handdator

Visa fullständig version : Reptiler


Jesper
2007-02-13, 22:28
Är det någon mer än jag som är intresserad av reptiler här på kolozzeum?

själv har jag en boa constrictor på cirka 10 år och en 3 månader gammal tiger pyton juvenil som jag hämta igår, pilsk liten rackare som hugger mot allt=)

berätta vad ni har och släng gärna upp bilder, bilder på mina kommer om en stund=)

Shakemynuts
2007-02-13, 22:31
Är det någon mer än jag som är intresserad av reptiler här på kolozzeum?

själv har jag en boa constrictor på cirka 10 år och en 3 månader gammal tiger pyton juvenil som jag hämta igår, pilsk liten rackare som hugger mot allt=)

berätta vad ni har och släng gärna upp bilder, bilder på mina kommer om en stund=)

Kan berätta vad jag haft.
Kejsarskorpioner, 2st. Blev tvungen o sälja eftersom jag flytta till studentlägenhet.
Stort misstag eftersom, dom på bostadsföreningen givit mig felaktig info. :(
Dom jävlarna.

Bild på honan:

http://img392.imageshack.us/img392/1028/minbq2.jpg

Jesper
2007-02-13, 22:35
Kan berätta vad jag haft.
Kejsarskorpioner, 2st. Blev tvungen o sälja eftersom jag flytta till studentlägenhet.
Stort misstag eftersom, dom på bostadsföreningen givit mig felaktig info. :(
Dom jävlarna.

Bild på honan:

http://img392.imageshack.us/img392/1028/minbq2.jpg

vilka as! funderat på att skaffa nya?

Shakemynuts
2007-02-13, 22:37
vilka as! funderat på att skaffa nya?

Nä, dom där jävla syrsorna var det värsta jag vart med om. :D
Nae men, jag har inga pengar.. Alls, till sånt nu som student. Skulle behöva nytt terrarium, inredning, ja, allt. Kan tyvärr inte lägga undan det nu.

Köpte en kattunge senare, eftersom jag alltid velat ha en med. Verkligen älskar katter. Men så fick jag erfara efter 1 vecka att jag under en period av 3 månader innan blivit pälsallergiker. Så jag gav bort henne till en tjej på en bondgård med fritt utrymme och fler katter att leka med.

Efter det verkar jag inse att djur inte är min grej hehe.

Funderar dock på tamråttor nu. Har planerat lite så det fungerar med allergin.. men jag är osäker.

Jesper
2007-02-13, 22:40
Nä, dom där jävla syrsorna var det värsta jag vart med om. :D
Nae men, jag har inga pengar.. Alls, till sånt nu som student. Skulle behöva nytt terrarium, inredning, ja, allt. Kan tyvärr inte lägga undan det nu.

Köpte en kattunge senare, eftersom jag alltid velat ha en med. Verkligen älskar katter. Men så fick jag erfara efter 1 vecka att jag under en period av 3 månader innan blivit pälsallergiker. Så jag gav bort henne till en tjej på en bondgård med fritt utrymme och fler katter att leka med.

Efter det verkar jag inse att djur inte är min grej hehe.

Funderar dock på tamråttor nu. Har planerat lite så det fungerar med allergin.. men jag är osäker.

Jobbigt, själv had ejag planerat skaffa hund men en månad innan avslut så fick jag veta att jag är hundallergiker. så skaffade två katter istället som jag tydligen inte var allergisk emot.

hehe mjo kommer ihåg syrsbiten när jag hade ödlor. jobbigt. bättre med ormar, bara slänga in ett par råttor/kaniner och se djuren utfodras=)

Verni
2007-02-13, 22:42
Inga reptiler just nu, men har beställt 2 busksnokar som förhoppningsvis ska komma om 3 veckor.

Jesper
2007-02-13, 22:46
Kungsboan och brorsans kungspyton, båda har dock växt till sig lite nu. Har ingen bild på tigern än.

http://album.lunarstorm.se/FullSize/acc/{ACCD7830-DE4C-462D-B64E-31D3F20A2385}.jpg

Shakemynuts
2007-02-13, 22:47
Kungspyton är jag kär i. *cry*
Också sån där grej som jag defenitivt skaffar så snart jag har pengar.
Men jag prioriterar annat just nu. :D Tatueringar!

Johanna
2007-02-13, 22:53
Har haft kameleonter, skäggagamer, dabbagamer, lövgrodor, madagaskargekko, ett antal andra gekkos som jag inte minns namnet på, eremitkräftor och rödörade vattensköldpaddor, nu har jag bara min älskade ryska stäppsköldpadda kvar som jag haft i snart 14 år.

Shakemynuts
2007-02-13, 23:45
Min lillebror har en rysk stäppsköldpadda. Dom är så otroligt söta.
Riktigt fina sköldpaddor. Så sjukt livliga dom kan va och springa runt ibland.
Jag byggde en riktig stor trälåda och fixade massa stora stenar, stockar och sånt att glida runt på.

