handdator

Visa fullständig version : Alla hjärtans dag


Purren
2007-02-13, 16:28
Har ni något planerat? Vad ska ni göra och med vem ska ni spendera dagen med?

Empe
2007-02-13, 16:29
Det blir väl jag och högerhanden.

HerrArne
2007-02-13, 16:38
När är det?

Berguven
2007-02-13, 16:39
Jag behöver ingen officielt uttryckt dag för att kunna visa min kärlek. Löjligt trams enligt mig.

Anova
2007-02-13, 16:41
Jag har skickat iväg ett sött kort till mina underbara föräldrar.. Syrran får ett MMS i morgon.. Sambon och jag har inga större planer.

Kimpaa
2007-02-13, 16:43
Ska ta ut tjejen på middag, sen följer väl det obligatoriska goset och ge en present :)*cupid*

Yankeee
2007-02-13, 16:44
Eh?

Kwon
2007-02-13, 16:45
Det blir jag o Charlene (Yankees dammsugare)

666white
2007-02-13, 16:47
Jag ensam mot världen.

Allvar, jag och nån bra film

s_himself
2007-02-13, 16:51
Min flickvän fyller år på denna hjärtans dag.. Så det blir dubbelt för henne hehe. Hon får det hon önskade sig i födelsedagspresent och ett fint blomsterarrangemang av rosor. Sedan lite kort och sånt :)

Slimfit
2007-02-13, 16:58
Hatar såna här påhittade jippon men tjejen gillar dom så jag firar dagen för hennes skull. Vet inte än vad jag ska köpa bara, rosor känns så uttjatat.

Kaboffastar
2007-02-13, 17:00
bor 25 mil från min den-jag-i-så-fall-ska-uppvakta så det blir en ros med bud till henne medans hon sitter på lektion.

Lövbiffen
2007-02-13, 17:21
Den tjejen som jag hade på gång avslutade vårat igår, så det blir jag, tre polare och en massa minttu. Manlig kärlek i vinklar

Lilla Brynolf
2007-02-13, 17:24
Hatar såna här påhittade jippon men tjejen gillar dom så jag firar dagen för hennes skull. Vet inte än vad jag ska köpa bara, rosor känns så uttjatat.

Samma för mig. Tjejen tycker det är viktigt, precis som hennes polare. Vi pojkvänner ser det mest som något vi måste göra.. Men visst är det kul att ge lite presenter och löjla sig också.. *cupid*

_Larre_
2007-02-13, 17:24
Uh, vet inte. Inget planerat. Men blir väl lite blommor till tjejen. Fruktsallad istället för choklad tror jag dock *drool* .

Fartman
2007-02-13, 17:25
Årets bästa dag att vara singel. Orka fira nån löjlig låtsashögtid.
Jag ska iväg och träna jag iaf, hoppas att alla andra ska göra nått annat så det är lite folk på gymmet.

LadyInsane
2007-02-13, 17:31
Den tjejen som jag hade på gång avslutade vårat igår, så det blir jag, tre polare och en massa minttu. Manlig kärlek i vinklar

Inget är mer kärlek än finsk vodka!:D

LadyInsane
2007-02-13, 17:33
Själv jobbar jag kväll som alla andra singlar...*whistle*

flenders
2007-02-13, 17:34
Den tjejen som jag hade på gång avslutade vårat igår, så det blir jag, tre polare och en massa minttu. Manlig kärlek i vinklarLider med dig.

Jag har problemet att det finns två jag borde göra något speciellt med imorgon. Sitter ganska hårt i kläm och klurar på vad jag borde göra. Några tips?

Kwon
2007-02-13, 17:35
Gå på bio alt restaurang med båda flensers :)

Otto GROV
2007-02-13, 17:37
Lider med dig.

Jag har problemet att det finns två jag borde göra något speciellt med imorgon. Sitter ganska hårt i kläm och klurar på vad jag borde göra. Några tips?

dubbelmacka*drool*

nutz
2007-02-13, 17:38
Jag ska flexa på gymmet! :hbang:

flenders
2007-02-13, 17:38
Gå på bio alt restaurang med båda flensers :)Noted! Får bli det. :)

Zakath
2007-02-13, 17:41
Det blir till att vara ensam ännu ett år. :(

Lövbiffen
2007-02-13, 17:41
Lider med dig.

