handdator

Visa fullständig version : protein pulver hur många...


Turbo
2003-03-02, 18:52
gånger om dagen ska jag ta en proteindrink som innehåller 34g protein per drink, jag väger 86 kg.:smash:

Matti
2003-03-02, 18:58
Det beror på din övriga kost. Du kan ju få i dig tillräckligt med protein från vanlig mat om du ser till att äta proteinrikt. Men ta drinken förslagvis vid det tillfället på dagen då du annars kanske har svårt att få i dig protein.

King Grub
2003-03-02, 19:01
Direkt efter träningspasset är ett hett tips i alla fall. Sedan skadar det inte med en vassledrink direkt på morgonen för att bryta fastan. Men det är inte nödvändigt med fler än efter-träningsdrinken, tycker jag.

Turbo
2003-03-02, 19:15
för svaren just nu tar jag bara efter tränning. Men jag äter oftast bara pasta och likande så kanske hade varit bra med en till som på morgonen eller kvällen?

King Grub
2003-03-02, 19:18
Originally posted by Turbo
för svaren just nu tar jag bara efter tränning. Men jag äter oftast bara pasta och likande så kanske hade varit bra med en till som på morgonen eller kvällen?

Om du bara äter pasta, så ja, absolut. Men varför äter du inte något proteinrikt till maten, kött, fisk, fågel, skaldjur, ägg eller liknande? Om du gör det behöver du inte något extra proteintillskott till målen, utan kan spara det till mellanmål, eller t ex innan du kryper till sängs. Ett kaseinprotein, t ex, har lång utsöndringstid och räcker länge under nattens timmar.

Überbiffen
2003-03-05, 11:36
Så här gör jag...

1. Proteindrink direkt när jag vaknar på morgonen.
2. Proteindrink direkt efter tränigen.
3. Proteindrink precis innan jag går och lägger mig.