handdator

Visa fullständig version : Kläder för en brevbärare?


Ergo
2007-02-15, 10:20
Detta tillhör ju inte 100% detta forumet. Men vet inte riktigt vad jag ska lägga det. Jobbar hur som helst som brevbärare. Springer i många portar, därefter delar man ut post till villor. I portarna blir man väldigt svettig och fryser därför ganska mycket när man kommer ut.

Vet ni om det finns några kläder som är speciellt anpassade för sån typ av "träning"?

Jag använder för tillfället en slags undertröja, liknande en man har i lumpen, vet inte riktigt vad det heter faktiskt.
Men finns det någon som har något förslag skulle jag bli mycket glad.

Ergo

Kwon
2007-02-15, 10:41
Kör med en tjock tröja på lumpentröjan (som e ganska tight) och sen en jacka med foder inuti på det.

Jag skulle köra med lumpentröjan + 1 tjockare tröja samt en till tröja på det innan jackan.

Sen kan du köra med långkallingar eller tighta träningsbrallor och sedan ett par tjockare brallor utanpå.

Sen en mössa som skyddar örisarna och du e set för stordåd i trappen och utomhus.

Versus
2007-02-15, 10:44
När jag jobbade som brevbärare så hade jag någon typ av lite tjockare träningsbyxor, t-shirt och övertröja bara.
Då joggade jag i alla höghus och sedan när det var dags för villor så på med en tunnare jacka bara.
Detta var i vintras.