätta mig om jag har fel.
Inte meningen att dissa esapro, utan vill bara höra åsikter. Jag har ifs legat på 20+g/ rent leucin per dag + allt som kommer från mina proteindrickor+mat innan och varit riktigt nöjd kan jag säga.

Sen undrar jag om det är positivt att överdosera esapro, jag menar det är väl så man får effekt!??*kissass*

Dr Nick
2007-02-17, 14:33
Att överdosera leucine ger inte bättre effekt på protein syntesen.

Det finns inte heller någon mening med att ta mer än 6-10g Esapro..

loverius
2007-02-17, 14:42
Ja men är inte BCAA billigare än esapro? Esapro har samma innehåll som BCAA??

Dr Nick
2007-02-17, 14:49
Ja men är inte BCAA billigare än esapro? Esapro har samma innehåll som BCAA??

Nix,det har det inte.

BCAA är:
leucine, isoleucine och valine.

EAA är:
Leucine
Valine
Lysine
Phenylalanine
Threonine
Isoleucine
Histidine
Methionine

loverius
2007-02-17, 14:54
ok
ja esapro är väl billigare med

King Grub
2007-02-17, 14:55
Egentligen man kan köpa rent leucin, och få mer för pengarna, och bättre effekt då man kan överdosera leucinet, billigt. Enligt vad man läst är det bara lecuinet som har den muskelbyggande effekten.

Tror inte du har riktig koll här. :confused:

loverius
2007-02-17, 15:00
ur en website (ingen som har med reklam om nån produkt att göra)

In fact, leucine has about a 10 fold greater impact on protein synthesis than any other amino acid!

Even with a fast digesting protein such as whey, it can take hours for the leucine in whey to be liberated from the protein & enter circulation; therefore leucine concentrations in the plasma never spike to high levels.

it is clear that leucine increases protein synthesis by increasing the activity of mTOR & the phosphorylation of eIF4G.

Leucine has a far greater stimulatory effect on protein synthesis than any other amino acid and it has been shown that protein synthesis increases similarly in response to a relatively small dose of leucine compared to a whole food meal.

It has also been demonstrated that adding leucine to a protein rich meal further increases the rate of skeletal muscle protein synthesis.

King Grub
2007-02-17, 15:12
Leucin stimulerar translationsinitiationen men du behöver alla essentiella aminosyror, och att tillsätta extra leucin till en balanserad EAA-komposition ger ingen ytterligare stimulans på proteinsyntesen hos andra än gamla.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=78569&highlight=leucin+medierar

Vad gäller "överdosera" är en överdosering just det: en överdosering, utan extra effekt. Det är en dosrelaterad effekt vid intag av EAA: 6 g ger dubbelt så stor stimulans som 3 gram, men taket verkar ligga vid 10 gram. 20 gram ger inte större effekt än 10, och 40 gram ger inte större effekt än 20.