handdator

Visa fullständig version : Work-o-rama


lectris
2007-02-15, 09:18
Jag känner att det är dags att jag också skaffar en journal. Jag har smyghängt på kollo i x antal månader, men inte riktigt tagit mig i kragen *whistle*

Jag har pysslat med styrketräning mer eller mindre seriöst i ~3 år, med lite uppehåll osv pga bristande motivation och sånt. Förutom att hänga på gymmet har min träningsbakgrund till stor del bestått av ridsport, och det är något som ligger mig varmt om hjärtat *cupid*

Lite bakgrund:

Kön: Tjej
Längd: 164
Vikt: ~58
Ålder: 19

Mål med träningen vettefan. haha! nejmen, jag kör mest på för att det är vad jag mår bäst av. Det värsta jag vet är att bara ligga och dega till sig.. mår helt sjukt kass då.. Anyway, som det ser ut nu vill jag få upp lite mer massa och slimma till mig allmänt.. *flex*

Ben är vad jag tycker bäst om att köra, kanske för att det går bäst för mig, med 13 år på hästryggen har man fått lite att stå på helt enkelt. Axlar och hela den biten är vad jag måste jobba vidare med, men det är ju inte alls lika kul. :D

lectris
2007-02-15, 09:40
Igår var det ben som gällde. (ovanligt..) Just nu kör jag 6-10 reps på 4-5 set, passar mig utmärkt. *kissass*

Utfall med hantlar:
4x8 7kg
3x5 10 kg

Horisontal benpress:
4x7 48 kg
2x6 55kg

Liggande lårcurl:
3x10 35 kg
3x5 42 kg

Benspark:
4x8 42 kg
1x8 49 kg

Yttre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
4x8 35 kg
2x8 40 kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
1x10 50kg
4x7 60 kg

Rätt segt pass.. men fan vad utfallen tar alltså, de gånger jag inte kör utfall får jag inte alls samma känsla efteråt. Riktigt känner hur träningsvärken smyger på en.. *cupid*

Idag är det ingen träning alls på schemat, för jag och kissen ska besöka veterinären. :(

davvvan
2007-02-15, 13:45
Kul med fler tjejer som tränar :thumbup: Eller lägger upp en journal iaf...

Benpasset såg bra ut, men har du inte funderat på att lägga in knäböj istället för pressarn? Det är den överlägset bästa övningen för ben :)

lectris
2007-02-15, 14:52
Benpasset såg bra ut, men har du inte funderat på att lägga in knäböj istället för pressarn? Det är den överlägset bästa övningen för ben :)

Jo det har jag, men jag är tveksam.. är feg om jag är osäker på tekniken :P har en bror som sabbat ryggen totalt pga felaktika lyft, så benpress känns liksom lite mer bekvämt och på den säkra sidan :em:

men får jag ekonomin att ha ett par timmar med en PT igen så ska jag nog lyckas få in knäböj i passet. ;)

lectris
2007-02-16, 16:20
Jaha, detta blir min andra vilodag i rad. Hur ska detta sluta? *cry*

Imorgon får jag iaf träna! Jag är dock lite kluven hur jag ska planera mitt pass imorgon. som det är nu försöker jag förbättra min kondis rent allmänt, springer 3km på knappt 19 minuter, vilket jag inte är sådär supernöjd med, men på söndag ska jag ut och åka långfärdsskridskor hela eftermiddagen och ge benen och kondisen en genomkörare. :D så det kanske blir lite axel/rygg/biceps imorgon. ja, så blir det nog..

skönt med helg annars, är helt sjukt less på jobbet atm. Har inget att göra.. sitter bara av tiden. överskottsenergi någon? *gah!*

..men kan inte direkt kuta omkring i korridorerna på kontoret ;)

lectris
2007-02-17, 14:06
Kör någon typ av 2-split atm. Detta var vad jag lyckades knåpa ihop i dagens. *flex*

Press bakom nacken:
1x12 14kg
3x8 16kg

Stående drag, cable:
2x8 12kg
2x6 18kg

Hantelcurl:
3x10 9kg

Koncentrationscurl:
1x8 7kg
2x6 8kg
1x6 9kg

Flyes:
1x8 8kg

Denna övning tycker jag är skittråkig. Jag kör mycket hellre i maskin. *whistle*

Bröstpress, maskin:
2x10 21kg
2x5 28kg

Cable crossover:
4x8 21kg

Low back extensions:
1x10 56kg
3x8 62kg
1x6 70kg

Smalt latsdrag:
2x10 28kg

Brett latsdrag:
3x8 28kg

Triceps pushdown:
2x8 15kg
2x8 20kg

Imorgon ska jag ut och åka långfärdsskridskor. *längta* :Virro

davvvan
2007-02-17, 15:45
Imorgon ska jag ut och åka långfärdsskridskor. *längta* :Virro

Lät härligt :) Var nånstans i vårt avlånga land bor du när det bjuds på långfärdsskridskoåkning? Med bra is och inte för kallt dvs...


Bra pass annars, bara kötta på!

lectris
2007-02-17, 16:14
Lät härligt :) Var nånstans i vårt avlånga land bor du när det bjuds på långfärdsskridskoåkning?

Norr om stockholm. Minns inte vad sjön heter i skrivande stund, hmm.. men ska tydligen ha plogad blankis, så det låter nice. Blåser en del också, så benen får kämpa när man åker motvind. :thumbup:

skoj skoj! :D nu ska jag ner i källaren och gräva fram mina (morsans) långfärdsskrillor.

lectris
2007-02-18, 14:22
Nyss hemkommen från en tur på långfärdskridskorna. 14km blev det, men tekniken är väl inte den bästa kanske, var rätt tufft. Men kul :D

Tog ett par kassa bilder med mobilen, men vettefan hur jag ska få in dom i datorn.. så de kanske kommer nån annan gång. *rolleyes*

chrille87
2007-02-18, 14:42
Kul med tjejer som tränar, ser bra ut tycker jag! Lycka till

lectris
2007-02-18, 17:20
Kul med tjejer som tränar, ser bra ut tycker jag! Lycka till

Tack. Tjejer som tränar finns det ju rätt gott om, men just styrka är det nog lite sämre med.. trist. *slap*

lectris
2007-02-19, 11:47
Idag är det kondis på schemat. Tänkte försöka toppa mitt PB, 3km på -19 minuter, sen köra lite intervaller av något slag. Känner att det rycker lite i benen, så det ska nog gå bra. *flex*

Tänkte dela med mig av ett recept som jag och killen ska prova senare idag. Supermega-jätte improviserat, så det provas helt på egen risk. ;)

Förberedelser:
Sätt ugnen på ~220 C
Koka 2dl pasta al dente (vi kör axas protein plus pasta. bluff? idunno. ;)
Hacka 2 vitlöksklyftor
Hacka lök av något slag om så önskas
Koka broccoli lite snabbt, så att de inte är helt klara
riv ost
Skär 2 laxfilér i bitar

Vispa 3 ägg i en bunke med lite minimjölk. Krydda ägg/mjölkblandningen med valfria kryddor. Varva pasta/broccoli/lax/lök/vitlök i en ugnssäker plåt, häll på äggblandningen. strö den rivna osten på gratängen, släng in i ugnen i ~15 min eller tills pastan börjar bli gyllenbrun och allt ser färdigt ut.

have fun. :D

:eating:

lectris
2007-02-20, 13:19
Idag är det ingen träning på schemat, för idag MÅSTE jag se desperate housewifes. Det är bara att säga som det är, jag är en sucker för serier. hemskt. :em:

Igår var det lite kass också, sänkte min tid från knappa 19 minuter till 19,35. Vet inte vad det var, men något stämde inte, blev svimfärdig efteråt och var tvungen att ligga ner ett tag. Störigt som fan *grr27* Efteråt körde jag 20 min intervallpass iaf, och det gick ju bättre. alltid något! Intervaller is the shit!

imorgon ska jag och killen köra ett boxpass. roligt roligt!! :D hes going down! :whipped:

mela
2007-02-20, 13:45
imorgon ska jag och killen köra ett boxpass. roligt roligt!! :D hes going down! :whipped:

Kill him! *flex* *popcorn*

lectris
2007-02-22, 08:43
Igår var det alltså boxning på schemat. Fyfaaasen va kul det var alltså! Roligaste passet på länge. :D *cupid* Nog att killen boxade till mig i ögat, men det var ju (förhoppningsvis) inte meningen. ;)

Idag är jag så jäkla trött så jag är förvånad över att jag kom ur sängen över huvud taget. Aktiv vila är det som gäller idag, blir en promenad ut i snöstormen ikväll tror jag... på sin höjd.


Imorgon kör jag ben igen, jajjamensan!

lectris
2007-02-23, 08:58
Åh, fredag, äntligen. Jag sitter på jobbet och det är lungt som fan.. och jag har the träningsvärk from hell!! DAMN alltså, jag kan knappt röra mig. *känna sig mosad*

Jag som trodde att jag skulle kunna köra ett hårt benpass idag, men alltså, det kommer inte funka. Jag dör i kramper när jag ens ska böja mig ner och plocka upp något från golvet *cry*

lite överdrivet kanske, men.. :em:

Till råka på allt är jag sjukt hungrig. Vad är det som pågår liksom? OCH min mage är pinsamt högludd och skrämmer bort företagets besökare innan de ens kommit fram till mig.

"Hej jag ska träffa Joh..."
"*BLOOOAAAARRRGGGHHHH!!!*"
".."


ge mig maaaat!! :furious:

lectris
2007-02-24, 16:58
Benpasset kom först idag, var helt slut igår efter stressigt på jobbet osv. mys i sängen med pojken lockade mer än gymmet. :em:

Anywho, dagens benpass:

Utfall med hantlar:
2x8 6kg

Horisontal benpress:
4x8 48kg
2x6 52kg

Liggande lårcurl:
1x8 25kg
3x8 30kg

Benspark:
3x8 38kg
1x8 42kg

Yttre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
4x8 35kg
2x8 40kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
2x8 55kg
3x8 60kg
1x8 65kg

Imorgon är det långfärdsskridskor igen *cupid* ska försöka köra runt 2 mil eller så. cant wait! :D

lectris
2007-02-25, 16:46
Jag döör! Är så jäkla trött så det inte är sant. Vaknade med ännu en träningsvärk from hell, denna gången i bakre låren och rumpa. Kändes inte så grymt roligt längre att ge sig ut och åka långfärds. Men jag pallrade på mig kängorna och linkade ner till bilen (gick som om jag antingen hade ett träben eller skitit på mig, så ont gör det)

Sen när vi kommit ut på isen gick det rätt bra, vi susade fram i 30km/h, ända tills vi måste vända och åka åt andra hållet.

PANG!!

Vi åkte in i en vägg. Plötsligt var det inte så himla kul längre, från att ha vaggat fram utan bekymmer i 30km/h fick vi stånka och flåsa och kämpa oss fram i 10km/h högst. Det blåste så mycket så att man nästan åkte baklänges :furious: jobbigt som fan var det iaf. Nära kolaps efter en halvmil när vi, mot förmodan, kom tillbaka till startpunkten.

