handdator

Visa fullständig version : Jag måste fråga..


Zivoz
2007-02-15, 05:04
Eftersom jag vill få bra resultat av min träning så vill jag gärna veta lite om alla kosttillskott!

Hemma har jag protein pulver vi började med att köpa 1kg för att testa hur det var och så. För det första är det ju fan typ beroende framkallande hur gott som helst dricker iaf 2 gånger per dag innan och efter träning.

Jag undrar vad hjälper det? Hjälper det något med att bygga muskler eller vad gör det?

Sen är Kolozeums whey bra någon som har erfarenheter med det?
Kötta på kötta på...:hbang:

Eddie Vedder
2007-02-15, 06:35
Eftersom jag vill få bra resultat av min träning så vill jag gärna veta lite om alla kosttillskott!

Hemma har jag protein pulver vi började med att köpa 1kg för att testa hur det var och så. För det första är det ju fan typ beroende framkallande hur gott som helst dricker iaf 2 gånger per dag innan och efter träning.

Jag undrar vad hjälper det? Hjälper det något med att bygga muskler eller vad gör det?

Sen är Kolozeums whey bra någon som har erfarenheter med det?
Kötta på kötta på...:hbang:

Såg i din journal att du kör me vassleprotein, det är ett mjölkprotein renframställt i pulverform. Vassle är såvitt jag vet det "snabbaste" av alla sammansatta proteiner så man skulle kunna förenkla väldigt genom att säga att det "letar sej in" i musklerna snabbare efter träning än vad proteinet från maten gör.

Utöver det finns inge magiskt med proteintillskott, däremot kan drickbara kalorier va bra för dej som vill gå upp i vikt då et inte direkt ger nån mättnadskänsla så du har gott om plats till MYCKET mat oxå. Så jag skulle inte säga att tillskott "hjälper att bygga muskler" till den utsträckningen att det gör en stor skillnad i praktiken, du skulle alltså inte totalstagnera om inte åt proteintillskott.

Men som sagt tycker jag de e bra å praktiskt för dej som vill upp i vikt å ett tips är att antingen köpa maltodextrin lr dextropur å blanda i efterträningsdrinken, det är rena kolhydrater som är extremt snabba å hjälper till med att snabba på återhämtningen.


Whey-protein är engelska för vassleprotein så jag skulle tro att Kolozeums Whey inte skiljer sej nämnvärt från det vasslet du redan kör med, mer än så tycker jag inte det finns nån anledning för dej att börja testa en massa tillskott hit å dit.
Som nybörjare bör du lägga din koncentration på att lära dej träna ordentligt å få ordentlig koll på kosten, så skit i kreatin å EAA å såna grejer i de här läget. Sånt kan komma senare:thumbup: