handdator

Visa fullständig version : Amerikanernas traditionalister - Bill OReilly


tano
2007-02-15, 15:00
Alltså dessa amerikaner.
Jag såg Oprah idag, man är ju nästan tvungen att skriva av sig lite. Besöket idag var av Bill O'Reilly. Han har skrivit boken Culture Warrior. Vad man såg i Oprah verkar han inte vara något insnöad i sina egna ideer inte.

Han menar tydligen att nytänkande är fel. Att USA är uppe i ett kulturellt krig, mellan nytänkande och traditionalister. Där traditionalister håller på gamla amerikanska traditioner som inget bröllop mellan homosexuella, ingen abort utan föräldrars vetande ja och en massa annat, ni förstår nog poängen. De är konservativa alltså. ( men allt det där kommer ju från religion, vad säger att det är rätt. Jag vill se argument för detta )

Det förfärliga för Bill O'Reilly ska vara att USA bli mer som Danmark och Holland, med de nytänkandes ideer... What? Så nu är det fel med Danmark. Tydligen så är det mycket fel på Europa, fast det är väl precis som vi i Europa som tycker det är mycket fel på USA. Så man ska väl egentligen itne vara förvånad, Europa är ju relativt nytänkande.
Men tydligen så kommer traditionalisterna vinna i USA, de är ju ändå tre gånger så många traditionalister som nytänkande. Hjälp säger jag bara.

Och så detta med rätt och fel? Att påstå att åsikter måste vara rätt eller fel är ännu ett löjeväckande exempel. För mig finns det bara olika sidor av åsikter. När någon sänker sig till argument som rätt och fel, då tyder det på brist av argument.

Nä att han inte kan förstå att hans åsikter beror på uppväxt och upplevelser, liksom andras åsikter. Att göra påhittet att dra en gräns vid rapmusik är lägre än glocalnet. Det är för lågt att ens gå och disskutera åsikterna. Att hela tiden dra upp rapmusik och film som fel? Så där har han dragit en gräns, rap musik med svordomar och sex är fel. Så emnar han att det inte kan läggas ansvar på föräldrarna? Snälla, bara tanken att börja lagstifta mot musik...

Ajja om någon annan såg detta Oprah avsnitt, kommentera gärna! :)

130kg finsk sisu
2007-02-15, 15:15
Så länge man får ha sex,supa och träna så är det ok att vara "traditionell"*popcorn*

Daniel_S
2007-02-15, 15:19
Så kan det gå när ens egna värderingar är de enda rätta.

Rock'nRoll
2007-02-15, 15:25
Fattar inte han dissar Danmark. Danmark har ju mycket av allt som gör livet värt att leva. Prostitution, droger, främlingfientlighet, intollernas mm..

Vinter
2007-02-15, 15:39
Man skulle egentligen kunna säga samma sak om svenska vänster traditionalister, den enda vägens politik eh? Same shit, different name.

ugglan
2007-02-15, 15:46
Fattar inte han dissar Danmark. Danmark har ju mycket av allt som gör livet värt att leva. Prostitution, droger, främlingfientlighet, intollernas mm..

mercyful fate!

Arf Pingvin
2007-02-15, 15:47
Bill O'Reilly är en stor idiot. Letterman har sina ljusa stunder.

WacUxwGY-wo

Papi
2007-02-15, 15:56
Oj, Letterman var seriös för en gångs skull! Bra klipp!

blekfet2
2007-02-15, 15:56
sjuk som man är så såg jag också Oprah, O´Reilly är ett riktigt stolpskott.

tradicional warrior :D:D

regus
2007-02-15, 16:17
trOdCU6aZOg
fLHI0b43xa4

JustinCredible
2007-02-15, 17:53
Jag såg också Oprah och det roliga var ju hur ägd han blev av personer i publiken hela tiden och det fanns ju flera stunder då man märkte att han insåg att han hade fel. Men då försökte han bortförklara sig med ett par ord och man såg verkligen hur han ville byta samtalsämne.

Bärs
2007-02-15, 19:17
Alltså dessa amerikaner.
Jag såg Oprah idag, man är ju nästan tvungen att skriva av sig lite. Besöket idag var av Bill O'Reilly. Han har skrivit boken Culture Warrior. Vad man såg i Oprah verkar han inte vara något insnöad i sina egna ideer inte.

Han menar tydligen att nytänkande är fel. Att USA är uppe i ett kulturellt krig, mellan nytänkande och traditionalister. Där traditionalister håller på gamla amerikanska traditioner som inget bröllop mellan homosexuella, ingen abort utan föräldrars vetande ja och en massa annat, ni förstår nog poängen. De är konservativa alltså.

Men vad är det som är problemet? Att du har andra åsikter, och följaktligen är lika insnöad som han, eller att hans argument för att Amerika befinner sig i ett kulturellt krig enligt t.ex. dig inte håller?

laham
2007-02-15, 22:23
tano

Bill OReilly är en clown.Ingen person man vill slösa tid på.

mACKANNN
2007-02-15, 22:38
Hahaha, fan vilket skönt klipp när han var på letterman! :D

Albatross
2007-02-15, 22:55
Skulle se ett par klipp med det jävla lallot innan varje pass så blev det personbästa varje gång...

Deceiver85
2007-02-15, 23:19
Allvarligt, jag diggar Bill O'Riley stenhårt. Det amerikanska media-etablissemanget har inte så många konservativa röster, så de få som finns är roliga.

olle lindblad
2007-02-15, 23:40
Allvarligt, jag diggar Bill O'Riley stenhårt. Det amerikanska media-etablissemanget har inte så många konservativa röster, så de få som finns är roliga.

Hela Fox News är en del av samma väldigt dåliga skämt. Dessutom all denna värdelösa pratradio med stockkonservativa fån. Tyvärr är dessa människor inte så få.

tano
2007-02-16, 10:50
Nu går reprisen på tv3 ...

halva har varit men ni hinner se nog mycket om ni slår på nu *rolleyes*