handdator

Visa fullständig version : Man är aldrig för gammal för att köra bil, eller?


KlopFer
2007-02-14, 17:56
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1000052,00.html

Gubbe måste vara lite konstig som inte märker att han backar ner en stålpe och sedan har polisen efter sig. Ajja,

Kaboffastar
2007-02-14, 18:05
Man blir för gammal vid 40+ efter det bör varje körkortsinnehavare genomföra ett årligt test.. om inte ett månadsbaserat test.

( SITTER PÅ EN PINNE )

Mental
2007-02-14, 18:10
Man blir för gammal vid 40+ efter det bör varje körkortsinnehavare genomföra ett årligt test.. om inte ett månadsbaserat test.

( SITTER PÅ EN PINNE )

För att inte tala om olämpligheten som många under 30 uppvisar.
Börjar tro att endast kvinnor borde få ha körkort, sen insåg jag att de inte kan köra bil så i slutändan får vi nog avskaffa hela skiten.

Kaboffastar
2007-02-14, 18:11
För att inte tala om olämpligheten som många under 30 uppvisar.
Börjar tro att endast kvinnor borde få ha körkort, sen insåg jag att de inte kan köra bil så i slutändan får vi nog avskaffa hela skiten.

precis.. Jag är en enda i denna värld som borde få ha körkort, jag är den enda som kör säkert.

Shakemynuts
2007-02-14, 19:08
Tycker att man borde kontrollera folk med körkort lite oftare.
Min morfar hade rätt att sätta sig på en motorcykel och braka iväg, trots att han inte kört motorcykel sen 60 talet och har fått problem med armar osv och kan inte röra sig så bra längre.

Visst skulle han åka dit om han väl sätter sig på en. Men skadan kan då redan vara skedd, vilket är själva poängen med att kontroller borde göras.

Versus
2007-02-14, 23:09
Man blir för gammal vid 40+ efter det bör varje körkortsinnehavare genomföra ett årligt test.. om inte ett månadsbaserat test.

( SITTER PÅ EN PINNE )

Dem mest säkra bilförarna är manliga och i ålderna 40 till 45. Då har de både mognad och erfarenhet. Efter 45 dalar det nedåt, sämre reaktionstid osv.

För mig att jag läste det på vv någonstans iaf.