Aldrig har väl en grillad korv och en cola light smakat så gott *drool*

När jag kom hem var jag sketafrussen, men jag hade fått min älskade fitnesstidning *cupid* så jag kröp ner i ett ångande hett bad och mjukade upp mina gamla stackars lårmuskler.

Mycket skönt. :D på vintern är mitt badkar min bästa vän :love:

Imorgon vettefan om jag pallar med ett hårt löppass. får känna efter hur skånkarna mår...

lectris
2007-02-26, 12:55
Hur kommer det sig att jag i 70% av fallen, dagen efter mitt träningspass, får killer träningsvärk? Är det normalt att gå omkring och konstant ha sjuk träningsvärk om man kör ~3split styrka + 2 kondispass i veckan?

Typ igår. Kom knappt ur sängen för att rumpan gjorde så jävla ont, skulle egentligen springa idag, men isf kommer jag inte kunna prestera ens i närheten av vad jag skulle kunna utan värk, så det får vara. Kommer köra rygg+biceps ist. Men, då är frågan, kommer jag ha sån jävla träningsvärk på onsdag att boxen blir lidande? :confused:

Aargh!! träningsvärk i all ära, men måste det hålla i sig i tre dagar? *grr*

När jag väl är på gymmet vill jag köra slut på mig själv, annars känns det inte som om det gör någon nämnvärd nytta. Kanske man skulle ta i lite mindre och inte få lika ont?

Eller ska man köra på som vanligt?

*gah!*

lectris
2007-02-27, 16:28
Idag har varit än rätt skön dag, lite lagom mycket att göra men fortfarande haft tid att sitta och dreggla över "era måltider&tips med bilder". *drool*

Nu sitter jag och väntar på postkillen som brukar dyka upp runt halv 5, och då är det inte lång tid kvar innan man slutar! sen ska jag bege mig hem och trycka i mig mat innan det beges till gymmet. Ska köra kondispass idag, tränar ju egentligen inte på tisdagar eftersom min gotta-see-serie tajmar dåligt med gymmets öppettider *mini*

meen på grund av mitt dilemma igår så blev det en vilodag. kände att det är dumt att ta ut sig innan boxningen så att man inte får något gjort där, och mina skånkar var ju halvt döda, så något kondispass hade inte gått. Flexibilitet is the shit! :D

fått en ny passion i livet. Fiberhavregrynsgröt med 1dl hallon på morgonen *cupid* jorå, satte!

Eddie Vedder
2007-02-28, 13:49
Alltid kul me folk som tränar varierat å mer för att ma mår bra av det än för att man ska tvinga sej till nåt specifikt mål.

E precis likadan själv även om jag är typen som gillar att pressa mej till svimfärdighet så är det fortfarande bara tränig som jag mår bra av.

Ska definitivt ta en titt här å följa hur det går med alla dina olika aktiviteter:thumbup:

lectris
2007-02-28, 14:16
Igår blev det som sagt cardio. Ligger på runt 19.30 fortfarande, rätt störigt.. vill iaf förbättra min tid med 30 sekunder innan mars är slut. 30 sekunder på en månad kan man väl iaf begära? *screwy*

Idag är det BOXNING!! :D i just loove box. så kul!

Ska försöka skärpa mig med kosten ordentligt nu innan beachen. Har aldrig varit nån sucker för fet mat typ pizza osv, tror inte jag har ätit en pizzabit sedan augusti.. kebab är väl pretty much det jag kan äta i snabbmatsväg, men det är endast bakismat, aldrig annars. och nu när jag har träningen som prio 1 har supandets lagts på hyllan. inte druckit sedan nyår.. way to go!

Men nu på torsdag sticker killen till tyskland och kommer hem med ett lass öl/sprit/osv, och på lördag är det pokernight. Så min första sociala suparkväll på två månader alltså, kul kul.

eeeh, åter till ämnet om kosten då. Som sagt, fettismat har aldrig varit min grej. Vad jag däremot älskar är varmt, rykande, nybakat bröd och godis! :bow: Godis försöker jag undvika, men typ vitlöksbröd som kommer direkt från ugnen alltså.. aarghh! jag kan inte motstå.

men nu ska jag alltså försöka :P no more vitlöksbröd! *cry*


långt inlägg blev det också.. cred till den som orkar läsa igenom utdrag från mitt insnöade liv :P

lectris
2007-02-28, 14:26
Ska definitivt ta en titt här å följa hur det går med alla dina olika aktiviteter:thumbup:

Åh, vad glad jag blir *kissass*

alltid skoj med folk som kikar in och peppar lite i journalen. mer sånt!

Eddie Vedder
2007-02-28, 14:29
Åh, vad glad jag blir *kissass*

alltid skoj med folk som kikar in och peppar lite i journalen. mer sånt!

Givtevis, orkade t.o.m. dagens inlägg;) Va knappast jobbigt, mina brukar kunna bli bra mycke längre.

Kul att du nämner kosten å så, det är nämligen det mest intressanta för mej. Är mer intresserad av näringsfysiologi än träning så ju mer du skriver om mat desto mer lär jag följa journalen.:thumbup:

lectris
2007-02-28, 15:17
..så ju mer du skriver om mat desto mer lär jag följa journalen.:thumbup:

allright. tar det som en utmaning :D Ska försöka baka in lite mer om vad jag proppar i mig. Min stora last (förutom nybakat bröd och godis..) är färsk frukt, inte så illa kanske man kan tycka, men att proppa i sig bananer när man försöker ligga på någolunda kcalnivåer är väl kanske inte det bästa?

Vi får fruktbud till jobbet, 3 korgar med ~10kg frukt vardera två ggr i veckan. Så många bananas blir det :em:

En annan jätte-last jag har är kaffe. Det kan jag bara inte sluta med.. so dont even try *grr27* försöker att inte ha några jätte-mängder minimjölk i dock. och kompenserar för vattenutdrivningen.. kan man ju inbilla sig :smash:

Typisk kost-dag: (ge mig kritik! jag vill förbättra!)

Frukost 0630:
1dl fiberhavregrynsgröt m. 1dl minimjölk, 1banan alt 1dl hallon. jäkla massa kanel!
1 wasa fullkornsknäcke m rökt kalkon

Mellanmål: 1-3 bananer/äpplen/päron eller någon annan frukt
Kaffe

Lunch 1200:
200g alaska pollock, räkor, oliver, creme fraiche. ½ paprika + 1 avokado

Mellanmål: samma som ovan

Middag 1800:
1 stekt kycklingfile, ½dl råris, broccoli, ½ paprika.

(Träning 19:30-20:30)

Efter träning 2100:
1 proteindrink på vatten.

22-2300: sängdags!


hur ser det ut? :P

Eddie Vedder
2007-02-28, 15:23
Typisk kost-dag: (ge mig kritik! jag vill förbättra!)

Frukost 0630:
1dl fiberhavregrynsgröt m. 1dl minimjölk, 1banan alt 1dl hallon. jäkla massa kanel!
1 wasa fullkornsknäcke m rökt kalkon

Mellanmål: 1-3 bananer/äpplen/päron eller någon annan frukt
Kaffe

Lunch 1200:
200g alaska pollock, räkor, oliver, creme fraiche. ½ paprika + 1 avokado

Mellanmål: samma som ovan

Middag 1800:
1 stekt kycklingfile, ½dl råris, broccoli, ½ paprika.

(Träning 19:30-20:30)

Efter träning 2100:
1 proteindrink på vatten.

22-2300: sängdags!


hur ser det ut? :P

Välsammansatta och varierade måltider rakt över men på tok för fettfattigt och väldigt lite mat bara men sålänge du klarar av att så att säga "fungera" så kan du ju köra på. Gå dock inte runt å känn dej hungrig o.s.v. för du har helt klart utrymme för lite extra kcal å jag föreslår att dom gärna får komma från nåt lite fetare. Exempelvis kan du lägga till två kokta ägg på morgonen å sen kanske två teskedar rapsolja till middagen så höjer du fettmängden lite över dygnet samt att du får i dej fettlösliga vitaminer i kosten såsom exempelvis K-vitamin i broccoli (broccoli är den bästa källan till K-vitamin så det vore dumt att käka helt fettfritt å gå miste om det:( ).


Och NEJ jag ska inte rekommendera att du slutar med kaffet, I LOVE COFFEE MYSELF!!! Har en bild i min journal på min enorma mugg kaffe nånstans, kolsvart å starkt som döden ska de va!!!:hbang:

lectris
2007-02-28, 15:30
(broccoli är den bästa källan till K-vitamin så det vore dumt att käka helt fettfritt å gå miste om det:( ).

aah, ja det kanske man borde tänka på. Jag brukar ha i ~1msk krossade linfrön i gröten också, glömde att skriva. men har funderat ett tag på att ha i nån sorts olja tillsammans med proteindrinken på kvällen. kanske man skulle börja med då ;)

tycker dock själv inte att jag äter lite, tycker nästan tvärt om *whistle* men kanske för att jag är van att sitta och luncha med bantar-tanterna på jobbet som rör om i sina naturdietdrinkar (och sen går och trycker i pengar i godisautomaten..) :hbang:

Eddie Vedder
2007-02-28, 15:47
aah, ja det kanske man borde tänka på. Jag brukar ha i ~1msk krossade linfrön i gröten också, glömde att skriva. men har funderat ett tag på att ha i nån sorts olja tillsammans med proteindrinken på kvällen. kanske man skulle börja med då ;)

tycker dock själv inte att jag äter lite, tycker nästan tvärt om *whistle* men kanske för att jag är van att sitta och luncha med bantar-tanterna på jobbet som rör om i sina naturdietdrinkar (och sen går och trycker i pengar i godisautomaten..) :hbang:

Jag skulle tippa på att du på en träningsdag har ett energibehov runt 2200-2300kcal å under en vilodag runt 1800kcal, men det är bara en grov uppskattning å alla skiljer vi oss åt beroende på fördelningen mellan fettmassa och fettfri massa, samt andra genetiska skillnader.

Så den där kosten på en träningsdag är nog lite energifattig. Att du tycker du äter mycket kan jag däremot förstå, då du är precis som jag d.v.s. att man käkar ganska stora portioner som fyller upp både magsäcken å tallriken ordentligt men ger ändå inte tillräckligt med energi. Själv kan jag somna proppmätt men vakna upp halv fyra helt utsvulten just p.g.a. att maten inte varit kaloririk nog trots att det var en bamseportion!

