handdator

Visa fullständig version : Mat i bilen??


Lostsoul4ever
2007-02-13, 09:59
Såhär ligger det till:
Jag jobbar som säljare och tillbringar i stort sett hela min dag i bilen. Nu när jag äntligen kommit igång på allvar med min träning så behöver man äta oftare och kanske lite mer. Problemet för min del är att få i mig mat under dagen och jag har inte tillgång till kylskåp i bilen.

Att äta på lunchresturang varje dag funkar inte dels pga av ekonomiska och tidsmässiga skäl. Har ni något bra tips på vad man kan ha med sig i bilen och äta? Fantasiförlusten har slagit till.*gah!*

Mvh/Lostsoul4ever

Pepz
2007-02-13, 10:01
skaffa en liten kylbox som ansluts till cigguttaget så kan du ha med dig och äta all kall mat som går att göra

Lostsoul4ever
2007-02-13, 10:04
skaffa en liten kylbox som ansluts till cigguttaget så kan du ha med dig och äta all kall mat som går att göra

Tack för svaret.
Jo jag har en sådan men problemet blir att så fort jag tar ur nyckeln ur tändningslåset så stannar boxen. Mina kundbesök tar allt mellan 1-3 timmar och av erfarenhet är det som ligger i boxen inte speciellt friskt. Men det är kanske dags att skaffa en bättre box...

Pepz
2007-02-13, 10:06
det är inga problem att koppla förbi tändningen..

HerrArne
2007-02-13, 10:13
...eller köra den gamla beprövade metoden med kylklampar!

Lostsoul4ever
2007-02-13, 10:20
Nu när jag ska byta företagsbil så ska jag se till att dom lägger konstant ström på uttaget i bagaget så är det löst.

Kylklampar fungerar ju det också. Hade inte en tanke på det.:smash:

Nu gäller det bara att hitta maträtter som fungerar. Hmmm.:confused:

Slimfit
2007-02-13, 11:01
- Kokta ägg
- Makrill i tomatsås
- Bröd, hårt och mjuk
- Messmör och mjukost på tub
- Frukt
- Proteinpulver, shaker och vatten
- Bars, om godissuget blir för stort
- Kräm, müsli och papptallrikar om du har tid att stanna till vid vägen en kort tid.

Men en kylväska och kylklampar klarar du den mesta maten en hel dag utan problem.

Lostsoul4ever
2007-02-13, 11:17
- Kokta ägg
- Makrill i tomatsås
- Bröd, hårt och mjuk
- Messmör och mjukost på tub
- Frukt
- Proteinpulver, shaker och vatten
- Bars, om godissuget blir för stort
- Kräm, müsli och papptallrikar om du har tid att stanna till vid vägen en kort tid.

Men en kylväska och kylklampar klarar du den mesta maten en hel dag utan problem.

Wunderbar..Tackar för dom förslagen. Nästan så det är roligare att planera sin matsedel i bilen än att planera kundbesöken....:em:

Eddie Vedder
2007-02-13, 11:20
Nu när jag ska byta företagsbil så ska jag se till att dom lägger konstant ström på uttaget i bagaget så är det löst.

Kylklampar fungerar ju det också. Hade inte en tanke på det.:smash:

Nu gäller det bara att hitta maträtter som fungerar. Hmmm.:confused:

Det där hänger lite på hur kräsen du är med maten, personligen klarar jag att käka den mesta maten kall å då ere ju bara att äta precis samma mat som annars. Laga den innan jobbet, lägg i en matlåda, kul ner matlådan å ät sen till lunch.

Men de förstår jag om du kanske inte gillar å då e ju alltid sallader (som går att göra tillräckligt energirika utan problem), å mackor bra mat som man kan göra till riktigt bra sammansatta måltider med lite fantasi.


Ett annat bra tips är att du letar reda på recept på lite nyttiga pajer å tar en kväll då du bakar ett stort gäng pajer å fryser ner dessa. Då har du ett tag framöver å slipper fixa ny mat varenda dag, paj funkar alltid att äta kallt.:thumbup:

mystic[-_-]
2007-02-13, 11:25
Ha med matlådor i din lilla kyl/kylväska sen tar du med dem in till företaget du besöker och har dem i personalrummets kyl medans du är där :thumbup:

Skablistor
2007-02-13, 11:36
Vad sägs om piroger?

Lostsoul4ever
2007-02-13, 11:53
Det där hänger lite på hur kräsen du är med maten, personligen klarar jag att käka den mesta maten kall å då ere ju bara att äta precis samma mat som annars. Laga den innan jobbet, lägg i en matlåda, kul ner matlådan å ät sen till lunch.

Men de förstår jag om du kanske inte gillar å då e ju alltid sallader (som går att göra tillräckligt energirika utan problem), å mackor bra mat som man kan göra till riktigt bra sammansatta måltider med lite fantasi.


