handdator

Visa fullständig version : Bygga muskler?


jaaaaag
2007-02-13, 12:51
Om man vill börja bygga muskler, måste man då ligga på kcal+ ?
Om man ligger på precis samma kcal mängd som man alltid äter(jag äter en hel del protein), kan man bygga ändå, eller måste man äta mer för att kroppen ska.. utveckla muskler eller vad man ska säga.

Med att bygga muskler menar jag inte att bli jättegrov men få mer tydliga markeringar och så. Vill få dom mer synliga helt enkelt.*whistle*

Nån? Gärna någon tjej som styrketränar men även killars tips välkomnas *flex*

King Grub
2007-02-13, 13:03
Ja, du måste ligga på överskott.

Identisk tråd:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86837&highlight=anabolism

Synligare muskler handlar dock mer om underskott, dvs förlora kroppsfett.

pragmatist
2007-02-13, 13:18
Varför vill du ha kommentarer från tjejer som styrketränar? Tror du tjejers muskler fungerar helt annorlunda än killars? ;)

I övrigt är mitt tips att styrketräna på och äta dig mätt på bra mat, så kommer du en god bit på vägen ska du se. Träna för att prestera bättre så kommer nog utseendet ordna sig det också. Om du sedan vill slipa utseendet ytterligare så kan du ju börja oroa dig för den saken när den dagen kommer.

jaaaaag
2007-02-13, 13:19
Varför vill du ha kommentarer från tjejer som styrketränar? Tror du tjejers muskler fungerar helt annorlunda än killars? ;)

I övrigt är mitt tips att styrketräna på och äta dig mätt på bra mat, så kommer du en god bit på vägen ska du se. Träna för att prestera bättre så kommer nog utseendet ordna sig det också. Om du sedan vill slipa utseendet ytterligare så kan du ju börja oroa dig för den saken när den dagen kommer.

Jag trodde faktiskt att det var skillnad mellan tjejer och killar när det kommer till muskelbyggning. :smash:
Men att det är svårare att bygga för tjejer är väl sant? Över lag då, för såklart spelar generna in här med.

jaaaaag
2007-02-13, 13:20
Ja, du måste ligga på överskott.

Identisk tråd:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86837&highlight=anabolism

Synligare muskler handlar dock mer om underskott, dvs förlora kroppsfett.

Men då handlar det väl om att äta mycket och lägga på sig en del fett, typ bulka och sen deffa?

Ok ska kolla tråden, tack.

regus
2007-02-13, 13:23
Men att det är svårare att bygga för tjejer är väl sant? Över lag då, för såklart spelar generna in här med.

Ja det är svårare för tjejjer än killar att lägga på sig muskler.

Eddie Vedder
2007-02-13, 15:10
Jag trodde faktiskt att det var skillnad mellan tjejer och killar när det kommer till muskelbyggning. :smash:
Men att det är svårare att bygga för tjejer är väl sant? Över lag då, för såklart spelar generna in här med.

Testosteronet spelar en betydande roll i muskelbygge å killars kroppar bestär generellt sett av större andel muskler kontra fett än kvinnors, allt detta helt enligt hur evolutionen har skapat oss.



...ändå verkar det som om tjejer bygger av ingenting, vet inte hur många gånger jag hört tjejers olika förklaringar )"...för jag vill inte lägga på mej för mycke muskler") till att styrketräna på ett visst sätt lr undvika styrleträning helt.
Jag tycker alltid de är lika kul hehe. Här sliter vi killar ihjäl oss flera dagar i veckan å bygger kanske nåt kg muskler på ett år om vi har tur samtidigt som tjejer måste anpassa sin träning för att se upp med att inte "bygga för mycket":D

Nu va detta inge pik mot trådskaparen utan bara en egen liten "utsvävning" angående tjejers syn på styrketräning ibland.:thumbup:

jaaaaag
2007-02-13, 16:59
Lite samma sak som när jag vill dra ner lite på mängden mat för att se mer fit ut samtidigt som min kille klagar ihjäl sig över att han inte går upp. :D

Eddie Vedder
2007-02-13, 17:02
Lite samma sak som när jag vill dra ner lite på mängden mat för att se mer fit ut samtidigt som min kille klagar ihjäl sig över att han inte går upp. :D

Haha, precis:D