Jag äter sällan mellanmål som heller, utan håller mej oftast till tre måltider. Så dom blir riktigt stora, inte konstigt att mitt kaloriintag över dygnet ofta blir alldeles för lågt.:(

Men som sagt bör du tillsätta mer fett i kosten, för lite fett innebär inte bara att kosten kan bli energisnål utan det är inte bra rent hälsomässigt med för låg E% från fett. Man går miste om fettlösliga vitaminer, hormonbalansen i kroppen blir felaktig, fett behövs för uppbyggnad av cellmembran etc. LIVSVIKTIGT att få i sej tillräckligt med fett med andra ord.

lectris
2007-03-01, 08:49
Uppdatering av mitt träningsschema atm: (i runda slängar, det blir lite ändringar här och där ibland.. pallar inte förlja ett schema slaviskt till 100% dvs ibland kör jag 2-split, ibland 3-split över en vecka osv)

Måndag: kondis (löpning)
Tisdag: vila
Onsdag: boxning
Torsdag: vila
Fredag: ben + mage
Lördag: rygg + axlar + biceps
Söndag: bröst + triceps (alt långfärdsskrillor. kör då 2split ist)

Igår var det ju då boxning med lite inriktning på core. Sjukt effektivt! och fick till och med beröm i mina höga sparkar att jag var stark och hade bra explosivitet *flex* skoj skoj!

Tog rätt bra mellan skulderbladen och axlar, och det är jättebra, för det är typ där jag kan ha problem att få ordentlig kontakt när jag leker i gymmet själv.

var dock rejält trött efteråt och kunde för allt i världen inte klämma i mig nån prottedrink eller något alls över huvud taget. Magen kändes allt för upprörd :P det hade nog ändå slutat i toalettstolen känns det som. kass. *spy*

lectris
2007-03-01, 18:23
Prottechokladpankakor (4-5 st):

4 ägg
4tsk sötningsmedel
4tsk kakao

stek som vanligt, ät med bär eller keso. gött! :thumbup:

lectris
2007-03-02, 21:17
Snark, idag har jag mest jobbat, ätit och sovit. Grymt trist fredag! Men imorron är det pokekväll :D hurra!

Ska köra ben imorgon och se vad som händer. Fan jag är kass på sånthär med att hålla mitt schema.. hemskt.

Idag har jag ätit för lite. men whatchagonnado?

frukost: 1½dl havregrynsgröt, 1 banan + kanel + krossade linfrön + kaffe
mellan: 2 koppar te på jobbet.
lunch: 1 strimlad kycklingfilé med kesella, vitlök, och random kryddor. Råris + 1 avokado + paprika
mellan: 1 kopp kaffe
middag: 2dl havregrynsgröt (damnit! beroende?) 2 bananer, kanel. + 2 ägg (inte i gröten dårå men.. ;))

kass dag allt som allt *mini*

blir bättre imorgon. får man hoppas :D

Durre
2007-03-03, 18:40
Härligt jobba på, du verkar ha väldigt bra ben och på bicepscurlen verkade det vara power:hbang:

Eddie Vedder
2007-03-03, 19:35
Idag har jag ätit för lite. men whatchagonnado?

frukost: 1½dl havregrynsgröt, 1 banan + kanel + krossade linfrön + kaffe
mellan: 2 koppar te på jobbet.
lunch: 1 strimlad kycklingfilé med kesella, vitlök, och random kryddor. Råris + 1 avokado + paprika
mellan: 1 kopp kaffe
middag: 2dl havregrynsgröt (damnit! beroende?) 2 bananer, kanel. + 2 ägg (inte i gröten dårå men.. ;))


Blev kanske lite snålt med mat som du säger, bra käk iaf dock.

Btw så ere asgött med ägg i gröten, koka upp havregrynen i kastrullen å sen kläcker du i ett lr två ägg efter typ halva tiden å låter det stelna till ordentligt.Det blir en mycke matigare å "fluffigare" gröt. Kanongott faktiskt, se till att äggen är färdiga bara (d.v.s. att vitan inte e slemmig längre utan mer vit å fast) för råa ägg är verkligen inte bra att äta.

lectris
2007-03-04, 12:16
haha, det var pokerkväll igår, inte pokekväll. skulle sett rätt kul ut iofs. :D *slap*

igår körde jag ben, och jag lyckades till och med få till ett PB! *flex*

Utfall med hantlar:
2x8 6kg
1x8 7kg

Horisontal benpress:
2x8 49kg
2x8 56kg

Liggande lårcurl:
3x8 25kg
3x8 30kg

Benspark:
4x8 49kg
1x8 52kg

Yttre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
4x8 30kg
2x8 35kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
1x8 50kg
1x8 60kg
1x8 65kg
1x8 70kg (PB!)

Idag kanske det blir ett pass, men samtidigt så blev det för många glas vin igår, så bakiskroppen får nog vila till på måndag.

Idag ska jag fira min mamma som fyller år. Jag ska laga följande:

Kyckling i örtkryddad sås:

Ingredienser
4 port
4 kycklingfiléer, ca 500 g
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
smör
4 färska rödlökar
100 g färska haricots verts
2 1/2 dl Kelda örtkryddad sås
1 dl vatten
1 msk hackad färsk timjan

sounds nice? think so. *drool* Ska försöka hitta kabeln till min kamera och slänga upp en bild om det ser gott ut. :D

lectris
2007-03-04, 12:18
Btw så ere asgött med ägg i gröten

hmm, nja. låter lite väl skumt för min del alltså :P kan inte se kombinationen havregryn och ägg.. låter alldeles för geggit. *spy*

lectris
2007-03-04, 21:22
Fick iaf tag i min kamerakabel. Blev en kass bild med självutlösare, men den får duga helt enkelt. :D


36992

hjälp vad min högeraxel är större än den vänstra.. hemskt :P

lectris
2007-03-05, 12:32
Nyss tillbakakommen från lunchen. ååh så mätt jag är!! Det blev resterna från middagen igår, dvs örtkycklingsgryta. Svingott rätt ut sagt *drool* Synd att man blir mätt så fort.. och att maten tar slut. *cupid*

Alltså, igår var världens jäkla pestkväll! Middagen var jättetrevlig och så, men jag fick olyckligt erfara vad som kan hända när man försöker duscha sin katt...

Min katt Majsan är långhårig. jag menar långhårig! Jättefint och fluffigt när hon är ren, men blir katten dålig i magen så.. ja.. saker och ting tenderar att fastna, om man säger så.

I badkaret hamnar katten, jag håller i (läs: försöker hålla i) henne medan min mamma tvättar rumpan så gott det går. Katten hoppar omkring som en jäkla apa och sätter klorna i precis allt hon kan! Dessutom ger hon ifrån sig något slags monsterljud som närmast kan likna en utdöd dinosauries läte. Hon som så gulligt brukar låta "bleeuuo" (hon kan vanligtvis inte mjaua som katter gör) lät något i stil med "BAAAOOUUHÖÖÖÖ!!"

Jag har aldrig sett en sån sur katt som när vi var klara med henne. Nu sitter jag iaf här med högerarmen sönderslizad *cry*

Ikväll ska jag nog köra ett löppass. även fast jag har träningsvärk i rumpan :P måste vara från pärsen igår.. ;)

davvvan
2007-03-05, 23:38
Fick iaf tag i min kamerakabel. Blev en kass bild med självutlösare, men den får duga helt enkelt. :D


36992

hjälp vad min högeraxel är större än den vänstra.. hemskt :P


Den duger, helt klart! Bra grund bara fortsätta bygga så kommer resultaten änu mer! Axlarna kommer jämna ut sig med :)

lectris
2007-03-06, 09:36
Det blev löpning igår trots allt, dock inga höga nivåer då.. blev en halvmil, sen började jag få redigt ont i benhinnorna *grr* känns kass. måste införskaffa nya löparskor, mina har sett sina bästa dagar.. men ekonomin håller inte för några sånna lyxiga utsvävningar för tillfället!

men snart så *cupid*

idag är det vila för mig. Ska slappa ordentligt och kika på desperate housewifes :D ooh, jag längtar alltid till tisdagar! fan vad jag älskar den serien. *geek* :P

dagens mat:

Frukost: 2dl havregrynsgröt, banan, kanel, krossade linfrön + kaffe

innan lunch: frukt, cola light

lunch: tonfiskröra med pasta och tomat

innan middag: kaffe/te

middag: återstår att se. glömde ta fram kycklingfile för tining i morse, men kanske slänger in i micron. vettefasen :)

lectris
2007-03-07, 21:07
Ingen boxning idag, körde igenom ordentligt själv på gymmet ist. Lyckades knepa ihop följande:

Press bakom nacken:
1x8 15kg
1x8 17kg
1x8 18kg
2x8 20kg

Hantelcurl:
2x8 7kg
2x8 8kg

Cablecurl:
1x8 15kg
3x8 20kg

Bröstpress, maskin:
2x10 21kg
2x5 28kg

Cable crossover:
4x8 21kg

Triceps pushdown:
2x8 15kg
2x8 20kg

Triceps pushdown (i maskin)
1x8 10kg
4x8 15kg

Baksida axel (maskin) *spy* fyfaan vad jag är kass i den här övningen. känns helt sjukt jobbigt :P 21kg är verkligen max av vad jag pallar.. usch. har skitsvårt att pressa bak armarna.. *grr*
1x8 14kg
4x8 21kg

Sittande rodd:
1x8 21kg
3x8 28kg


Skulle ha kört en massa latsdrag också, men båda maskinerna var upptagna nästan hela tiden. störigt! Fick till ett rätt ok pass ändå kändes det som. Ska försöka ladda upp nån bild i matlagningsforumet också, försökte innan, men det gick inte :confused: måste ha gjort nåt fel, nåt konstigt iaf.

lectris
2007-03-08, 10:39
Wohoo, livet leker! Jag mår grymt bra just nu, och det är hur skönt som helst.

Jag har en asgod kopp kaffe framför mig med kanel och minimjölk, jag trivs hur bra som helst på jobbet, min ekonomi har fått en "liten" skjuts framåt, jag har grymt skön träningsvärk sen igår, killens jobbsituation har ordnat sig, min katt är frisk osv. :D

Sen har jag kommit till en insikt, jag älskar gröt. älskar! helt sjukt, längtar tills frukosten varje dag *cupid* då får jag äta min älskade gröt.

Fick fortfarande inte ordning på bilduppladdningen igår, men ska försöka igen ikväll.. lagade ju grymmaste kycklinggrytan igår alltså, helt underbart god.. och hur enkel som helst verkligen. behövs knappt ingen insats alls :P Så snart är det lunch, och då får jag äta resten av den! *drool*

Thom-
2007-03-08, 12:34
Fick iaf tag i min kamerakabel. Blev en kass bild med självutlösare, men den får duga helt enkelt. :D


36992

hjälp vad min högeraxel är större än den vänstra.. hemskt :P

Kan väl vara så att du har högra armen mera bakåt än den vänstra? Kan se lite olika ut när man poserar, kan bli lite skumt om man är nybörjare :)

Fortsätt köra hårt!

lectris
2007-03-08, 12:40
Kan väl vara så att du har högra armen mera bakåt än den vänstra? Kan se lite olika ut när man poserar, kan bli lite skumt om man är nybörjare :)

Fortsätt köra hårt!

aaah jo så kan det förstås också vara, har jag faktiskt inte tänkt på. Svårt att få till en bra bild om man inte har nån som pekar på vad man gör fel *whistle*

Eddie Vedder
2007-03-08, 12:42
Sen har jag kommit till en insikt, jag älskar gröt. älskar! helt sjukt, längtar tills frukosten varje dag *cupid* då får jag äta min älskade gröt.