Jag har problemet att det finns två jag borde göra något speciellt med imorgon. Sitter ganska hårt i kläm och klurar på vad jag borde göra. Några tips?

Inte lätt då det är svårt, men det är speciellt jobbigt då man träffar någon man verkligen börjar tycka om :(

Har du två tjejer på gång? Det är ju jobbigt det också. Det är ju minst lika jobbigt att göra någon ledsen, som att bli det själv :(

flenders
2007-02-13, 17:56
Inte lätt då det är svårt, men det är speciellt jobbigt då man träffar någon man verkligen börjar tycka om :(

Har du två tjejer på gång? Det är ju jobbigt det också. Det är ju minst lika jobbigt att göra någon ledsen, som att bli det själv :(Jag vet känslan, hade paus över alla hjärtans dag en gång.

Mm men jag hade inte tänkt såra. Går nog lösa på något sätt. Mitt "problem" är att jag precis kommit ur ett hyfsat långt förhållande, inte vill sätta mig in i något nytt förhållande samtidigt som jag träffat två kanontjejer.

Lövbiffen
2007-02-13, 18:01
Jag vet känslan, hade paus över alla hjärtans dag en gång.

Mm men jag hade inte tänkt såra. Går nog lösa på något sätt. Mitt "problem" är att jag precis kommit ur ett hyfsat långt förhållande, inte vill sätta mig in i något nytt förhållande samtidigt som jag träffat två kanontjejer.


Ok, det här påminner lite om det som hände för mig med en här tjejen som jag hade på gång.
Hon är också i ett stadie där hon känner att hon inte ville sätt sig in något förhållande. Och det är ju bara att respektera det.

Det låter jobbigt det där alltså. Gäller ju att ha självdisciplin så du inte råkar gå in i gå längre med någon av tjejerna. Försöka njuta av friheten.
Är ju lätt att man råkar tro sig känna känslor som säger åt en att ett förhållande är vad man vill ha. Däremot så kan det ju bara vara suget efter närhet.

En hel filosofi det där :Virro

Helena B
2007-02-13, 18:23
Jag har en date med Intervention mapping designing theory and evidence based health promotion programs. Ser inte fram emot det ;)

MasterChief
2007-02-13, 18:25
dubbelmacka*drool*

Med två tjejer? Hur ska det gå till? :MrT:

MasterChief
2007-02-13, 18:26
Det blir till att vara ensam ännu ett år. :(

Men ta och skaffa dig en flicka nu. Måste ju finnas hur många som helst som vill ha en snäll, smart chiliodlare med sveriges starkaste nypor. :cheers:

Kwon
2007-02-13, 18:32
Här kan ni fråga om lite förslag och tips angående Alla Hjärtans

From http://www.softpedia.com/get/Interne.../SopCast.shtml

Dear Don: Advice from "The Predator"
02/12/2007
with Ben Fowlkes

Don Frye has beaten up more men, for more money, in more places than you can even spell. Who better to turn to for advice on love, life, friendship, and more?

In this new feature from IFL.tv, Scorpions coach Don Frye answers your questions, dispensing his own brand of wisdom to make the world a better (or at least more interesting) place. If you have a problem and want Don’s advice, simply email it to deardon@ifl.tv and check back regularly for new installments.

Dear Don,
Valentine's Day is coming up, and this is the first one with my girl. I'm not a real romantic guy and I know she expects something special, besides some half-dead flowers and an overpriced meal, so do you have any ideas/tricks I can use to please my lady and get me some booty this Valentine's?

Here’s what you do. Obviously, you’ve got a computer, so go on the internet and find a place that sells really nice wine. Next, print off a picture of the one the fancy bottles of wine, one of the real expensive ones. Then glue it on top of a cheap bottle.

You see, women like expensive stuff because it means you care enough to spend your dough. My guess is she wouldn’t know a cheap bottle of wine from an expensive one anymore than she’d know a wristlock from a wrist watch. So let her think it cost you a bundle. It’s still got alcohol in it, right?

Once that’s done, do the same thing with a box of chocolates. She’ll like that.

