handdator

Visa fullständig version : Bredband/ADSL utan hemtelefon?


Arnesson
2007-02-15, 13:49
Fanns en tråd tidigare, men hittar inte på den.

Jag har idag bredband via comhem, 339kr månaden för 8mbit. Finns det någon billigare/bättre leverantör som inte kräver hemtelefon?

Jag har kollat på tdc och dem verkar kräva hemtelefon.
BBB verkar ha ungefär samma priser.

hultman
2007-02-15, 14:08
Fiberlösningar kräver inte hemtelefon, och är alltid billigare än dugligt internet via telefon. ADSL kräver alltid hemtelefon med abonnemang.

grabben i skogen
2007-02-15, 14:11
shit vilka dyra abonnemang de flesta verkar ha

Arnesson
2007-02-15, 14:13
Fiberlösningar kräver inte hemtelefon, och är alltid billigare än dugligt internet via telefon. ADSL kräver alltid hemtelefon med abonnemang.

Har tyvärr ingen fiberlösning. Men att hemtelefon ska vara krav för ADSL, är det verkligen sant? HAr för mig att vissa leverantörer erbjuder ADSL ändå?

Davil
2007-02-15, 14:36
Idag finns det enbart BBB och Felia som erbjuder ADSL utan telefonabb.

Själv kör jag BBB ADSL 20/3 utan telefonabbonemang och kör ip-telefoni från affinity telecom där jag har förhandlat bort deras minimumdebitering på 49kr (som man fick ringa för).

ripper
2007-02-15, 15:31
TDC - Erbjuder bredband utan hemtelefon. Det kostar 60kr extra då. Det knepiga är att du måste ha en hemtelefon först så att de kan koppla in bredbandet. När det sedan är inkopplat kan du ringa till din telefonoperatör och avsluta telefonen. Sen kan du heller inte flytta bredbandet om du flyttar till en annan bostad.