handdator

Visa fullständig version : Är Gillette fusion bättre än Mach3?


Nina L
2007-02-14, 09:26
Jag är sjukt köpsugen, men osäker.

http://images.amazon.com/images/P/B000GE5712.01._AA280_SCLZZZZZZZ_V60260765_.jpg

Lelle Pelle
2007-02-14, 09:32
Tycker jag inte, jag har då inte märkt något skilland. Dock så har jag inte en extrem skäggväxt, fast det har nog inte du heller:DFast man vet ju aldrig...

Lostsoul4ever
2007-02-14, 09:36
Jag är sjukt köpsugen, men osäker.

Nja, den är inte mycket bättre än Mach 3:an. Har testat den och jag har hyfsat grov skäggväxt. Tycker priset på den är hutlöst. Kolla in den nya Extreme 3 från Wilkinson istället. Fungerar lika bra.

Snafu
2007-02-14, 10:43
Jag är sjukt köpsugen, men osäker.

http://images.amazon.com/images/P/B000GE5712.01._AA280_SCLZZZZZZZ_V60260765_.jpg

Jag märker en stor skillnad, framförallt att jag får en närmare rakning samt att jag inte alls behöver skölja Fusion lika ofta som Mach3. Mach3 behöves skölja efter nästan varje drag men med Fusion är det kanske var 3:e eller 4:e?

Jag ger rådet: köp!

Kimpaa
2007-02-14, 10:46
Tjejen köpte den här för en vecka sedan, hon upplever den som jättebra, jättenöjd!

Arnesson
2007-02-14, 10:47
Har ej testat själv, men vad jag läst på andra forum ska den vara bättre än Mach3. Gillette brukar ju göra grymma produkter, så jag kommer köpa den när mina blad är slut till mach3.

Dock grymt överpris som alltid :)

Daniel_S
2007-02-14, 11:10
Gillettes engångshyvlar är grymt bra i förhållande till priset. Redan mach3 skalade för nära skinnet, så huden blev irriterad.

http://www.quintippio.co.uk/
Bättre än Gillette?

Snafu
2007-02-14, 11:19
Gillettes engångshyvlar är grymt bra i förhållande till priset. Redan mach3 skalade för nära skinnet, så huden blev irriterad.

http://www.quintippio.co.uk/
Bättre än Gillette?

Hur är din skäggväxt? Engångshyvlar funkar verkligen inte på mig och jag har inte särskilt grov skäggväxt, typ normal.

Lizard
2007-02-14, 11:26
Nina; det är en no-brainer. Den nya hyveln är så enormt mycket bättre än någon av de gamla, även med priset intaget, att den bara får spö av en brasiliansk vaxning.


Lizard

Nina L
2007-02-14, 11:45
Nina; det är en no-brainer. Den nya hyveln är så enormt mycket bättre än någon av de gamla, även med priset intaget, att den bara får spö av en brasiliansk vaxning.*drool* *drool* Ok, då var det bestämt!

Använder din kvinna den? (Bild?) Jag funderar lite på om det där extrabladet kan ha nån fiffig funktion för oss också, eller om det bara är i vägen.

ray-ray
2007-02-14, 11:49
fusion är bäst

Pellefant
2007-02-14, 11:50
Gillettes engångshyvlar är grymt bra i förhållande till priset.

Håller med dig. Jag brukar köpa dem på ÖB 10 st för 10 kr. (3-blads). Tycker de är jättebra. (Mycket bättre än min mach 3 t.e.x)

Snafu
2007-02-14, 11:58
*drool* *drool* Ok, då var det bestämt!

Använder din kvinna den? (Bild?) Jag funderar lite på om det där extrabladet kan ha nån fiffig funktion för oss också, eller om det bara är i vägen.

Extrabladet sitter på baksidan, så att säga, och kommer inte att vara i vägen. Kvinnor brukar ju hålla rakhyvlar lite annorlunda än män och det kan ju vara värt att tänka på att inte trycka med pekfingret bakpå rakhyveln om du rakar benen, eftersom det extra bladet sitter precis där (och det är ju vasst...).

Jujutsu
2007-02-14, 16:44
Fusion (speciellt Power)är betydligt bättre. Mach 3 var bra, men Fusion är snäppet vassare (ha-ha-ha).

Jag har också problem med engångshyvlar, trots att jag har lite moppe-varning på min skäggväxt. Fast det kanske bara är min teknik som sviktar.

Empe
2007-02-14, 17:08
Mach 3 GT Turbo Intercooler Nuclear Power 100000BHP är den bästa hittills.

Fed up
2007-02-14, 20:40
Vad är poängen med extrabladet då?

En annan fråga, är "tjejrakhyvlar" på nåt sätt bättre för en tjej? Jag brukar bara sno min killes...

Nitrometan
2007-02-14, 20:45
Vad är poängen med extrabladet då?