Helt fantastiskt att höra!:thumbup:

Givetvis kul att allt annat oxå flyter på för tillfället, det är bara å köra på med andra ord. Fortsatt lycka till!:thumbup:



Btw: Hur mycke krossade linfrön brukar du ha på gröten varje dag? Inte bra med jättemycke krossade linfrön då dessa tas upp i kroppen jämfört med icke krossade. Och linfrön inehåller en viss mängd cyanid (blåsyra) alltså ett gift som förkommer i en del mat från naturen. Ingen fara med litegrann om dagen såklart men det finns t.o.m. rekommendationer från Livsmedelsverket för hur hög linfrökonsumtion man inte bör överstiga per dag.

lectris
2007-03-08, 12:51
Helt fantastiskt att höra!:thumbup:

Givetvis kul att allt annat oxå flyter på för tillfället, det är bara å köra på med andra ord. Fortsatt lycka till!:thumbup:

Btw: Hur mycke krossade linfrön brukar du ha på gröten varje dag?


Tack :D

Humma. Ja du, kanske 1 msk? nånstans däromkring, brukar mest hälla på en skvätt tills det känns bra :P (en skvätt linfrön? haha, vad kan det heta? en hög?)

Visste faktiskt inte att linfrön var dåligt i för stora mängder. Jag som har bakat bröd med mängder av linfrön i *rolleyes*

Eddie Vedder
2007-03-08, 13:09
Tack :D

Humma. Ja du, kanske 1 msk? nånstans däromkring, brukar mest hälla på en skvätt tills det känns bra :P (en skvätt linfrön? haha, vad kan det heta? en hög?)

Visste faktiskt inte att linfrön var dåligt i för stora mängder. Jag som har bakat bröd med mängder av linfrön i *rolleyes*

"Rekommendationer
Intaget av linfrö bör begränsas till den traditionella doseringen 1-2 matskedar dagligen. Detta medför inte någon förgiftningsrisk. Hela frön bör användas eftersom de ger upphov till mindre mängder cyanid än krossade. Livsmedelsverket avråder från intag av krossat eller malt linfrö som livsmedel för att tillgodose fettsyrebehov."


Kan alltså va smart att skippa dom krossade men köra vidare på vanliga.
Citatet är från:
http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=15528&epslanguage=SV

Där kan du läsa mer om vad det är som mer specifikt inte är bra med för mycke linfrön. Det är ingen lång text alls.

Pix
2007-03-08, 13:22
Hallå!!
Tack för inlägget hos moi,Roligt med "tjejjournaler" ska se till och följa dina resultat här! Kämpa på!!!

lectris
2007-03-08, 13:23
"Rekommendationer
Intaget av linfrö bör begränsas till den traditionella doseringen 1-2 matskedar dagligen. Detta medför inte någon förgiftningsrisk.

aha, såpass. Gäller att passa sig! Får kika efter hela linfrön nästa gång jag besöker affären. tack för upplysningen :D

lectris
2007-03-08, 13:25
Hallå!!
Tack för inlägget hos moi,Roligt med "tjejjournaler" ska se till och följa dina resultat här! Kämpa på!!!

Ja jag tycker också att det är kul med fler tjejer som journalar. :) Blir lättare att jämföra med tycker jag.

härligt härligt!

lectris
2007-03-10, 15:20
Sjukt störigt, grannen håller på och bygger om köket (läs: river köket) och det låter så jäkla mycket! skulle inte förvåna mig om han råkade slagborra sig ignom mitt kök och fråga efter lite socker.

flydde hur som helst till gymmet, och körde lite ben. Tack vare all frustration från slagborrandet här hemma fick jag till ett PB :D alltid något.

Utfall med hantlar:
2x8 7kg

Horisontal benpress:
2x8 47kg
2x8 54kg
1x8 61kg (PB) *flex*

Liggande lårcurl:
3x8 30kg
2x8 35kg

Benspark:
4x8 42kg
1x8 49kg

Yttre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
3x8 30kg
2x8 40kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
1x8 55kg
1x8 60kg
2x8 65kg

Cruches på balansboll:
2x10
2x8


Ikväll ska jag och killen in till stan och gå på bio och käka. Hanibal rising blir det, spännande! :naughty:

Pix
2007-03-11, 11:21
Var filmen braa?

"Horisontal benpress:
2x8 47kg
2x8 54kg
1x8 61kg (PB)"
KUL med nya rekord:)

lectris
2007-03-11, 16:21
Var filmen braa?

Jaa, den var grymt bra, och inte bara tack vare att Gaspard Ulliel var GRYMT snygg som en ung hannibal *popcorn* fem tummar upp! :thumbup:

Idag har jag och killen fått tag i en ny lägenhet! inflyttning på tisdag, skoj :D

lectris
2007-03-12, 10:26
Waay! Imorgon ska jag flytta. *cupid* En sketen liten etta, men den överaskar med ett sjukt nice kök och ett jättebadrum! Ska bli så himla nice att få något eget. (19 år - bott hemma.)

Dessutom får jag ta med mig katten :D Kunde inte bli bättre.

Det enda negativa är väl att jag kommer längre bort från gymmet. Men jag får helt enkelt ta med mig träningsoutfitten till jobbet och åka direkt till gymmet.. hur jag kommer lösa det med mat vet jag dock inte än, jag måste äta något innan jag tränar, annars blir jag helt slut efter 10 min. Sorgligt men sant :P

Ska komplettera träningen med lite mer löpning nu när våren har kommit igång på allvar, det verkar iaf finnas något lämpligt motionsspår i skogen där jag bor hädanefter, dessutom ligger det en sjö 500m från min lgh *drool* skinnydipping here i come! :naughty: ;)

Ikväll står det löpning på schemat. 5km i lugn takt siktar jag på, har fortfarande träningsvärk i skånkarna sen passet i lördags.

lectris
2007-03-13, 09:35
Åh, Jag börjar bli mer och mer tillfreds med min kondition. För inte alls länge sen avskydde jag allt vad konditionsträning hette, just för att jag knappt orkade något alls, har alltid varit mer för styrka än för kondis. Tex i gymnasiet så hade vi coopertest med jämna mellanrum, och det var det absolut värsta jag visste. Hadde sån jäkla ångest inför detdär. *screwy*

Spring så långt du kan på 12 minuter, 1200m var minimum tror jag. ha! jag kunde inte ens springa i 12 minuter :P Dock kom jag över 1200m iaf, alltid något.

Nu har det förbättras iaf, kan springa konstant i 30-40 min utan att mina benhinnor börjar skrika okontrollerat. och på 12 minuter avverkar jag runt 2-2,5km :D alltid något!

Igår blev det 5km löpning, inte utan att jag blev lite lätt illamående efteråt.. rätt kass, men så är det. Bara att fortsätta pressa och vänta på resultaten.

Ikväll ska jag flytta!! :hbang: Längtar så mycket att jag håller på och spricka. :Virro

metrulls
2007-03-13, 12:00
Ser bra ut :)

Hade önskat att min tjej också hade varit lika ambitiös på gymmet som du verkar vara

Pix
2007-03-13, 12:00
Skööönt och flytta hemifrån!!!

Pix
2007-03-13, 12:01
Ser bra ut :)

Hade önskat att min tjej också hade varit lika ambitiös på gymmet som du verkar vara

Peppa henne lite så kanske?
Men visst Lectris verkar vara en toppentjej!!:thumbup:

lectris
2007-03-13, 12:30
Ser bra ut :)

Hade önskat att min tjej också hade varit lika ambitiös på gymmet som du verkar vara

ohh tack. you'd made my day *cupid*

well det är bara att uppmuntra och påpeka vilka framsteg hon gör, även om dom är små. När man själv håller på kan det vara grymt svårt att ens själv märka om det går framåt (been there..)

lectris
2007-03-13, 12:32
Skööönt och flytta hemifrån!!!

Alltså, du anar inte! Har planerat min framtida eventuella flytt sedan jag tog studenten förra året *whistle* och nu är det äntligen dags :D

metrulls
2007-03-13, 16:15
Peppa henne lite så kanske?
Men visst Lectris verkar vara en toppentjej!!:thumbup:


Försöker :)

lectris
2007-03-14, 08:43
Ny är jag nyflyttad! Sjukt roligt, men rätt skumt också.. hade major problems med att sova inatt, dels för att jag har svårt att sova ordentligt på nya ställen, och dels för att jag och killen numera sover i en loftsäng 1m från taket! Man får akta sig för att vända sig för mycket i sängen, om man inte vill riskera att ramla ner på golvet och bryta nacken ;)

Det blir dock ingen träning idag. Kass! men vi måste storhandla mat och tvättmedel och diskborstar och allt vad det är.. dessutom måste vi ha handdukar, för några sånna har vi inte med oss.. *screwy*

funderar starkt på att laga quiche ikväll *drool* Måste ha nåt kött i eftersom vi båda är köttomaner. Funtar på att bryna kyckling, och sen gegga ihop kycklingen med lots of grönsaker, kesella och keso. no? yes?

lectris
2007-03-16, 09:44
Nu har jag haft ett träningsuppehåll på 3 dagar pga min flytt och diverse prylar som har varit tvungna att få prio ett på min to do-list. Men ikväll ska jag träna, hurra! :D

Har en annan grej som potentiellt kommer sätta lite käppar i hjulen för mig (och som håller på och göra mig GALEN!!), är att mitt exem har klättrat spikrakt upp på mängdskalan. Jag har haft lindrig exem i större delen av mitt liv, men nu har det alltså blommat ut som jag vet inte vad. *mini* helt sjukt irriterande. Värst är det på vintern, då kan jag få hela ryggen full.. och inte kan man klia där heller. (jag försöker låta bli att klia, men det går bara inte..)

För några år sedan fick jag ett stressrelaterat virus i kroppen som orsakade stora blomkålsliknande bölder över hela benen. alltså jag skojar inte, det såg seriöst ut som någon avancerad form av cancer under huden, jätteläskigt. Jag var skitskraj för var det var förnåt och gick till skolsköterskan (då gick jag i högstadiet) och hon sa ungefär:

"OH MY GOD WTF??!!!"
"Jag har aldrig sett något liknande!! du måste till en hudläkare NUUU!!"

och jag satt där liksom

"..hjälp?.. *gulp*"

Sen fick jag medicin och allt blev bra, men sedan dess har jag alltid haft mer exem än innan. Jag måste helt enkelt till min hudläkare i nästa vecka, för detta är ju helt crazy, jag håller på och krypa ur skinnet, så mycket kliar det. och inte nog med det! jag kan knappt ha långärmat, för då ligger tyget och skaver mot mitt exem och då kliar det ännu mer, så folk stirrar på mig som om jag har lepra eller något *cry* (ok lite i överkant men you get the point..)


optimistisk idag, jajjemen!

lectris
2007-03-17, 12:49
Gårdagens pass:

Press bakom nacken:
1x12 13kg
1x8 15kg
3x8 17kg

Hantelcurl:
4x8 7kg

Bröstpress, maskin:
4x8 21kg
1x8 28kg

Triceps pushdown:
4x8 20kg
1x8 20kg

Sittande rodd:
1x8 28kg
4x8 35kg (PB)

Latsdrag (smalt grepp)
3x8 28kg
3x8 35kg

Latsdrag (brett grepp)
2x8 21kg
3x8 28kg

Low back extensions:
1x12 56kg
2x8 63kg
2x8 70kg


Kändes helt ok, grym träningsvärk i bröstmusklerna och i ryggen idag :D nice, nice.

lectris
2007-03-18, 17:14
Dagens träning bestod av en halvmil löpning. Tog det lungt, blev 5km på ~35 min. helt ok :]

Imorgon blir det ett benpass, och ska försöka mig på knäböj ordentligt. Jag har testat tekniken i tidigare benpass utan betydande vikter, men jag har sjukt svårt att gå ner på huk ordentligt djupt.. sjukt mycket lättare om man står på tå *whistle* vad beror detta på? tappar lätt balansen också känns det som. kom med tips till en knäböjsneewbie tack!

