handdator

Visa fullständig version : Mat i bilen??


Lostsoul4ever
2007-02-13, 09:59
Såhär ligger det till:
Jag jobbar som säljare och tillbringar i stort sett hela min dag i bilen. Nu när jag äntligen kommit igång på allvar med min träning så behöver man äta oftare och kanske lite mer. Problemet för min del är att få i mig mat under dagen och jag har inte tillgång till kylskåp i bilen.

Att äta på lunchresturang varje dag funkar inte dels pga av ekonomiska och tidsmässiga skäl. Har ni något bra tips på vad man kan ha med sig i bilen och äta? Fantasiförlusten har slagit till.*gah!*

Mvh/Lostsoul4ever

Pepz
2007-02-13, 10:01
skaffa en liten kylbox som ansluts till cigguttaget så kan du ha med dig och äta all kall mat som går att göra

Lostsoul4ever
2007-02-13, 10:04
skaffa en liten kylbox som ansluts till cigguttaget så kan du ha med dig och äta all kall mat som går att göra

Tack för svaret.
Jo jag har en sådan men problemet blir att så fort jag tar ur nyckeln ur tändningslåset så stannar boxen. Mina kundbesök tar allt mellan 1-3 timmar och av erfarenhet är det som ligger i boxen inte speciellt friskt. Men det är kanske dags att skaffa en bättre box...

Pepz
2007-02-13, 10:06
det är inga problem att koppla förbi tändningen..

HerrArne
2007-02-13, 10:13
...eller köra den gamla beprövade metoden med kylklampar!

Lostsoul4ever
2007-02-13, 10:20
Nu när jag ska byta företagsbil så ska jag se till att dom lägger konstant ström på uttaget i bagaget så är det löst.

Kylklampar fungerar ju det också. Hade inte en tanke på det.:smash:

Nu gäller det bara att hitta maträtter som fungerar. Hmmm.:confused:

Slimfit
2007-02-13, 11:01
- Kokta ägg
- Makrill i tomatsås
- Bröd, hårt och mjuk
- Messmör och mjukost på tub
- Frukt
- Proteinpulver, shaker och vatten
- Bars, om godissuget blir för stort
- Kräm, müsli och papptallrikar om du har tid att stanna till vid vägen en kort tid.

Men en kylväska och kylklampar klarar du den mesta maten en hel dag utan problem.

Lostsoul4ever