En annan fråga, är "tjejrakhyvlar" på nåt sätt bättre för en tjej? Jag brukar bara sno min killes...
Tjejrakhyvlar är sötare. Eftersom tjejer är det.

I reklamen sa de att extrabladet var för att typ trimma polisonger och Kwon-mustaschen med.

raZmus
2007-02-14, 21:01
Det är helt otroligt hur de skapar ett köpsug kring de där produkterna. Jag vill också ha en, fastän jag inte vet varför. Dom ser onekligen jävligt high tech ut.

Funderar även på en tandborste med borstar av titan :D

Fed up
2007-02-14, 21:12
Tjejrakhyvlar är sötare. Eftersom tjejer är det.

I reklamen sa de att extrabladet var för att typ trimma polisonger och Kwon-mustaschen med.

Jag tycker de är sjukt fåniga (iallafall reklamerna) och säker på att bara är en sämre version av killars. Men det är ju bara nåt jag bestämt mig för.
När jag bodde hemma så hade min mama en sån gilette med jättebrett platt handtag, sjukt opraktiskt.

Nitrometan
2007-02-14, 21:36
Jag tycker de är sjukt fåniga (iallafall reklamerna) och säker på att bara är en sämre version av killars. Men det är ju bara nåt jag bestämt mig för.
Japp, det tror jag med.

Gpajpen
2007-02-14, 21:38
jag tyckte den va grisigt bra, fyfan aldrig upplevt en bättre rakning.
blir helt jävla kliniskt rent efter 2-3 drag.
men iof så kommer jag inte ihåg hur bra mach3 var när den va ny men kan inte tänka mig att den va lika bra som fusion.

Purren
2007-02-15, 17:42
Den är kef. Bladen fastnar i skägget, så att håret slits ut istället för att rakas. I det avseendet är Mach 3 grovt mycket bättre.

Det två sakerna jag fann positivt var hur den sitter i handen samt en mjuk liten mjuk orange grej på undersidan av själva bladet.

Pez
2007-02-15, 17:49
Den är kef. Bladen fastnar i skägget, så att håret slits ut istället för att rakas. I det avseendet är Mach 3 grovt mycket bättre.

Det två sakerna jag fann positivt var hur den sitter i handen samt en mjuk liten mjuk orange grej på undersidan av själva bladet.

Det som var på tal här var väl hur den funkar i ansiktet.
Men Ante kommer nog sova bättre nu när han fått veta att du är len om rumpan. :thumbup:

bluelight
2007-02-15, 19:40
Äh, Gilette Sensor Excel är riktigt bra, har hört att det fastnar ganska bra i mach3, då lär det ju göra det i Fusion med!

manko
2007-02-16, 08:01
tycker den ger bra resultat och skönt när man ställer in vibratorn också.


Mitt råd är att KÖPA! :)

Lizard
2007-02-16, 08:48
Äh, Gilette Sensor Excel är riktigt bra, har hört att det fastnar ganska bra i mach3, då lär det ju göra det i Fusion med!

24 inlägg varav närmare hälften använt hyveln själva. En har gett sig tillkänna som missnöjd resten är övervägande positiva.
Och du ger en kommentar utifrån din logiskt uträknade ekvation.......

Varför kommer jag att tänka på alla trådar där människor med ett halvårs vana ger träningsupplägg och kostråd...?


Lizard

Yankeee
2007-02-16, 08:53
24 inlägg varav närmare hälften använt hyveln själva. En har gett sig tillkänna som missnöjd resten är övervägande positiva.
Och du ger en kommentar utifrån din logiskt uträknade ekvation.......

Varför kommer jag att tänka på alla trådar där människor med ett halvårs vana ger träningsupplägg och kostråd...?


Lizard

Skönt att äntligen se den sidan av dig Lizard, välkommen :)

olle lindblad
2007-02-16, 08:54
Jag tycker de är sjukt fåniga (iallafall reklamerna) och säker på att bara är en sämre version av killars. Men det är ju bara nåt jag bestämt mig för.

Du har nog bestämt dig för rätt sak då. Hur många killar har inte varit med om att tjejen snor deras hyvel? Mitt ex köpte en killhyvel till slut, hon tyckte den var helt överlägsen hennes söta lilla hyvel.

LarsK
2007-02-16, 10:36
Nä, samma som Mach3. Men extra bladet är bra för fintrimmning.
Varför ska du ha en Nina?

Batman
2007-02-16, 10:58
Nina; det är en no-brainer. Den nya hyveln är så enormt mycket bättre än någon av de gamla, även med priset intaget, att den bara får spö av en brasiliansk vaxning.


Lizard

Ja men Varför ?

Nina L
2007-02-16, 11:15
En annan fråga, är "tjejrakhyvlar" på nåt sätt bättre för en tjej? Jag brukar bara sno min killes...Gilettes tjejhyvlar är sämre. Nya blad på en Venus-hyvel rakar sämre än en Mach3 som sambon använt hela veckan. Det är sjuk skillnad. Kanske tillverkar Gilette blad som skall hålla en viss tid, och baserar det på någon slags genomsnittsanvändare? Killhyvlarna håller i alla fall mycket längre och rakar slätare.