Fattar seriöst inte att helgen går så jäkla fort.. blir nästan ledsen. jobb igen imorgon, vilket jag inte alls är sugen på. hemskt *grr* Men lön på fredag iaf, hurra! :D

Jag längtar sjukt mycket till arvikafestivalen. 1 april blir det ett bandsläpp per dag, nästan som julkalendern ^^

Ska du till arvika i sommar? let me know :]

Obnoxious
2007-03-18, 20:36
Eftersom du tog en titt i min journal får jag lov o göra detsamma tycker jag!
Du verkar träna på bra, härligt! Alltid kul med tjejer som gillar att träna som så många andra har sagt redan. Ska hålla ett öga på dig o se till att du inte latar dig allt för mycket ;)

Och vadå arvikafestivalen, de är URF som gäller!!!

btw, texten i din signatur rockar! :D

lectris
2007-03-18, 20:50
Eftersom du tog en titt i min journal får jag lov o göra detsamma tycker jag!
Du verkar träna på bra, härligt! Alltid kul med tjejer som gillar att träna som så många andra har sagt redan. Ska hålla ett öga på dig o se till att du inte latar dig allt för mycket

Och vadå arvikafestivalen, de är URF som gäller!!!

btw, texten i din signatur rockar!

Eftersom du tog en titt i min journal får jag lov o göra detsamma tycker jag!
Du verkar träna på bra, härligt! Alltid kul med tjejer som gillar att träna som så många andra har sagt redan. Ska hålla ett öga på dig o se till att du inte latar dig allt för mycket ;)

Och vadå arvikafestivalen, de är URF som gäller!!!

btw, texten i din signatur rockar! :D

jaa håll ett öga på mig! *cupid* det behöver jag. ibland känns det bättre att slappa i soffan, och då behöver jag en spark i asset :]

Jaja, urf hit och urf dit. Saken är att det inte riktigt spelas min typ av musik på uppsala reggae.. men visst, skulle kunna tänka mig att dra dit och bara hänga på campingen. :thumbup:

och ja jag vet, den rockar ;) tjuvlyssnat.se is the shit!

lectris
2007-03-18, 20:54
Edit: vet inte varför jag lyckades få me två quotes :P hann inte edita för mitt internet lägger av när den har lust med idag.. buhu.

lectris
2007-03-19, 10:48
Måndag förmiddag. Härligaste stunden på veckan! *whistle*

Humöret är på topp även fast det är måndag alltså :D känns riktigt bra. Sitter på jobbet och försöker planera min semester i sommar utan så stora framsteg..

Känner mig pigg i kroppen (och i huvudet) samtidigt för en gångs skull, nice! Helgen har typ helt och hållet gått i det slappa tecknet.. haha, jag och sambon gick fan och la oss innan 22 på kvällen i lördags :P lite kass, men liksom.. ja vad ska man göra när ögonlocken väger 7 ton var. :]

haha, och en annan grej som jag ska tipsa om som är sjukt gott men alkoholhaltigt och tyvärr inte nyttigt någonstans: baileysglass!
Jag satte i en baileysflaska i frysen på fredagskvällen men glömde bort den, och upptäckte inte förän lördag kväll när det var dags att laga mat. Baileysen hade frysit!! var ju tvungen att smaka :P och det var precis som gräddglass som smakade baileys + sprit. faktiskt grymt gott om man är into baileys över huvud taget liksom.. värt att testa om man vill byta ut godispåsen eller ölen någon fredagskväll. :thumbup:


Ikväll är det benpass som gäller. Rapportering kommer väl senare :]

lectris
2007-03-19, 20:26
Sjukt mycket folk på på gymmet idag.. det var "medlemskväll". jag föredrar när det är mindre folk så man slipper trängas, men iom medlemskvällen fick man gratis frukt och proteindrink :thumbup: gratis är gött!

Fick iaf ihop följande:

Utfall med hantlar:
2x8 7kg
1x8 8kg

Horisontal benpress:
1x12 33kg uppvärmning
1x8 47kg
2x8 54kg
2x10 61kg

Sittande lårcurl:
2x8 28kg
3x8 35kg

Benspark:
4x8 42kg
1x8 49kg

Yttre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
2x8 30kg
2x8 45kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
1x8 50kg
2x8 60kg
2x8 70kg

Cruches på balansboll:
2x10
2x8
2x8

Fick träna ensam idag också, killen var en klant och råkade bryta av sin bilnyckel i låset på bilen, så halva nyckeln satt kvar. och vi har ingen reservnyckel! great! ;) (kanske är ett tecken på att man börjar bli stark, haha. isf är det ju alltid något. :])

lectris
2007-03-21, 09:17
Igår var det megastressigt efter jobbet, men var rätt kul ändå (åtminstonne såhär i efterhand.. ;)

17:30 kommer hem, gosar lite med katten. 18:30 lagar mat, ugnsbakad kyckling med skinka. gott! 19:30 sticker iväg hem till morsan och slänger in tvätt i tvättmaskinen (vi har inte riktigt kommit underfunn med tvättstugan i vårt nya hem.. dessutom var alla tider upptagna) 19:55 Åker hem till farsan och lånar hans trimmer, klipper min sambo. 20:20 Åker hem till morsan igen, kollar på "vi äter oss till döds" och fnissar åt alla knäppgökar som går på vad som helst som lovar viktminskning. (sen såg vi såklart obligatoriska desperate housewifes) 22:00: Packar ihop allt (trodde vi) och sticker hem, hänger upp all tvätt och ska sen gå och sova. Jag skulle bara plocka ur min väska... som är kvar hos morsan. Vi rejsar från sollentuna till täby på 8 minuter, slänger in väskan i bilen och rejsar tillbaka. 23:00 äntligen sovdags!

man kan bli ihjälstressad av mindre :P

Anyway, idag blir förhoppningsvis en lungnare dag. Ska bara hem och trycka i mig och killen nå käk, och sen står det boxning på schemat!! hurra :D ska bli grymt kul.

Dagens käk:

Frukost: 2dl havregrynsgröt, ½dl russin, 1 banan, lots of kanel, minimjölk, kaffe.
MM: 1 banan, 1 clementin
Lunch: Asgod kyckling/baconsallad de har här på resturangen vid jobbet. + den självklara rhoad islandsåsen.. *drool*
MM: 1 clementin, 1 plommon
Middag: Nån typ av köttgryta i believe..
(Träning)
Efter träning: prottedrink

Rapport om boxningen kommer ikväll. (dags att jobba lite nu kanske.. *whistle* ) :D

lectris
2007-03-22, 11:46
Det blev faktiskt himla stessigt igår också, och vi hann faktiskt inte till boxningen *grr* sjukt trist. Fick köra mitt egna race.. och även fast det var en jäkla massa folk som trängdes och knuffades på gymmet igår så gick det ju helt ok ändå. Dock ingen träningsvärk än... men det kommer *flex*

Press bakom nacken:
1x8 14kg
1x8 16kg
3x8 17kg

Hantelcurl:
3x8 7kg

Bröstpress, maskin:
5x8 21kg

Triceps pushdown:
1x8 15kg
4x8 20kg

Triceps pushdown (i maskin)
1x8 10kg
4x8 15kg

Sittande rodd:
1x8 28kg
3x8 35kg

Smalt latsdrag:
3x8 28kg

Brett latsdrag:
3x8 28kg

Low back extensions:
1x8 56kg
1x8 63kg
2x8 70kg

Kändes helt ok. Ryggen blir ganska mörbultad efter extensionsen :D thats the way i like it :thumbup:

lectris
2007-03-25, 09:37
Igår fick jag köra ensam igen. Trist, men whtchagonnado. Skulle egentligen köra ben igår, men idag ska jag ut i löparspåret och då vill jag inte ha träningsvärk, så det blev rygg + axlar + biceps igår. nice! :D

Stående drag, baksida axel, cable:
2x8 5kg
2x6 10kg hemskt vad tung denna övningen är :em:

Hantelcurl:
3x10 8kg

Koncentrationscurl:
1x8 7kg
2x6 7kg
2x6 8kg

Stångcurl: (rejält slut i biceps nu, fick kämpa med sista seten *rolleyes* )
1x10 10kg
2x8 10kg

Hyperextensions:
1x10
3x10 +15kg
1x10 +20kg

Smalt latsdrag:
3x8 28kg

Brett latsdrag:
3x8 28kg

Sittande rodd:
2x12 28kg
2x6 35kg

lectris
2007-03-25, 12:19
Nu är jag nyss tillbakakommen från en löprunda i ett av de (många verkar det som) motionsspår i sollentuna. Jag var ute i runt en timme och försökte lista ut vart alla vägar leder nånstanns, det vill jag gärna ha koll på när jag ger mig ut :P Hittade elljusspåret efter ett par km iaf. Stort + för terrängen! galet kuperat, och den sista 50m's backen upp från spåret till våran lägenhet går det nästan vertikalt :D dessutom en massa rötter (är mer en stig än ett spår här) som man får hoppa över och kämpa sig uppför. Mjölksyran är ett faktum när man är hemma :P

skönt :thumbup: siktar på minst 2 rundor i veckan. Ska nog bara köra styrka på gymmet hädanefter och ta konditionen utomhus. Orka springa på ett löpband när man kan springa i solen :D

Så nu ser mitt träningsschema ut som följande:

(skriver inte veckodagarna, i like my träningschema flexibelt)

Dag 1: ben
Dag 2: vila
Dag 3: boxning alt. biceps+rygg+axlar
Dag 4: löpning
Dag 5: vila
Dag 6: bröst+mage+triceps
Dag 7: löpning

Nu ska vi städa! :D älskar den närmsta timmen efter ett löppass. endorfinerna flödar *cupid*

lectris
2007-03-26, 20:19
Typisk jäkla måndag idag alltså. Jobbet var helt ok, inget speciellt liksom. När jag slutat åkte jag direkt till gymmet, och precis när jag kommit in i omklädningsrummet ringer matte "alltså du kommer inte tro mig, bilen har kokat över. Jag står i en vägtunnel och motorn kokar." "eeh ok, då tar jag bussen hem då så ses vi sen" allright. Kör mitt pass och åker hem, no problem. Väl hemma sätter jag igång med matlagningen, men kommer inte mer än halvvägs innan proppen går! Vårat kök är inte byggt för sånna kulinariska utsvävningar som jag gör när jag lagar mat *whistle* Vi sprang ner till affären på hörnet lite snabbt och inhandlade ett gäng nya proppar. Kommer hem, byter, fortsätter laga mat. proppen går igen. byter. den går. byter igen, den går igen! va i helvete liksom!? *screwy* Kopplar iaf ur ett gäng lampor i köket, byter igen, använder bara 2 plattor på spisen, och jag klarade mig utan fler proppbyten...