Det var ju nästan så man såg lyckan. :D

Åh... Älskar djur och när jag vet att dom mår bra.

_Larre_
2007-02-14, 00:09
Har haft ett fåtal reptiler. Men idag håller jag 2 rutisar (M.S Cheynei och M.S McDowelli) och Grön Trädpyton av sorong-lokalitet tillsammans med tjejen. Har även en Daggecko (phelsuma mad.mad) hos tjejen :).

Dyrt, men fruktansvärt fascinerande!

Liten Men Fet
2007-02-14, 00:30
Har inte så mycket koll på ormar men jag vet lite om kramare:
1. Man ska inte ha dom runt halsen även om man tycker dom är jättetama.
2. Kramar dom en så ska man få tag i svansen och bända den uppåt bakåt så släpper ormen.
3. Kramar dom en ska man spola hett vatten på dom så släpper dom.
4. Kramar dom en kan man hälla alkohol i "ansiktet" ögonen på den så släpper den.


Det var allt, hoppas jag räddar livet på nån av er dårar. ;)

Jense
2007-02-14, 00:59
funderat på att köpa en steppvaran länge, tycker dom är helt överjävligt grymma, snacka om optimala för det de är ämnade för


har två vattensköldpaddor sålänge

Shakemynuts
2007-02-14, 01:09
Tror det var just steppvaran en av mina reptildårar har. Seröst, riktig dåre, han har det mesta som går att ha. Håller just nu på letar efter pungekorrar.

Ska se den jäveln bada, deras vanliga badkar är för litet för den nästan. Det är precis.
Gå ut o gå i koppel med den gör han och så matar han den med kaniner.

Han byggde ett 2m långt, 1m djupt, 1,5m högt terrarium med orkidéer, vattenfall och regnsystem, med en liten flod och allt.
Till daggeckos, som är en sådär 10cm långa. För att det var kul att bygga terrarium.

Sen så har han så många mindre terrarium med olika spindlar och alla möjliga saker, tror inte ens han själv vet exakt vad han har.
Även sjukt mycket fiskar av olika slag.
Han importerade halvmeters stora karpar från Asien och grävde en egen damm ute på gräsmattan, sjukt häftigt.

JustinCredible
2007-02-14, 01:57
Har haft Majsorm, leopardgekkos, daggekko (den klättrade på väggarna och skrek) , Grönleguan och nån slags basilisk-ödla.

Favoriten är leopardgekkos. Små och snälla.

timoat
2007-02-14, 04:40
2 leopardgeckos, Gron leguan o tvo stappisar.

Davil
2007-02-14, 07:46
Jag har en söt Grön Leguan.

_Larre_
2007-02-14, 16:55
Tror det var just steppvaran en av mina reptildårar har. Seröst, riktig dåre, han har det mesta som går att ha. Håller just nu på letar efter pungekorrar.

Ska se den jäveln bada, deras vanliga badkar är för litet för den nästan. Det är precis.
Gå ut o gå i koppel med den gör han och så matar han den med kaniner.

Han byggde ett 2m långt, 1m djupt, 1,5m högt terrarium med orkidéer, vattenfall och regnsystem, med en liten flod och allt.
Till daggeckos, som är en sådär 10cm långa. För att det var kul att bygga terrarium.

Sen så har han så många mindre terrarium med olika spindlar och alla möjliga saker, tror inte ens han själv vet exakt vad han har.
Även sjukt mycket fiskar av olika slag.
Han importerade halvmeters stora karpar från Asien och grävde en egen damm ute på gräsmattan, sjukt häftigt.

Han heter Daniel, va? Sett hans bilder på bygget, riktigt imponerad över hur bra allt blev!

Jesper
2007-02-14, 17:08
någon som är medlem på repti?

Shakemynuts
2007-02-14, 17:39
Han heter Daniel, va? Sett hans bilder på bygget, riktigt imponerad över hur bra allt blev!

Japp, känt han sen vi gled runt på dagis.
Inte konstigt att nån som gillar reptiler känner eller åtminstone vet vem han är. :)

Davil
2007-02-14, 18:08
någon som är medlem på repti?

Jepp

BB_81
2007-02-14, 20:05
mina husdjur =)


0.1 Shinisaurus crocodilurus (Krokodilödla)

1.1 Stenodactylus sthenodactylus (Smalfinger gecko)


Ormar:

0.1 Morelia Viridis (Grön trädpyton)

1.1 Heterodon n. nasicus (Trynsnok)

0.1 Python regius (Kungspyton)

Davil
2007-02-15, 07:46
mina husdjur =)


0.1 Shinisaurus crocodilurus (Krokodilödla)



Du råkar inte ha en bild ? :)
Hur sköter man en sådan ? Stort terrarium ? Vad äter den ?

mvh.

_Larre_
2007-02-16, 10:01
Ormar:

0.1 Morelia Viridis (Grön trädpyton)






Lokalitet?