handdator

Visa fullständig version : Erat energi underskott?


Nesz
2007-02-14, 22:09
Tjenare,

Har precis lyckats räkna ut mitt dagliga intag och energi behov, och jag ligger på 500-600 i kcal underskott. Skulle vara intressant att veta vad erat underskott ligger på :)

Undrar även en till sak, om jag tränar styrka efter max-ot x3 i veckan och motionerar (trappmaskin 30min hög styrka) x3 i veckan, vilken stress- och aktivitetsfaktor bör jag ligga på då?

larre
2007-02-14, 22:19
Men om du ligger på 500-600kcal i underskott borde du konstant gå ned i vikt. Stressfaktorn kan vara svår att räkna ut, du måste tänka på hur du lever ditt liv i övrigt också tex vilket jobb du har, hur mycket du nuppar osv..

Jag har för mig att under byggperiod så låg jag på 1.8 i aktivitetsfaktor när jag räknade och nu under deff har jag inte räknat. Just nu vet jag inte vilket underskott jag har, vågen säger i princip samma sak vecka in och vecka ut men jag har fått fram muskultaturen runt bröst tydligare samt vaderna.

jedimind
2007-02-14, 23:41
haha,hur mycket du nuppar? ser du till dom sänkta hormon-nivåerna eller den fysiska ansträngningen? om det senare, be kvinnan att vara "on top" ;)

Raggis
2007-02-15, 00:11
Mitt dagsbehov i absolut vila är 2k kcal. Så, jag håller mig däromkring.

larre
2007-02-15, 01:45
haha,hur mycket du nuppar? ser du till dom sänkta hormon-nivåerna eller den fysiska ansträngningen? om det senare, be kvinnan att vara "on top" ;)

Tänkte på ansträningen. Klart kvinnan är bla "on top",bästa intervallträningen there is :D