Har börjat köra med lägre vikter/fler reps/färre set nu, ska köra med det en månad eller så, och sen köra tungt med färre set igen.

Utfall med hantlar:
2x20 4kg

Horisontal benpress:
4x20 42kg
1x20 51kg

Liggande lårcurl:
4x20 20kg
2x20 20kg

Benspark:
3x20 21kg
2x20 17kg

Yttre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
4x20 20kg
2x20 25kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
1x20 30kg
4x20 40kg

Nu ska jag bara dricka min cola light och sura i soffan resten av kvällen :furious:

LadyInsane
2007-03-26, 21:30
Jag längtar sjukt mycket till arvikafestivalen. 1 april blir det ett bandsläpp per dag, nästan som julkalendern ^^

Ska du till arvika i sommar? let me know :]

Jag har råkat hamna där två år i rad. Och jag som inte ens tycker om musiken....:Virro Men men, det ligger verkligen förbannat bra i tiden, samt är billig som satan i jämförelse med alla andra festivaler. Vem vet, kanske man åker i år igen..

Första gången man kommer in på din journal. Ser bra ut. Vi är lika gamla (high-five eller något):D. Har själv precis börjat styrketräna och tycker verkligen att det är kul.:)

lectris
2007-03-27, 08:40
Jag har råkat hamna där två år i rad. Och jag som inte ens tycker om musiken....:Virro Men men, det ligger verkligen förbannat bra i tiden, samt är billig som satan i jämförelse med alla andra festivaler. Vem vet, kanske man åker i år igen..

Första gången man kommer in på din journal. Ser bra ut. Vi är lika gamla (high-five eller något):D. Har själv precis börjat styrketräna och tycker verkligen att det är kul.:)

Åh, klart du måste åka i år! :D In Flames kommer ju, om du tycker om Arch Enemy menar jag.. är väl lite likt iaf? :P

Var du där i somras? Jag älskade the Knife *cupid*

lectris
2007-03-27, 08:58
Jag blir tvungen att skippa träningen imorgon. Varför?

För att jag ska bli kändis! eller inte.. titta på några kanske. För jag och Matte ska nämligen på galapremiären av Mr Beans Holiday (fancy smancy) imorgon! ;) Äta gratissnittar, dricka gratischampagne.. titta på Mr Bean mitt i natten.. trängas i obekväma skor och obekväm klänning.. kan det bli bättre? *popcorn*

Det får helt enkelt bli gymmet på torsdag och löpning på fredag. som sagt, flexibilitet is the shit! :D

LadyInsane
2007-03-27, 19:14
Åh, klart du måste åka i år! :D In Flames kommer ju, om du tycker om Arch Enemy menar jag.. är väl lite likt iaf? :P

Var du där i somras? Jag älskade the Knife *cupid*

Nja.. inte riktigt samma sak. Arch Enemy är otroliga i jämförelse, och dessutom tillhör de olika metal-genres..:D

Yes jag var där! Det var trevligt, bra väder som satan! The Knife såg jag inte tyvärr, men jag tycker att det var mysigt att vara där. Det är satans underhållande att se alla synthare försöka knäcka varandra om vem som har extremast hår och kläder..:D

Edit: Galapremiär låter kul. Själv kommer jag jobba kväll, är minst sagt avundsjuk..!

Obnoxious
2007-03-27, 22:59
Har glömt o kika in här på några dagar måste jag erkänna, men du verkar ju träna på bra utan att bli sparkad i arsle utav mig så :D bara att fortsätta i samma takt!

ang urf så äre klart du inte ska dit om du inte gillar musiken. Men jag som gillar den, är sååååååååååå jävla taggad och blir galen varje gång jag kommer på att den inte går av stapeln förens om typ 5 månader *gah!*

lectris
2007-03-28, 08:34
Det är satans underhållande att se alla synthare försöka knäcka varandra om vem som har extremast hår och kläder.. :D

.. :em: *whistle*

Äh vadå :P det är roligt!

lectris
2007-03-28, 08:37
Har glömt o kika in här på några dagar måste jag erkänna, men du verkar ju träna på bra utan att bli sparkad i arsle utav mig så :D bara att fortsätta i samma takt!

ang urf så äre klart du inte ska dit om du inte gillar musiken. Men jag som gillar den, är sååååååååååå jävla taggad och blir galen varje gång jag kommer på att den inte går av stapeln förens om typ 5 månader *gah!*

Äsch, det går ju lätt att åka på festival utan att se ett enda band. bara glida omkring och kramas på alla goa människor :P Dumt att det kostar några kronor dock.. eller vad går urf på? arvika har ju fördelen att det är rellativt billigt, 6-900 spänn beroende på när man köper den. Ändå lyckas de boka stora band, nice! :]

Men jo, det är lång tid kvar innan festivalsäsongen sparkar igång på allvar.. sjukt trist. fan jag började liksom planera nästa års festival när den förra precis var över :D

lectris
2007-03-28, 08:53
Det har visat sig att det varken blir träning eller galapremiär för min del ikväll, för jag har blivit akut förkyld. *cry* Det började lite smått igår med lite snuva och täppt näsa, men nu inatt alltså, geez!! sov typ 2h totalt, hade sån fruktansvärd huvudvärk, så det fanns inte en chans att jag kunde somna ordentligt. Huvudvärken verkade liksom sitta i skelettet, i överkäken och verkligen strålade ner i nacken.. är det så det känns att ha migrän kanske?

Inte nog med det så hade vi inga värktabletter hemma, men som tur var nässpray :bow: Det absolut värsta jag vet är att vara täppt i näsan och tvingas andas genom munnen. jag hatar det!

Ska nog vila ganska ordentligt innan jag sätter igång och tränar igen, kanske att jag sticker till gymmet med matte på lördag, och eventuellt kanske till och med en promenad på fredag? men onsdag och torsdag är ordinerade vilodagar.

Kunde inte vara hemma heller, har verkligen inte råd med sjukdagar.. så jag sitter och försöker härda ut på jobbet.. :(

snörvel.

Obnoxious
2007-03-29, 14:30
Äsch, det går ju lätt att åka på festival utan att se ett enda band. bara glida omkring och kramas på alla goa människor :P Dumt att det kostar några kronor dock.. eller vad går urf på? arvika har ju fördelen att det är rellativt billigt, 6-900 spänn beroende på när man köper den. Ändå lyckas de boka stora band, nice! :]

Men jo, det är lång tid kvar innan festivalsäsongen sparkar igång på allvar.. sjukt trist. fan jag började liksom planera nästa års festival när den förra precis var över :D

Urf kostar inte så mycket heller, tycker jag. Jag köpte de första biljetterna och de gick på 600 spänn för en 3dagars. Sen kostar campingen 100-150 spänn för 4 dagar beroende på om man förbokar eller inte. Speciellt campingen är ju skitbillig. Biljetterna har dom höjt en hundring eller två nu har jag för mig, efter de första artistläppet.

Synd på förkylningen, krya på dig! ;)

lectris
2007-03-29, 18:43
Urf kostar inte så mycket heller, tycker jag. Jag köpte de första biljetterna och de gick på 600 spänn för en 3dagars. Sen kostar campingen 100-150 spänn för 4 dagar beroende på om man förbokar eller inte. Speciellt campingen är ju skitbillig. Biljetterna har dom höjt en hundring eller två nu har jag för mig, efter de första artistläppet.

Synd på förkylningen, krya på dig! ;)

trams! camping ingår i biljettpriset till arvika :D

lectris
2007-03-31, 15:09
Kände mig tillräckligt pigg idag för att köra ett pass på gymmet. Sen gick jag i mataffären och snubblade på sockerfria mentos *cupid* det blev dagens mellanmål :D

Fortsätter köra högrep/låga vikter.

Press bakom nacken:
2x20 10kg
1x18 9kg

Press bakom nacken i smith:
2x18 10kg

Hantelcurl:
2x20 5kg

Stångcurl:
2x18 8kg

Bröstpress, maskin:
2x20 14kg
2x12 14kg

Triceps pushdown:
2x20 10kg
1x20 10kg

Baksida axel (maskin)
1x20 14kg
3x20 12kg

Sittande rodd:
3x20 21kg

Hyperextensions:
2x20
1x20 + 10kg


Bra pass! Man tror inte att det ska ta så pass bra när man är van vid tyngre vikter, men högrep är fanemej jobbigt. *spy*

lectris
2007-03-31, 18:29
Idag gick jag och sambon ner till sjön här bredvid och satte oss på en klippa precis vid vattnet och grillade! :D Rostbiff, varsin majskolv, persiljesmör och bröd. helt sagolikt gott verkligen!!

Dessutom kom ett gäng änder och skulle ha bröd (som de fick) och de kom typ 1 meter från oss. sketasöta.

37719
Engångsgrill is the shit :D (notera sambons fina hand)

37721

37722

37720
Jättemysigt verkligen. Kändes grymt att kunna sitta utomhus och äta i mars måste jag säga.. blir garanterat fler kvällar vid sjön. :thumbup:

37718
kunde inte låta bli att fota anden också.. so cute. :]

Nu väl hemma ska vi slappa gärnet, kolla på film och ta ett glas vin. Gött! *cupid*

lectris
2007-04-01, 10:55
Även fast jag fortfarande är ganska hostig/snuvig så kunde jag inte vänta längre med att ge mig ut i motionsspåret idag. Helt sjukt fint väder! Blev runt 5km idag gissar jag, var ute i 45 min, och tog det jättelungt med tanke på halsen. Blev ändå rejält slut faktiskt.. men känns ändå skönt att ha kommit ut lite :D

Nu ska jag nog hoppa in i duschen, sen ska vi städa här hemma, och sen kanske man lägger sig i solen och försöker få lite färg på sin lakansvita kropp *rolleyes* ;)

lectris
2007-04-02, 19:57
Ben!

Utfall i smith:
3x16 10kg
1x20 15kg
Argh! SÅ mycket jobbigare i smith än med hantlar tycker jag. kändes nice :D

Horisontal benpress:
3x20 42 kg
1x20 49 kg

Lårcurl:
3x20 21kg
2x16 21kg

Benspark:
3x20 21kg
1x20 28kg

Yttre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
3x20 25 kg
1x8 20 kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
3x20 40kg

Crunches på balansboll:
5x20

Obnoxious
2007-04-03, 20:19
Ben och mage på måndagr is the shit, eller? ;)
du verkar köra på bra, fortsätt så!

lectris
2007-04-07, 11:14
Ben och mage på måndagr is the shit, eller? ;)
du verkar köra på bra, fortsätt så!

som fan :P

Igår körde jag rygg + bröst + triceps. Sjuk träningsvärk idag, det är skönt. Dock är jag för trött och för bakis just nu för att skriva övningar osv..

lite väl mycket party igår alltså, men vafan. jag partar så sällan så då kan man likagärna dra till ordentligt. ;)

*intala sig* :D

lectris
2007-04-10, 13:48
Nu var det ett par dagar sedan jag skrev, har inte blivit så mycket dator nu med påsken och allt som hör därtill (inte för att jag firar påsk så speciellt, men fan vilket flängande det har blivit! :Virro)

aaanyways. Tränade ben igår, gick helt ok! Överbelamrat med folk dock, alla människor med för-mycket-påskgodis-ångest rör på fläsket. :D Förutom jag då, jag slängde faktiskt mitt påskägg innan jag hunnit stoppa mig det :P för tro mig, det hade jag om det bara hade legat framme.


ehrm, och idag är jag mindre bakis, så jag skriver övningar osv. *whistle* Kör låga vikter/högrep veckan ut, sen börjar en tung period igen!


Utfall i smith:
2x12 10kg
1x10 10kg
(pain in the ASS! bokstavligt talat :cryout:)

Horisontal benpress:
3x20 42 kg
1x20 49 kg

Lårcurl:
3x20 21kg
2x16 29kg

Benspark:
3x20 21kg
1x20 28kg

Yttre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
3x20 25 kg
1x8 20 kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
3x20 40kg

Crunches på balansboll:
5x20

lectris
2007-04-12, 08:07
Igår blev det triceps+bröst+rygg. Jag längtar tills jag får slänga på lite tyngre vikter, högrep är fanemej slitsamt. och längre tid tar det! :P

Haha, och gymmet hade fått nån super-mega-bautahightech konditionsmaskin som såg ut som en blandning mellan crosstrainer och trappmaskin. skitskum! Såg ut att vara effektivt för rumpträning :D måste provas!

Press bakom nacken:
2x20 10kg
1x22 9kg (mjölksyra!)

Bröstpress, maskin:
2x15 21kg
2x22 14kg (*spy* )

Bänkpressmaskin(eller vad den nu heter):
2x20 21kg
1x15 28kg

Triceps pushdown:
2x20 15kg
1x15 15kg

Baksida axel (maskin)
1x15 14kg
1x12 14kg
1x9 21kg

Sittande rodd:
3x20 21kg

Brett latsdrag:
2x20 21kg
2x10 28kg

Hyperextensions:
2x20
1x20 + 15kg (JOBBIGT! extensions är killer övning för ryggen. alltid konstant träningsvärk efter den övningen. *kissass* )

lectris
2007-04-15, 12:48
Ok, jag glömde lägga in gårdagens benpass. Tur att man har bra minne (*whistle* ) och kan lägga upp det dagen efter ist... Igår var det sista passet med högrep/lågvikt. På måndag är det dags att köra tungt igen! :hbang:


Stepup i smith: (50cm bänk att gå upp på, blir ungefär som utfall.. fast mer koncentrerat till ett ben i taget)
1x10 10kg
2x15 20kg
1x8 20kg

Knäböj i smith:
1x15 20kg
2x20 30kg (aargh!! mjölksyra!)
1x10 20kg

Liggande lårcurl:
2x20 25kg
1x22 30kg
1x20 30kg

Benspark:
2x20 21kg
1x20 28kg

Intre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
3x20 40kg
1x10 35kg


Grym träningsvärk idag. Skulle ut och springa i morse, men benen är helt trasiga.. får bli en prommis ikväll. :D

lectris
2007-04-15, 15:16
Precis hemkommen från en 1½h promenad i solskenet. Skönt som fasen ute! :D Känns nästan som om det är sommar på riktigt.

Here i am posing away i killens kepa. :P

38111

(jag har egentligen inte kort hår som det ser ut som.. :]

lectris
2007-04-19, 09:32
Allright, jag skrev inte in måndagspasset bröst+rygg. Nog att man kan skriva in dagen efter, men nu är det torsdag och bäst-före-datumet är sedan länge passerat.

Igår var det en hektisk dag, full fart på jobbet sedan hem och slänga i sig lite käk, sen hoppade vi in i bilen och for hem till morsan och hämtade min avi så att jag kunde plocka ut mitt paket från guldfisken! en massa akvariepryttlar mao. (ja jag är en akvarietönt.. :em: ) In på gymmet gick vi sen och körde gärnet. Efter passet luftade vi bilen lite till medan vi styrde kosan till coop forum (tack för att ni har öppet till 22, annars skulle jag inte överleva :P).

Vid grönsakshyllan stod en massa pallar med något som såg ut som gröna apelsiner. "vafasen är det här?" sa jag. "haha!! det är nog bautaavokados.. NOT! *ironin flödar*" då sa matte "eeh det ÄR avokados *peka på skylt*" "OH MY GOD! fan va coola!"

så vi köpte ett gäng megaavokados som är minst 2x sizen på your regular avokado liksom. nice! :D

Fullpackade med superavokados, kattsand, 10kg grönsaker, kyckling och kattmat begav vi oss på resan hemmåt.

Väl hemma pysslade jag med mitt akvarie, sen kom vi i säng runt 23-00. sen upp 05.45 igen, yay!! :P

Detta lyckades jag iaf med på gymmet:

Stepup i smith: (50cm bänk att gå upp på, blir ungefär som utfall.. fast mer koncentrerat till ett ben i taget)
1x10 20kg
2x8 30kg

Benpress i maskin:
1x10 34kg
1x8 43kg
2x8 52kg
1x8 61kg

Liggande lårcurl:
1x10 30kg
1x10 30kg
2x8 40kg

Benspark:
1x10 28kg
2x8 35kg
1x8 42kg

Inre lårpress (eller vad det egentligen heter?)
1x10 55kg
2x8 60kg
1x8 70kg

Crunches på balansboll:
3x8
2x12 +10kg


:thumbup:

lectris
2007-04-22, 19:24
Förstår inte att helgen går så jäkla fort. Igår var jag och matte på konfirmationsfirande, och då slank det ner en hel del skit :( :em: hemskt. anyway så är jag glad ändå, för om en vecka har hockeyvm börjat!!! :D :D jag älskar hockeyvm.

och på fredag ska jag till farbror doktor. inte lika kul :( men då slipper jag jobbet i två timmar. alltid något! :P

Idag var det axlar/rygg/triceps & bröst som gällde.

Press bakom nacken i maskin:
2x8 20kg
2x8 21kg

Press bakom nacken i smith:
1x10 5kg
2x8 10kg

Bröstpress, maskin:
1x8 21kg
3x10 26kg

Triceps pushdown:
2x8 15kg
2x8 20kg

Sittande rodd:
1x10 21kg
1x8 28kg
2x8 35kg

Brett latsdrag:
2x8 30kg
1x8 35kg

Hyperextensions:
1x12
1x8 + 5kg
2x8 + 10kg

lectris
2007-04-23, 20:28
Idag körde jag ben+mage, och fyfaasen vilket jäkla pass!! Körde verkligen helt slut på benen. Men det kändes skönt ändå, hade en himla energi idag, så jag fick några PBn! :D :hbang: inte direkt stora vikter men alltid framsteg... :em:

Horisontal benpress (i väntan på att smithen ska bli ledig...)
1x10 43kg
1x8 52kg
2x12 61kg
1x8 70kg (PB!)

Stepup i smith (set per ben):
1x10 30kg
3x8 40kg (PB!)

Nu var jag helt sjukt slut i benen, men körde ändå lite knäböj för att pressa lite extra:

Knäböj i smith:
1x8 20kg
2x8 10kg

Liggande lårcurl:
1x8 30kg
3x8 35kg

Benspark:
1x8 35kg
2x8 42kg
1x8 49kg

Crunches på balansboll:
2x10
2x10 +10kg

Bra pass! Kändes sjukt bra att ha sån grym energi genom hela passet, speciellt eftersom jag legat på energiunderskott ett tag. nice!!

Nu har jag precis pressat i mig en prottedrink och en kalkonsmörgås. Urk *spy* jag och mat efter träning passar inte ihop...

GymTT
2007-04-24, 18:51
Kul med en till sollentunabo! vart tränar du??

lectris
2007-04-24, 19:10
Kul med en till sollentunabo! vart tränar du??

Pendlar till täby och feelgood. Nyinflyttad i Sollentuna så har inte direkt bra koll på gymmen häromkring. :D *rolleyes*

GymTT
2007-04-24, 19:33
Pendlar till täby och feelgood. Nyinflyttad i Sollentuna så har inte direkt bra koll på gymmen häromkring. :D *rolleyes*

hehe ok!
kul iaf!

lectris
2007-04-26, 13:38
Igår stod det bröst+triceps samt en löprunda på schemat. Pallar dock inte skriva alla övningar, är så grymt trött idag så jag tror jag kommer att somna på jobbet snart. :thumbup: :P

På lördag börjar hockey-vm!!! ska bli så jäkla kul så jag kan knappt bärga mig :D på söndag är det grillning hemma hos farsan, då blir det nog oxfilé med sötpotatis och tsatziki eller liknande (sounds good, huh?) dessutom skulle jag göra en rabarberpaj till honom av hans egna rabarber som växer på landet, men de har tydligen inte kommit upp tillräckligt än... *grr* synd, because i just looove rabarberpaj!

Nåja. får hitta på något annat. :D

lectris
2007-04-27, 10:43
Nu har jag precis kommit tillbaka till jobbet från mitt jätteroliga läkarbesök med vidgade pupiller och nedsatt syn :P Är lite smått vimmelkantig, så det blir ingen träning idag.

Igår däremot körde jag intervaller i skogen, riktigt skönt faktiskt. Tog inte ut mig fullt ut dock eftersom jag fortfarande hade träningsvärk i benen sen i måndags... :em:

Imorrn är det HOCKEYVM.

lectris
2007-04-30, 08:06
Nu har jag inte skrivit sen i fredags, det har varit rätt mycket flängande i helgen. I lördags så körde jag biceps/axlar/rygg:

Press bakom nacken i maskin:
3x8 20kg
1x8 22kg

Baksida axel maskin:
2x8 21kg
2x8 26kg
(fan jag suger verkligen i den här övningen, känns som att armarna ska gå av på mig när jag kör den :P *cry* )

Cablecurl:
1x8 20kg
3x8 25kg

Sittande rodd:
1x8 28kg
3x8 35kg

Roddmaskin:
1x8 21kg
2x8 28kg
(känns av nån anledning sjukt tyngre än cabelverisionen.. maskinen som väger lite kanske?)

