handdator

Visa fullständig version : Mp4-spelare bra grejjor?


hobbitar
2007-02-16, 18:30
Hittade 2 modeller på denna sidan men det står inte så mycket om dom (batteritid m.m...)

Vet någon vad det är för slags spelare?

LÄNK: http://www.mp4-butiken.se/

flenders
2007-02-16, 18:49
Får smått dåliga vibbar av sidan. Vilket seriöst företag lockar folk att köpa mp4-spelare med en gratis sudokuspel för 299:- ingår? Sen så är priserna helt fruktansvärt otroliga. Det går knappast att hitta en mp4-spelare någonstans i närheten av det priset. En annan sak - om du nu skall satsa på mp4 istället för mp3, vad hade du tänkt göra med 1/2GB? Det är ingenting.

Kan tilläggas att om du nu får en mp3-spelare så räkna med att det kommer ingå fler kostnader. Som att du tex måste köpa en metallbit som krävs för att dina vanliga 3.5mm-hörlurar platsar i mp4n. De flesta produkter kommer från Asien och där använder de andra format.

axlpxl
2007-02-16, 19:01
Verkar intressant men farligt. Undersök noggrant innan du beställer.

skrotor
2007-05-25, 06:55
Tjena

Jag köpte en mp4:a-spelare för 600 kr på Tradera (1 Gb). Vad beskrivningen visar så liknar den modellen "New York" mest. Ser inte lika dan ut men beskrivningen är på pricken.

Som mp3-spelare är den helt OK, trevligt med färg-display osv. Har inte super-koll på priset men antar att 600-700 är helt ok för en 1 Gb spelare.

Att kolla på film/klipp är meningslöst, skärmen duger inte för skit. Att man måste ladda ner ett program och konvertera filerna gör saken ännu mer outhärdlig (man måste dock inte konvertera mp3-filer, detta gäller bara film).

Om du är ute efter att lyssna på musik så är det här ett billigare alternativ till t.ex. Ipod eller liknande, men till mycket mer än så duger den inte till. Något annat som stör mig är att hörlursingången är av modellen Kina så man måste skaffa en adapter om man vill ha några andra än de mediokra som följer med.

Hoppas du fick svar på din fråga!

LarsK
2007-05-25, 07:58
Jag har en iRiver X20. 22 timmar MP3 eller 6 timmar MP4. Helt OK.
Bra skärm, dåligt ljud med orginal lurarna.

Kul att se på Futurama på morgonen på tåget på väg till jobbet.