handdator

Visa fullständig version : KCG2/liknande 2-3 ggr på en dag? Utebliven effekt?


Svedberg
2007-02-13, 12:25
Är några tävlingar på gång snart och jag undrar lite hur det kommer att funka med KCG2 då när tävlingarna är uppdelade för mycket.
Först tävlar jag vänsterklass, sen kanske 4 timmar senare är det dags för höger.....och eventuellt finaler ännu ett tag efter det....

Blir effekten såpass försämrad andra omgången jag tar kreatin 3-5 timmar senare att det blir nästan värdelöst? Och hur är det om det blir en 3e gång?
Nån som provat/vet?

schabo-labo
2007-02-13, 12:49
Brukar ta beta-alanin två gånger per dag i samband med två tränings-pass och upplever "effekten" (stickningar bla) båda ggr. Mer än så vet jag inte. Är också nyfiken på om nån annan har ytterligare information.

Svedberg
2007-02-14, 18:30
Umpa bumpa fallerallera

Sverker
2007-02-14, 19:05
Armbrytning, brukar inte en match ta ca 4 sekunder ?



Naturligtvis ska kroppen vara fulltankad med kreatin innan tävlingen.
Jag kan bara spekulera men jag tror att det duger att du tar KCG2 innan vänster matcherna, innan höger matcherna och innan finalen, för effekten sitter i länge.

Fairing
2007-02-15, 08:21
Är några tävlingar på gång snart och jag undrar lite hur det kommer att funka med KCG2 då när tävlingarna är uppdelade för mycket.
Först tävlar jag vänsterklass, sen kanske 4 timmar senare är det dags för höger.....och eventuellt finaler ännu ett tag efter det....

Blir effekten såpass försämrad andra omgången jag tar kreatin 3-5 timmar senare att det blir nästan värdelöst? Och hur är det om det blir en 3e gång?
Nån som provat/vet?

Hej

Uthållighetsidrottare som tävlar länge fyller på med KCG 2 efter ca. 1,5 timmar aktivitet. Som armbrytare skulle jag nog fylla på enligt Sverkers tips.
En bra armbrytare vid namn Tommi Kokkare körde/kör hårt med KCG på tävlingsdagarna men jag vet ej när och hur han fyller på

Lycka till

/Lasse

Anders Carlsson
2007-02-15, 11:20
Även Dick Ivars som har vunnit vm i armbrytning vet jag använder kcg2

Svedberg
2007-02-16, 19:26
Armbrytning, brukar inte en match ta ca 4 sekunder ?



Naturligtvis ska kroppen vara fulltankad med kreatin innan tävlingen.
Jag kan bara spekulera men jag tror att det duger att du tar KCG2 innan vänster matcherna, innan höger matcherna och innan finalen, för effekten sitter i länge.

En match tar oftast 1-2 sekunder

Jo klart men jag tänkte om jag tar på det sättet så kanske effekten är avmattad när jag tar det för 3e gången samma dag?