Brett latsdrag:
2x8 30kg
2x8 35kg

Hyperextensions:
2x10
2x8 + 5kg
1x8 + 10kg
(*cupid* )


I lördags var det jättehärligt väder så jag gav mig ut på en löprunda på 4-5km i skogen. :> Är lite glad, för killen verkar ha insett tjusningen med löpning, dock kutar han bara omkring på löpbandet på gymmet.. *screwy* planerar dock att konvertera honom ut i skogen inom kort :]

En sak som jag har funderat på är att det är helvetes mer jobbigt att springa i skogen än på löpbandet. why? okej att det är kuperad terräng osv, men gör det verkligen så stor skillnad? måste vara en kombination av att man måste anpassa sig till underlag/terräng och att det är en massa intryck hela tiden.. annars hamnar iaf jag i nån typ av löpnings-koma på gymmet :P får tunnelseende och går in i mig själv rätt mycket och benen bara trummar på av sig själv. I skogen får man kämpa mer känns det som, vilket är positivt.. lär man få bättre resultat också. :D

jaja, babbel babbel. Ikväll är det valborgsgrillning och hockeyvm som gäller!!! lettland lär ju inte vara nån match direkt, italien fick smaka piskan iaf. :hbang:

lectris
2007-05-02, 14:08
Fyfaaan vilken äcklig grej jag var med om inatt, vaknade helt vimmelkantig och kände mig allmänt kass runt tresnåret inatt. Visste att jag var tvungen att kravla mig ner från loftsängen och in på toaletten, för spy skulle jag minsann. På något sätt lyckades jag (fråga mig inte hur) ta mig ner från sängen utan att ramla ner på golvet, instapplandes på toaletten.

Det var skitäckligt!! Det som kröp under skinnet på mig och jag kände mig om vartannat jättevarm/iskall, det gick som vågor över ryggen på mig. Satt på toalocket i säkert 20 min med huvudet mellan benen och koncentrarade mig på att inte svimma ungefär. Hade skitmysko puls som kändes jättelångsam, men samtidigt väldigt stark, som om nån slår på en bongotrumma i huvudet på en. Jag damp iaf ner på golvet och svimmade ändå, väl vaken igen och lagom desorienterad i bollen undrade jag "vart är jag nånstans?" sen gick det upp för mig att jag låg på toalettgolvet.
Jag växlade mellan att försöka sitta upp och tvingas ligga ner i säkert en timme, helt febrig och äcklig. Det lugnade iaf ner sig efter någon timme och jag fick i mig lite vatten och ställde mig nån minut i duschen, sen kravlade jag upp i sängen igen och hann sova ett par minuter innan väckarklockan ringde.

Har bara mått så en gång innan, och då hade jag druckigt waay to much rödvin på en kväll, men nu var jag ju helt supernykter. läskigt! *spy*


Anyway så har gymmet legat lite på is nu ett tag och kommer göra det ett tag till eftersom hockeyvm prioriteras atm :P ja lite töntigt men vafaan en gång om året får man la va tönt. :D Ikväll är det då dags igen, Schweiz is going down!!! :P

lectris
2007-05-06, 14:18
Allright, inte varit mycket sittande vid datorn i helgen så jag får sammanfatta tre dagars träning i ett inlägg nudå. :]

Btw apropå mitt tidigare inlägg så har jag ökat mitt energiintag nu i några dagar och mår inte illa längre, även fast deffen får leva med ett litet avbrott.. men det gör inte så mycket. Gick nog ner lite för snabbt, så nu får det lugna sig lite.

Anyway! I fredags så stack jag till gymmet direkt efter jobbet och körde ben. fick ihop följande:

Uppvärmning: löpning 0,7km

Horisontal benpress:
1x12 43kg
1x8 52kg
1x8 61kg
2x8 70kg

Stepup i smith:
2x8 (på varje ben) 30kg
1x8 40kg
2x8 45kg (*flex*)

Inre lårpress:
1x10 50kg
1x8 60kg
2x8 70kg

Benspark:
2x8 42kg
2x8 49kg

Liggande lårcurl:
2x8 30kg
2x8 35kg

Pumpade in mjölsksyra i benen med lite knäböj i smithen, inga betydande vikter alls men bara för att jag skulle ha svårt att gå ner i trappan efter passet :hbang: :
2x8 20kg
2x10 10kg


Igår blev det bröst+triceps+axlar och lite väl lång uppvärmning i början, orkade inte ta ut mig ordentligt sen.. men whattaheck. Blev hursomhelst:

Löpning 3,5km 20min

Hantelpress:
3x10 7kg

Bänkpress i smith:
2x10 20kg
2x8 30kg *spy*

Pecdeck:
2x10 21kg
2x6 28kg

Triceps pushdown:
2x10 15kg
3x8 20kg

Press bakom nacken i smith:
2x10 20kg
3x8 25kg

Press bakom nacken i maskin:
2x8 15kg
2x8 17kg

Idag blev det biceps+rygg:

Uppvärmning: roddmaskin

Brett latsdrag:
2x8 28kg
2x8 35kg

Smalt latsdrag:
2x10 28kg

Hyperextensions:
3x10
2x8 +2,5kg
1x8 +5kg
1x8 +10kg

Sittande cablerodd:
2x8 28kg
3x8 35kg

Baksida axel maskin:
2x8 14kg
2x8 21kg (sux..)

Hantelcurl:
2x8 7kg
2x8 8kg

Koncentrationscurl:
2x8 7kg
1x8 8kg

Efter gymmet kämpade jag mig hemåt, kass komunikation på helgen.. Ikväll är det iaf Sverige vs Finland, det ska bli SJUKT spännande!!! :hbang: Sverige - Finland är alltid grymt kul att se, hoppas vi utklassar finland. :D

Pix
2007-05-07, 11:05
hallå där:) Här tränas det på ordentligt!! Kört en minideff?

lectris
2007-05-07, 18:06
hallå där:) Här tränas det på ordentligt!! Kört en minideff?

Klart det görs :D

Deffar lite ja, försöker loosa en sådär 4-5kg till, dock loosade jag för snabbt i början och mådde apa som följd :P men nu har jag legat på +-0 i en vecka och ska köra resten nu fram till midsommar eller så. ;)

lectris
2007-05-11, 08:15
Ett litet uppehåll då på tre dagar pga hockeyvm.. (ja jag är en tönt *cupid* ) men igår så åkte jag till gymmet efter jobbet och körde lite cardio. 25min löpning, 20min crosstrainer och 10min gång på löpbandet i väntan på att sambon skulle bli klar, haha :P men det kändes great att vara tillbaka på gymmet.

Ska dit idag också och köra axlar, bröst und triceps. ska bli sköj! ^^


på lördag är det semifinal!!! :hbang: *kissass* :naughty:

lectris
2007-05-14, 07:42
Fan jag är rätt kass nu förtiden på att uppdatera på ett rullande schema så att säga.. så nu kommer ytterligare ett flera-dagars-tränings-journalinlägg.

Ok, först och främst måste jag bara skämmas lite, för kosten den här helgen har varit helt katastrofal rent ut sagt! :P Jag ser det dock inte som nåt snedsteg eller som något fel i min diet eller så, för siktar trots allt inte direkt efter nån super-mega-jätte-tävlingsform direkt! :D så ibland blir det som det blir.

Lördag: Big King meny på BK, samt 200g lösgodis
Söndag: Big tasty meny på McD + mcflurry dajm :em: samt 200g lösgodis (inte käkat på Donken på säkert ett år.. BK inte sen i, vad, november? december? anyway.. gott var det minsann! :P)

jaja.. on with the träning då (orkar inte skriva övningar osv, även fast jag fick lite BP:n. (tack vare skräpmaten? haha)


Fredag: Överkropp (PB sittande cablerodd 42kg 2x8 :D)
Lördag: promenad i Kista c.. haha ;p
Söndag: Ben + mage (PB Stepup i smith 47kg 2x8

Idag blir det nog löpning. Få bort lite transfetter ur kärlen :D

LadyInsane
2007-05-14, 17:30
Lördag: Big King meny på BK, samt 200g lösgodis
Söndag: Big tasty meny på McD + mcflurry dajm :em: samt 200g lösgodis

Haha Nice!:thumbup:

lectris
2007-05-15, 07:58
Haha Nice!:thumbup:

yeah!! :hbang: :D

Well igår så blev det lite ökat flås på gymmet, skulle köra en vända på löpbandet, men mitt högra knä har blivit jättekonstigt och protesterar efter inte ens 1km?! :confused: Började ha känningar i lördags när jag körde benpasset, hade ont när jag tex gjorde utfall i smithen. jobbigt! *grr*

Amyway så besparade jag knät den stressen som löpningen innebär och "skidade" 5km på crosstrainern ist. SVETTIGT! :P

lectris
2007-05-17, 18:28
DOH! igår skulle jag till gymmet, men tänkte såklart inte på att det var dag före helgdag och att gymmet stängde klockan 8.. 15 min innan jag kom dit :( inget träna igår alltså.

idag stack jag och sambon till eriksdalsbadet och plaskade i poolerna i två timmar :D fan va kul det är där! åka i vattenrutchbanor, sitta i jacuzzi, simma utomhus.. härligt värre! :D

sen var det meningen att vi skulle käka sushi, men vi hittade inget ställe :( så det fick bli kebab :em: var så jäkla vrålhungrig efter plasket, så vi pallade inte gå runt. damn you kebabkungen!

lectris
2007-05-22, 08:18
Som det kanske har märkts så är det inte så stor aktivitet i min journal för tillfället, har dock kört ett par pass men inte orkat (*whistle* ) skriva in dom :P Går lite på sparlåga atm på grund av mitt högra knä som har börjat protestera något enormt, kan inte köra ben över huvud taget, vilket innebär att jag dessutom inte vill köra någon löpning heller för att skona knät så mycket som möjligt..

Kör dock crosstrainer på gymmet ist för löpning och rygg/mage/överkropp som vanligt. discovarning någon? :D

lectris
2007-05-23, 20:28
Fortfarande en massa problem med knät. :( *screwy* *grr* körde iaf bålstabilitet och sen 5km på crosstrainer idag. Hatar att inte kunna köra benpass.. det är ju min favorit. *mini*

Köpte iaf min första matvåg idag! alltid något bra. :D

lectris
2007-07-25, 20:04
Jodå, jag tränar fortfarande, även fast det är dammigt av inaktivitet i journalen... *whistle*

Summering av de senaste månadernas(?) träning:

- tränade hårt tills början av juni för att sen ha semester i en månad och då typ inte tränade alls! haha! :P Var bla på arvikafestivalen och drack alkohol varje dag i en vecka samt åt BARA skräp. grejt! All styrka borta känns det som.

- Har iaf börjat träna på allvar igen efter semestern. Väger för närvarande 54,5 till mina 163cm. rätt mycket muskler som har försvunnit dessvärre.. men även underhudsfett, yay!

- Ska göra en bod-pods mätning om nån vecka för att få reda på mina exakta stats. Planen är sen att köra hårt som fan till 27 dec och då göra en ny mätning. Jag sticker nämligen till australien i en månad då.. ska impa på alla snygga surfkillar med min bländande fysik! haha *host* ;p


Anyway så är journalen lagd lite på is tills vidare. just so you know ;) kommer dock posta i "mat/bilder-tråden" om ni vet vilken jag menar..

Skepp o hoj!