Varför ska du ha en Nina?För att det alltid kan bli bättre?

machine gun
2007-02-16, 11:50
En annan fråga, är "tjejrakhyvlar" på nåt sätt bättre för en tjej? Jag brukar bara sno min killes...

Jag tycker att de rundade kanterna på Gilettes tjejhyvel (vafan heter den, Venus?) är bra när man rakar bikinilinjen, man kommer åt bättre och skär sig inte lika lätt om man jämför med vanliga fyrkantiga killrakhyvlar. Sen är det bättre grepp i skaftet när man rakar benen i duschen, eftersom det är gummerat och har en knopp längst upp. Tycker att en vanlig rakhyvel lättare halkar ur handen. Dock är inte skillnaderna så stora att man MÅSTE köpa en speciell tjejrakhyvel förstås :D Och reklamen är ju så hemsk att man egentligen bara vill bojkotta dem..

Det sanslösa är ju priserna på rakblad till samtliga rakhyvlar, över 100 spänn för 4 blad!

hasse36
2007-02-16, 12:33
Att gå från 1 TV-kanal till 2 spelar roll.
Att gå från 56 till 57 spelar ingen roll.

Att gå från mono till stereo spelar roll.
Att gå från 5.1 till 7.1 spelar ingen roll.

Att gå från 8 bitars färgdjup till 16 spelar roll.
Att gå från 32 till 64 spelar ingen roll.

Yankeee
2007-02-16, 13:09
Att gå från 1 TV-kanal till 2 spelar roll.
Att gå från 56 till 57 spelar ingen roll.

Att gå från mono till stereo spelar roll.
Att gå från 5.1 till 7.1 spelar ingen roll.

Att gå från 8 bitars färgdjup till 16 spelar roll.
Att gå från 32 till 64 spelar ingen roll.

Hur menar du nu? Folk märker uppenbarligen skillnad, spelar det ingen roll då?

JJ
2007-02-16, 13:21
Hur menar du nu? Folk märker uppenbarligen skillnad, spelar det ingen roll då?

Inte på Hasses kassa tv.

Lantz
2007-02-16, 13:37
Den är kef. Bladen fastnar i skägget, så att håret slits ut istället för att rakas. I det avseendet är Mach 3 grovt mycket bättre.

Det två sakerna jag fann positivt var hur den sitter i handen samt en mjuk liten mjuk orange grej på undersidan av själva bladet.

Håller med! Köpte en Fusion men tyckte inte alls om den, det kändes som den rev mig i ansiktet. Min Far som har mycket grövre skägg tycker samma. Jag kör med Mach 3 som är den bästa på marknaden i min åsikt. Wilkinson ska vi inte ens tala om...riktiga skit grejor!

Lantz

Lantz
2007-02-16, 13:42
Gilettes tjejhyvlar är sämre. Nya blad på en Venus-hyvel rakar sämre än en Mach3 som sambon använt hela veckan. Det är sjuk skillnad. Kanske tillverkar Gilette blad som skall hålla en viss tid, och baserar det på någon slags genomsnittsanvändare? Killhyvlarna håller i alla fall mycket längre och rakar slätare.

För att det alltid kan bli bättre?

Min far som har alltid använt Gilette säger att hyvlarna varar kortare med tiden. Ex. När Mach 3 precis kom ut så köpte man hyvlar som varade ganska länge, nu varar de kanske till 5 rakningar. Allt detta för att man ska köpa den nya produkten ( Fusion etc). Har inget bevis på detta men han har använt alla deras produkter och märkt detta. Om det är sant så är det ju ganska smart :)

Lantz

Lelle Pelle
2007-02-16, 14:00
Men era nybörjare, till ansiktet använder man en:

http://www.electricshopping.com/img/phlhq9170.jpg

Jujutsu
2007-02-16, 16:13
...om man vill hålla på i en halvtimme för att få samma resultat som en hyvel.

Hyvlar är överlägsna i alla kategorier. De maskiner jag testat rycker lite lätt i skägget, och kommer ingen vart.
Det allra manligaste vore ju självklart att skaffa sig en rakkniv, men det kräver ju å andra sidan också en stadig hand och ganska mycket tid.

upf
2007-02-16, 16:15
Kan det inte vara så att skäggväxten blivit grövre med åren?


Min far som har alltid använt Gilette säger att hyvlarna varar kortare med tiden. Ex. När Mach 3 precis kom ut så köpte man hyvlar som varade ganska länge, nu varar de kanske till 5 rakningar. Allt detta för att man ska köpa den nya produkten ( Fusion etc). Har inget bevis på detta men han har använt alla deras produkter och märkt detta. Om det är sant så är det ju ganska smart :)

Lantz