handdator

Visa fullständig version : 16 år gammal och överviktig


Cribb33
2007-02-17, 14:21
Nu är jag trött på att vara överviktig är 16 år gammal 1.70 lång och väger 71 kilo. Vill gå ner 5-8 kilo någon som har några bra tips?
Har redan kollat deffguiden.

Jaws
2007-02-17, 14:23
Nu är jag trött på att vara överviktig är 16 år gammal 1.70 lång och väger 71 kilo. Vill gå ner 5-8 kilo någon som har några bra tips?
Har redan kollat deffguiden.

Och den var värdelös?

Gör av med mer energi än vad du får i dig helt enkelt.

Eddie Vedder
2007-02-17, 14:30
Nu är jag trött på att vara överviktig är 16 år gammal 1.70 lång och väger 71 kilo. Vill gå ner 5-8 kilo någon som har några bra tips?

Om du bara är 16 år å har den vikten i förhållande din längd på 1.70 så skulle jag avråda dej från att börja banta.

Skulle du tappa 8 kg skulle du ju nästan tyna bort ju. Hur tränar du just nu? I dom flesta fallen brukar en strukturerad å regelbunden träning i samband med en hälsosam kost räcka långt för att man ska må bättre, å de är betydligt mer väsentligt än att du ska tappa vikt. Är du otränad just nu skulle jag tippa på att ett förämdrat utseende kommer på köpet men de ska inte vara de enda som spelar roll.

Träna å ät nyttigt därför att det är kul å kroppen å hjärnan mår bättre.

Dr Nick
2007-02-17, 14:32
Träna å ät nyttigt därför att det är kul å kroppen å hjärnan mår bättre.

1+

Lycka till:thumbup:

Sadde
2007-02-17, 14:34
du är inte överviktig. lägg på dig muskler istället.

Dr Nick
2007-02-17, 14:37
du är inte överviktig. lägg på dig muskler istället.

Det där är väl upp till honom själv att avgöra?
Han är ju inte direkt så lång?
Har han inte heller någon direkt muskelmassa så kan han väl vara lite överviktig?

Men det borde ändå vara så lite så att vid dom unga åren att bra träning och sundare livs stil kanske räcker för att ge bättre hälsa och bättre fördelning på fett och muskler.

Johan_P
2007-02-17, 15:10
Ja, jäklar vad överviktig du är! Du får nog gå ner iaf 15 kg för att vara "normalviktig". *screwy*

Vill du nu gå ner i vikt så är det bara att t.ex. följa deffguiden, några magiska trix finns inte.

edit: du har ett BMI på 24.6, så du vet. Det är ingen övervikt.

Fatality
2007-02-17, 15:42
om du är 1.70 och väger 71 och "fet" så kan du inte ha mycket muskler, träna istället

Trance
2007-02-17, 18:16
Ja, jäklar vad överviktig du är! Du får nog gå ner iaf 15 kg för att vara "normalviktig". *screwy*

Vill du nu gå ner i vikt så är det bara att t.ex. följa deffguiden, några magiska trix finns inte.

edit: du har ett BMI på 24.6, så du vet. Det är ingen övervikt.

Du vet inte vad du pratar om, så du vet. Du vet ju inte alls hur hans kropp ser ut och så nämner du vilket BMI han har. Känns rätt irrelevant.

Jacksatan
2007-02-17, 18:27
Du vet inte vad du pratar om, så du vet. Du vet ju inte alls hur hans kropp ser ut och så nämner du vilket BMI han har. Känns rätt irrelevant.

Helt rätt. Tycker killen att han är fet och vill gå ner i vikt så ska väl folk som inte vill ge honom tips hålla käften.
On topic. I deffguiden står allt du behöver. Vad är det som inte står där som du vill veta?

Johan_P
2007-02-17, 18:37
Du vet inte vad du pratar om, så du vet. Du vet ju inte alls hur hans kropp ser ut och så nämner du vilket BMI han har. Känns rätt irrelevant.

Jag utgick ifrån att han inte hade tränat innan (efter som han skriver "är trött på att vara överviktig"), alltså inte hade någon upptränad massa. Och då blir BMI mer relevant.

Jag förmodligen överreagerade en del med min post, men hur du menar med "du vet inte vad du pratar om" förstår jag inte, känns bara lite tramsigt. Du får gärna förklara dig genom PM så vi inte förstår tråden.

ugly_kid
2007-02-17, 19:01
Jag utgick ifrån att han inte hade tränat innan (efter som han skriver "är trött på att vara överviktig"), alltså inte hade någon upptränad massa. Och då blir BMI mer relevant.

Jag förmodligen överreagerade en del med min post, men hur du menar med "du vet inte vad du pratar om" förstår jag inte, känns bara lite tramsigt. Du får gärna förklara dig genom PM så vi inte förstår tråden.


Är ni säkra på att det ens är en han å inte en hon?

Johan_P
2007-02-17, 19:23
Är ni säkra på att det ens är en han å inte en hon?

Det får vi hoppas :D

Sadde
2007-02-17, 20:39
Det där är väl upp till honom själv att avgöra?
Han är ju inte direkt så lång?
Har han inte heller någon direkt muskelmassa så kan han väl vara lite överviktig?

Men det borde ändå vara så lite så att vid dom unga åren att bra träning och sundare livs stil kanske räcker för att ge bättre hälsa och bättre fördelning på fett och muskler.

Det är självklart upp till honom själv att avgöra om han är nöjd med sin kropp eller ej, men det jag säger är att enligt uträcking av BMI så ligger han på normalvikt och INTE övervikt.

Cribb33
2007-02-17, 21:44
vill ha nåt matschema som kan va nice att följa

Sadde
2007-02-17, 22:19
bara en snabb fråga, har du läst deffguiden som finns här på forumet? för det verkar inte så.

Cribb33
2007-02-17, 23:30
NÅn Med SeriÖsa Tips

nr16
2007-02-19, 14:52
Jag har ett par bantningspiller. Ge mig din adress så kommer dom i övermorron.


Nej, men typ så här


Frukost: 1 dl fiberhavregryn o två dl vatten (ingen sylt) dicka: mjölk
Mellanmål: Någon fukt
Lunch (skolan): 2/5 sallad 2/5 fisk, kött osv. 1/5 pasta, ris, potatis osv dricka: vatten
Mellanmål: Frukt
Middag: Något nyttigt. Böner, sallad, fisk, kött, fågel osv dricka: vatten
Ev. kvällsmål: frukt.

Nästan inget godis

Ut o spring 2-3 gånger i veckan ca 2-3 km (om du nu är så otränad som du säger)
styrketräna hela kroppen en gång i veckan...

larre
2007-02-20, 10:16
NÅn Med SeriÖsa Tips

Japp. Har du inte orken att ens läsa deffguiden så kan du lägga ned ditt försökt att gå ned i vikt med en gång.

Vill du att någon ska lägga upp ett bra kostschema som är gjort för dig så vänd dig till någon kostrådgivare, dietist eller liknande.

olsson15
2007-02-20, 11:15
Nu är jag trött på att vara överviktig är 16 år gammal 1.70 lång och väger 71 kilo. Vill gå ner 5-8 kilo någon som har några bra tips?
Har redan kollat deffguiden.


Överviktigt är du väl endå inte? Är 16 år jag med väger 72kg och är 179 lång typ. Har lagt på mig några kg sen ja börja träna. Vägde runt 65 när ja börja :D

Skit i att gå ner i vikt (om det inte är skit viktigt) Träna å bygg muskler ist :) å tänk på att gå ner i vikt längre fram i livet.