When she comes over to your house you give her the wine and the chocolates. Watch how excited she gets. Once she’s in a good mood you give her two choices: either go out to a strip club or stay in and some watch some fights.

Either way, it should be a pretty good night.

-

Dear Don,
My roommate won't do the dishes. I even started eating off of paper plates, but the sink is foul and full of rotten food and our house smells like the dump on the Fourth of July. How do I get this guy to do the dishes?

Aw, hell. That’s not so tough. You just got to find a way to let the guy know that it’s bothering you. They call that “open communication”.

What I’d do is take all those dirty dishes out of the sink and put them in his bed. Not on top of the bed, either. I’m talking about down under the covers. Get a few on his pillow too, what the hell. Then pull the covers over the top of them and wait for him to come home. He’ll get the message.

If he doesn’t, then you’ve got some real problems on your hands.

-

Dear Don,

I'm a 24 year-old engineering student from La Jolla, Calif. There's a girl in my lab that I really like, but she doesn't know I exist. What should I do?

That is a tough one. Let’s see, what did I used to do to get a woman to notice me…I know, have you tried telling her about the time me and Takayama beat the hell out of each other? I’m just messing with you, partner.

But you’re an engineering student. You’re supposed to be the smart one here, so act like it.

The good news is you two have the same interests. You’re both students, so why don’t you invite her to a group study session down at the local watering hole? You know, get together and talk about the big test or whatever it is you guys do.

When she shows up and it’s just you there, you buy her a couple of drinks while you wait for the other people to show up. Remember, alcohol never hurt anyone’s chances. By the time she realizes there isn’t anyone else coming, the two of you have already had some drinks and some laughs together, so who cares? You just keep right on going.

If you play your cards right, you may even get to do some engineering of your own.

-

Dear Don,
After thirteen up-and-down years of marriage, my wife and I have decided to split up. I'm not too upset about it and neither is she, but recently she's taken up with a much younger man. We're separated but the divorce hasn't finalized yet and so technically we're still married.

When I saw my wife with this guy, I was suddenly, unexpectedly jealous. I want her to move on and live her own life but knowing this punk is stepping out with my wife makes me nuts. What should I do?

Let me ask you a question. You’re a man right? I mean, biologically and all that, you’ve got the necessary parts? Good, glad to hear it.

Now start acting like it.

A man has got to have some dignity. You got rid of her for a reason, didn’t you? I’m guessing part of that reason is that you don’t want her anymore. So why should you care if she’s out with some jerk? You wouldn’t want her now that she’s been giving it away to him, would you? Of course not. It’s like tainted meat.

Besides, you know how many other women there are out there? I can’t put my finger on a number, but it’s a lot. So stop whining. That isn’t what a man does. A man would go out and find another woman - one even younger than that guy his wife is dating, if he really wants to make a point.

Then again, maybe you’d rather stay home and feel sorry for yourself while some guy’s whooping it up with your wife. If that’s the case, then there's nothing I can say to fix the kind of troubles you got.

-

Got a question? Email it to deardon@ifl.tv and check back for your answer. Questions may be edited for length and content, and the same goes for Don’s replies.

Zakath
2007-02-13, 19:37
Men ta och skaffa dig en flicka nu. Måste ju finnas hur många som helst som vill ha en snäll, smart chiliodlare med sveriges starkaste nypor. :cheers:

Tack, det var väldigt snällt sagt. :) Om åtskilliga år eller så när jag skaffat jobb, villa och volvo så kanske sökandet går lättare. För dagen får jag nöja mig med Kolozzeum som substitut. :love:

Angel
2007-02-13, 19:39
Ett ex har bjudit hem mig på film-mys, ja hajjade inte ens att de va "den" dagen så ja tackade glatt ja

Kwon
2007-02-13, 19:40
Zakke, jag tror hon kommer när du minst anar det.

Jag tror inte ens du har hunnit skaffa villa eller volvo förrän det händer.

Tänk inte så.

Nadja_N
2007-02-13, 19:42
Jag har min första dag på nya jobbet imånn så det blir till att fira på fredag istället. Då ska vi till konserthuset och kika på Bounce och sen ut och äta fint, jag och min innebandykarl :)

Fed up
2007-02-13, 19:47
Alla hjärtans dag är kommersiellt trams som bara är ännu ett ursäkt att få oss att handla en massa skit eller få dåligt samvete för att vi inte gjort det (eller få oss att känna oss ensamma och kassa).