Ett annat bra tips är att du letar reda på recept på lite nyttiga pajer å tar en kväll då du bakar ett stort gäng pajer å fryser ner dessa. Då har du ett tag framöver å slipper fixa ny mat varenda dag, paj funkar alltid att äta kallt.:thumbup:

Bra tips. Nej jag kan fan äta allt kallt sen jag gjorde lumpen. Ravioli på burk kall gick ner och då har man väl ändå nått botten.*whistle*

Lostsoul4ever
2007-02-13, 11:54
Vad sägs om piroger?

Gjorde faktiskt det igår. 20 stycken med olika fyllningar så det har jag med mig till kontoret idag.

Lostsoul4ever
2007-02-13, 11:56
;2093977']Ha med matlådor i din lilla kyl/kylväska sen tar du med dem in till företaget du besöker och har dem i personalrummets kyl medans du är där :thumbup:

Jo det kanske skulle fungera men det finns en risk att dom käkar upp min goda mat.:naughty:

Kommer oftast inte längre än till Delidisken och kanske in på deras kontor. Personalrummet är helig mark och in dit vill man inte ha en "säljarejevel".

regus
2007-02-13, 13:15
Mackor och mjukost på tub.
Öppna brödpåsen, skruva av korken på tuben. osv etc....

Max
2007-02-13, 22:36
Om du fixar kylboxen kan du ha med dig allt som du kan ha i kylen hemma. Kall ostkaka om du gillar det.

Metal_boy_
2007-02-14, 09:37
såhär års är det ju bara ha maten liggandes i bagagen.

Eddie Vedder
2007-02-14, 09:51
såhär års är det ju bara ha maten liggandes i bagagen.

Underförstått: Han får kicken till våren:D

Lostsoul4ever
2007-02-14, 13:43
Underförstått: Han får kicken till våren:D

Öhh varför skulle jag få kicken? Är inte speciellt troligt faktiskt.

Lostsoul4ever
2007-02-14, 13:45
såhär års är det ju bara ha maten liggandes i bagagen.

Så om jag har 22 +grader i bilen så är det fortfarande max 8 +grader i bagagen som i detta fall är en kombi. Svårt att tro det tyvärr...

Eddie Vedder
2007-02-14, 13:49
Öhh varför skulle jag få kicken? Är inte speciellt troligt faktiskt.

Men kära nån, de va ju ett skämt!

Utifrån det Metal_boy_ skrev om att maten kan ligga i bagaget såhär års så var det ett skämt som syftade till att du bara behöver tips om mat sålänge de e vinter å kallt. Det var alltså ett litet oskyldigt skämt riktat mot honom, jag ber så hemskt mycke om ursäkt:bow: .

:D <-----Den här symbolen är en tydlig indikator på sarkasm, kan va bra å veta i fortsättningen.

Lostsoul4ever
2007-02-14, 13:52
Men kära nån, de va ju ett skämt!

Utifrån det Metal_boy_ skrev om att maten kan ligga i bagaget såhär års så var det ett skämt som syftade till att du bara behöver tips om mat sålänge de e vinter å kallt. Det var alltså ett litet oskyldigt skämt riktat mot honom, jag ber så hemskt mycke om ursäkt:bow: .

:D <-----Den här symbolen är en tydlig indikator på sarkasm, kan va bra å veta i fortsättningen.

jo det fattade jag med..försökte skämta tillbaka men glömde ju denna:D
Ibland går det för fort när man skriver tyvärr.
Inte tar jag åt mig av det.. Lugnt fast det är bara för att du har så grymt namn.:hbang:

Eddie Vedder
2007-02-14, 13:55
jo det fattade jag med..försökte skämta tillbaka men glömde ju denna:D
Ibland går det för fort när man skriver tyvärr.
Inte tar jag åt mig av det.. Lugnt fast det är bara för att du har så grymt namn.:hbang:

Å härmed älskar jag dej!!!:hbang: :D

Lostsoul4ever
2007-02-14, 14:04
Åhh*cupid* och på alla hjärtans dag med..:D

Bonnie
2007-02-14, 14:57
Vill du vara jätteavancerad så kan man köpa en microvågsugn som kopplas till batteriet.
http://www.waeco.se/se/262_617.php

nutz
2007-02-14, 15:09
Varmkorv på statoil

Lostsoul4ever
2007-02-14, 20:26
Varmkorv på statoil

Haha jag har varit storkund på Statoil och deras Cheese och baconkorv men det är slut med det nu när man försöker satsa seriöst. Fast visst suger det till när man ser skylten.*cupid*

Lostsoul4ever
2007-02-14, 20:27
Vill du vara jätteavancerad så kan man köpa en microvågsugn som kopplas till batteriet.
http://www.waeco.se/se/262_617.php

Coolt sån vill jag ha till båten i sommar. Fast att ha det i bilen är ganska hardcore men varför inte.