Pierre_C
2007-02-13, 19:55
med min flickvän och 2 vänner (också ett par..) ska äta middag.

Angel
2007-02-13, 19:59
Zakke, jag tror hon kommer när du minst anar det.

Jag tror inte ens du har hunnit skaffa villa eller volvo förrän det händer.

Tänk inte så.

Jag är alltid öppen för förslag!

Helena B
2007-02-13, 20:00
Tack, det var väldigt snällt sagt. :) Om åtskilliga år eller så när jag skaffat jobb, villa och volvo så kanske sökandet går lättare. För dagen får jag nöja mig med Kolozzeum som substitut. :love:

Glöm inte vovve. Du har väl sett Hundtricket :)

Nejv
2007-02-13, 20:36
Jag BORDE ge en person något. Men det tänker jag skita totalt i. MOAHAHAHA.

bluelight
2007-02-13, 20:40
Skriver upp för B-körkort på morgonen, sen vet jag inte, typ fira eller gråta? :/

Kwon
2007-02-13, 20:40
Jag BORDE ge en person något. Men det tänker jag skita totalt i. MOAHAHAHA.

Fan! FÅR JAG INGET?!?!?!? *grr*

Krampus
2007-02-13, 20:41
Trams..

Nejv
2007-02-13, 20:42
Fan! FÅR JAG INGET?!?!?!? *grr*

Har specialbeställt en kopia av mig i skala 1:1, vit choklad.

Just for you, Kwon!

Zakath
2007-02-13, 21:25
Glöm inte vovve. Du har väl sett Hundtricket :)
Ja, det kanske är något att satsa på trots allt. :D Tack!

abbe
2007-02-14, 15:26
Personligen är jag inte speciellt road av komersiell smörja. Dock är det ett bra tillfälle att äntligen ta sig i kragen och göra ngt fint. Det är tanken som räknas och gör man inget för sin partner så finns det stor risk (tjejer förväntar sig ngt) för att det blir minus på love-acount. Dessutom känns det bra att ge.

I år blir det en trerätters på Grand. Är bara lite orolig för när min son kommer gå loss på inredningen.

dynamo
2007-02-14, 15:32
Planen är att träna axlar/triceps/lätt bröst och sen slöa. Överväger dock att använda en livlina.

dice
2007-02-14, 15:45
Det blir middag på restaurang med dejten ikväll.

honey
2007-02-14, 16:05
Eftersom man är singel så får d bli en dejt med gymet *cupid*

Kurash
2007-02-14, 16:16
Jag ska laga cykeln, nån snorunge har pyspunkat den. Men jag förlåter honom, det är mitt bidrag till tyckaomalladagen.

Chaan
2007-02-14, 17:10
Man kan ta med någon på SATS.

Kwon
2007-02-14, 17:23
Alla i denna tråd (speciellt abbe) förtjänar en blöt puss och en stoooor kram!

tuben
2007-02-14, 17:25
Blir yrsel och illamående på gymmet.

Dvs benpass

mathor
2007-02-14, 17:33
Firade med att spy ner trumsetet, sovrumsgolvet och sputlackera toaletten.

Helena B
2007-02-14, 20:00
Fick ett ganska gulligt sms: Jag älskar dig inte bara idag

Jag blev iaf glad :)

willis
2007-02-14, 20:41
Själv så skickade man iväg en ros till en söt tjej. Använde sen det här (http://www.youtube.com/watch?v=nzwL1ZCCOmc) kortricket som isbrytare :)
Fast jag gav jag henne två kungar och när hon vände på korten så var det två ess på vilka det stog "Bio? Fika?" på det första och "eller nåt sånt =)?" på andra.

Alexlindgren
2007-02-14, 20:50
Själv så skickade man iväg en ros till en söt tjej. Använde sen det här (http://www.youtube.com/watch?v=nzwL1ZCCOmc) kortricket som isbrytare :)
Fast jag gav jag henne två kungar och när hon vände på korten så var det två ess på vilka det stog "Bio? Fika?" på det första och "eller nåt sånt =)?" på andra.

Haha, n1!

Hur gör man tricket? :o

TCOG
2007-02-14, 21:04
ja k s k a sova

Hades
2007-02-14, 21:11
Blev ett stabilt 2-timmarspass som vanligt. Orka deppa för att man är singel ;) PUSS OCH KRAM KOLOZZEUM!

Lafayette
2021-02-12, 14:19
Ensam med en kartong geléhjärtan.:(

Lafayette
2021-02-12, 14:20
Jag behöver ingen officielt uttryckt dag för att kunna visa min kärlek. Löjligt trams enligt mig.

Ändå kommer du stå där med fem buketter rosor på söndag. Det gör ni alla.

blåvitt
2021-02-12, 16:31
När jag var singel tyckte jag alla hjärtans dag var kommersiellt trams. Det tyckte tjejen också. Men får hon inga rosor så blir hon ledsen ändå, så då spelar det ingen roll att det är trams, jag får köpa blommor ändå.

Diomedea exulans
2021-02-12, 16:42
Vänta, är det idag? Är precis på väg att hälsa på en tjej som jag dejtade för elva år sedan, kul timing isåfall.

r3mpuh
2021-02-12, 16:52
Vänta, är det idag? Är precis på väg att hälsa på en tjej som jag dejtade för elva år sedan, kul timing isåfall.

2 dagar kvar

Starke75an
2021-02-12, 16:59
När jag var singel tyckte jag alla hjärtans dag var kommersiellt trams. Det tyckte tjejen också. Men får hon inga rosor så blir hon ledsen ändå, så då spelar det ingen roll att det är trams, jag får köpa blommor ändå.

Samma här.

Fredszky
2021-02-12, 17:01
Vänta, är det idag? Är precis på väg att hälsa på en tjej som jag dejtade för elva år sedan, kul timing isåfall.

Har du varvat?

Diomedea exulans
2021-02-12, 17:17
Har du varvat?

Ja.

Jag vill ge hopp till alla därute: det är inte kört. Bara vänta elva år, så kanske hon ångrar sig.

svag74
2021-02-12, 23:02
Kolla skidskytte och spela dataspel :d

Gregow
2021-02-12, 23:08
När jag var singel tyckte jag alla hjärtans dag var kommersiellt trams. Det tyckte tjejen också. Men får hon inga rosor så blir hon ledsen ändå, så då spelar det ingen roll att det är trams, jag får köpa blommor ändå.
Ni kommunister är principlösa.

Dåren
2021-02-13, 10:25
Jag ska köpa en vas (den enda vi hade gick i kras i veckan) och en härlig bukett. Svårt att hitta en blomsterhandel som har öppet på söndagar, dock. Får nog bli en bukett från Coop eller Ica, eller också köper jag dem i dag och gömmer i garderoben. :d

blåvitt
2021-02-14, 12:50
Ni kommunister är principlösa.

O ja. Det blir lätt så när man vill leva i ett annat system än det som finns.

Hon fick blommor och en dikt om konsumtionshetsens ruttenhet och ironin i att hon ändå får blommor. Hon skrattade åt mig och inte med mig, men blev väldigt glad.

Lipservice
2021-02-14, 13:01
Svårt att hitta en blomsterhandel som har öppet på söndagar, dock.

I min lilla skitstad har alla blomsterhandlare öppet ändå när det är alla hjärtans dag. Gissar på att det är ekonomiskt försvarbart :d

trädgårdsmöbel
2021-02-14, 13:27
När jag var singel tyckte jag alla hjärtans dag var kommersiellt trams. Det tyckte tjejen också. Men får hon inga rosor så blir hon ledsen ändå, så då spelar det ingen roll att det är trams, jag får köpa blommor ändå.

Så länge du känner dig som en hycklare samtidigt är det ok ändå :) Alla hjärtans dag är kommersiellt trams (men jag köper ändå något precis som du)

trädgårdsmöbel
2021-02-14, 13:36
O ja. Det blir lätt så när man vill leva i ett annat system än det som finns.

Hon fick blommor och en dikt om konsumtionshetsens ruttenhet och ironin i att hon ändå får blommor. Hon skrattade åt mig och inte med mig, men blev väldigt glad.

Bra där! Ok om jag lånar den idén till nästa år?